Cu doar câteva săptămâni înainte de Le Mans, Peugeot înregistrează un rezultat spectaculos pe circuitul belgian. După o cursă fabuloasă de 6 ore, Alexander Wurz, Anthony Davidson şi Marc Gene au trecut primii linia de sosire cu maşina numărul 7. Ei au fost urmaţi de Franck Montagny, Stéphane Sarrazin şi Nicolas Minassian, piloţii maşinii cu numărul 8. De notat că aceştia au luat startul tocmai de pe poziţia 48 a grilei de start. Echipa Peugeot Total demonstrează că este gata pentru Le Mans 2011.
Prima oră de cursa - absolut incredibilă
Cei 34.600 de spectatori ai cursei de sâmbată de la Spa-Francorchamps au constatat că maşinile Peugeot 908 au luat startul din poziţii foarte dezavantajoase pe grila de start. Cu toate acestea, pe măsură ce cursa a avansat, cei trei bolizi au demonstrat că locul lor nu este acolo, în a doua jumătate a eşalonului. Chiar la finalul primului tur de pistă, Alexander Wurz aflat în maşina numărul 7 a trecut de pe poziţia a 12-a, pe poziţia a treia!. În acelaşi timp, Sébastien Bourdais a urcat pe poziţia a 4-a în maşină cu numărul 9, iar Frank Montagny care a luat startul de pe poziţia 48 a depăşit nu mai puţin de 38 de maşini în doar primul tur!
După primele 30 de minute de cursă, Alexander Wurz a trecut pe locul doi, după care austriacul s-a plasat strategic în spatele liderului Lotterer, pe care a reuşit să îl depăşească absolut superb, chiar înainte de prima realimentare. La fel de bine au mers lucrurile şi pentru colegul său de echipă Sebastien Bourdais, care a predat maşina numărul 9 lui Pedro Lamy pe locul al 4-lea, iar Frank Montagny a ocupat locul 5, înainte de a-l lăsa la volan pe Stephane Sarrazin.
După primele 30 de minute de cursă, Alexander Wurz a trecut pe locul doi, după care austriacul s-a plasat strategic în spatele liderului Lotterer, pe care a reuşit să îl depăşească absolut superb, chiar înainte de prima realimentare. La fel de bine au mers lucrurile şi pentru colegul său de echipă Sebastien Bourdais, care a predat maşina numărul 9 lui Pedro Lamy pe locul al 4-lea, iar Frank Montagny a ocupat locul 5, înainte de a-l lăsa la volan pe Stephane Sarrazin.
Peugeot pe primele trei locuri
Cursa a început să prindă contur pentru Peugeot, astfel că cele trei 908-uri s-au stabilit pe primele 3 poziţii după două ore şi jumătate de cursa. Anthony Davidson, Pedro Lamy şi Stéphane Sarrazin au menţinut un tempo foarte alert, reuşind să majoreze în mod semnificativ distanţa faţă de pluton. Peugeot-ul 908 cu numărul 7 a menţinut prima poziţie până la următoarea realimentare, Marc Gene şi apoi Alexander Wurz pilotând bolidul până la finalul cursei fără nici un fel de dificultăţi tehnice.
În spatele lui Gene şi Wurz, lupta pentru celelalte locuri de pe podium a fost foarte intensă. Pedro Lamy a fost singurul membru al echipei care a pilotat trei schimburi. Portughezul a comis o eroare la finalul ultimei ieşiri pe pistă, permiţând maşinii numărul 8 să treacă pe poziţia a doua. Simon Pagenaud a preluat de la Lamu dar a fost nevoit să treacă pe la boxe cu doar 30 de minute înainte de final pentru a schimba semiaxa planetară dreaptă. Echipa Bourdais-Lamy-Pagenaud a terminat astfel pe locul 8, dar a acontat cel mai rapid tur de pista al cursei.
A cincea victorie pe Spa-Francorchamps pentru Peugeot
După şase ore de cursă intensă, Peugeot Total şi-a asigurat un important un-doi, privind astfel cu foarte multă încredere ediţia din acest an a cursei de 24 de ore de la Le Mans. Alexander Wurz, Anthony Davidson şi Marc Gené vor intra în istoria cursei drept primii piloţi care au câştigat un titlu la volanul lui Peugeot 908 “După cum vedeţi, o sincronizare perfectă: cea de-a cincea victorie la Spa, prima victorie cu Peugeot 908 şi prima victorie a acestui sezon în ILMC”, a declarat Olivier Quesnel, director Peugeot Sport. “Sesiunile de teste şi antrenament de aici sunt utile mai mult pentru dezvoltarea maşinii şi nu neapărat pentru a înregistra performanţe. Cursa însăşi este cel mai reprezentativ test. Spre mulţumirea noastră, ea s-a desfăşurat exact aşa cum a fost planificat. Am demonstrat fiabilitate şi performanţă de top, concomitent cu gestiunea bună a carburantului şi anvelopelor. Am câştigat o rundă în care nu eram favoriţi, dar avem în faţa noastră un munte uriaş de urcat” a mai adăugat Quesnel.
Mulţumită acestui nou un-doi in ILMC, Peugeot şi-a extins ecartul faţă de locul doi în clasamentul constructorilor. Peugeot Total a trecut de asemenea pe prima poziţie a clasamentului pe echipe. Plecat de pe poziţia 4 a grilei de start, Peugeot 908 Hdi FAP a terminat pe locul 10, fiind pilotată de tripleta Duval-Lapierre-Panis.
Clasament final cursa de 1,000 Kilometres de la Spa-Francorchamps, runda a doua a ILMC:
1.Peugeot 908 nr.7, (Davidson, Gené, Wurz), 161 ture in 6 ore 02’03’’799
2.Peugeot 908 nr.8, (Sarrazin, Montagny, Minassian), + 42’’965
3. Audi R18 TDI, (Capello, McNish, Kristensen) +1 tur
4. Audi R18 TDI, (Dumas, Bernhard, Rockenfeller) +2 ture
5. Audi R18 TDI, (Fassler, Lotterer, Treluyer) +3 ture
6. Pescarolo Judd, (Collard, Tinseau, Jousse) +5 ture
7. Lola Toyota, (Jani, Prost) +5 lture
8.Peugeot 908 no.9, (Lamy, Bourdais, Pagenaud), +6 ture
9. Lola Toyota, (Belicchi, Boullion) +6 ture
10. Peugeot 908 HDi FAP Oreca, (Lapierre, Duval, Panis) +9 ture
Clasament Intercontinental Le Mans Cup:
Constructori:
1. Peugeot, 55 puncte
2. Audi, 38 puncte
Echipe:
1. Echipa Peugeot Total, 27 puncte
2. Audi Sport Team Joest, 19puncte
3. Echipa Oreca-Matmut, 18 puncte
4. Rebellion Racing, 12 puncte
Sursa: Peugeot Romania
0 comentarii