Despre anvelope.
Anvelopele reprezinta unele dintre cele mai importante componente ale unei masini, ele determinand limitele performantelor automobilului la drum în functie de alegerile pe care le faci. Chiar si cele mai scumpe si cele mai stilate masini te pot dezamagi dacă nu sunt echipate cu un set bun de roti.
Cum alegem o anvelopa potrivita?
E bine de stiut ca grupul de cifre si litere care definesc dimensiunea unei anvelope trebuie citit astfel: exemplu (205/55/R16 88V)
-205=latimea benzii de rulare (partea sculptata) a anvelopei in (mm);
-55=raportul intre inaltimea anvelopei si latimea ei ( in %), cu cat aceasta valoare este mai mica cu atat anvelopa este mai joasa-atentie la gropi pentru ca se pot detriora jantele; din aliaj.
-R=arata ca anvelopa este de tip radial (fara camera);
-16=diametrul interior al anvelopei in toli, (1’’=2,54 cm);
-88 sau alta cifra=arata limita maxima autorizata de kilograme;
- V sau alta litera= arata limita maxima autorizata de viteza km/h.
-205=latimea benzii de rulare (partea sculptata) a anvelopei in (mm);
-55=raportul intre inaltimea anvelopei si latimea ei ( in %), cu cat aceasta valoare este mai mica cu atat anvelopa este mai joasa-atentie la gropi pentru ca se pot detriora jantele; din aliaj.
-R=arata ca anvelopa este de tip radial (fara camera);
-16=diametrul interior al anvelopei in toli, (1’’=2,54 cm);
-88 sau alta cifra=arata limita maxima autorizata de kilograme;
- V sau alta litera= arata limita maxima autorizata de viteza km/h.
Pneurile nu tin la infinit!
De retinut este faptul ca un cauciuc trebuie schimbat regulat, fara sa mai asteptam sa iasa sarmele din el. Faptul ca masina rulează rapid si eficient este determinat de calitatea materialului din care este confectionat pneul. De regula anvelopele de performanta se uzează mult mai rapid decat cele normale, ele fiind totodata si mult mai scumpe, dat fiind faptul ca ele asigura o tractiune superioara, o manevrabilitate precisa si siguranta la viteze mari.
Presiunea din anvelope trebuie masurata inaintea unui drum lung si, in medie, cel putin o data pe luna. Presiunea corecta nu este specificata pe anvelopa, ci pe tocul portierei, langa rezervorul de combustibil sau in manualul masinii. Unitatea de masura a presiunii este in (bar sau psi), presiunea variaza in functie de temperatura anvelopelor. Astfel, diferenta este de aproximativ 0.2 bar intre presiunea dintr-o anvelopa nerulata si presiunea din aceasi anvelopa, dupa mai mult de doi kilometri parcursi. Pe langa temperatura, presiunea mai este influentata de conditiile de drum si de viteza de deplasare. Trebuie tinut cont de faptul ca anvelopele sunt permeabile, adica aerul poate patrunde prin peretele lor exterior. La un rulaj normal (mediu), o anvelopa pierde intr-o luna cam 0.14 bar. De aici necesitatea verificarii/ajustarii periodice a presiunii din anvelope.
Jantele din aliaj si otel.
-Jantele din aliaj (aluminiu), ofera o rezistenta mare si scaderi semnificative ale greutatii in raport cu metalele feroase precum otelul. Acestea sunt recomandate pe timp de vara.
-Jantele din otel sunt recomandate pe timp de iarna.
-Jantele din otel sunt recomandate pe timp de iarna.
Pentru orice schimbare de jante sa cereti sfatul specialistilor la 0722 800 516 sau 0755 800 516. Si daca o surpriza nu este de ajuns, iata si a doua: la fiecare anvelopa si janta cumparata de la noi beneficiati de demontatul+montatul+etansatul+o valva cromata gratuite la serviciul nostru central din B-ul ION MIHALACHE NR 27.
Sursa: Savhor Business
0 comentarii