Ziua de 3 iulie 1886 este o zi memorabilă: Patentul Benz a fost condus cu succes pe Strada Ring din Mannheim, pentru prima dată în fata publicului. Este considerat primul automobil din lume si, în acelasi timp, reprezintă visul lui Carl Benz devenit realitate, acela de a construi primul vehicul motorizat.

Primele teste au avut loc în 1885 în curtea fabricii pe timp de noapte, din motive de confiden
tialitate. Prima iesire în aer liber – pe timp de noapte – a durat câteva minute: după 100 de metri autovehiculul s-a oprit. Însă apoi, 100 de metri s-au transformat în 1000 de metri, iar apoi cu fiecare călătorie distanta parcursă a fost din ce în ce mai mare. Benz îsi aminteste: „Trebuie să fi atins o viteză de 16 kilometri pe oră cu acest autovehicul. Fiecare călătorie mi-a întărit încrederea, însă, de fiecare dată când am condus, am descoperit câte un mic defect al motorului, pe de altă parte fiecare călătorie mi-a arătat noi metode de a-l îmbunătăti, reusind să înscriu patentul în ianuarie 1886.” 

Rapoartele ziarului „Neue Badische Landeszeitung”.
La primul test public de pe data de 3 iulie 1886 si care a fost anuntată public într-un articol din ziar, fiul lui Benz, Eugen, a alergat pe lângă autovehicul cu o sticlă de combustibil, „pentru a-l realimenta de fiecare dată când rămânea fără”. Ziarul „Neue Badische Landeszeitung” a raportat următoarele despre călătoria din data de 3 iulie 1886: „Un velociped, propulsat de gaz Ligroin (benzină), ce a fost construit în fabrica Rheinischen Gasmotorenfabrik (fabrică de pe Rin de motoare cu gaz) Benz & Cie. si despre care am relatat deja aici, a fost testat în diminea
ta aceasta pe Strada Ring, iar testul s-a dovedit a fi reusit.”

„Pentru medici, vânzători si sportivi”
Pe 4 iunie 1886 acela
si autor a scris: „Trebuie să fie foarte interesant pentru amatorii curselor cu velocipedul să afle că un pas urias a fost făcut în acest domeniu printr-o inventie a firmei locale Benz & Cie. În această companie [...] este construit momentan un velociped cu trei roti propulsat de un motor cu design asemănător motoarelor pe bază de gaz. Motorul, al cărui cilindru are un diametru de 9 cm, este pozitionat între rotile posterioare montate pe arcuri deasupra osiei; prezintă o fortă de amploarea unui cal putere în ciuda aspectului delicat, se deplasează cu o viteză de 300 de rotatii pe minut, permitând ca viteza să crească la nivelul celei a unui tren normal de pasageri [...]. Nu există nicio îndoială că acest velociped motorizat va atrage foarte usor multi amatori, după cum se va dovedi cu sigurantă extrem de util si potrivit pentru doctori, vânzători si sportivi, etc.” 

Înregistrarea patentului pe 29 ianuarie 1886.
Pe 29 ianuarie 1886, Carl Benz înregistrează automobilul la Biroul de Patente. Patentul cu numărul 37425 este considerat certificatul de na
stere al automobilului. Acestuia i-a fost dat titlul de „Vehicul cu un motor pe gaz”, iar textul începe cu următoarele cuvinte: „Prezenta constructie a fost folosită pentru transportarea unor vagoane sau a unor bărci mici, precum si pentru transportarea a până la 4 persoane.”

Sursa: Mercedes-Benz Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii