Cu începere din septembrie 2011, gamele BMW Seria 5 Sedan şi BMW Seria 5 Touring vor dispune, în premieră, de noua generaţie de motoare pe benzină, cu patru cilindri, echipate cu tehnologia BMW TwinPower Turbo (520i şi 528i). Noi propulsoare diesel, tot sub marca TwinPower Turbo şi o şi mai mare ofertă de modele cu tracţiune integrală întregesc gama de noutăţi. Una dintre cele mai importante noutăţi pentru piaţa românească va fi cu siguranţă noul BMW 525d xDrive - echipat cu un propulsor de 2 litri ce va dezvolta 218 CP.
Tot din această toamnă, BMW Seria 5 Touring va avea un nou vârf de gamă, BMW 550i Touring, echipat cu un motor V8 de 407 cp. Un etalon de eficienţă va fi BMW 520d EfficientDynamics Edition, cu un consum mediu de combustibil, în ciclul de testare EU, de 4,5 litri per 100 km şi emisii CO2 de 119 grame per kilometru pentru un propulsor diesel de patru cilindri de 184 CP.
La toate aceste noutăţi se adaugă o serie de tehnologii EfficientDynamics şi ConnectedDrive menite să întărească poziţia BMW Seria 5 de lider într-un segment deosebit de disputat.
Astfel, comutatorul „Driving Experience" va fi o dotare standard pentru BMW Seria 5 Sedan şi BMW Seria 5 Touring. La toate modelele echipate cu motoare cu patru sau şase cilindri, acest comutator va permite conducătorului să aleagă modul ECO PRO, pentru un condus deosebit de economic. În acelaşi timp, alte versiuni viitoare ale gamei vor fi echipate cu funcţia Auto Start-Stop ca dotare standard. Noi echipamente opţionale vor include funcţii inovatoare de la BMW ConnectedDrive, precum noua generaţie BMW Head-Up Display, Sistemul Real Time Traffic Information (disponibil acum numai pentru o serie de ţări din Europa de Vest) şi deschidere hands-free a hayonului sau a lunetei. BMW Seria 5 îşi confirmă şi poziţia de lider al siguranţei prin noua funcţie Active Protection.
Şi tot toamna 2011 va aduce lansarea unui pachet M Sport pentru BMW Seria 5 Gran Turismo, dezvoltat special pentru acest model. Noile opţiuni din gama BMW Individual pentru acest model, care cuprind culori exterioare suplimentare, jante din aliaj şi echipamente interioare, evidenţiază caracterul exclusivist al BMW Seria 5 Gran Turismo.
BMW TwinPower Turbo pentru patru cilindri.
După ce au debutat în primăvară pe noul BMW X1 xDrive28i, noile propulsoare de doi litri, patru cilindri benzină, BMW TwinPower Turbo sunt disponibile acum şi pe BMW Seria 5: 520i şi 528i. Ambele versiuni înlocuiesc motorizări de trei litri, şase cilindri, oferind un nivel echivalent de putere în contextul unui consum redus considerabil. Această schimbare este un pas istoric pentru marca BMW, ultimul model propulsat de un motor turbo cu patru cilindri era BMW 2002 Turbo în anii '70. Acesta impresiona printr-o putere maximă de 127 kW/ 170 CP la 5800 rpm şi un cuplu de 241 Nm obţinut la 4000 rpm.
Astfel BMW 520i înlocuieşte versiunea 523i şi vine cu o reducere a masei cu 30 kg. Dezvoltă 135 kW/ 184 CP la 5000 rpm, un cuplu maxim de 270 Nm între 1250 şi 4500 rpm şi asigură un sprint 0-100 km/h în 7,9 secunde (8,0 secunde cutie automată) pentru versiunea Sedan şi 8,3 secunde (8,0 secunde cu transmisie automată) pentru Touring. În acelaşi timp, consumul pentru Sedan este de 6.8 - 7.0 l/100 km (cu transmisie automată: 6.5 - 6.7l) şi emisii CO2 157 - 163g (149 - 155g) per km, iar pentru BMW 520i Touring: 7.0 - 7.3 l/100 km (cu transmisie automată: 6.7 - 7.0 l) şi 163 - 170g (156 - 163g) per km, valori ce corespund ciclului de testare EU, cu variaţii în funcţie de dimensiunea pneurilor. Preţul pentru România este de 34,300 Euro fără TVA pentru versiunea Sedan (36,500 Euro pentru Touring).
Noul BMW 528i înlocuieşte aceeaşi versiune cu şase cilindri şi oferă o reducere a masei cu 25 kg. Dezvoltă 180 kW/ 245 CP între 5000 rpm şi 6500 rpm şi un cuplu maxim de 350 Nm între 1250 şi 4800 rpm, asigurând o acceleraţie 0-100 km/h în 6,3 secunde (cu transmisie automată: 6,4) pentru Sedan şi 6,4 secunde (cu transmisie automată: 6,6) pentru Touring. Consumul, conform ciclului de testare EU este de 6.8 - 7.1 l/100 km (cu transmisie automată: 6.5 - 6.8 l) cu emisii de CO2 de 159 - 165g (152 - 158g) per km pentru Sedan şi 7.1 - 7.4 l/100 km (cu transmisie automată: 6.8 - 7.1 l) şi 165 - 172g (cu transmisie automată: 159 - 166 grams) pentru Touring. Preţul pentru România este de 37,650 Euro fără TVA pentru versiunea Sedan (39,850 Euro pentru Touring).
BMW 520d EfficientDynamics Edition: unic în segment - un sedan premium cu emisii CO2 de 119 g/km.
Din toamna anului 2011, în paralel cu modelul obişnuit BMW 520d, va fi disponbilă şi o versiune ultraeficientă a acestui sedan: BMW 520d EfficientDynamics Edition. Cu o putere maximă (135 kW/184 CP) şi un cuplu (380 Newton metri) care nu au suferit modificări, acest model înregistrează un consum mediu de combustibil, în ciclul de testare EU, de 4,5 l/100 km şi un nivel al emisiilor CO2 de 119 grame per kilometru. Aceste date reprezintă o îmbunătăţire de aproape 10% faţă de cel mai eficient adversar din segment, în ciuda faptului că BMW 520d EfficientDynamics Edition este mai puternic decât modelele concurenţei.
Cu o acceleraţie 0-100 km/h de 8,2 secunde şi o viteză maximă de 231 km/h, chiar şi acest model - cel mai eficient din gama BMW Seria 5 - dispune de performanţele sportive specifice BMW. Motorul diesel de 2,0 litri, foarte eficient, este echipat, asemenea celui de la BMW 520d, cu o volantă dublă cu pendul centrifugal care permite rularea rafinată şi într-un regim de turaţii foarte joase. De asemenea, motorul este combinat cu o gamă de măsuri pentru sporirea eficienţei. Prin acestea se numără funcţia Auto Start-Stop, indicatorul de schimbare a treptelor de viteză, recuperarea energiei la frânare şi control activ al lamelelor de aerisire din grila radiatorului, un raport mai lung al treptei finale şi jante aerodinamice cu design "Streamline".
„BMW 520d EfficientDynamics Edition surclasează orice model echivalent nu numai prin consumul redus, dar şi prin performanţele dinamice. Este ilustrarea perfectă a filozofiei noastre de marcă. Costurile de utilizare sunt deosebit de mici datorită consumului, pachetului standard Basic Service Inclusive care acoperă operaţiile de bază pentru revizii şi valorii foarte bune de revânzare. Acest model trebuie să fie alegerea numărul unu pentru clienţii corporate", explică Cristian Vlaşin, Sales Manager BMW Group România. Noul model va fi disponibil la acelaşi preţ cu modelul obişnuit 520d: 35.950 Euro fără TVA.
Noi motoare diesel pentru BMW Seria 5: mai multă putere şi eficienţă, graţie tehnologiei BMW TwinPower Turbo.
Un nou motor diesel BMW cu patru cilindri şi tehnologie BMW TwinPower Turbo debutează pe Seria 5, 525d. Propulsorul de 2,0 litri, cu carter integral din aluminiu, dispune de supraalimentare Variable Twin Turbo în două faze şi de injecţie directă common-rail cu injectoare piezoelectrice. Noul motor are masa redusă şi, datorită tehnologiei VNT a turbocompresorului mic, o reacţie instantanee. Turbocompresorul mic intră în funcţiune la turaţii reduse ale motorului, în timp ce contribuţia turbinei mari variază răspunsul în funcţie de acceleraţie.
Noul BMW 525d oferă o creştere a puterii de 10 kW faţă de modelul anterior, dezvoltând acum 160 kW/218 CP la 4.400 rpm. Vârful curbei de cuplu - 450 Newton metri - este disponibil pe un interval al turaţiilor cuprins între 1.500 şi 2.500 rpm. Agilitatea suplimentară şi puterea de accelerare sunt reflectate într-o nouă îmbunătăţire a timpilor de acceleraţie 0-100 km/h, care acum sunt de 7,0 secunde pentru Sedan şi de 7,2 secunde pentru versiunea Touring. Vitezele maxime sunt de 243 km/h (cu transmisie automată: 239 km/h) pentru noul BMW 525d Sedan, respectiv de 236 km/h (cu transmisie automată: 233 km/h) pentru BMW 525d Touring. Consumul mediu de combustibil (în ciclul de testare EU, în funcţie de dimensiunile pneurilor) variază între 5,0 şi 5,3 l/100 km (cu transmisie automată: 4,8-5,0 litri/ 100 km) pentru Sedan şi între 5,3 şi 5,5 litri (cu transmisie automată: 5,1-5,4 litri/ 100 km) pentru Touring - o reducere de 20% faţă de modelul anterior. Emisiile CO2 corespunzătoare se situează între 132 şi 138 grame (cu transmisie automată: 126-132 grame) per kilometru la versiunea Sedan şi între 138 şi 145 grame (cu transmisie automată: 135-142 grame) pentru Touring. Suplimentar, propulsorul de doi litri şi patru cilindri asigură o reducere a masei totale a automobilului cu 40 kg faţă de versiunea precedentă de trei litri şi şase cilindri.
„Trecerea de la versiunea cu şase cilindri la noua generaţie cu patru, mai puternică şi eficientă, oferă suplimentar şi avantajul unor taxe semnificativ mai scăzute. Acestea, alături de posibilitatea de a opta pentru versiunea xDrive, conferă lui 525d un potenţial de bestseller pe piaţa din România, o piaţă orientată puternic către diesel şi tracţiune integrală," explică Cristian Vlaşin, Sales Manager BMW Group România. BMW 525d va fi disponibil pe piaţa din România începând de la 38,950 Euro fără TVA.
BMW Seria 5 Sedan: o gamă şi mai variată de opţiuni.
BMW Seria 5 Sedan este un succes la nivel mondial. A câştigat o multitudine de premii şi teste comparative şi a primit calificative maxime pentru calitate, siguranţă şi valoarea reziduală. Pretutindeni în lume, cererea pe piaţa auto este într-o creştere continuă. Acum, noile versiuni de motorizări şi actualizările specificaţiilor vor face ca acest model să fie mai versatil şi mai atractiv.
Vor fi disponibile şi alte versiuni xDrive. Sistemul inteligent de tracţiune integrală, care furnizează atât tracţiune mai bună pe diverse suprafeţe, dar şi o dinamică mai bună în viraje, va fi prezent împreună cu şase versiuni de motorizare BMW 528i xDrive, BMW 535i xDrive, BMW 550i xDrive, BMW 525d xDrive, BMW 530d xDrive şi BMW 535d xDrive.
Acest sistem, care gestionează electronic distribuţia puterii de tracţiune, va fi disponibil din toamna anului 2011 şi la BMW 528i xDrive Touring, BMW 535i xDrive Touring, BMW 525d xDrive Touring, BMW 530d xDrive Touring sau BMW 535d xDrive Touring.
Noul vârf de gamă va fi BMW 550i Touring, al cărui motor V8 cu tehnologie BMW TwinPower Turbo dezvoltă o putere maximă de 300 kW/407 Cp şi un cuplu maxim de 600 Newton metri. Timpul de acceleraţie 0-100 km/h - 5,1 secunde - aşează acest model pe picior de egalitate cu maşinile sport din clasa superioară. Consumul mediu de combustibil (în ciclul de testare EU, în funcţie de tipul de pneuri) este de 10,7 litri/100 km, cu un nivel al emisiilor CO2 de 249-250 grame per kilometru.
Funcţia Auto Start-Stop şi Driving Experience Control, cu modul ECO PRO, stabilesc noi standarde de eficienţă.
Din toamna acestui an, comutatorul Driving Experience Control va fi în dotarea standard a modelelor BMW Seria 5 Sedan şi BMW Seria 5 Touring. Acest comutator de pe consola centrală permite conducătorului să-şi personalizeze modul în care reacţionează acceleraţia, răspunsul motorului, caracteristicile servodirecţiei, pragul de intervenţie Dynamic Stability Control (DSC / controlul dinamic al stabilităţii) şi, la modelele cu transmisie automată, caracteristicile de schimbare ale treptelor de viteză. Conducătorii pot alege între modurile "COMFORT", "SPORT" sau "SPORT+". Suplimentar, pentru toate modelele cu motoare cu patru şi şase cilindri, este disponibil şi modul ECO PRO care susţine un stil de condus mai relaxat, la turaţii reduse şi mai eficient. În acelaşi timp, modul ECO PRO programează funcţiile de confort gestionate electric, precum încălzirea scaunelor, oglinzilor exterioare sau funcţionarea aerului condiţionat. Un afişaj special de pe panoul de instrumente informează conducătorul cu privire la creşterea suplimentară a autonomiei prin utilizarea modului ECO PRO şi regimul optim de apăsare a acceleraţiei pentru un condus eficient.
Auto Start-Stop contribuie şi mai mult la sporirea eficienţei. Acest sistem, care opreşte automat motorul când automobilul staţionează în ambuteiaje sau la intersecţii, este disponibil la modelele cu transmisie automată, cât şi la cele cu cutie de viteze manuală. Acesta va fi disponibil la toate modelele diesel, precum şi la BMW 520i, BMW 528i sau BMW 535i. La BMW 535i de exemplu, funcţia Auto Start-Stop în combinaţie cu o transmisie optimizată reduce consumul de combustibil cu până la nouă procente.
Siguranţă, confort şi infotainment îmbunătăţite cu noile funcţii BMW ConnectedDrive.
BMW Seria 5 este lider al segmentului şi în alte domenii importante: siguranţa activă şi cea pasivă. Euro NCAP, US NCAP şi Australasian NCAP sunt printre testele de impact în care Seria 5 Sedan a atins calificativul maxim de cinci stele. Notabil este că modelul a fost primul model din istorie cu 100% la siguranţa activă în Euro NCAP.
Din toamna acestui an, gama de echipamente pentru siguranţă va fi extinsă cu inovatorul sistem Active Protection (disponibil opţional, 323 Euro cu TVA). Dacă este detectată posibilitatea unui accident, sistemul electronic central de siguranţă va închide automat geamurile laterale şi trapa din acoperiş (dacă există ca dotare). În acelaşi timp, centurile de siguranţă din faţă sunt pretensionate şi, dacă în echipare există scaunele de confort opţionale, spătarele acestora sunt aduse în poziţie verticală.
Protection contribuie la diminuarea riscurilor de accident pentru pasageri.
Sistemul opţional Acces Confort (917 Euro cu TVA) a fost îmbunătăţit cu o nouă funcţie - deschidere hands-free a hayonului, care oferă mai multe avantaje la încărcare a portbagajului de la Sedan sau Touring. Această funcţie inovatoare permite deschiderea automată a portbagajului sau hayonului prin simpla trecere a piciorului pe sub bara spate. La BMW Seria 5 Touring, această mişcare deschide şi ridică fie luneta (cu deschiere independentă), fie întregul hayon, dacă maşina este echipată cu funcţia opţională de deschidere şi închidere electrică.
Un alt sistem inovator care îmbunătăţeşte atenţia conducătorului la drum şi, în acelaşi timp, siguranţa, este BMW Head-Up-Display, o echipare opţională (1448 Euro cu TVA). Acest sistem proiectează informaţiile relevante pe parbriz în câmpul vizual al celui de la volan. Din toamna anului 2011, BMW Seria 5 Sedan, BMW Seria 5 Touring şi BMW Seria 5 Gran Turismo vor fi disponibile cu noua generaţie de BMW Head-Up-Display, care, în premieră, oferă afişaj integral color al simbolurilor şi graficelor, ceea ce face ca semnele de circulaţie sau alte simboluri afişate să fie şi mai realiste.
În acelaşi timp, funcţionalitatea sistemului opţional BMW Night Vision cu recunoaştere a pasagerilor a fost extinsă pentru a include o avertizare puternică ce cuprinde semnale vizuale şi acustice.
BMW Seria 5 Gran Turismo: mai sportiv şi mai exclusivist ca niciodată.
BMW Seria 5 Gran Turismo oferă o combinaţie unică de versatilitate, confort al călătoriei şi plăcere a condusului fără nici un efort. Din această toamnă, modelul va fi disponibil în premieră cu un pachet M Sport pentru a accentua elementele dinamice de design. Pachetul cuprinde o gamă de componente pentru aerodinamică, suspensie şi interior, care au fost dezvoltate special pentru acest model şi care sporesc atât calităţile dinamice, cât şi imaginea musculoasă pe care o are BMW Seria 5 Gran Turismo. Specificaţiile includ un pachet aerodinamic M, ţevi de eşapament de nuanţă crom închis, suspensie M Sport mai joasă şi jante M din aliaj, de 19 ţoli şi cu spiţe V, cu pneuri mixte. Alternativ, jantele M din aliaj, de 20 de ţoli şi cu spiţe duble, cu pneuri duble sunt disponibile opţional.
Alături de lista obişnuită de dotări opţionale pentru BMW Seria 5 Gran Turismo, diferite opţiuni exclusiviste din gama BMW Individual sunt disponibile, incluzând patru culori de exterior BMW Individual: Citrin Black metalizat, Champagne Quartz metalizat, Frozen Grey metalizat mat şi Frozen Silver metalizat mat. Noi în gama BMW Individual pentru acest model vor fi jantele din aliaj, de 20 de ţoli şi spiţe V, cu pneuri mixte. În combinaţie cu scaunele de confort opţionale, echiparea vastă cu piele BMW Individual Merino va fi disponibilă în nuanţe Platinum/Black şi Amaro Brown/Black cu cusături în culori contrastante. Ambianţa stilată şi exclusivistă poate fi completată de finisarea BMW Individual pentru pragurile uşilor şi de emblema BMW Individual din spate.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii