Motorul cu trei cilindri şi o cilindree de 1 litru se caracterizează prin cele mai mici valori ale consumului de carburant şi cele mai înalte performanţe din clasa din care face parte.
Echipa de dezvoltare a Centrului tehnologic General Motors din Torino a colaborat strâns cu departamentul GM Engineering din India.
Producţia în serie va fi lansată în iunie 2011, în Talegaon, India.
Motorul va fi inclus pentru prima dată în dotarea modelului Chevrolet Beat destinat clienţilor din India.
Torino, Italia – O echipă internaţională de specialişti de la Centrul tehnologic GM din Torino, care lucrează în colaborare cu ingineri ai GM India, a anunţat astăzi lansarea producţiei de serie a motorului diesel cu trei cilindri şi o cilindree de 1 litri în luna iunie 2011. Experienţa în sisteme diesel a inginerilor GM din Torino s-a materializat într-un motor despre care se preconizează că va spori competitivitatea companiei GM pe piaţa din India.
„Designul exclusivist al motorului este rezultatul valorificării abilităţilor a zeci de ingineri în sisteme diesel al centrului din Torino de dezvoltare a unei unităţi destinate pieţei din India, care se caracterizează prin cele mai înalte performanţe şi cele mai mici valori ale consumului de carburant din clasa din care face parte”, a declarat Stefano Caprio, Inginer-şef şi coordonator al programului global de dezvoltare a motorului cu o cilindree de 1 litru. „Designul inovator, cu trei cilindri şi o greutate redusă contribuie la reducerea considerabilă a consumului de carburant”.
De asemenea, noul motor compact va genera cel mai mare cuplu pe piaţa din India, pentru clasa de cilindree din care face parte (140 Nm la 1.750 rpm) şi cel mai performant cuplu la turaţii scăzute la nivel mondial, pentru clasa de cilindree din care face parte (100 Nm la 1.250 rpm).
Diviziile GM Torino şi GM India Engineering au colaborat strâns la dezvoltarea designului acestui motor, pentru ca acesta să corespundă caracteristicilor şi cerinţelor regionale specifice. Motorul este prevăzut cu un bloc al cilindrilor din fier, o chiulasă din aluminiu cu doi arbori cu came în chiulasă, un lanţ de distribuţie care nu necesită întreţinere, un filtru separator centrifugal pentru reducerea consumului de ulei de motor,pinioane de distribuţie cu zgomot de funcţionare redus, un arbore de echilibrare pentru un nivel NVH impecabil (zgomot, vibraţii, duritate) şi un turbocompresor cu supapă waste-gate, cu dimensiuni precise.
Motorul diesel supraalimentat, cu o cilindree de 1 litru, va fi fabricat la uzina GM din Talegaon, statul Maharashtra, India şi va fi inclus pentru prima dată în dotarea standard a modelului Chevrolet Beat în a doua jumătate a anului 2011.
Preşedintele şi Directorul Executiv al GM India, Karl Slym, a afirmat: „Noul motor turbodiesel de ultimă generaţie va creşte competitivitatea gamei de autovehicule Chevrolet pe piaţa din India. Adăugarea unor unităţi diesel în gama noastră de produse va continua să sporească volumul de vânzări şi cota de piaţă a companiei”, a adăugat Slym.
Sursa: Chevrolet Romania
0 comentarii