Louis, Arthur şi Gaston Chevrolet au participat toți la primele curse automobilistice de 500 de mile de la Indianapolis.
Camaro SS decapotabil, ediția 2011, va fi cel de-al 22-lea model Chevrolet în rol de mașină de siguranță a emblematicei cursei.
Noul Chevrolet cu motor V-6 de 2,2 litri cu supraalimentare va concura în anul 2012 la campionatul IZOD IndyCar.
Camaro SS decapotabil, ediția 2011, va fi cel de-al 22-lea model Chevrolet în rol de mașină de siguranță a emblematicei cursei.
Noul Chevrolet cu motor V-6 de 2,2 litri cu supraalimentare va concura în anul 2012 la campionatul IZOD IndyCar.
DETROIT – Pe data de 30 mai 1911, Arthur Chevrolet a participat la cursa automobilistică inaugurală de 500 de mile de la Indianapolis. O sută de ani mai târziu, un model Chevrolet Camaro SS decapotabil va conduce, pe post de mașină de siguranță, cursa automobilistică de 500 de mile de la Indianapolis, la aniversarea centenarului comun al producătorului de autovehicule şi al emblematicei curse şi va marca numărătoarea inversă pentru revenirea mărcii Chevrolet la campionatul IndyCar din 2012.
„Înainte ca Chevrolet să devină o marcă, Louis Chevrolet şi fraţii săi şi-au făcut un nume la volanul unei maşini de curse”, a declarat Jim Campbell, vice-preşedintele diviziei de autovehicule de performanţă şi motorsport a GM. „După ce Chevrolet a devenit o companie producătoare de autovehicule, Louis şi fraţii săi au continuat să ia parte la cursa de la Indianapolis, consolidând una dintre cele mai vestite relaţii din istoria competiţiilor automobilistice.”
„Înainte ca Chevrolet să devină o marcă, Louis Chevrolet şi fraţii săi şi-au făcut un nume la volanul unei maşini de curse”, a declarat Jim Campbell, vice-preşedintele diviziei de autovehicule de performanţă şi motorsport a GM. „După ce Chevrolet a devenit o companie producătoare de autovehicule, Louis şi fraţii săi au continuat să ia parte la cursa de la Indianapolis, consolidând una dintre cele mai vestite relaţii din istoria competiţiilor automobilistice.”
„Din această istorie fac parte unele dintre cele mai memorabile autovehicule care au participat pe post de mașină de siguranță la cursa de 500 de mile de la Indianapolis, precum şi multe modele propulsate de motoarele Chevrolet, a căror victorie a fost marcată de steagurile cu pătrăţele”, a declarat Campbell. „Relaţia dintre cursa de la Indianapolis şi marca Chevrolet va fi reîntărită datorită unui nou model Chevrolet care va lua parte la ediţia de anul viitor.”
În perioada 1911 – 1920, Louis, Arthur şi Gaston Chevrolet au concurat în cadrul cursei automobilistice de la Indianapolis
Deşi anul 2011 marchează cea de-a 100-a aniversare a mărcii Chevrolet şi a cursei de 500 de mile de la Indianapolis, această legătură a început încă din anul 1905.
În acel an, Louis Chevrolet şi Carl G. Fisher au concurat, cu mult curaj, la curse demonstrative din Vestul Mijlociu al Statelor Unite ale Americii, iar senzaţiile tari ale întrecerilor au conturat succesul celor doi.
În anul 1909, Fisher a început construcţia pistei de curse cu pavaj din cărămizi de lângă Indianapolis, în timp ce Louis Chevrolet devenea o celebritate naţională, ca pilot de curse în cadrul echipei Buick a lui Billy Durant.
Impresionat de aptitudinile inginereşti ale lui Louis, Durant i-a propus un parteneriat pe proiecte auto, ce includea proiectarea unui autovehicul nou, care avea să poarte numele de „Chevrolet”. La scurt timp, Louis şi-a întrerupt activitatea de proiectare pentru a-şi ajuta fratele, Arthur, să pregătească un model Buick pentru cursa automobilistică inaugurală de 500 de mile de la Indianapolis.
Pe 30 mai 1911, Arthur Chevrolet a condus 30 de tururi în cadrul primei curse de 500 de mile de la Indianapolis, înainte de a fi scos din cursă din cauza unei probleme mecanice. Pe 3 noiembrie 1911, Louis Chevrolet şi Billy Durant puneau bazele companiei Chevrolet Motor Car Co., la Detroit.
După trei ani, Louis Chevrolet a vândut lui Durant acţiunile pe care le deţinea în cadrul companiei auto Chevrolet şi s-a mutat la Indianapolis, pentru a participa la competiţii împreună cu fraţii săi. Louis a participat la cursa de la Indianapolis din anul 1915, conducând cu o viteză de peste 80 mph, înainte de a abandona, din cauza unei probleme la motor. A revenit la cursa de 500 de mile de la Indianapolis din anul 1919, împreună cu fratele său Gaston, concurând cu autovehiculele propriei lor companii, Frontenac Motors Corp. Louis şi Gaston au terminat cursa pe locul şapte, respectiv zece. În anul 1920, Gaston a câştigat cursa de 500 de mile de la Indianapolis într-un autovehicul Monroe-Frontenac, devenind primul pilot câştigător care a reuşit să termine cursa cu un singur set de pneuri.
Din 1945 şi până astăzi, 22 de autovehicule marca Chevrolet au participat pe post de mașină de siguranță în cadrul cursei de 500 de mile de la Indianapolis
Carl Fisher a condus mașina de siguranță de la prima cursă de 500 de mile de la Indianapolis cu autovehiculul său personal deoarece a simţit că un start în mers ar fi mai sigur decât tradiţionalul sprint al piloţilor. Începând de atunci, tururile de încălzire de la începutul cursei au devenit o tradiţie populară a cursei de 500 de mile de la Indianapolis. Anul acesta, un model Chevrolet Camaro SS decapotabil va fi maşina oficială de siguranță a cursei de 500 de mile de la Indianapolis, fiind al 22-lea model Chevrolet care are acest rol.
„Marca Chevrolet a oferit mai multe mașini de siguranță la cursa de 500 de mile de la Indianapolis decât orice altă marcă”, a declarat Campbell. „Maşina de siguranță din 2011, modelul Camaro SS decapotabil, reprezintă o interpretare modernă a unuia dintre cele mai emblematice autovehicule care a fost vreodată maşină oficială de siguranță la Indianapolis – modelul Camaro SS din anul 1969. Considerăm că acesta este cel mai potrivit mod de a celebra istoria comună a mărcii Chevrolet și a cursei de 500 de mile de la Indianapolis, pregătind în același timp următorii 100 de ani de participare în cadrul cursei.”
Primul autovehicul Chevrolet care a participat pe post de maşina de siguranță la Indianapolis, un model decapotabil din 1948, a fost condus de Wilber Shaw, președintele Indianapolis Speedway.
Zece autovehicule Corvette au participat la cursa de 500 de mile de la Indianapolis pe post de maşini de siguranță. Prima apariție a fost în 1978, anul celei de-a 25-a aniversări. În acel an, publicația Wall Street Journal a declanșat cumpărarea cu frenezie a copiilor mașinii oficiale de siguranță din 1978, modelul Corvette Limited Edition Pace Car, prin publicarea pe prima pagină a unui articol referitor la caracterul de colecție al acestora.
Modelul Camaro SS din anul 2011 va fi al șaptelea Camaro care va participa pe post de maşină de siguranță la cursa de 500 de mile de la Indianapolis. Primul a participat în anul 1967, anul de lansare a modelului Camaro. Acesta a fost invitat să participe din nou pe post de maşină de siguranță la ediția din 1969 a cursei. Modelul SS decapotabil alb care a participat în 1969 pe post de maşină de siguranță, cu capota sa boltită, dungile „Hugger Orange” și interiorul cu ornamente speciale, a devenit o maşină de siguranță emblematică pentru cursa de la Indianapolis. În prezent, colecționarii modelului Camaro prețuiesc în mod deosebit exemplarele rămase din cele 3.675 de copii oficiale construite în anul 1969.
Partea exterioară superioară de culoare albă a modelului Chevrolet Camaro decapotabil cu dungi portocalii care va participa pe post de maşină de siguranță la ediția din 2011 a cursei de 500 de mile de la Indianapolis este replica directă a modelului din 1969, în timp ce interiorul din piele de culoare portocalie reprezintă un contrapunct modern la exteriorul istoric. Pentru ca versiunea maşinii de siguranță să poată fi admirată pe șosele, Chevrolet va oferi pentru comercializare un număr de 500 de exemplare ale modelului Chevrolet Camaro decapotabil de la ediția din 2011 a cursei de 500 de mile de la Indianapolis. Livrarea acestora este programată pentru această primăvară.
2012: revenirea motorului Chevrolet la campionatul IndyCar
Pe lângă propulsarea maşinii de siguranță la cursa de 500 de mile de la Indianapolis, motorul ce poartă numele lui Louis Chevrolet a propulsat multe dintre autovehiculele care au concurat la Brickyard.
Mai recent, Chevrolet a participat la competiții de genul Indianapolis ca producător de motoare în perioadele 1986 – 1993 și 2002 – 2005, cu motoare V-8, câștigând 104 curse, propulsând șase campioni și obținând un număr de șapte victorii în cursa de 500 de mile de la Indianapolis.
Anul viitor, Chevrolet va reveni la campionatul IZOD IndyCar cu un motor de curse V-6 nou, twin-turbo, cu injecție directă, alimentat cu carburant regenerabil cu etanol, E85. Fiind creat de General Motors și Ilmor Engineering, motorul Chevrolet V-6 IndyCar va avea o cilindree de 2,2 litri, un bloc de cilindri și o chiulasă din aluminiu și va fi un element portant integral al șasiului, susținând cutia de viteze și suspensia spate.
Motorul Chevrolet IndyCar va fi disponibil pentru toți concurenții, în conformitate cu regulamentul campionatului. Echipa Penske este prima echipă care s-a angajat să utilizeze sistemul de propulsie Chevrolet în 2012. Aceasta a înregistrat anterior 31 de victorii cu modele de formula 1 și motorizare Chevrolet, printre care patru victorii în cadrul cursei de 500 de mile de la Indianapolis.
Pentru comentariile Chevrolet pe parcursul week-end-ului de desfășurare a cursei de 500 de mile de la Indianapolis, vizitaţi pagina Chevrolet Facebook, sau urmăriţi-ne pe Twitter, hashtag: #ChevyIndy500.
Sursa: Chevrolet Romania
0 comentarii