Pe plan mondial, Bosch este cel mai mare furnizor de piese auto recondiţionate industrial, iar gama sa de piese recondiţionate este prezentă pe toate pieţele. Această gamă include, în prezent, aproximativ 11.000 de piese din mai multe grupe de produse, precum electromotoare, alternatoare, etriere de frână, distribuitoare de aprindere şi pompe de injecţie diesel, dar nu numai. Pentru recondiţionarea pieselor uzate este nevoie de o cantitate mai mică de energie decât în cazul fabricării de piese noi. În 2010, Bosch a recondiţionat 3,3 milioane de piese şi a redus astfel nivelul emisiilor de CO2 cu 23.000 de tone faţă de valorile estimate pentru producerea de piese noi, echivalentul unei suprafeţe împădurite de 1923 de hectare. În prezent, piaţa de piese recondiţionate din SUA are o cotă de aproximativ 90%, iar acest segment de piaţă continuă să se extindă şi în Europa. Bosch se aşteaptă ca piaţa europeană de piese recondiţionate să crească la 30 de milioane de produse pe an până în 2015.
Piese recondiţionate de cea mai înaltă calitate
În timpul operaţiunilor de reparare a autovehiculelor, service-ul auto poate alege dacă doreşte să înlocuiască piesa defectă cu o piesă nouă sau cu o piesă recondiţionată. În special în cazul proprietarilor de autovehicule mai vechi, de cele mai multe ori achiziţionarea unei componente noi nu este rentabilă. O piesă recondiţionată poate avea un preţ cu 30-40% mai mic decât cel al unei piese noi, la aceeaşi calitate şi păstrând în acelaşi timp garanţia de doi ani. Bosch aplică aceleaşi standarde de înaltă calitate pentru piesele recondiţionate, ca şi pentru piesele noi. Standardele industriei globale de piese recondiţionate nu sunt încă stabilite, dar Bosch susţine diverse iniţiative pentru setarea unor standarde uniforme de calitate.
Piese recondiţionate de cea mai înaltă calitate
În timpul operaţiunilor de reparare a autovehiculelor, service-ul auto poate alege dacă doreşte să înlocuiască piesa defectă cu o piesă nouă sau cu o piesă recondiţionată. În special în cazul proprietarilor de autovehicule mai vechi, de cele mai multe ori achiziţionarea unei componente noi nu este rentabilă. O piesă recondiţionată poate avea un preţ cu 30-40% mai mic decât cel al unei piese noi, la aceeaşi calitate şi păstrând în acelaşi timp garanţia de doi ani. Bosch aplică aceleaşi standarde de înaltă calitate pentru piesele recondiţionate, ca şi pentru piesele noi. Standardele industriei globale de piese recondiţionate nu sunt încă stabilite, dar Bosch susţine diverse iniţiative pentru setarea unor standarde uniforme de calitate.
Utilizarea pieselor recondiţionate protejează mediul şi reduce emisiile de CO2
Pe lângă preţurile mici, impactul redus asupra mediului înconjurător şi conservarea resurselor sunt de asemenea motive relevante pentru utilizarea pieselor recondiţionate în cadrul reparaţiilor. Demaroarele şi alternatoarele sunt recondiţionate în uzinele Bosch din Göttingen încă din 1965. Pentru recondiţionarea pieselor uzate este nevoie de o cantitate mai mică de energie decât în cazul fabricării de piese noi. În 2010, Bosch a recondiţionat 3,3 milioane de piese, reducând nivelul emisiilor de CO2 cu 23.000 de tone faţă de valorile estimate pentru producerea de piese noi. Studiile au arătat că, în medie, un hectar de pădure absoarbe 12 tone de CO2 pe an; astfel, pentru absorbţia celor 23.000 de tone de CO2 ar fi necesară o suprafaţă împădurită de 1923 de hectare.
Număr tot mai mare de piese recondiţionate lansate pe piaţă
În ultimii ani, cererea de piese recondiţionate de înaltă calitate pentru reparaţii auto a crescut treptat la nivel global. În prezent, piaţa de piese recondiţionate din SUA are o cotă de aproximativ 90%. Acest segment de piaţă continuă să se extindă şi în Europa cu o viteză de creştere semnificativ mai mare decât piaţa de componente per ansamblu. Bosch se aşteaptă ca piaţa europeană de piese recondiţionate să crească la 30 de milioane de produse pe an până în 2015. Compania estimează, de asemenea, că se va înregistra o creştere şi în domeniul serviciilor de întreţinere a sistemelor şi componentelor sistemelor de propulsie hibride şi electrice. Bosch oferă o gamă extinsă de echipamente originale pentru segmentul de autovehicule hibride şi electrice, luând în considerare, de asemenea, posibilitatea de a putea repara aceste produse încă din faza de dezvoltare.
Acoperire globală cu structuri regionale
Procesul de lucru cu piesele recondiţionate presupune circulaţia continuă a acestora în ambele direcţii, procesul devenind cu atât mai complicat. Astfel, este necesar ca Bosch să se asigure că piesa recondiţionată corectă este trimisă cât mai repede către distribuitorii de piese de schimb sau service-urile auto, dar în acelaşi timp, trebuie să se asigure că piesa uzată este trimisă apoi rapid şi în siguranţă către operatorul de recondiţionare. Structurile regionale sunt necesare, aşadar, pentru a se asigura că procesul se desfăşoară în mod corespunzător, iar Bosch prelucrează piesele recondiţionate în cadrul unei reţele globale. În calitate de lider al pieţei şi de partener de încredere, Bosch poate oferi o gamă largă de piese recondiţionate distribuitorilor de piese de schimb sau service-urilor auto la nivel mondial.
Returnarea piesei uzate în ambalajul original al piesei recondiţionate
Sistemul de returnare simplu, bine organizat, implementat de Bosch garantează faptul că întregul proces se derulează rapid. Procedura uşoară şi fiabilă se datorează unor condiţii clar enunţate şi implementării procesului de „returnare în cutie” (Back-In-Box), prin care piesa uzată este returnată în ambalajul original, în care a fost trimisă piesa recondiţionată. Astfel, ambalajul nu este aruncat, ci reutilizat. Returnarea piesei uzate, transportată în ambalajul original, asigură un nivel sporit de protecţie a piesei în timpul călătoriei. Cataloagele care conţin întreaga gamă de produse în diverse limbi şi o listă de returnări detaliată permit clientului să identifice uşor piesa recondiţionată necesară.
Sursa: Bosch Romania
0 comentarii