Noul Peugeot 3008 poarta genele unui SUV, ale unui monovolum si ale unei berline. Este un mix interesant, ce combina versatilitatea modelelor mari cu avantajele autoturismelor compacte. Dezvoltarea noului model a fost facuta urmarind trei aspecte cheie:
- Mentinerea unui limbaj estetic care sa combine puterea cu protectia, taria cu eleganta si relaxarea cu prestanta rutiera.
- Obtinerea unui interior surprinzator si foarte avansat tehnologic, care sa constituie un amestec inspirat intre ambianta exclusiva a unui coupe hi-tech si modularitatea si eficienta de incarcare a unui SUV sau monovolum.
- Tinuta de drum trebuia sa ofere performante la fel de bune ca ale unei berline de segment compact sau mediu in conditiile unei caroserii inalte, mono-compartimentate si a unor tehnologii de avangarda utilizate pentru propulsie.
Peugeot 3008 HYbrid4 ofera astfel o abordare complet noua si foarte tehnologizata a ideii de autoturism, combinand senzatiile unice la condus cu eficienta extrema in materie de consum de carburant si protectia mediului inconjurator. 3008 HYbrid4 este produs in Franta la Sochaux si va fi comercializat in intreaga Europa incepand cu primavara acestui an.
- Obtinerea unui interior surprinzator si foarte avansat tehnologic, care sa constituie un amestec inspirat intre ambianta exclusiva a unui coupe hi-tech si modularitatea si eficienta de incarcare a unui SUV sau monovolum.
- Tinuta de drum trebuia sa ofere performante la fel de bune ca ale unei berline de segment compact sau mediu in conditiile unei caroserii inalte, mono-compartimentate si a unor tehnologii de avangarda utilizate pentru propulsie.
Peugeot 3008 HYbrid4 ofera astfel o abordare complet noua si foarte tehnologizata a ideii de autoturism, combinand senzatiile unice la condus cu eficienta extrema in materie de consum de carburant si protectia mediului inconjurator. 3008 HYbrid4 este produs in Franta la Sochaux si va fi comercializat in intreaga Europa incepand cu primavara acestui an.
Diesel hibrid, o tehnologie de avangarda disponibila in premiera mondiala
Noul Peugeot 3008 este primul model cu tehnologie diesel ”full hybrid” care va fi introdus in productia de serie. HYbrid4 este bazata pe utilizarea sinergetica a celor mai avansate inovatii ale inginerilor de la Peugeot: tehnologia diesel HDi, motoarele electrice de tractiune, a doua generatie a sistemului Stop&Start si cutia de viteze pilotata. In viitor, pe pietele unde dieselul nu este o alegere populara, Peugeot va utiliza un motor cu benzina ca baza a unui nou proiect de hibridizare a autoturismelor.
Noul Peugeot 3008 este primul model cu tehnologie diesel ”full hybrid” care va fi introdus in productia de serie. HYbrid4 este bazata pe utilizarea sinergetica a celor mai avansate inovatii ale inginerilor de la Peugeot: tehnologia diesel HDi, motoarele electrice de tractiune, a doua generatie a sistemului Stop&Start si cutia de viteze pilotata. In viitor, pe pietele unde dieselul nu este o alegere populara, Peugeot va utiliza un motor cu benzina ca baza a unui nou proiect de hibridizare a autoturismelor.
In ceea ce priveste componentele electrice ale lui 3008, Peugeot a folosit intens experienta sa istorica in materie de propulsie electrica.
O arhitectura paralela
Tehnologia HYbrid4 utilizeaza doua sisteme de propulsie, care pot functiona alternativ sau simultan:
Tehnologia HYbrid4 utilizeaza doua sisteme de propulsie, care pot functiona alternativ sau simultan:
-Motorul turbodiesel HDi FAP pentru utilizarea in principal la deplasarile extraurbane
-Motorul electric ce realizeaza un by-pass al motorului cu ardere interna si preia sarcina propulsiei in regimurile tranzitorii, la pornire sau la deplasarea cu viteze foarte mici
-Motorul electric ce realizeaza un by-pass al motorului cu ardere interna si preia sarcina propulsiei in regimurile tranzitorii, la pornire sau la deplasarea cu viteze foarte mici
Trecerea de la un sistem de propulsie la celalalt se face automat, fara nicio interventie din partea celui de la volan, prin intermediul sistemului Stop&Start. Acesta plaseaza motorul HDi in stand by si il reporneste doar atunci cand este cazul.
Cele doua surse de putere pot fi combinate in anumite conditii de rulare, pentru ca motorul electric sa dea un impuls suplimentar in materie de cuplu motor la turatii joase. Aceasta colaborare a celor doua propulsoare are un efect evident in regimurile tranzitorii foarte dificile, cum ar fi manevrele de depasire sau accelerarea in reprize.
Motorul electric impreuna cu toate anexele sale este montat in partea posterioara a autoturismului. Aceasta solutie prezinta numeroase avantaje nu doar pentru utilizator, ci si pentru viitoarele evolutii ale acest model industrial.
Tractiune integrala
Solutia de organizare foarte originala a lui Peugeot 3008 HYbrind4 ofera posibilitatea dispunerii pe masina a unui sistem de tractiune integrala. Motorul HDi antreneaza rotile din fata, iar motorul electric montat in partea posterioara a lui 3008 este cuplat la rotile din spate. Intrucat legatura intre cele doua propulsoare este 100% electronica ”by wire”, 3008 HYbrid4 ofera doua avantaje unice fata de sistemul clasic de tractiune 4×4 obtinut prin intermediul transmisiei cardanice:
Solutia de organizare foarte originala a lui Peugeot 3008 HYbrind4 ofera posibilitatea dispunerii pe masina a unui sistem de tractiune integrala. Motorul HDi antreneaza rotile din fata, iar motorul electric montat in partea posterioara a lui 3008 este cuplat la rotile din spate. Intrucat legatura intre cele doua propulsoare este 100% electronica ”by wire”, 3008 HYbrid4 ofera doua avantaje unice fata de sistemul clasic de tractiune 4×4 obtinut prin intermediul transmisiei cardanice:
-Absenta constrangerilor confortului pasagerilor prin obtinerea unei podele perfect plate, care sa nu necesite dispunerea unui tunel special pentru transmisia cardanica
-Ideea de tractiune 4×4 si ecologie nu mai sunt doi termeni contradictorii
-Ideea de tractiune 4×4 si ecologie nu mai sunt doi termeni contradictorii
Tehnologia HYbrid4 in detaliu
Motorul diesel HDI FAP
Noul Peugeot 3008 HYbrid4 este echipat cu un propulsor turbodiesel cu capacitate de 1997 cmc, Euro 5, care dezvolta 120 kW la 3750 de rot/min si un cuplu maxim de 300 Nm la 1580 Nm. Pentru a furniza aceste caracteristici excelente in conditiile unui consum redus de carburant si al unor emisii poluante mult diminuate, se face uz de mai multe tehnologii noi:
- Tehnologia ECCS, Extreme Conventional Combustion System, ce consta intr-o camera de ardere reproiectata, mult mai eficienta din punct de vedere al fenomenelor termodinamice si gazodinamice
-Utilizarea unor noi injectoare cu 8 dispersoare in loc de 7, cum era cazul motoarelor anterioare
-Turbina cu geometrie variabila din titan, mai usoara si mai rigida ce ofera o inertie turbo mult diminuata si o distributie de cuplu mult mai buna la turatii medii
-Presiune de functionare a rampei centrale common rail ridicata la 2000 de bari
-Utilizarea unor noi injectoare cu 8 dispersoare in loc de 7, cum era cazul motoarelor anterioare
-Turbina cu geometrie variabila din titan, mai usoara si mai rigida ce ofera o inertie turbo mult diminuata si o distributie de cuplu mult mai buna la turatii medii
-Presiune de functionare a rampei centrale common rail ridicata la 2000 de bari
Noua cutie de viteze manuala cu 6 trepte pilotata
Noua transmisie BMP6 are o contributie semnificativa la reducerea consumului de carburant. Comparatia este favorabila atat in cazul unei cutii de viteze clasice, manuale, cat si a uneia automate conventionale. Ea ofera practic doua transmisii intr-un singura, cel de la volan avand posibilitatea sa schimbe treptele in mod secvential, prin intermediul levierului sau al padelelor de pe volan sau sa beneficieze de confortul modului automat de gestiune al treptelor.
Noua transmisie BMP6 are o contributie semnificativa la reducerea consumului de carburant. Comparatia este favorabila atat in cazul unei cutii de viteze clasice, manuale, cat si a uneia automate conventionale. Ea ofera practic doua transmisii intr-un singura, cel de la volan avand posibilitatea sa schimbe treptele in mod secvential, prin intermediul levierului sau al padelelor de pe volan sau sa beneficieze de confortul modului automat de gestiune al treptelor.
Sistemul Stop&Start
Acest sistem, ajuns la a doua generatie, plaseaza motorul diesel in stand-by atunci cand autoturismul este oprit. Astfel, la semafor, in cozile din trafic sau in timpii de asteptare prelungita, propulsorul termodinamic este oprit si deplasarea masinii se face exclusiv prin intermediul modulului electric. Sistemul Stop&Start permite motorului diesel sa fie repornit instantaneu de catre cel de la volan ori de cate ori este necesar. Alternatorul Stop& Start ofera tensiune foarte ridicata si o capacitate majorata la 8kW, astfel ca el constituie si sursa de generare a energiei necesare pentru operarea modulului electric in anumite circumstante precum modul 4×4.
Acest sistem, ajuns la a doua generatie, plaseaza motorul diesel in stand-by atunci cand autoturismul este oprit. Astfel, la semafor, in cozile din trafic sau in timpii de asteptare prelungita, propulsorul termodinamic este oprit si deplasarea masinii se face exclusiv prin intermediul modulului electric. Sistemul Stop&Start permite motorului diesel sa fie repornit instantaneu de catre cel de la volan ori de cate ori este necesar. Alternatorul Stop& Start ofera tensiune foarte ridicata si o capacitate majorata la 8kW, astfel ca el constituie si sursa de generare a energiei necesare pentru operarea modulului electric in anumite circumstante precum modul 4×4.
Motorul electric
Montat in partea posterioara a masinii, motorul are o putere constanta de 20 kW (27 CP) si o putere maxima de 27 kW (37 CP). Cuplul motor generat este constant si disponibil inca de la pornire. Are valoarea de 100 Nm, iar cuplul maxim oferit pentru perioade scurte este de 200 Nm.
Montat in partea posterioara a masinii, motorul are o putere constanta de 20 kW (27 CP) si o putere maxima de 27 kW (37 CP). Cuplul motor generat este constant si disponibil inca de la pornire. Are valoarea de 100 Nm, iar cuplul maxim oferit pentru perioade scurte este de 200 Nm.
Interfata om – masina
Peugeot 3008 HYbrid4 este prevazut cu un ecran multifunctional in plansa de bord. Afisajul este color, are diagonala de 7 inch si format 16:9. El informeaza pe cel de la volan in timp real asupra starii de functionare a grupului motopropulsor, asupra starii de incarcare a bateriei etc. In plansa de bord, in locul turometrului exista un indicator ce ofera informatii asupra cantitatii de energie recuperata in faza de franare sau decelerare. Exista trei niveluri de scala ce indica starea bateriei de acumulatori de inalta tensiune: Charge, Eco si Power.
Peugeot 3008 HYbrid4 este prevazut cu un ecran multifunctional in plansa de bord. Afisajul este color, are diagonala de 7 inch si format 16:9. El informeaza pe cel de la volan in timp real asupra starii de functionare a grupului motopropulsor, asupra starii de incarcare a bateriei etc. In plansa de bord, in locul turometrului exista un indicator ce ofera informatii asupra cantitatii de energie recuperata in faza de franare sau decelerare. Exista trei niveluri de scala ce indica starea bateriei de acumulatori de inalta tensiune: Charge, Eco si Power.
Ambianta interioara: high-tech si exclusivism
Peugeot 3008 HYbrid4 nu se remarca doar prin tehnologia de propulsie revolutionara, ci si prin nivelul de versatilitate si confort deosebit ce il ofera utilizatorilor. Ambianta interioara a fost creata in baza a doua notiuni care au definit proiectul: high tech si exclusivism. Nivelele superioare de echipare sunt caracterizate de tapiteria Guerande & Tramontane, ce ofera combinatii subtile de piele, precum si de finisajele plansei de bord cu materiale cu aspect premium. Nu in ultimul rand, levierul schimbatorului de viteze are un aspect particularizat, gandit sa caracterizeze nivelul tehnologic ridicat al masinii. In acelasi spirit este realizat si finisajul personalizat al volanului.
Aspectele practice nu au fost neglijate. Gratie arhitecturii interioare Multiflex, habitacul ofera spatiu si versatilitate interioara fara precedent intr-un vehicul cu propulsie hibrida. Proiectarea inteligenta a suspensiei spate a permis obtinerea unui portbagaj de 420 de litri (362 dm3 VDA), din care 66 de litri (29 dm3 VDA) sunt intr-un spatiu de depozitare ascuns, plasat sub podea. Nu lipsesc spatiile de depozitare numeroase in habitaclu, in podeaua din partea posterioara a masinii si in consola centrala. Plierea scaunelor spate se face deosebit de usor, printr-un sistem de actionare plasat pe marginea portbagajului. Coroborat cu plierea suplimentara a scaunului spate, Peugeot 3008 ofera o capacitate de incarcare uriasa, cifrata la 1501 litri.
Sursa: Peugeot Romania
0 comentarii