Două motoare Renault RS27 s-au clasat pe podium la Marele Premiu al Europei care s-a desfăşurat ieri, 26 iunie 2011, pe circuitul urban din Valencia. Sebastian Vettel, pilot Red Bull Racing-Renault, a obtinut cea de-a şasea victorie din cele opt curse derulate de la începutul acestui sezon, terminând cele 57 de ture ale Grand Prix-ului cu mai mult de 10 secunde în faţa monopostului Ferrari pilotat de Fernando Alonso. Campionul mondial en titre şi-a adus contribuţia şi la performanţa generală a Red Bull Racing-Renault realizând cel mai bun tur al cursei. Coechipierul lui Sebastian, Mark Webber, a obţinut locul trei cu al său RS27, în timp ce Nick Heidfeld, pilot Lotus Renault GP, a terminat pe poziţia a 10-a, iar Vitaly Petrov pe locul 15. Piloţii Team Lotus, Heikki Kovalainen şi Jarno Trulli au trecut de linia de sosire plasându-se pe poziţiile 19 şi 20. Sebastian Vettel şi-a mărit avansul în clasamentul piloţilor cu un total de 186 puncte, iar Mark Webber şi Jenson Button sunt la egalitate cu 109 puncte. În clasamentul constructorilor, Red Bull Racing-Renault are 295 puncte, fiind în faţa lui McLaren care are 206.
Elementele cheie ale cursei:
Elementele cheie ale cursei:
Red Bull Racing
Pozitia dominnanta a parteneriatului Red Bull-Renault din calificările acestui sezon se prelungeşte: Sebastian şi Mark au rămas în linia întâi. Pe parcursul cursei, Sebastian a folosit puterea motorului RS27 pentru a se distanţa. Astfel, la prima oprire la boxe avea 3 secunde avans. Şi-a păstrat poziţia după încă două opriri şi un tur de onoare – cel mai rapid al cursei – care i-a mărit avansul, faţă de pilotul de pe poziţia a doua, cu mai mult de 10 secunde. E a 16-a victorie din cariera lui Sebastian şi cea cu numărul 136 pentru un motor Renault in F1. Mark a ocupat a 2-a poziţie până în turul 21, când Alonso l-a depăşit pe pistă. Australianul şi-a recâştigat poziţia după a doua tranşă de opriri la boxe. Alonso l-a depăşit pe Mark după ultimele opriri la boxe, dar în bătălia finală acesta din urmă a avut o problemă la cutia de viteze, survenită în fazele finale ale cursei. Sebastian are acum un avans confortabil de 77 de puncte în clasamentul piloţilor în faţa lui Mark şi Button.
Lotus Renault GP
Nick Heidfeld şi-a asigurat locul nouă în calificări, iar Vitaly Petrov ratează a treia calificare cu 3 sutimi de secundă. Vitaly a obţinut doar locul 15 după plecare. O degradare puternică a pneurilor pe acest circuit, la virajele strânse l-a împiedicat să urce în clasament. Monopostul rusului a avut şi scurgeri de apă în ultimele etape ale cursei. Nick a fost printre primii 10 pe toată durata cursei şi a făcut 3 opriri la boxe. Vitaly e al 8-lea în clasamentul piloţilor, urmat imediat, la un punct de Nick. Echipa îşi păstrează locul 4 în cursa constructorilor, cu 3 puncte în faţa celor de la Mercedes GP.
Team Lotus
Cele două maşini de la Team Lotus au avut sosiri apropiate chiar şi în aceste condiţii dificile, la temperaturi ridicate. Echipa anglo-malaieziană a ales două strategii diferite pentru cursă: Heikki a făcut trei opriri, iar Jarno doar două. Amândoi au reuşit să păstreze un ritm bun faţă de maşinile din mijlocul plutonului şi să termine cu un avans confortabil în faţa „noilor” echipe. Heikki a terminat pe poziţia 19, iar Jarno pe 20. E deja pentru a 4-a oară când echipa obţine o sosire dublă în acest sezon.
Declaraţia lui Rémi Taffin, responsabil track operations Renault Sport F1 cu privire la acest sfârşit de săptămână
Încă un rezultat excelent pentru Red Bull Racing-Renault, cu a şasea victorie din opt posibile pentru acest sezon şi două locuri pe podium. Pentru Renault Sport F1 week-end-ul se încheie minunat, permiţându-ne să păstrăm recordul de a avea câte un loc pe podium în fiecare cursă de la Marele Premiu al Braziliei din 2010 încoace. Suntem încântaţi că Nick Heidfeld de la Lotus Renault GP ne aduce un al treilea motor Renault în top 10.
Marele Premiu al Europei este o cursă foarte solicitantă, mai ales pentru motoare, cu o combinaţie de viraje lente şi mediu-rapide, asociate cu linii drepte, lungi unde e nevoie de un motor suplu şi reactiv la orice viteză. Putem fi cu adevărat bucuroşi că în condiţii atât de dificile am reuşit azi să ne aducem toţi partenerii la linia de sosire.
După această cursă ne vom întoarce la cartierul general pentru a pregăti Marele Premiu al Angliei pentru care va intra în vigoare o nouă directivă referitoare la evacuarea gazelor de eşapament. Deşi, avem impresia că trebuie să întoarcem la elemente de bază cu parametrii şi indici pe care i-am folosit în trecut, avem deja suficient de multă experienţă şi bineînţeles, elan să continuăm în direcţia bunelor rezultate pe care le-am obţinut în acest an.
Cifre referitoare la participarea Renault la F1:
136 victorii, 184 plecări din pole position, 269 locuri pe podium
Sursa: Renault Romania
Sursa: Renault Romania
0 comentarii