După "Project Global", care a vizat segmentele C/D*, Mitsubishi Motors Corporation (MMC) forţează graniţele globale prin apropiata introducere a "Global Small" în segmentul B: o arhitectură complet nouă, flexibilă, concepută să respecte- graţie designului său- cerinţele consumatorilor de pe TOATE pieţele lumii care caută o maşină din segmentul mic.

Dezvăluit în premieră, sub numele de "Concept-Global Small", la ediţia 2011 a Salonului Auto de la Geneva, acest "e-compact" urmează să fie prezentat în formula sa finală până la finele acestui an. Startul producţiei este prevăzut pentru începutul lui 2012 într-o nouă uzină a Mitsubishi Motors Corporation care este construită actualmente în Thailanda – a treia facilitate în acest punct strategic.
Mitsubishi Concept-Global Small
*Lancer, Outlander, ASX, Delica D:5
Produs global pentru "Oraşul Global" 

Noul Mitsubishi este propus ca model de start al gamei pentru pieţele emergente şi drept un automobil eficient din punctul de vedere al consumului de combustibil pe cele dezvoltate. Drept urmare, noul proiect e-compact urmează să fie răspunsul MMC pentru câteva dintre adevărurile fundamentale:
  • Cu 80% din totalul producţiei destinat exportului, Mitsubishi Motors ia în considerare tendinţele induse de globalizarea comerţului şi comunicaţiilor indiferent de segmentul pieţei.
  • Pe pieţele cu dezvoltare rapidă, precum China, ţările ASEAN sau alte zone emergente (50% din pieţele globale până în 2013), MMC îşi propune să răspundă cererii în creştere vizând mobilitatea prin vehicule compacte accesibile şi eficiente din punctul de vedere al consumului de combustibil.
  • Pe pieţe precum Japonia, America de Nord sau cele dezvoltate din Europa, reducerea dimensiunilor şi eficienţa sunt elemente cheie pentru respectarea regulilor de protecţie a mediului, oferind în plus, prin produse din reinventatul segment B, acoperirea nevoilor legate de motorizare.
  • În contextul volatilităţii ratelor de schimb, dar şi, deopotrivă, din dorinţa de a servi toate pieţele lumii cu vehicule mici care presupun – prin definiţie – adaosuri reduse, Mitsubishi Motors va trebui să obţină un nivel înalt al eficienţei graţie conceptului de facilitate de producţie globală.
"e-" de la… 

Dezvoltat la Okazaki (Japonia) – la centrul global de cercetare şi dezvoltare al MMC - în mai puţin de doi ani, viitorul proiect Global Small este gândit să îmbine toate cerinţele "eco/compact" într-un singur pachet astfel conceput încât să nu presupuna adaptări ulterioare:
  • "e" de la "eficienţă": eficient în cel mai înalt grad, modelul e-compact produs de Mitsubishi Motors combină virtuţile vehiculelor de clasă mică (manevrabilitate,…) şi vizibilitatea excelentă, permite acomodarea a cinci adulţi în cel mai deplin confort şi un spaţiu suficient în portbagaj, oferind în acelaşi timp o arhitectură super-compactă, cu o amprentă redusă (3,74 m lungime x 1,68 m lăţime). Este unul dintre cele mai eficiente modele din segmental B în ceea ce priveşte folosirea spaţiului.
  • "e" de la "engineering": arhitectură pe care se bazează modelul e-compact a fost concepută în aşa fel încât să respecte cerinţele consumatorilor şi reglementările de pe TOATE pieţele globale, indiferent că vorbim de Japonia, America de Nord, ţările emergente din Europa, eliminând astfel necesitatea costisitoarelor adaptări ulterioare. Acest lucru reprezintă o premieră în clasa maşinilor mici.
  • "e" de la "environment": graţie măsurilor vizând reducerea greutăţii, noilor propulsoare pe benzină MIVEC de 1.0 şi 1.2 litri, a aplicării soluţiilor tehnologice verzi ale MMC (Auto Stop and Go, sistem de frânare care permite regenerarea energiei,, etc,…) şi a aerodinamicii atent studiate, exemplificată de linia înclinată a acoperişului, Mitsubishi e-compact oferă un nivel redus al consumului de combustibil şi, implicit, al emisiilor, în ton cu tendinţele pieţei.
  • "e" de la "vehicul electric": urmare a măsurilor de protecţie a mediului – şi ca efect direct al arhitecturii integrate Global Small - e-compact este conceput în aşa fel încât să poată acomoda şi o viitoare variantă cu tren de rulare 100% electric.
  • "e" de la " economic": robust şi fiabil, aşa cum sunt cunoscute produsele nipone, "Global Small" va trebui să garanteze şi costuri de exploatare reduse.
  • "e" de la "design efectiv": Mitsubishi e-compact, un model fiabil, destinat uzului cotidian, atât în traficul urban, cât şi sprinţând pe autostradă (în limitele de viteză impuse), a fost conceput având drept principal ţel eficienţa. Robust, dar inspirând o aerodinamică sofisticată, el se va integra în trafic cu o imagine prietenoasă.
  • Mitsubishi Concept-Global Small
  • "e" de la "export": "Global Small", primul model dintr-o noua serie, urmează să fie construit într-o uzină MMC dedicată, Laem Chabang Industrial Estate din provincia Chonburi (Thailanda). Volumul anual preconizat este de 150.000 de unităţi (este posibilă o creştere până la 200.000 unităţi), automobilele urmând să fie exportate în ţările ASEAN, Japonia, Nordul Asiei, Australasia, Europa, America de Nord, dar şi în multe alte pieţe de pe glob.
La 50 de ani după ce a propus primul model de clasă mică, "500", lansat în 1960 (într-un moment care marca începutul exporturilor masive din Japonia), ambiţiosul e-compact al Mitsubishi Motors deschide o nouă pagină semnificativă în istoria MMC…
Specificaţii*:
  • Lungime totală: 3,74 m
  • Latime totală: 1,68 m
  • Înălţime totală: 1,49 m
  • Tren de rulare:
    • motor 3 cilindri MIVEC (benzină)
    • 1.0 L
    • 5 M/T
    • Auto Stop and Go
    • Frâne cu sistem regenerativ al energiei
    • Pneuri 185/55 R 16 cu rezistenţă redusă la rulare
Sursa: Mitsubishi Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii