Cifra de afaceri din 2010, la acelaşi nivel cu cea dinaintea crizei. 
Tehnologia din domeniul auto a reprezentat motorul creşterii Grupului Bosch în România. 
Bosch continuă şi în 2011 strategia sa din 2010. 

Bucureşti, 18 mai 2011 – În 2010, situaţia economică mondială a cunoscut o evoluţie mult mai bună decât se anticipase iniţial. Astfel, cifra de afaceri a Grupului Bosch a crescut la nivel global cu 24 de procente, atingând valoarea de 47,3 miliarde de euro şi depăşind cu circa un miliard de euro nivelul din 2007, de dinaintea crizei. ’’Ne-am atins obiectivele pentru 2010 şi am reuşit să avem o evoluţie pozitivă atât în plan internaţional, cât şi local” a declarat Brigitte Eble, Director general Robert Bosch S.R.L. şi reprezentanta Grupului Bosch în România, în cadrul conferinţei de presă din acest an. „Bosch a devenit mai puternic în urma crizei, iar ultimii ani ne-au confirmat faptul că strategia adoptată de Bosch, concentrată pe diversificare, internaţionalizare şi inovaţie, este cea corectă’’, a continuat Eble. În 2011, importantul furnizor de tehnologie şi servicii, planifică să investească peste 7 miliarde de euro pentru asigurarea dezvoltării sale viitoare. Din această sumă, peste 4 miliarde de euro sunt dedicaţi cercetării şi dezvoltării, iar circa 3 miliarde de euro vor fi investiţi în mijloace fixe. În 2010, bugetul alocat cercetării şi dezvoltării a fost de 3,8 miliarde de euro, iar investiţiile au totalizat 2,4 miliarde de euro. Circa 45 de procente din bugetul de cercetare şi dezvoltare al Bosch este destinat creării de produse care protejează mediul înconjurător şi resursele naturale, aceste produse reprezentând 40% din totalul cifrei de afaceri Bosch. Acest procent este în continuă creştere. 

Grupul Bosch în România: vânzările din 2010, la acelaşi nivel ca în 2008
Anul trecut, evoluţia companiei Bosch în România a fost una pozitivă. Cu o creştere a cifrei de afaceri de 17%, atingând 161 milioane de euro, Bosch a reuşit să ajungă la acelaşi nivel ca în 2008. „Cea mai bună evoluţie a avut în 2010 sectorul tehnologiei auto”, a explicat Brigitte Eble. Până la finalul anului 2010, numărul angajaţilor a ajuns la 1.150 de persoane, cu 200 mai mulţi decât în 2009. Grupul Bosch planifică şi anul acesta crearea de noi locuri de muncă în România.

Creştere constantă pentru Bosch Communication Center România
Bosch Communication Center este furnizor internaţional de servicii de Business Process Outsourcing (BPO). Peste 4.000 de angajaţi din peste 20 de locaţii situate în Europa, Asia şi America de Sud gestionează şi optimizează procesele de afaceri a peste 1.000 de clienţi la nivel internaţional. Angajator important din Timişoara şi din partea de vest a ţării, Bosch Communication Center România număra la începutul anului 2011 în jur de 500 de angajaţi. Comparativ cu anul trecut, numărul acestora a crescut cu aproximativ 15%. Având o experienţă semnificativă în domeniul tehnic şi IT, precum şi angajaţi calificaţi, locaţia din România a Bosch Communication Center asigură suport IT non-stop pentru toţi angajaţii Grupului Bosch. Printre altele, oferă servicii complete de relaţii cu clienţii pentru industria de telecomunicaţii precum şi pentru un important investitor privat din sectorul energiei electrice din România.

Fabrica Bosch Rexroth de la Blaj continuă să profite de îmbunătăţirea situaţiei economice mondiale
În 2010, Bosch Rexroth a reintrat pe o linie ascendentă şi doreşte să-şi continue evoluţia pozitivă şi în acest an. La nivel mondial, furnizorul de componente pentru fabricanţii de maşini, utilaje mobile şi echipamente care produc energii regenerabile, şi-a majorat cifra de afaceri cu 22 de procente, ajungând la 5,1 miliarde de euro. În anul în curs, compania doreşte să îşi extindă activitatea internaţională şi se aşteaptă la o nouă creştere de două cifre. Fabrica Bosch Rexroth de la Blaj a înregistrat o evoluţie ascendentă a cererii, precum şi o creştere a cifrei de afaceri. La finalul anului 2010, la fabrica de la Blaj au activat aproximativ 470 de angajaţi, cu 35 de procente mai mulţi decât la finalul lui 2009. Această tendinţă pozitivă va continua şi în 2011.

Bosch Automotive continuă să fie motorul creşterii Bosch în România
În 2010, vânzările Bosch au crescut atât în sectorul de activitate Automotive Aftermarket, cât şi în ceea ce priveşte componentele furnizate către producătorii români de autovehicule. Anul trecut, s-a observat o revigorare a segmentului de diagnoză auto pentru atelierele de service, dar şi un interes tot mai crescut pentru serviciile oferite de reţeaua Bosch Car Service. La finalul anului 2010, Bosch Car Service a avut în România 85 de ateliere de service partenere, în 47 de oraşe. Până la finalul lui 2011, concernul german doreşte să fie prezent în România cu 100 de ateliere de service Bosch Car Service.

Divizia de Scule electrice Bosch şi-a consolidat poziţia pe piaţă
Prin produse noi şi măsuri de marketing puternice, Bosch a reuşit să obţină o creştere a vânzărilor de 9% pe segmentul de scule electrice. Cea mai importantă evoluţie a fost înregistrată la comercianţii de specialitate, urmaţi de lanţurile de magazine de bricolaj. Din punct de vedere al vânzărilor, Bosch şi-a întărit poziţia de lider de piaţă din România şi a continuat consolidarea poziţiei sale în anumite segmente de specialitate, ca de exemplu, în gamele de ciocane, accesorii sau scule de grădinărit. În cazul sculelor electrice profesionale, vânzările au crescut cu 29 la sută. Peste o treime din vânzările Bosch provine din comercializarea de scule electrice noi, inovatoare, Bosch reuşind să îşi menţină şi pe piaţa din România renumele de partener inovator.

Divizia de Termotehnică Bosch câştigă noi cote de piaţă
Bosch este prezent pe piaţa din România cu trei mărci de termotehnică: Bosch, Buderus şi Loos. Acest domeniu a fost deosebit de afectat de condiţiile pieţei, oglindite în scăderea numărului proiectelor de construcţii. Anul trecut, datorită trecerii de la marca Junkers la Bosch, vânzările au crescut cu 7% faţă de 2009. Aproximativ o treime din totalul vânzărilor diviziei de termotehnică Bosch s-a realizat prin comercializarea de sisteme de încălzire şi preparare a apei calde menajere care utilizează energie regenerabilă, ca de exemplu panouri solare sau cazane de încălzire cu combustibil solid. Această evoluţie ascendentă a avut loc atât în cazul mărcii Bosch, cât şi Buderus. Bosch va acorda şi pe viitor o atenţie deosebită sistemelor ecologice şi economice de încălzire şi preparare a apei calde menajere. De la preluarea mărcii Loos în 2009, Robert Bosch SRL răspunde şi de distribuţia cazanelor Loos.

Grupul Bosch în România
Grupul Bosch activează în România din 1994. Acesta deţine patru companii în trei oraşe: Robert Bosch S.R.L. (din 1994) şi BSH Electrocasnice S.R.L. (din 1999) în Bucureşti, Bosch Rexroth S.R.L. (din 2005) în Blaj şi Bosch Communication Center (din 2008) în Timişoara. 

Sursa: Bosch Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii