Imola, 3 iulie 2011. BMW Team Schnitzer a obţinut o nouă clasare pe podium în categoria GTE Pro în cursa ce a contat ca a patra etapă din Cupa Intercontinentală Le Mans (ILMC). În ciuda faptului că întrecerea de şase ore de la Imola (Italia) nu a decurs conform planului, Augusto Farfus (Brazilia) şi Jörg Müller (Germania) au dus modelul BMW M3 GT #55 pe locul al treilea. Cea de-a doua maşină, cea cu numărul de concurs 56, şi piloţii ei, Dirk Werner (Germania) şi Pedro Lamy (Portugalia), au trecut linia de sosire în poziţia a opta, după ce o problemă tehnică a necesitat o oprire îndelungată pentru reparaţii. Victoria în cursa desfăşurată pe "Autodromo Enzo e Dino Ferrari" a fost reuşită de maşina Ferrari pilotată de Jaime Melo (Brazilia) şi Toni Vilander (Finlanda).

Pentru cea mai mare parte din cursă, piloţii BMW au deţinut controlul. Într-o ambianţă în care au predominat soarele şi temperaturi de peste 30 de grade Celsius, piloţii desemnaţi să înceapă cursa, Müller şi Werner, şi-au apărat locurile obţinute de BMW Team Schnitzer în timpul calificărilor de sâmbătă - primul şi al doilea. Totuşi ghinionul a lovit ambele echipaje. Maşina cu numărul 56 a avut probleme la sistemului de aer condiţionat. Dispozitivul este responsabil pentru menţinerea temperaturii din cockpit sub 32 de grade Celsius, aşa cum este prevăzut în regulament. Iniţial, înainte de apariţia defecţiunilor, modelul BMW M3 GT a retrogradat de pe locul al doilea pe cel de-al patrulea, după care a urmat o oprire de aproape o jumătate de oră pentru repararea defecţiunii amintite. O clasare mai sus de locul al optulea a fost imposibil de obţinut de tandemul Werner - Lamy.

Maşina cu numărul 55 a fost liderul plutonului pentru o mare parte din cursă, dar şi aceasta s-a confruntat cu dificultăţi. Încă din partea de început a întrecerii, comunicaţia radio cu standurile s-a oprit. Când mecanicii erau preocupaţi cu repararea celeilalte maşini a echipei, Müller a trebuit să oprească în turul 159. Din cauza unei coliziuni cu un prototip, supapa pneului dreapta faţă a fost afectată. Cum Müller nu a putut transmite echipei că va intra la standuri, mecanicii nu au avut timpul necesar pentru a face pregătirile necesare stipulate în regulament pentru un pit stop. Din acest motiv, directorul de cursă a impus o penalizare "stop-and-go" de un minut pentru maşina cu numărul 55. Müller a pierdut poziţia de lider şi în final a încheiat pe locul al treilea.

Charly Lamm (Team Manager): " Sunt două aspecte pozitive cu care rămânem după cursa de la Imola: performanţa celor două BMW M3 GT a fost una excelentă. În plus, trebuie să le mulţumesc şi celor de la Dunlop. Am avut pneuri foarte bune în ceea ce a fost cea dintâi cursă a sezonului care s-a disputat în condiţii de căldură excesivă. Modelul BMW M3 GT #55 a fost liderul cursei în mare parte din întrecere. Totuşi, am pierdut legătura radio şi nu am putut discuta cu piloţii. Jörg Müller a venit la standuri pe neanunţate după un incident cu un prototip şi nu a avut posibilitatea de a ne avertiza în prealabil. Echipa lucra la avaria aerului condiţionat de la maşina cu numărul 56. Aşa că extinctorul nu era la locul corect atunci când Jörg a ajuns în dreptul boxei. Acesta a fost motivul pentru care am primit penalizarea care ne-a trimis pe locul al treilea. Cealaltă maşină s-a implicat în bătălia pentru locurile fruntaşe până când a apărut problema cu aerul condiţional."

Sursa: BMW Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii