Roata
Sursa foto: Michelin
Aerul comprimat - metoda tradiţionala pentru umflarea anvelopelor - conţine oxigen (21%) şi azot (78%). Cauciucul anvelopei este ca o membrana, prin care oxigenul trece către exterior (permeaza) de trei ori mai repede decât azotul. Ca rezultat, scurgerea treptată a oxigenului prin pereţii cauciucului conduce la dezumflare. Aceasta, la randul ei, conduce la o creştere a uzurii benzii de rulare, scade siguranţa si confortul şi creşte consumul. In plus, aerul comprimat are un grad înalt de umezeala, care poate accelera ritmul de coroziune al anvelopei.
          
Azotul este folosit în anvelope pentru a evita pierderea aerului prin pereţii anvelopei, care rezultă in dezumflare. Motivul pentru care este folosit azotul îl reprezinta faptul că este uşor de produs, nu arde, nu are miros şi este în procent mare în componenţa aerului atmosferic. Diferenţa dintre presiunea din anvelopă şi presiunea atmosferică face ca oxigenul să treaca de la interior la exterior prin anvelopă. Daca am  putea creea aceeaşi concentraţie de oxigen afară şi inăuntrul anvelopei (presiune parţiala egală), oxigenul nu ar mai fi forţat să se infiltreze prin peretele anvelopei. Folosirea azotului in anvelope menţine presiunea corectă şi reduce toate problemele asociate cu dezumflarea.    

Avantajele umflării cu azot:
  • Stabilitatea presiunii timp îndelungat
  • Etanşeitate şi manipulare mai bună                    
  • Reducerea consumului de combustibil
  • Durata de viaţă mai lungă a anvelopei
  • Creşterea siguranţei în exploatare
  • Eliminarea oxidării in interiorul anvelopei
  • Eliminarea alarmelor false ale senzorilor de presiune din anvelope
    Distribuie:
    AUTOVITAL

    AUTOVITAL

    Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

    0 comentarii