Echipa Citroën Total a obtinut a treia dubla din acest sezon in Raliul Germaniei. Sébastien Ogier si Julien Ingrassia au castigat pentru prima oara pe asfalt, fiind urmati de Sébastien Loeb si Daniel Elena. Pentru Citroën aceasta a fost victoria cu numarul 78 in Campionatul Mondial de Raliuri FIA, devenind astfel constructorul cu cele mai multe victorii din acest sport. In plus, modelul DS3 WRC a stabilit si recordul de 8 victorii consecutive. Prima zi din Raliul Germaniei s-a desfasurat in zona viticola Mosell si pilotii au avut de parcurs doua bucle de cate trei probe. Cu cateva minute inaintea startului, norii de deasupra parcului de service din Trier le-au atras atentia echipajelor ca vremea se poate schimba oricand. In aceste conditii, echipa Citroën Total, care se bazeaza pe serviciile oferite de Météo France, a ales un mix de pneuri constand in patru pneuri Michelin de compozite soft si doua pneuri de compozitie hard. Cu aceasta strategie, Sébastien Loeb si Daniel Elena au terminat ziua pe prima pozitie, urmati la 7,4 secunde, de Sébastien Ogier si Julien Ingrassia.

Ziua a doua a fost insa una cu ghinion pentru Sébastien Loeb si Daniel Elena, echipaj care a obtinut multe dintre victoriile din Germania pe speciala Panzerplatte. De data aceasa insa campionul mondial en-titre a facut pana in ultima proba speciala din ziua secunda si a pierdut prima pozitie in favoarea colegului sau de echipa, Sébastien Ogier. Chiar si asa, inaintea ultimei zile, cele doua echipaje Citroën Total aveau cele mai mari sanse sa obtina o dubla in Germania.

La fel ca vineri, in prima zi, specialele de duminica au fost programate in zona viticola de langa Moselle. Si, tot la fel ca vineri, norii s-au strans exact in momentul in care masinile au plecat din parcul inchis din Trier. Météo France a prognozat ca va ploua pe probe si de aceea mecanicii Citroën Racing au schimbat setarile suspensiei, iar pilotii au plecat cu cele doua modele DS3 WRC echipate cu pneurile Michelin Pilot Sport de compozitie soft.

Pe prima proba a zilei, Dhrontal, nu erau decat cateva portiuni ude, iar cele doua echipaje Citroën Total nu au riscat nimic. Urmatoarea proba, Moselwein, a fost uda complet, iar alegerea pneurilor de compozitie soft i-a ajutat pe Ogier si Loeb sa scape fara probleme de aici. „Am facut o alegere buna in aceasta dimineata”, a spus Ogier in primul parc de service. „Am stat tot timpul pe marginea drumului fara sa tai virajele pentru a nu face pana. Trebuie sa-mi protejez avansul si sa raman concentrat pana la final.”

„Nu am nicio problema. Imi face placere sa pilotez aici”, a spus si Loeb. „Dupa cum se pare va continua sa ploua, deci vom pastra acelasi tip de pneuri pentru a doua bucla si pentru Power Stage.” Loeb a fost cel mai rapid pe probele 17 si 18 si obiectivul sau a fost sa castige si cele 3 puncte bonus acordate pentru victoria pe ultima proba. Campionul mondial a atacat la maximum pe strazile din Trier si a obtinut cele trei puncte, fiind urmat de Ogier care a primit doua puncte bonus.

„Trebuie sa spun ca nu m-am gandit niciodata la victorie aici pentru ca trebuia sa lupt impotriva lui Seb care nu a pierdut niciodata in Germania si care este foarte rapid pe asfalt. Sunt foarte incantat ca am castigat si ca am dovedit ca suntem foarte rapizi si pe aceasta suprafata. Aceasta victorie ne face sa fim si mai motivati pentru finalul de sezon. Poate nu sunt in cea mai buna postura, dar voi lupta pentru titlu atat timp cat mai exista sanse matematice”, a spus Ogier.

„Desigur, dupa opt victorii in Germania nu pot fi multumit cu locul secund”, a spus Loeb. „Am spus-o destul de des pana acum ca aceasta serie se va intrerupe o data. Am avut ghinion, dar acest lucru face parte din curse. Matematic vorbind, cu punctele din Power Stage si locul secund obtinut aproape ca am castigat.”

„Sunt foarte multumit cu aceasta dubla, care este un rezultat perfect, si cu faptul ca echipa Citroën a ramas invincibila in Raliul Germaniei”, a spus si Jean-Marc Gales, directorul general al grupului PSA. „In plus, am stabilit aici doua noi recorduri: 8 victorii consecutive intr-un sezon si 78 de victorii pentru Citroën in WRC. In urma rezultatului de azi am facut un pas important spre castigarea celor doua titluri mondiale.”

Tot pe modele Citroën DS3 WRC, Petter Solberg si Chris Patterson au terminat Raliul Germaniei pe locul 5, Kimi Räikkönen si Kaj Lindström au terminat pe locul 6, iar Peter van Merksteijn Jr si Erwin Mombaerts au intrat pentru prima oara in puncte pe locul 9.

Urmatoarea provocare pentru pilotii Citroën si modelul DS3 WRC este Raliul Australiei, programat in perioada 8 – 11 septembrie 2011.

Rezultate Raliul Germaniei (etapa a 9-a din 13)*
1 S. Ogier / J. Ingrassia - Citroën DS3 WRC 3h 32m 15.9s
2 S. Loeb / D. Elena - Citroën DS3 WRC +39.8s
3 D. Sordo / C. Del Barrio - MINI John Cooper Works WRC +1m 55.6s
4 M. Hirvonen / J. Lehtinen - Ford Fiesta RS WRC +2m 43.7s
5 P. Solberg / C. Patterson - Citroën DS3 WRC +3.48.0s
6 K. Räikkönen / K. Lindström - Citroën DS3 WRC +7m 24.6s
7 H. Solberg / I. Minor - Ford Fiesta RS WRC +7m 45.9s
8 A. Araujo / M. Ramalho - MINI John Cooper Works WRC +9m 29.8s
9 P. Van Merksteijn / E. Mombaerts - Citroën DS3 WRC +10m 01.6s
10 D. Kuipers / F. Miclotte Ford Fiesta - RS WRC +10m 09.0s

Clasament general – PILOTI dupa Raliul Germaniei (etapa a 9-a din 13)*
1. Sebastien Loeb 192 p, 2. Sebastien Ogier 167 p, 3. Mikko Hirvonen 156p, 4. Jari-Matti Latvala 96 p, 5. Petter Solberg 94 p, 6. Mads Ostberg 56 p, 7. Matthew Wilson 40 p, 8. Kimi Raikkonen 34 p, 9. Henning Solberg 32 p 10. Dani Sordo 20 p 11. Frederico Villagra 20 p, 11. Juho Hannien 13 p ...

Clasament general – CONSTRUCTORI dupa Raliul Germaniei (etapa a 9-a din 13)*
1. Citroen Total World Rally Team 333 p, 2. Ford Abu Dhabi 242 p, 3. M-Sport Stobart Ford 105 p, 4. Petter Solberg WRT 83 p, 5. Ice 1 Racing 48 p, 6. Munchi’s Ford WRT 32 p , 7. FERM Power Tools 22 p, 8. Team Abu Dhabi 20 p, 9. Monster WRT 9 p,10. Van Merksteijn Motorsport 8 p, 11. Brazil World Rally Team 1p.

Sursa: Citroen Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii