De la începerea producţiei de serie din anul 1980, Bosch a fabricat exact 111.111.111 de airbag-uri. Datorită senzorilor, acestea calculează tipul şi gravitatea accidentului şi determină activarea sistemelor de siguranţă în mod corespunzător. „Introducerea pe scară largă a airbagurilor a contribuit în mod major la reducerea cu aproape jumătate a numărului accidentelor fatale ca urmare a accidentelor auto”, a declarat Werner Struth, preşedintele diviziei Chassis Systems Control din cadrul companiei Bosch.
În anul 1977, Bosch a demarat dezvoltarea unei unităţi electronice de comandă pe bază de senzori. În luna martie 1978 a fost înregistrat primul brevet, cu denumirea „Unitate de declanşare a sistemelor de siguranţă pentru protecţia pasagerilor autovehiculelor”. Producţia de serie a primei unităţi electronice de comandă pentru airbaguri de către compania Bosch a fost demarată în anul 1980. Primul sistem, instalat pe Clasa S de la Mercedes-Benz, se compunea din trei elemente: unitatea electronică de control, un convertor de tensiune şi o unitate de stocare a energiei. În 1981, a intrat pentru prima dată în dotarea autovehiculelor de serie – Clasa Mercedes-Benz S – şi comanda activării airbagului şoferului şi pretensionatorul centurii de siguranţă.Versiunea de bază a generaţiei actuale de airbaguri este cu aproape 70% mai mică şi este compusă dintr-o singură unitate de comandă. Performanţa airbagurilor a crescut constant în decursul anilor.
Alţi senzori, instalaţi în interior, calculează masa şi poziţia şoferului şi a pasagerului din faţă. Dacă aceştia sunt deosebit de uşori sau corpul lor este aplecat prea mult în faţă, airbagurile nu vor fi declanşate sau vor fi declanşate în trepte. Astfel scade pericolul de accidentare. Alte funcţii pentru reducerea riscului accidentării pentru pietoni, precum ridicarea capotei motorului în caz de accident, pot fi de asemenea integrate în sistemul de siguranţă. Modelele actuale de unităţi de comandă pot controla până la 32 de sisteme de siguranţă de tipul airbagurilor şi pretensionatoarelor centurilor de siguranţă.
În cei 31 de ani de la începerea producţiei de serie, inginerii companiei Bosch au dezvoltat tehnologia în mod constant. În plus, prin interconectarea sistemului de comandă pentru airbaguri cu sistemele de asistenţă pentru şofer, senzorii acestora şi sistemele de comunicaţii ale autovehiculului, pot fi oferite şi altor funcţii de siguranţă. Un exemplu este funcţia „Secondary Collision Mitigation”, care conectează modulul de comandă al airbagurilor cu sistemul ESP® (programul electronic de stabilitate). Atunci când senzorii de impact detectează producerea unei coliziuni, sistemul ESP® frânează în mod automat autovehiculul, pentru a reduce energia cinetică, minimalizând astfel forţa unui posibil al doilea impact.
De mai mulţi ani, în Europa, SUA şi Japonia, toate autovehiculele vândute sunt dotate standard cu airbaguri. La nivel mondial, aproximativ 80% dintre autovehicule sunt dotate cu cel puţin un airbag, iar în aşa-numitele state BRIC (Brazilia, Rusia, India şi China) procentul este de circa 50%. În prezent, autovehiculele sunt echipate cu până la 9 airbaguri, completate de pretensionatoare pentru centurile de siguranţă, împreună reducând consecinţele asupra pasagerilor în cazul unui impact. Riscul unui accident auto fatal pentru pasageri era în anii 90 de două ori mai mare faţă de anul 2008.
În anul 1977, Bosch a demarat dezvoltarea unei unităţi electronice de comandă pe bază de senzori. În luna martie 1978 a fost înregistrat primul brevet, cu denumirea „Unitate de declanşare a sistemelor de siguranţă pentru protecţia pasagerilor autovehiculelor”. Producţia de serie a primei unităţi electronice de comandă pentru airbaguri de către compania Bosch a fost demarată în anul 1980. Primul sistem, instalat pe Clasa S de la Mercedes-Benz, se compunea din trei elemente: unitatea electronică de control, un convertor de tensiune şi o unitate de stocare a energiei. În 1981, a intrat pentru prima dată în dotarea autovehiculelor de serie – Clasa Mercedes-Benz S – şi comanda activării airbagului şoferului şi pretensionatorul centurii de siguranţă.Versiunea de bază a generaţiei actuale de airbaguri este cu aproape 70% mai mică şi este compusă dintr-o singură unitate de comandă. Performanţa airbagurilor a crescut constant în decursul anilor.
Alţi senzori, instalaţi în interior, calculează masa şi poziţia şoferului şi a pasagerului din faţă. Dacă aceştia sunt deosebit de uşori sau corpul lor este aplecat prea mult în faţă, airbagurile nu vor fi declanşate sau vor fi declanşate în trepte. Astfel scade pericolul de accidentare. Alte funcţii pentru reducerea riscului accidentării pentru pietoni, precum ridicarea capotei motorului în caz de accident, pot fi de asemenea integrate în sistemul de siguranţă. Modelele actuale de unităţi de comandă pot controla până la 32 de sisteme de siguranţă de tipul airbagurilor şi pretensionatoarelor centurilor de siguranţă.
În cei 31 de ani de la începerea producţiei de serie, inginerii companiei Bosch au dezvoltat tehnologia în mod constant. În plus, prin interconectarea sistemului de comandă pentru airbaguri cu sistemele de asistenţă pentru şofer, senzorii acestora şi sistemele de comunicaţii ale autovehiculului, pot fi oferite şi altor funcţii de siguranţă. Un exemplu este funcţia „Secondary Collision Mitigation”, care conectează modulul de comandă al airbagurilor cu sistemul ESP® (programul electronic de stabilitate). Atunci când senzorii de impact detectează producerea unei coliziuni, sistemul ESP® frânează în mod automat autovehiculul, pentru a reduce energia cinetică, minimalizând astfel forţa unui posibil al doilea impact.
De mai mulţi ani, în Europa, SUA şi Japonia, toate autovehiculele vândute sunt dotate standard cu airbaguri. La nivel mondial, aproximativ 80% dintre autovehicule sunt dotate cu cel puţin un airbag, iar în aşa-numitele state BRIC (Brazilia, Rusia, India şi China) procentul este de circa 50%. În prezent, autovehiculele sunt echipate cu până la 9 airbaguri, completate de pretensionatoare pentru centurile de siguranţă, împreună reducând consecinţele asupra pasagerilor în cazul unui impact. Riscul unui accident auto fatal pentru pasageri era în anii 90 de două ori mai mare faţă de anul 2008.
Sursa: Bosch Romania
0 comentarii