Cea mai noua versiune de caroserie a modelului de referinta i40 este prezentata la Salonul Auto de la Barcelona.
Vehiculul foloseste conceptele de design „Modern Flow” si „Premium Wing”.
i40 sedan se bucura de acelasi nivel de confort, aceeasi calitate, siguranta si consum redus de carburant precum i40 wagon.
Noul i40 sedan, prezentand o lungime de 4.74 metri, va fi disponibil la vanzare in cel de-al patrulea trimestru al anului 2011 si va beneficia de programul Five Year Triple Care, cel mai bun pachet de servicii post-vanzare din intreaga industrie, program cu transparenta totala. Acesta a continuat sa atraga noi clienti catre vehiculele Hyundai, oferind cinci ani de garantie nelimitata, cinci ani de asistenta rutiera si cinci ani de verificari tehnice periodice gratuite.
Vehiculul foloseste conceptele de design „Modern Flow” si „Premium Wing”.
i40 sedan se bucura de acelasi nivel de confort, aceeasi calitate, siguranta si consum redus de carburant precum i40 wagon.
Hyundai a prezentat cea mai noua versiune de caroserie a vehiculului i40, ce apartine segmentului D, in cadrul Salonului Auto de la Barcelona 2011. Debutul variantei i40 sedan a fost precedat, in luna martie, de lansarea in cadrul Salonului Auto de la Geneva a modelului i40 wagon.
Modelul i40 sedan are o identitate pur europeana, acesta fiind desenat si conceput la centrul Hyundai pentru Cercetare si Dezvoltare de la Rüsselsheim, Germania. Acesta este cel mai recent vehicul lansat sub noul slogan al brandului – New Thinking. New Possibilities.
Noul i40 sedan, prezentand o lungime de 4.74 metri, va fi disponibil la vanzare in cel de-al patrulea trimestru al anului 2011 si va beneficia de programul Five Year Triple Care, cel mai bun pachet de servicii post-vanzare din intreaga industrie, program cu transparenta totala. Acesta a continuat sa atraga noi clienti catre vehiculele Hyundai, oferind cinci ani de garantie nelimitata, cinci ani de asistenta rutiera si cinci ani de verificari tehnice periodice gratuite.
Allan Rushforth, Senior Vice President si COO al Hyundai Motor Europe, a declarat: „Lansarea variantei sedan reprezinta urmatorul pas in lansarea modelului i40 pe piata europeana, moment precedat de primirea extrem de pozitiva a modelului i40 wagon. Noul i40 sedan se bucura de aceleasi calitati pe care le regasim si la modelul wagon, precum consumul de carburant foarte redus, confortul si calitatea. Astfel, modelul i40 devine si mai atractiv pentru clientii segmentului D.”
„Avem o tinta ambitioasa dar realizabila pentru i40: comercializarea a 60.000 de unitati in primul an complet de la lansare, aplificand astfel ascensiunea de care marca Hyundai se bucura in Europa. Lansarea lui i40 ne va ajuta sa atingem o cota de piata de 3% pana la finalul anului 2011,” a adaugat Allan Rushforth.
Inspiratia designului
Modelul i40 sedan reprezinta evolutia limbajului de design caracteristic marcii Hyundai, denumit „sculptura fluida.”
ADN-ul designului „sculptura fluida”, care foloseste linii inspirate de natura pentru a crea o imagine exterioara dinamica, a fost introdus o data cu prezentarea conceptului Hyundai ix-onic, in cadrul Salonului Auto de la Geneva 2009. De la debutul sau, „sculptura fluida” a fost tema de inspiratie a tuturor modelelor Hyundai, printre care si ix35, ix20 si Veloster.
Cuvintele cheie ce caracterizeaza designul i40 sunt „modern flow” si „premium wing,” ambele evoluand din conceptul sculptura fluida. Designerii Hyundai au vrut sa puna accentul pe crearea unui volum fluid de inspiratie moderna, precum si detalii sofisticate, asemenea unor aripi.
„Am folosit linii foarte puternice, fluide, din fata pana in spate, pentru a oferi modelului i40 un exterior distinct,” a spus Thomas Bürkle, responsabilul de design al Centrului Tehnic Hyundai Europa. „Am vrut sa ne indepartam de designul tipic al sedanului si sa producem o masina mai apropiata de natura sportiva a lui i40 wagon. Desenand o linie joasa, prelungita, a plafonului, am oferit modelului i40 sedan o silueta remarcabila, asemanatoare cu cea a unui coupe,” a adaugat el.
Modelul i40 nu se bucura doar de un design atragator, ci si de un nivel ridicat de confort interior, cu un ampatament de 2.77 metri si oferind cele mai mari dimensiuni din clasa D in materie de spatiu pentru cap (1025 mm), pentru umeri (1455 mm) si pentru picioare (1170 mm). Spatiul impresionant promite confort tuturor pasagerilor ce petrec perioade lungi de timp in incinta i40, oferind cea mai comoda calatorie cu un vehicul din segmentul D.
„In timp ce exteriorul modelului i40 sedan se evidentiaza prin forma fluida si tinuta impunatoare, interiorul a fost conceput pentru a oferi un caracter practic si confort pentru sofer si pasageri, intr-un pachet de inalta calitate,” a concluzionat Thomas Bürkle.
Motoare
Noul i40 va fi disponibil in 4 versiuni de motorizare Euro V: doua pe benzina si doua diesel. Aceste propulsoare acopera o gama de putere de la 115 CP la 177 CP si ofera cuplu pe o plaja mare de turatii, facand din i40 o masina placut de condus atat in oras, cat si in afara acestuia. i40 dispune atat de transmisii manuale, cat si automate.
Intr-un segment in care modelele diesel reprezinta peste 75% din vanzarile la nivel european, Hyundai anticipeaza ca motorul de 1.7 litri, ce dezvolta 136 CP, va fi cea mai populara alegere, atat pentru cumparatorii privati, cat si la nivel de achizitie flote. Cumulat, Hyundai anticipeaza un raport de 65% / 35% intre motoarele diesel si cele pe benzina in cazul modelului i40.
Pe i40 va debuta si noul propulsor Hyundai 2 litri GDI de patru cilindri, denumit „Nu”. Acesta ofera cuplu superior, pentru si mai multa placere la volan, consum de combustibil imbunatatit, emisii reduse si caracteristici NVH excelente – similar motorului cu injectie multi-punct.
Echipat cu GDI (injectie directa de combustibil), acest propulsor de 1.999 cmc genereaza 177 CP si 213 Nm, asigurand un bun echilibru intre performanta si economia de carburant. Un i40 sedan echipat cu acest motor si cutie manuala in sase rapoarte va accelera pana la 100 km/h in doar 9.7 secunde, va consuma 6.8 litri de benzina in ciclu combinat si va emite doar 159 g/km de CO2.
Certificare eco
In ceea ce priveste protectia mediului, noul i40 va beneficia de cea mai noua tehnologie dezvoltata in cadrul programului Hyundai’s Blue Drive™ , sistem Integrated Stop & Go (ISG), anvelope cu rezistenta scazuta la rulare si un sistem de management al alternatorului (AMS).
Atunci cand se alatura caracteristicile Blue Drive propulsorului diesel de 1,7 litri, ce produce 115 CP, rezultatele sunt impresionante: emisii de CO2 de numai 113g/km si un consum de carburant de 4.3 l/100km, ce fac din i40 cel mai ecologic vehicul al clasei sale.
Hyundai si-a exprimat intotdeauna dorinta de a deschide drumul in industria auto catre protectia durabila a mediului, iar i40 subliniaza implicarea de care compania da dovada in a oferi vehicule cu performante ecologice situate in varful clasei.
Reducere NVH (Noise Vibration Harshness)
Un nou pachet acustic a fost dezvoltat pentru modelele i40 dotate cu motoare diesel. Nivelul NVH, in special nivelul de zgomot exterior, a fost imbunatatit semnificativ prin folosirea unor metode experimentale precum Reciprocal Holography (pentru a vizualiza reducerea nivelului de zgomot la anumite frecvente) si ADNA (Advanced Diagnostic Network Algorithm) pentru a clasa sursele de zgomot in ordinea cailor de transfer identificate.
Pachetul NVH are rolul de a oferi un mediu mai linistit si mai confortabil in care vehiculele diesel sa activeze. Noul pachet acustic al i40 foloseste materiale precum mocheta permeabila la aer, straturi de izolatie acustica pentru compartimentul motor si materiale textile pe interiorul aripilor, menite sa absoarba sunetul provenit de la motor, evacuare si sosea, oferind astfel o imbunatatire cu 20% a nivelului de zgomot din interior si o reducere a zgomotului exterior atunci cand masina sta pe loc (cifre rezultate comparativ cu un exemplar de test i40 fara aceste caracteristici).
Caracteristici high-tech
Oferind in standard numeroase dotari high-tech, echiparea generoasa a lui i40 promite sa fie unul dintre principalele atuuri ce vor atrage potentialii clienti.
Lista dotarilor de top include sistemul inteligent de parcare si sistemul de mentinere a benzii de rulare, precum si sistemul de conectivitate cu tehnologie Bluetooth® cu recunoastere a vocii si navigatie cu camera pentru mersul cu spatele. In ceea ce priveste confortul, i40 va fi disponibil cu frana de parcare electrica, scaune fata ventilate, scaune spate incalzite si rabatabile, precum si dotari inovatoare pentru acest segment, ca sistemul automat de dezaburire si volanul incalzit.
Optiuni avansate de iluminare, precum lumini de zi in standard cu faruri cu Xenon sau instrumente de bord afisate pe un ecran LCD, vor intari pozitia lui i40 in fruntea gamei Hyundai si in segmentul D la nivel european.
Siguranta
Modelul i40 foloseste cele mai noi tehnologii de siguranta activa si pasiva, menite sa asigure protectie maxima pentru pasageri. Caracteristicile de siguranta activa, care sunt oferite in standard in majoritatea tarilor, includ ESP (controlul electronic al stabilitatii), ABS (sistem de franare care previne blocarea rotilor), Hill Start Assist Control (sistem de asistenta la plecarea din panta), VSM (sistem de management al stabilitatii vehiculului), Brake Assist System (sistem de asistenta la franare) si Emergency Stop Signal (pornirea luminilor de avarie in cazul franarii de urgenta).
In ceea ce priveste siguranta pasiva, fiecare i40 european va fi dotat cu pana la noua airbag-uri: frontale, laterale si cortina, precum si cu airbag pentru genunchi, disponibil in standard. Hyundai anticipeaza ca i40 va duce mai departe excelentul istoric al companiei in ceea ce priveste siguranta si ca va obtine rezultatul maxim, de cinci stele, la testele de impact Euro NCAP.
Sursa: Hyundai Romania
0 comentarii