Calitate, puritate, eficienta…
Noul Peugeot 508 inglobeaza noul stil al marcii intr-un model dedicat segmentului mare. Disponibil in doua versiuni de caroserie, berlina si SW, 508 combina designul izbitor si senzatiile vizuale puternice cu:
- Noua generatie de motoare disesl e-HDI si HYbrid4
- Prezenta rutiera dinamica, fluida si in acelasi timp impunatoare
- Cote ridicate ale confortului interior si a calitatii percepute
- Tinuta de drum exemplara, bazata pe lunga traditie a marcii in domeniu
- Prezenta rutiera dinamica, fluida si in acelasi timp impunatoare
- Cote ridicate ale confortului interior si a calitatii percepute
- Tinuta de drum exemplara, bazata pe lunga traditie a marcii in domeniu
Peugeot 508 este un produs premium, adresat persoanelor a caror personalitate a evoluat in ritmul rapid al societatii actuale. Este o masina creata pentru cei exigenti, dinamici si responsabili. Calitatea, puritatea si eficienta sunt cele trei concepte fundamentale ce au stat la baza produsului, oferind un automobil cu personalitate multifatetata, in care emotia este tema centrala.
Din punct de vedere optic, Peugeot 508 este un produs al carui design pare ”sculptat dintr-un bloc monolit”. Imaginea comunicata vizual este una aspirationala, centrata pe eleganta, robustete si calitate a fabricatiei. Partea frontala ilustreaza noul limbaj estetic Peugeot dezvoltat odata cu prezentarea conceptului SR1. El este caracterizat de grila impunatoare, cu textura ”plutitoare” si farurile fluide cu o prezenta izbitoare, intarita si de prezenta LED-urilor, vizibile atat ziua, cat si noaptea. In cazul versiunii SW, structura este mult mai complexa, existand o banda rosie ce se aprinde atunci cand sunt activate stopurile de frana.
Eficienta arhitecturala este un alt concept aplicat in dezvoltarea noului Peugeot 508. Modelul are la baza platforma tehnica 3 a grupului PSA, ceea ce a permis urmatoarele progrese inregistrate in ceea ce priveste arhitectura caroseriei:
- Ampatament majorat cu 9,2 cm fata de 407, ceea ce asigura un plus de confort pasagerilor spate
- Consola fata micsorata cu 4,3 cm fata de 407, iar consola spate alungita cu efect pozitiv asupra cresterii capacitatii portbagajului
- Inaltime si latime optimizate, ceea ce au permis un coeficient aerodinamic mai redus
Calitatea: o valoare fundamentala
Calitatea a fost o prioritate cheie in proiectul W3, ce a definit noul Peugeot 508. Nivelul actual de calitate extrem de ridicat a fost atins printr-un proces de reiteratii, ce a urmarit atingerea unui nivel maxim pentru fiecare element definitoriu al masinii. Astfel, toate solutiile tehnice au urmarit asigurara unei durabilitati maxime, cu determinarea de a oferi un vehicul care sa ramana ”proaspat” cat mai mult timp cu putinta. S-a optat pentru un nivel de finisare foarte ridicat, perceptibil atat din interiorul masinii, cat si din afara sa. Un factor indirect al tuturor masurilor luate este reducerea costului total de exploatare, un factor esential la achizitionarea acestui tip de automobile, mai ales ca masini de serviciu.
Siguranta la cel mai inalt nivel
Peugeot 508 ofera un nivel de siguranta fara precedent in segmentul sau de piata, comparativ cu concurentii directi. Structura frontala a caroseriei este colapsabila si prevazuta cu amortizoare speciale pentru absorbirea energiei de impact. Pasagerii sunt protejati de doua airbaguri frontale (45, respectiv 80l), doua laterale (fiecare de 18l) si doua windowbag-uri (fiecare de 30 l), cinci centri de siguranta cu prindere in 3 puncte si limitatoare de forta si sitem Isofix pentru prinderea scaunelor de copil.
Interior de cea mai inalta clasa
Forma simpla si eleganta a plansei de bord, materialele folosite, atentia extrema pentru detalii si calitatea fabricatiei fara cusur sunt dublate de tehnologii spectaculoase. Noul 508 ofera pasagerilor sistem head-up display color, sistem de climatizare automat cu patru zone, acces si pornire in sistem hands-free, frana de parcare automata, scaun sofer cu sistem de masaj, navigatie si telematica WIP Nav Plus si sisteme audio JBL. Nu in ultimul rand, indiferent de motorizare, 508 ofera sistem de asistenta la pornirea in panta Hill Start Assist. Toate acestea sunt disponibile pe 508 standard sau optional in functie de nivelul de echipare.
Aspecte practice
Nici aspectele practice nu au fost neglijate, Peugeot 508 oferind un portbagaj excelent. Volumul util plaseaza modelul in topul segmentului, berlina oferind 545 de litri (515 dm3 conform standardului VDA), iar varianta SW 660 de litri sau 560 dm3 VDA. Cu banchetele rabatate se ajunge la 1581 de litri sau 1381 dm3 potrivit standardului VDA pentru berlina, respectiv la 1865 de litri sau 1598 dm3 VDA pentru SW. Portbagajul beneficiaza de amortizoare si armare/dezarmare asistata, iar hayonul versiunii SW poate fi motorizat ca optiune. Nu lipsesc elementele de organziare, cum ar fi carlige, plasa pentru bagaje sau compartimente speciale pentru accesoriile de pana. La versiunea SW podeaua portbagajului se poate plia, permitand compartimentarea spatiului de bagaje pentru o mai buna organizare.
Gama de motorizari
Experienta grupului PSA in acest domeniu plaseaza marca Peugeot din punct de vedere al performantei motoarelor in topul segmentului european aproape in fiecare categorie de putere si cilindree.
Gama de propulsoare diesel HDi FAP include:
- 1.6 litri e-HDi FAP 82 kW (112 bhp), 270/285 Nm(1), cutie de viteze manuala cu 6 trepte si control electronic (BMP6); CO2: 109 g/km(2);
- 1.6 litri HDi FAP 82 kW (112 CP), 240/254 Nm(1), cutie de viteze manuala cu 5 trepte; CO2: 124 g/km;
- 2.0 litri HDi FAP 103 kW (140 CP), 320/340 Nm(1), cutie de viteze manuala cu 6 trepte; CO2: 125 g/km;
- 2.0 litri HDi FAP 120 kW (163 CP), 340 Nm, cutie de viteze automata cu 6 trepte; CO2: 149 g/km(3);
- 2.2 litri HDi FAP 150 kW (204 CP), 450 Nm, cutie de viteze automata cu 6 trepte; CO2: 150 g/km.
Gama de propulsoare cu benzina include:
- 1.6 litri VTi 88 kW (120 CP); 160 Nm, cutie de viteze manuala cu 6 trepte si control electronic (BMP6): 144 g/km(3);
- 1.6 litri THP 115 kW (156 CP), 240 Nm, cutie de viteze automata cu 6 trepte; CO2: 149 g/km;
- 1.6 litri THP 115 kW (156 CP), 240 Nm, cutie de viteze automata cu 6 trepte; CO2: 164 g/km(3);
(1) Valoare cu functia ”overboost” ;
(2) 114 g/km la lansare si 109 g/km in vara lui 2011;
(3) Lansare in primavara lui 2011
NB: valorile CO2 pentru berlina
Tehnologia e-HDi, dinamica si performanta extrema
Peugeot 508 inaugureaza era e-HDI. O generatie de motoare cu sistem Stop & Start, rapide, eficiente si silentioase, ce combina consumul si emisiile reduse cu puterea sporita si placerea de a conduce. Propulsorul de 1,6l este cuplat la o transmisie cu 6 trepte, astfel incat utilizatorii sa beneficieze la maximum de avantajul unui consum de carburant cat mai mic cu putinta. In ciclu combinat se ating 4,4 l/100 de km si emisii de 114 g CO2/km, ce vor fi reduse la valoarea de 110 g CO2/km la finele lui 2011 prin introducerea galeriilor de admisie controlate electronic.
HYbrid4, tehnologia viitorului disponibila pe 508
Incepand cu 2012, noul Peugeot 508 va fi disponibil cu motorul HYbrid4. Exista un motor HDi ce actioneaza rotile fata si un propulsor electric pentru rotile spate, astfel incat puterea totala ajunge la 200 CP, iar masina ofera avantajul tractiunii integrale ”by wire”.
Responsabilitate fata de mediu
Ecologia este o preocupare de importanta primordiala a companiei Peugeot, noul 508 fiind dezvoltat inca din fazele incipiente ale proiectului cu grija fata de impactul asupra mediului. Totul a inceput prin optimizarea aerodinamicii (Cx de numai 0,26, un record pentru segment) si o reducere semnificativa a masei proprii comparativ cu 407. Motoarele ofera emisii de CO2 foarte reduse, propulsoarele e-HDI fiind cotate cu 109 g CO2/km, iar tehnologia HYbrid4 cu numai 99 de g/km in ciuda tractiunii integrale si a puterii totale de 200 CP. Varful de gama HDI de 2,2 l si 204 CP beneficiaza de o scadere a emisiilor mai mici cu 30% fata de motorul V6 varf de gama la vechiul 407, in conditiile unui nivel de performanta net superior.
Sursa: Peugeot Romania
0 comentarii