Atletic, puternic, elegant – SXC - un concept car de la studiourile Peugeot Style, explorează lumea unui modern şi exclusiv crossover. Prin noul SXC, prezentat la Salonul Auto de la Shanghai, Peugeot îşi reafirmă ambiţiile, rafinându-şi abilitatea de a se adapta la cererile specifice ale fiecarei pieţe, exprimând în acelaşi timp viziunea sa asupră viitorului şi abilitatea de a combina excelenţa cu emoţia.
Concept:  reinterpretarea crossover-ului
În 2010, Peugeot a scos la iveala o evoluţie a codurilor sale stilistice, prin intermediul a numeroase concepte: SR1 (roadster GT), BB1 (maşina de oraş pentru 4 persoane), EX1 (roadster cu 2 locuri, 100% electric, care bate recordurile de acceleraţie omologate în Franţa şi China) şi HR1 (exclusiv şi inovator). La Salonul Auto de la Shanghai, stiliştii mărcii se exprimă într-o altă categorie, devenită populară în China, aceea a crossover-elor. Deci, odată cu SXC, tema este reluată: acest concept car adoptă anumite caracteristici din lumea SUV-ului (puterea, poziţia înaltă de condus, protecţia) fără să le denatureze, inspirat de stilul modern, elegant şi rafinat.

Un stil puternic, statuar şi rafinat
SXC este un vehicul cu o personalitate puternică, stilul său exprimând forţă, fără să fie ostentativ, prin liniile simple şi rafinate, elegante şi fluide, care relevă în mod subtil caracterul atletic al vehiculului. Fiecare detaliu este sculptat precis pe un corp de dimensiuni impresionante (cu lungime de 4.870 m, înălţime de 1.610 m şi lăţime de 2.035 m).
În partea frontală, SXC înglobează codurile stilistice ale mărcii Peugeot. Tema unică a grilei fluide, care pare a fi independentă de restul maşinii, se încadrează armonios în statura sa. Farurile feline încadrează emblema mărcii, leul, aşezat cu mândrie în faţă capotei. Semnatura vizuală se întregeşte cu stopurile spate, a căror formă de boomerang însoţeşte mişcarea spatelui maşinii, care a fost desenat cu mare grijă.
Alte detalii High Tech au fost studiate cu mare atentie, la fel cum s-a procedat cu oglinzile conice, care adăpostesc camerele de mers înapoi.
Barele acoperişului, cu un design original, precum şi alte componente sunt confecţionate din aluminiu polisat, un material uşor, care îmbunătăţeşte subtil natura exclusivă a vehiculului.
În final, stilul protector al vehiculului, volumele generoase, plafonul panoramic alcătuit din două părţi, accesibilitatea datorată uşilor rabatabile promit un compartiment pentru pasageri în care fiecare dintre cei 4 ocupanţi va beneficia de toată atenţia pe care şi-o doreşte.
Senzaţii la condus
Una dintre priorităţile Peugeot este să continue grija pentru mediul înconjurător în anii ce urmează. Acest concept car încorporează tehnologia HYbrid4: un motor cu ardere internă în partea frontală care angrenează puntea faţă, respectiv  un motor electric în partea din spate ce antrenează puntea posterioară. În momentul în care ambele motoare funcţionează concomitent, maşina este propulsată de toate cele patru roti, transformându-se într-un veritabil vehicul cu tracţiune integrală. Permite de asemena rularea la viteze mici cu emisii zero, doar cu ajutorul motorului electric.
Sub capotă, motorul cu combustie internă are o capacitate de 1,6 l THP (218 CP); continuând strategia de minimizare, grupul PSA foloseşte cea mai avansată tehnologie pentru producerea unor motoare de capacitate mică, cu un nivel crescut de performanţă şi eficienţă în protejarea mediului.
Împreună cu un motor electric de 70 kW (95 CP), potenţialul combinat este de 313 CP, cu un consum de carburant de doar 5.8l/100 km si emisii de CO2 de 143 g/km.
Eficienţa acestui tren de rulare, împreună cu experienţa mărcii în termeni de ţinută de drum îi permit lui SXC să combine emoţia şi plăcerea la condus cu excelenţă.
Sursa: Peugeot Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii