BMW Motorsport a obţinut o clasare pe podium cu ocazia cursei de pe teren propriu, desfăşurată pe varianta Nordschleife a circuitului Nürburgring (Germania), la numai două săptămâni după ce a ocupat locul al treilea în categoria GTE a cursei de 24 de ore de la Le Mans (Franţa). După ce a parcurs 156 de tururi - o distanţă record -, modelul BMW M3 GT cu numărul de concurs 1 a trecut linia de sosire a cursei de 24 de ore din "Infernul Verde" pe locul al doilea, urmăriţi fiind de 250.000 de spectatori. Augusto Farfus (Brazilia), Jörg Müller (Germania), Uwe Alzen (Germania) şi Pedro Lamy (Portugalia) au fost cei care s-au succedat în cockpit. La finalul evoluţiei, ecartul faţă de modelul Porsche #18 al echipei Manthey a fost de numai 4'23".
Cu excepţia unei coliziuni în turul 24 şi a penalizării stop-and-go de trei minute primită ulterior, învingătorii de anul trecut au avut o cursă fără incidente şi au demonstrat în cea mai impresionantă manieră nivelul ridicat de performanţă pe care îl are BMW M3 GT.
Cea de-a doua maşină, cea cu numărul de concurs 7, pilotată de Dirk Müller (Germania), Dirk Werner (Germania) şi Dirk Adorf (Germania), se afla pe locul al 16-lea, după ce parcursese 139 de tururi, moment în care modelul BMW M3 GT s-a oprit pe circuit, în secţiunea Breidscheid, cu probleme de transmisie. Anterior în cursă, o problemă cu sistemul de frânare şi reparaţiile necesare au făcut echipajul să piardă mai mult de oră. Ajunşi la capătul plutonului, cei trei piloţi au avut o evoluţie admirabilă prin care au reuşit să urce în Top 20, dar munca lor nu a fost recompensată şi cu o clasare finală.
Cea de-a doua maşină, cea cu numărul de concurs 7, pilotată de Dirk Müller (Germania), Dirk Werner (Germania) şi Dirk Adorf (Germania), se afla pe locul al 16-lea, după ce parcursese 139 de tururi, moment în care modelul BMW M3 GT s-a oprit pe circuit, în secţiunea Breidscheid, cu probleme de transmisie. Anterior în cursă, o problemă cu sistemul de frânare şi reparaţiile necesare au făcut echipajul să piardă mai mult de oră. Ajunşi la capătul plutonului, cei trei piloţi au avut o evoluţie admirabilă prin care au reuşit să urce în Top 20, dar munca lor nu a fost recompensată şi cu o clasare finală.
Cu acest loc al doilea reuşit la Nürburgring, cariera la BMW a actualului director BMW Motorsport, Mario Theissen, se încheie, el urmând să fie înlocuit, de la 1 iulie 2011, de Jens Marquardt. În 1999, Theissen şi-a început mandatul cu un triumf în cursa de anduranţă de la Le Mans, acolo unde BMW V12 LMR a reuşit o victorie răsunătoare. Cariera sa sportivă la BMW se încheie astfel acum cu o altă întrecere clasică de 24 de ore. BMW a reuşit în tot acest interval să obţină trei victorii în clasamentul general al cursei de la Nürburgring - în 2004, 2005 şi 2010 -, toate sub comanda lui Theissen. De-a lungul istoriei acestei întreceri, care se organizează din 1970, BMW a fost câştigătoare a clasamentului general de 19 ori.
Prin podiumul de la Nürburgring, BMW continuă seria de rezultate bune din acest sezon. După ce a câştigat cursele de 24 de ore de la Daytona (SUA) şi Dubai (Emiratele Arabe Unite), a obţinut o dublă la categoria GT în cursa de 12 ore de la Sebring (SUA), precum şi locul al treilea în clasa GTE a maratonului de la Le Mans (Franţa), un alt rezultat remarcabil a fost izbutit pe circuitul din Nürburgring.
Declaraţii:
Mario Theissen (director BMW Motorsport): "Încă o dată, cursa de 24 de ore, desfăşurată pe varianta Nordschleife de la Nürburgring, a fost una dramatică. Felicitări echipei conduse de Olaf Manthey. Au reuşit din nou să fie competitivi de-a lungul acestui weekend. Desfăşurarea cursei a fost, în multe privinţe, o reminiscenţă a celei de anul trecut atunci când am învins noi. Marea diferenţă a fost faptul că am putut fi la acelaşi nivel cu concurenţa pe parcursul întregii distanţe a cursei - aceasta datorită dezvoltării meticuloase continue a modelului BMW M3 GT. În ciuda unor probleme, am avut capacitatea de a reveni în frunte şi să luptăm pentru victorie până la final.
Felicitări şi celui de-al doilea echipaj, care a revenit până pe locul al 16-lea, după ce retrogradaseră la coada plutonului, dar, din păcate, cei trei au fost obligaţi să abandoneze. Pentru mine personal, aceasta a fost ultima cursă ca director BMW Motorsport. Sunt fericit să îmi iau adio cu un aşa succes pentru echipă. Pentru mine, totul a început cu victoria de la Le Mans, în 1999 - acum plec după o nouă clasare pe podium pe Nordschleife. Ambele competiţii înseamnă enorm pentru mine şi ne-ar fi plăcut să reuşim cea de-a 20-a victorie pentru BMW. Dar incidentele de ieri (n.a. sâmbătă) au fost insurmontabile."
Charly Lamm (Team Manager): "A fost o bătălie aprigă încă din primul tur. Am început foarte bine, după care, pentru o scurtă perioadă de timp, nu am mai funcţionat perfect, aşa cum ne-am fi dorit. A fost momentul în care liderul s-a detaşat, avans pe care nu am putut să-l mai recuperăm până la finalul cursei. Am luptat din răsputeri, dar astăzi nu a fost posibil să obţinem mai mult decât locul al doilea. Am fost capabili să demonstrăm cât de puternic este BMW M3 GT, că suntem o echipă cu adevărat de anduranţă şi cât de palpitant poate fi motorsportul."
Augusto Farfus (pilot BMW M3 GT #1): "Nordschleife este cel mai teribil circuit din lume. Când eram copil, visam să ajung să concurez aici. BMW mi-a oferit această oportunitate de a-mi împlini dorinţa. Acum sunt pe podium pentru al doilea an consecutiv, după succesul reuşit anul trecut. Nivelul competiţiei a devenit şi mai mare comparativ cu 2010. Am avut impresia că ce am avut aici a fost o cursă foarte lungă de turisme, extrem de intensă. Chiar dacă nu am reuşit să repetăm victoria de anul trecut, locul al doilea este un rezultat fantastic."
Jörg Müller (pilot BMW M3 GT #1): "Aceasta a fost cea mai dificilă cursă de 24 de ore la care am participat vreodată pe varianta Nordschleife de la Nürburgring. După etapele din VLN, ştiam că sunt aproximativ 20 de maşini capabile să lupte pentru victorie. În cele din urmă, această dispută s-a rezumat, până la final, la un duel între noi şi Manthey Porsche. A fost distractiv, iar maşina a funcţionat impecabil."
Uwe Alzen (pilot BMW M3 GT #1): "Sunt satisfăcut de rezultat. A fost o bătălie de zile mari, iar maşina noastră a mers excelent. De această dată, cursa de 24 de ore a fost un sprint desfăşurat pe parcursul unei zile întregi. Au fost multe accidente şi toată lumea a mers la limita absolută. Sunt fericit că am reuşit să urcăm pe podium încă o dată. Desigur, mi-ar fi plăcut să reuşesc cea de-a treia victorie personală, dar chiar şi locul al doilea este o recompensă frumoasă pe Nordschleife."
Pedro Lamy (pilot BMW M3 GT #1): "Acum pare că penalizarea pe care am primit-o după accidentul pe care l-am avut în secţiunea Karussell a fost cea care a decis această cursă. Totuşi, nu am găsit altă soluţie decât să urc pista în direcţia greşită pentru a putea ieşi din zona periculoasă. Dar acest lucru face parte din trecut deja. Locul al doilea este un rezultat foarte bun şi am luptat din greu pentru el."
Sursa: BMW Romania
0 comentarii