Corvette obtine cea de-a noua victorie pe circuitul canadian si prima victorie ALMS GT din acest sezon întrerupând seria de trei succese consecutive înregistrate de BMW.
BOWMANVILLE, Ontario, Canada – Corvette Racing a revenit astăzi în cercul câştigătorilor GT la Grand Prix-ul de la Mosport prezentat de Mobil 1, unde Oliver Gavin si Jan Magnussen au obtinut prima victorie a sezonului Seriei Americane Le Mans. Gavin şi Magnussen au câştigat la clasa GT cu o diferenţă de 4,4 secunde la bordul modelului Corvette C6.R Compuware cu nr. 4, depăsind modelul Ferrari 458 Italia pilotat de Jaime Melo şi Toni Vilander. Tommy Milner şi Olivier Beretta au terminat pe locul şase la bordul modelului Corvette C6.R Compuware cu nr.3, după ce au pierdut timp preţios în urma contactului cu un autovehicul rămas cu un tur în urmă pe circuitul canadian de mare viteză.
După ce s-a calificat sâmbătă pe locurile şase, respectiv opt, echipa Corvette Racing a revenit cu o cursă puternică, care a întrerupt în cele din urmă seria de trei succese consecutive înregistrate de BMW. Cursa de două ore şi 45 de minute a fost total imprevizibilă, patinările, coliziunile, situaţiile pe muchie de cuţit şi penalizările crescând tensiunea.
După ce s-a calificat sâmbătă pe locurile şase, respectiv opt, echipa Corvette Racing a revenit cu o cursă puternică, care a întrerupt în cele din urmă seria de trei succese consecutive înregistrate de BMW. Cursa de două ore şi 45 de minute a fost total imprevizibilă, patinările, coliziunile, situaţiile pe muchie de cuţit şi penalizările crescând tensiunea.
„Echipa a reuşit să oprească eficient la standuri, piloţii şi inginerii au luat decizii inteligente şi iată că am câştigat. Trebuie să poţi să profiţi de şanse, trebuie să poţi să duci treaba până la capăt şi astăzi am reuşit” a declarat managerul echipei, Gary Pratt.
Gavin şi Milner au fost pilotii care au început cursa, aflându-se la începutul acesteia pe locul şase, respectiv opt. Ordinea s-a schimbat dramatic după prima rundă de opriri la standuri în cadrul unui tur cu safety car-ul, Gavin trecând pe locul trei după ce două autovehicule au fost penalizate. După ce modelul Porsche de pe locul doi a ieşit de pe pistă la scurt timp după marcarea orei, Gavin a trecut pe locul doi, luptându-se îndelung cu Vilander, care era la bordul unui Ferrari Risi Competizione.
„Am dat peste porţiuni aglomerate şi lucrurile au început s-o ia razna,” a declarat Gavin. „M-am luptat nebuneşte cu Toni, el m-a întrecut în virajul 2, după care a trecut pe partea exterioară a unui GTC. Am reuşit apoi să iau virajul pe interior şi să revin pe exterior în virajul 3. A fost o cursă fantastică!”
În urma coliziunii cu modelul Ferrari din virajul Moss s-a perforat un pneu, iar echipa s-a grăbit să intervină pe măsură ce Gavin se deplasa către standuri când din cursă mai rămăsese doar o oră şi patru minute. Magnussen a preluat modelul Corvette cu nr. 4 şi a terminat pe locul 3. Danezul a depăsit modelul Ferrari cu 30 de minute înainte de final şi a trecut pe locul întâi după zece minute, când modelul BMW cu nr. 45, pilotat de către Dirk Werner, a primit o penalizare de oprire din cauza unui contact care putea fi evitat.
Gavin şi Milner au fost pilotii care au început cursa, aflându-se la începutul acesteia pe locul şase, respectiv opt. Ordinea s-a schimbat dramatic după prima rundă de opriri la standuri în cadrul unui tur cu safety car-ul, Gavin trecând pe locul trei după ce două autovehicule au fost penalizate. După ce modelul Porsche de pe locul doi a ieşit de pe pistă la scurt timp după marcarea orei, Gavin a trecut pe locul doi, luptându-se îndelung cu Vilander, care era la bordul unui Ferrari Risi Competizione.
„Am dat peste porţiuni aglomerate şi lucrurile au început s-o ia razna,” a declarat Gavin. „M-am luptat nebuneşte cu Toni, el m-a întrecut în virajul 2, după care a trecut pe partea exterioară a unui GTC. Am reuşit apoi să iau virajul pe interior şi să revin pe exterior în virajul 3. A fost o cursă fantastică!”
În urma coliziunii cu modelul Ferrari din virajul Moss s-a perforat un pneu, iar echipa s-a grăbit să intervină pe măsură ce Gavin se deplasa către standuri când din cursă mai rămăsese doar o oră şi patru minute. Magnussen a preluat modelul Corvette cu nr. 4 şi a terminat pe locul 3. Danezul a depăsit modelul Ferrari cu 30 de minute înainte de final şi a trecut pe locul întâi după zece minute, când modelul BMW cu nr. 45, pilotat de către Dirk Werner, a primit o penalizare de oprire din cauza unui contact care putea fi evitat.
„Ştiam că pentru a obţine un rezultat bun trebuia să fim concentrati în permanentă”, a declarat Magnussen. „Nu ne puteam relaxa deloc, trebuia doar să forţăm. A fost o senzaţie fantastică să reuşim să câştigăm din locul în care ne aflam după runda de calificări. Oamenii ăstia au mai reuşit asa ceva înainte şi o vor mai face şi de-acum încolo; nu poţi niciodată exclude echipa Corvette Racing. La felul în care perseverează această echipă, sunt mândru să fac parte din ea.”
Gavin: „Echipa a fost cea care a câştigat cursa asta,” a declarat englezul. „Am obţinut prima victorie din acest sezon şi am reuşit să întrerupem seria de victorii BMW din cadrul Seriei Americane Le Mans din acest an. Sunt foarte bucuros!”
Cea de-a doua oprire la standuri a modelului Corvette cu nr. 4 s-a dovedit a fi un punct de cotitură: „Am avut 10 secunde la dispoziţie să ne pregătim cu toţii,” a declarat liderul echipei, Brian Hoye. „Băieţii ştiau ce au de făcut şi erau pregătiţi. Oprirea la stand a fost rapidă, autovehiculul a rămas în luptă şi am reuşit să obţinem victoria. Am folosit fiecare oprire pentru a putea pregăti cât mai bine autovehiculul pentru cursă şi rezultatul a fost spectaculos.”
Autovehiculul Corvette cu nr. 3 a avut mai puţin noroc astăzi, deoarece derapajul în urma coliziunii cu Porsche GTC nr.11 l-a scos din luptă. Înainte de accident, Milner a efectuat mai multe depăsiri pentru a aduce modelul cu nr. 3 pe locul patru.
„Corvette nr. 3 a fost foarte, foarte bun, cel mai bun autovehicul pe care l-am pilotat anul acesta,” a declarat Milner. „Cea mai favorabilă sectiune de traseu de astăzi a fost pentru mine virajul 5, unde mulţi au fost prinşi în trafic, iar am reuşit să trec pe lângă ei prin 5 B. Este destul de sigur să treci pe acolo şi poţi face contact fără să apară probleme. Am reuşit mai multe depăsiri acolo, însă a urmat apoi contactul din virajul 10. Din nefericire, avem câţiva piloţi care au nevoie de mai multă experienţă la volan, mai ales în cursele cu autovehicule din altă clasă. I-am lăsat mult spaţiu la intrarea în virajul 9, însă a vrut să se întreacă cu mine. Ca urmare am derapat si am iesit de pe pistă.”
Cea de-a doua oprire la standuri a modelului Corvette cu nr. 4 s-a dovedit a fi un punct de cotitură: „Am avut 10 secunde la dispoziţie să ne pregătim cu toţii,” a declarat liderul echipei, Brian Hoye. „Băieţii ştiau ce au de făcut şi erau pregătiţi. Oprirea la stand a fost rapidă, autovehiculul a rămas în luptă şi am reuşit să obţinem victoria. Am folosit fiecare oprire pentru a putea pregăti cât mai bine autovehiculul pentru cursă şi rezultatul a fost spectaculos.”
Autovehiculul Corvette cu nr. 3 a avut mai puţin noroc astăzi, deoarece derapajul în urma coliziunii cu Porsche GTC nr.11 l-a scos din luptă. Înainte de accident, Milner a efectuat mai multe depăsiri pentru a aduce modelul cu nr. 3 pe locul patru.
„Corvette nr. 3 a fost foarte, foarte bun, cel mai bun autovehicul pe care l-am pilotat anul acesta,” a declarat Milner. „Cea mai favorabilă sectiune de traseu de astăzi a fost pentru mine virajul 5, unde mulţi au fost prinşi în trafic, iar am reuşit să trec pe lângă ei prin 5 B. Este destul de sigur să treci pe acolo şi poţi face contact fără să apară probleme. Am reuşit mai multe depăsiri acolo, însă a urmat apoi contactul din virajul 10. Din nefericire, avem câţiva piloţi care au nevoie de mai multă experienţă la volan, mai ales în cursele cu autovehicule din altă clasă. I-am lăsat mult spaţiu la intrarea în virajul 9, însă a vrut să se întreacă cu mine. Ca urmare am derapat si am iesit de pe pistă.”
Coliziunea a deteriorat suspensia spate din partea stângă a modelului Corvette, iar oprirea prelungită la standuri a lăsat în urmă autovehiculul cu nr. 3. Beretta a pilotat în ultimele 62 de minute, finalizând pe locul 6 cu modelul Corvette câştigător la Le Mans.
„Victoria înregistrată de Corvette nr. 4 este grozavă şi este grozavă pentru întreaga echipă,” a declarat Beretta. „Tommy s-a descurcat de minune, doar că am avut ghinionul să fim loviti de un pilot şi astfel pentru noi cursa a luat sfârsit. Speram ca încă un Corvette să urce pe podium, însă n-a fost să fie, aşa că doar am terminat cursa.”
Corvette Racing a sărbătorit cea de-a noua victorie la Mosport şi a câştigat Michelin Green X Challenge ca fiind cel mai rapid, ecologic şi mai eficient model din clasa GT.
Corvette Racing a sărbătorit cea de-a noua victorie la Mosport şi a câştigat Michelin Green X Challenge ca fiind cel mai rapid, ecologic şi mai eficient model din clasa GT.
„Ca prim câştigător al Michelin Green X Challenge, este întotdeauna o onoare pentru Corvette să câştige astfel de trofee,” a declarat managerul programului Corvette Racing, Doug Fehan. „Este o dovadă a muncii asidue a departamentelor pentru motor, şasiu şi aerodinamică de a maximiza eficienţa modelului Corvette. Este, de asemenea, o dovadă a dorinţei de a concura utilizând carburant pe bază de celuloză E85 şi fiind cel mai mare producător de autovehicule cu carburant flex-fuel din lume, este normal ca echipa Chevrolet să fi câştigat astăzi Green X Challenge.”
ESPN2 va transmite Grand Prix-ul de la Mosport în această seară de la ora 22 ET. Următorul eveniment pentru Corvette Racing va fi Mid-Ohio Sports Car Challenge, în Lexington, Ohio, sâmbătă, 6 august, de la ora 15:30 ET. ESPN3.com va transmite în direct în Statele Unite şi americanlemans.com va transmite pentru spectatorii internaţionali. ESPN2 va difuza la televizor evenimentul Mid-Ohio Sports Car Challenge sâmbătă, 7 august, la ora 22 ET.
Mobil 1 prezintă Rezultatele cursei GT de la Grand Prix-ul Mosport (Top 10):
Poz./nr. autovehicul/piloţi/autovehicul/tururi
1. 4 Gavin/Magnussen, Corvette C6.R, 121
1. 4 Gavin/Magnussen, Corvette C6.R, 121
2. 62 Melo/Vilander, Ferrari F458 Italia, 121
3. 55 Auberlen/Werner, BMW M3 GT, 121
4. 56 Mueller/Hand, BMW M3 GT, 121
5. 17 Henzler/Sellers, Porsche 911 GT3 RSR, 120
6. 3 Beretta/Milner, Corvette C6.R, 119
7. 04 Murry/Lazzaro, Doran Ford GT, 119
8. 44 Neiman/Holzer, Porsche 911 GT3 RSR, 118
9. 01 Sharp/van Overbeek, Ferrari F458 Italia, 117
10. 48 Miller/Maasen, Porsche 911 GT3 RSR, 117
10. 48 Miller/Maasen, Porsche 911 GT3 RSR, 117
Sursa: Chevrolet Romania
0 comentarii