Clasa SLK are rădăcini puternice în istoria brandului Mercedes-Benz. Roadsterele compacte și sportive au o tradiție îndelungată care a pornit în era companiilor Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) și Benz & Cie.
Aceste automobile în două locuri au luat naștere chiar din gamele de autovehicule ale acelor timpuri. Acestea au primit un design diferit al caroseriei într-o manieră specifică ce a fost aplicată până în perioada ulterioară celui de-al Doilea Război Mondial: clienții care au optat pentru un roadster compact au ales un anumit model și au comandat apoi varianta sportivă de caroserie corespunzătoare.
„Runabout”: o parte integrală din istoria roadsterului.
Exemplele timpurii ale acestui tip de automobil includ modelul Benz 8/18 cp de 18 CP (13 kW) – 1910-1912 cu caroseria „runabout”. Runabout a fost o variantă populară de design pentru automobilele compacte în primul trimestru al secolului 20: o caroserie deschisă a fost montată pe șasiu cu o banchetă pentru două persoane. Termenul „runabout” era folosit în America de Nord ca sinonim pentru „roadster”.
Daimler-Motoren-Gesellschaft a oferit roadstere compacte și în primul sfert al secolului 20. Exemplele includ modele cu caroserie de „automobil sport în două locuri”, printre care Mercedes 6/25 cp (1922) și Mercedes 6/40 cp (1924).
În 1926, unificarea DMG cu Benz & Cie. a dat naștere companiei Daimler-Benz AG, cu noul brand Mercedes-Benz. Noua companie a continuat și a crescut păstrând tradițiile predecesoarei sale în segmentul roadsterelor sportive și elegante, producând autovehicule precum roadsterul Mercedes-Benz 8/38 cp cu modelul de serie W 02, propulsat de un motor coaxial cu șase cilindri de 38 CP (28 kW) și Mercedes-Benz 10/50 cp Stuttgart 260 Roadster cu 50 CP (37 kW) ce aparține seriei W 11.
Două modele marchează nașterea tradiției SL.
Jumătatea anilor '50 a fost martoră la revoluția automobilelor sport de la Mercedes-Benz, cu două modele de pionierat: 300 DL a fost un coupé puternic ce a adoptat variate atribute tehnice și stilistice de la mașinile de curse ale epocii. O versiune de roadster a modelului 300 SL a fost lansată mai târziu, timp în care 190 SL și-a demonstrat calitățile de roadster compact și sportiv încă de la lansarea din 1954.
Modelul 190 SL a câștigat atenția publicului și a experților datorită manevrabilității excelente, standardelor ridicate de siguranță și confortului unic. Aspectele esențiale și punctele forte ale acestui automobil sport atractiv, ce s-a făcut cunoscut drept un autovehicul sportiv pentru călătorie și uz zilnic, aveau să se regăsească 40 de ani mai târziu în Mercedes-Benz SLK.
Sportiv – Ușor – Scurt: formula de succes pentru secolul 21.
Brandul originar din Stuttgart a dezvăluit SLK drept concept auto în 1994. Versiunea de producția a fost lansată în 1996, SLK fiind abrevierea germană pentru „Sportiv – Ușor – Scurt”. Acest autovehicul a deschis drumul către un cu totul nou segment de piață conturat de roadsterele compacte.
Din 1996 până în 2004, Mercedes-Benz a construit modelul SLK, seria R 170, care a lansat plafonul din oțel vario roof și a răspândit conceptul SLK în întreaga lume – un roadster compact ce combină atractivitatea unui automobil decapotabil și eleganța sportivă a unui coupé cu fiabilitatea sporită a unei limuzine Mercedes-Benz.
Cea de-a doua serie (R 171), ce a fost lansată în 2004, a sporit atractivitatea fascinantă a SLK-ului. Noul SLK avea un design mai dinamic și era echipat cu numeroase funcții inovatoare. Modelul emblematic SLK 55 AMG cu motor V8 a demonstrat aspirațiile la fel de serioase ale acestei serii. Anul 2011 a fost martorul introducerii seriei R 172, drept ce-a de-a treia generație a Clasei SLK, propulsând în viitor conceptul inovator şi fascinant al roadsterului compact.
Aceste automobile în două locuri au luat naștere chiar din gamele de autovehicule ale acelor timpuri. Acestea au primit un design diferit al caroseriei într-o manieră specifică ce a fost aplicată până în perioada ulterioară celui de-al Doilea Război Mondial: clienții care au optat pentru un roadster compact au ales un anumit model și au comandat apoi varianta sportivă de caroserie corespunzătoare.
„Runabout”: o parte integrală din istoria roadsterului.
Exemplele timpurii ale acestui tip de automobil includ modelul Benz 8/18 cp de 18 CP (13 kW) – 1910-1912 cu caroseria „runabout”. Runabout a fost o variantă populară de design pentru automobilele compacte în primul trimestru al secolului 20: o caroserie deschisă a fost montată pe șasiu cu o banchetă pentru două persoane. Termenul „runabout” era folosit în America de Nord ca sinonim pentru „roadster”.
Daimler-Motoren-Gesellschaft a oferit roadstere compacte și în primul sfert al secolului 20. Exemplele includ modele cu caroserie de „automobil sport în două locuri”, printre care Mercedes 6/25 cp (1922) și Mercedes 6/40 cp (1924).
În 1926, unificarea DMG cu Benz & Cie. a dat naștere companiei Daimler-Benz AG, cu noul brand Mercedes-Benz. Noua companie a continuat și a crescut păstrând tradițiile predecesoarei sale în segmentul roadsterelor sportive și elegante, producând autovehicule precum roadsterul Mercedes-Benz 8/38 cp cu modelul de serie W 02, propulsat de un motor coaxial cu șase cilindri de 38 CP (28 kW) și Mercedes-Benz 10/50 cp Stuttgart 260 Roadster cu 50 CP (37 kW) ce aparține seriei W 11.
Două modele marchează nașterea tradiției SL.
Jumătatea anilor '50 a fost martoră la revoluția automobilelor sport de la Mercedes-Benz, cu două modele de pionierat: 300 DL a fost un coupé puternic ce a adoptat variate atribute tehnice și stilistice de la mașinile de curse ale epocii. O versiune de roadster a modelului 300 SL a fost lansată mai târziu, timp în care 190 SL și-a demonstrat calitățile de roadster compact și sportiv încă de la lansarea din 1954.
Modelul 190 SL a câștigat atenția publicului și a experților datorită manevrabilității excelente, standardelor ridicate de siguranță și confortului unic. Aspectele esențiale și punctele forte ale acestui automobil sport atractiv, ce s-a făcut cunoscut drept un autovehicul sportiv pentru călătorie și uz zilnic, aveau să se regăsească 40 de ani mai târziu în Mercedes-Benz SLK.
Sportiv – Ușor – Scurt: formula de succes pentru secolul 21.
Brandul originar din Stuttgart a dezvăluit SLK drept concept auto în 1994. Versiunea de producția a fost lansată în 1996, SLK fiind abrevierea germană pentru „Sportiv – Ușor – Scurt”. Acest autovehicul a deschis drumul către un cu totul nou segment de piață conturat de roadsterele compacte.
Din 1996 până în 2004, Mercedes-Benz a construit modelul SLK, seria R 170, care a lansat plafonul din oțel vario roof și a răspândit conceptul SLK în întreaga lume – un roadster compact ce combină atractivitatea unui automobil decapotabil și eleganța sportivă a unui coupé cu fiabilitatea sporită a unei limuzine Mercedes-Benz.
Cea de-a doua serie (R 171), ce a fost lansată în 2004, a sporit atractivitatea fascinantă a SLK-ului. Noul SLK avea un design mai dinamic și era echipat cu numeroase funcții inovatoare. Modelul emblematic SLK 55 AMG cu motor V8 a demonstrat aspirațiile la fel de serioase ale acestei serii. Anul 2011 a fost martorul introducerii seriei R 172, drept ce-a de-a treia generație a Clasei SLK, propulsând în viitor conceptul inovator şi fascinant al roadsterului compact.
Sursa: Mercedes-Benz Romania
0 comentarii