Adrenalină la nivel maxim. Astfel s-ar defini ediţia din acest an a celei mai importante curse de anduranţă din lume. Echipa Peugeot Total şi cei nouă piloţi au luptat cu perseverenţă până la sfârșitul cursei, ocupând două locuri pe podium. Trio-ul Bourdais / Lamy / Pagenaud a terminat la numai 13 secunde distanţă de câstigător.
Clasament final
1. Fassler – Lotterer – Treluyer, Audi R18 TDI
2. Bourdais / Lamy / Pagenaud, Peugeot 908 No9
3. Minassion / Montagny / Sarrazin, Peugeot 908 No8
4. Davidson / Gené / Wurz, Peugeot 908 No7
5. Duval / Lapierre / Panis, Peugeot 908 HDi FAP Oreca
Cursa: pe măsură ce se apropie ultima parte a traseului, ploaia începe să cadă cu putere. Este ora 12:20. Pilotul maşinii Peugeot cu numărul 8 face o miscare îndrăzneaţă: echipează masina cu anvelope mixte, în timp ce toate celelalte masini au slick-uri. Simon Pagenaud continuă cursa cu slickuri, riscând, ceea ce ajută monopostul cu numărul 9 să recupereze terenul pierdut în favoarea liderului Lotterer (Audi No2).
Pe măsură ce ploaia devine tot mai deasă, Simon Pagenaud pare a fi singurul care se adaptează rapid condiţiilor. În doar câteva ture, pilotul maşinii cu numărul 9 reușește să recupereze aproape un minut faţă de masina Audi. Au mai rămas o oră şi jumătate din cursa de la Le Mans edi.ia 2011, iar cele două maşini sunt despărţite de doar 15 secunde.
Este ultima oră de cursă, iar tensiunea devine aproape palpabilă. Audi R18 se opreşte la 14:06, Lotterer fiind nevoit să meargă la pit-stop, în timp ce Simon Pagenaud recuperează cele 3’28” secunde. Apoi, Audi No2 şi Peugeot N9 ajung la ultima oprire în acelasi timp, însă Audi continuă cursa cu anvelope noi. Doar 8 secunde îi despart pe cei doi înainte cu 30 minute de sfârşitul acestei ediţii a cursei. Simon Pagenaud ajunge la final cu doar 13 secunde în urma maşinii Audi No2, pilotată de Lotterer. Cele două masini au rămas în cursă pe toată durata acesteia, timp de 24 ore.
Sursa: Peugeot Romania
0 comentarii