Pierderea presiunii la fierbere.
In articolul anterior "Pierderea presiunii la fierbere-partea I" am discutat cauza pierderii presiunii la fierbere si am oferit cateva sfaturi pentru alegerea lichidului corect conform necesitatilor si am subliniat punctele de fierbere uscat si umed. Totusi este la fel de important sa verificati in mod regulat lichidul de frana si, cand continutul de umiditate este prea ridict, sa inlocuiti lichidul de frana.

Testarea lichidului de frana.
Desi multi producatori de vehicule si de sisteme de franare ofera recomandari minime, momentul potrivit pentru a schimba lichidul de frana nu trebuie sa se bazeze pe kilometrajul sau pe vechimea vehiculului. Singurul mod real de a afla este sa testati lichidul de frana. Si singurul mod corect de a-l testa este prin determinarea punctului de fierbere.

Testere.
Testerele "tip creion" care masoara conductivitatea nu fierb lichidul. Acestea estimeaza continutul de apa printr-o masurare electrica. Teoretic, conductivitatea (si/sau capacitanta) creste odata cu continutul de umiditate, dar este posibil ca aceste teste sa nu aprobe lichidul nou si sa aprobel lichidul contaminat. Aceasta deoarece conductivitatea lichidului de frana variaza foarte mult de la un producator la altul, de la un lot la altul si de la o clasa la alta. Pentru siguranta dumneavoastra si pentru cea a clientilor, asigurati-va ca utilizati un tester adecvat.

Tester lichid de frana Ferodo.
Ferodo a dezvoltat un tester pentru lichid de frana de inalta calitate pentru a asigura ca puteti masura precis lichidul de frana al clientilor dumneavoastra. Acesta este disponibil sub codul FFT100A.

In cazurile in care clientii solicita determinarea continutului de apa cu cea mai mare precizie, Ferodo il poate determina prin utilizarea tehnicilor standard din domeniu precum binecunoscuta metoda Karl Fisher pentru masurarea continutului de apa.


Inlocuirea lichidului de frana.
Atentie: Inainte de aerisirea sistemului, efectuati un test de etanseitate a pompei de frana. Aceasta se realizeaza prin montarea unui manometru la cea mai apropiata conducta a etrierului.

Sistemul trebuie sa fie sub presiune la 50 bar timp de 45 de secunde, timp in care nu trebuie sa existe o pierdere de presiune de peste 4 bar. O pierdere de presiune de peste 4 bar indica o scurgere la pompa de frana, care necesita atentie suplimentara. O a doua verificare poate fi efectuata, de asemenea, dar la o presiune mai mica de 10 bar, verificand in continuare pierderea de presiune si cursa mai lunga a pedalei, pentru a verifica din nou punctele slabe ale sistemului.

Procesul de aerisire-vehicule cu discuri de frana fata si spate.
Aerisirea sistemului de franare trebuie efectuata intr-o ordine stabilita, incepand cu etrierul cel mai indepartat de pompa de frana (fie stanga spate, fie dreapta spate, in functie de configuratia vehiculului, adica pentru vehicule cu volan pe stanga sau vehicule cu volan pe dreapta).

-Cu toate niplurile de aerisire inchise, montati o conducta de aerisire la primul etrier si slabiti niplul.
-Utilizand apasari lente, complete si ferme ale pedalei de frana, continuati pana cand lichidul de frana este vizibil limpede (in conducta de aerisire) si nu prezinta bule de aer.
-Cu pedala complet apasata, stangeti niplul de aerisire si scoateti conducta de aerisire.
-Continuati cu etrierul spate opus si repetati procedura.
-Dupa terminarea etrierelor spate, asigurati-va ca etrierele fata functioneaza, de asemenea, corect si ca nu contin bule de aer, prin aerisirea etrierelor fata, incepand cu cel mai indepartat de pompa de frana si terminand cu cel mai apropiat de pompa de frana.
-In cele din urma, asigurati-va ca este obtinuta o presiune adecvata la pedala.

Procesul de aerisire-vehicule cu frane cu tambur.
Aerisirea sistemului de franare trebuie efectuata intr-o ordine stabilita, incepand cu roata cea mai indepartata de pompa de frana (fie la stanga, fie la dreapta, in functie de configuratia vehiculului, adica pentru vehicule cu volan pe stanga sau vehicule cu volan pe dreapta).

Inainte de inceperea procesului de aerisire, este esential sa va asigurati ca este efectuata reglarea manuala directa (daca este cazul) pentru jocul dintre sabotii de frana si tamburul de frana, pentru a va asigura ca jocul este corect conform specificatiilor producatorilor.

-Cu toate niplurile de aerisire inchise, montati o conducta de aerisire la niplul de aerisire al cilindrului de roata cel mai indepartat de pompa de frana si slabiti niplul.
-Utilizand apasari lente, complete si ferme ale pedalei de frana, continuati pana cand lichidul de frana este vizibil limpede (in conducta de aerisire) si nu prezinta bule de aer.
-Cu pedala complet apasata, strangeti niplul de aerisire si scoateti conducta de aerisire.
-Continuati cu cilindrul de roata spate opus si repetati procedura.
-Dupa terminarea cilindrilor de roata spate, asigurati-va ca etrierele fata functioneaza, de asemenea, corect si ca nu contin bule de aer, prin aerisirea etrierelor fata, incepand cu cel mai indepartat de pompa de frana si terminand cu cel mai apropiat de pompa de frana.
-In cele din urma, asigurati-va ca este obtinuta o presiune adecvata la pedala.

Sursa: Ferodo Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii