Sursa foto: Michelin |
Azotul este folosit în anvelope pentru a evita pierderea aerului prin pereţii anvelopei, care rezultă in dezumflare. Motivul pentru care este folosit azotul îl reprezinta faptul că este uşor de produs, nu arde, nu are miros şi este în procent mare în componenţa aerului atmosferic. Diferenţa dintre presiunea din anvelopă şi presiunea atmosferică face ca oxigenul să treaca de la interior la exterior prin anvelopă. Daca am putea creea aceeaşi concentraţie de oxigen afară şi inăuntrul anvelopei (presiune parţiala egală), oxigenul nu ar mai fi forţat să se infiltreze prin peretele anvelopei. Folosirea azotului in anvelope menţine presiunea corectă şi reduce toate problemele asociate cu dezumflarea.
- Stabilitatea presiunii timp îndelungat
- Etanşeitate şi manipulare mai bună
- Reducerea consumului de combustibil
- Durata de viaţă mai lungă a anvelopei
- Creşterea siguranţei în exploatare
- Eliminarea oxidării in interiorul anvelopei
- Eliminarea alarmelor false ale senzorilor de presiune din anvelope
0 comentarii