Sistemele de control al şasiului pot contribui în mod semnificativ la sporirea nivelului de siguranţă şi de confort în timpul rulării. La baza acestor sisteme se află senzori speciali care pot evalua cu exactitate dinamica şasiului şi a caroseriei. Perfect adaptate la aceste cerinţe sunt cele două noi accelerometre SMB431 şi SMB433 produse de Bosch. Cu o precizie de măsurare de ±1,6 g (1 g = 9,81 ms-2), SMB431 înregistrează mişcările caroseriei pe direcţie verticală. SMB433 măsoară cu o precizie de ±16 g accelerarea verticală a roţilor. Ambii senzori permit o procesare complet digitală a semnalelor şi, deoarece utilizează o interfaţă digitală bifilară PSI5, asigură o transmisie sigură a semnalului. Interfaţa PSI5 reduce şi costurile necesare unui montaj extern, dar şi cele ce vizează cablarea senzorilor. Cei doi senzori, SMB431 şi SMB433, sunt disponibili momentan doar în vederea testării.
Senzori pentru roţi şi caroserie
Senzorii SMB431 şi SMB433 sunt concepuţi special pentru utilizarea în combinaţie cu sistemele de suspensie active. Aceştia reduc oscilaţiile provocate de sarcinile aplicate pe roţi şi îmbunătăţesc astfel nivelul de aderenţă a acestora. Cu ajutorul a trei (sau mai mulţi) senzori de tipul SMB431, accelerarea caroseriei pe direcţia z, dar şi mişcările pe verticală şi cele de rulare, pot fi foarte bine centralizate. În paralel, SMB433 înregistrează accelerarea roţilor cu un nivel ridicat de precizie. Unitatea de comandă preia toate semnalele senzorilor şi adaptează continuu efectul amortizoarelor la starea curentă a carosabilului.
Unitatea de comandă reglează amortizoarele suspensiei şi, prin mişcări reduse ale caroseriei, asigură un nivel sporit de siguranţă şi confort. Distanţa de frânare este micşorată, reducându-se astfel pericolul unei răsturnări. Pasagerii vor beneficia de un confort sporit în timpul călătoriei şi de mişcări reduse ale şasiului.
Pornind de la funcţia de control al şasiului, există o multitudine de posibilităţi de utilizare a celor doi senzori SMB431 şi SMB433, de exemplu pentru măsurarea înclinaţiei în vederea reglării hayonului. Ambii senzori permit o procesare complet digitală a semnalelor şi utilizează o interfaţă digitală bifilară PSI5, folosită şi în cazul sistemelor de airbaguri. În comparaţie cu interfaţa de tip analog, interfaţa PSI5 asigură o transmisie sigură a semnalului, fiind utilizată şi în procesul de programare şi adaptare a senzorilor la sistemul de control. Interfaţa PSI5 reduce şi costurile necesare unui montaj extern, dar şi cele ce vizează cablarea senzorilor.
Senzori pentru roţi şi caroserie
Senzorii SMB431 şi SMB433 sunt concepuţi special pentru utilizarea în combinaţie cu sistemele de suspensie active. Aceştia reduc oscilaţiile provocate de sarcinile aplicate pe roţi şi îmbunătăţesc astfel nivelul de aderenţă a acestora. Cu ajutorul a trei (sau mai mulţi) senzori de tipul SMB431, accelerarea caroseriei pe direcţia z, dar şi mişcările pe verticală şi cele de rulare, pot fi foarte bine centralizate. În paralel, SMB433 înregistrează accelerarea roţilor cu un nivel ridicat de precizie. Unitatea de comandă preia toate semnalele senzorilor şi adaptează continuu efectul amortizoarelor la starea curentă a carosabilului.
Unitatea de comandă reglează amortizoarele suspensiei şi, prin mişcări reduse ale caroseriei, asigură un nivel sporit de siguranţă şi confort. Distanţa de frânare este micşorată, reducându-se astfel pericolul unei răsturnări. Pasagerii vor beneficia de un confort sporit în timpul călătoriei şi de mişcări reduse ale şasiului.
Pornind de la funcţia de control al şasiului, există o multitudine de posibilităţi de utilizare a celor doi senzori SMB431 şi SMB433, de exemplu pentru măsurarea înclinaţiei în vederea reglării hayonului. Ambii senzori permit o procesare complet digitală a semnalelor şi utilizează o interfaţă digitală bifilară PSI5, folosită şi în cazul sistemelor de airbaguri. În comparaţie cu interfaţa de tip analog, interfaţa PSI5 asigură o transmisie sigură a semnalului, fiind utilizată şi în procesul de programare şi adaptare a senzorilor la sistemul de control. Interfaţa PSI5 reduce şi costurile necesare unui montaj extern, dar şi cele ce vizează cablarea senzorilor.
Bosch, lider de piaţă pe segmentul de senzori MEMS
Cei doi senzori MEMS fac parte dintr-un portofoliu extins de produse, care include senzori de măsurare a acceleraţiei, turaţiei, presiunii, cuplului motor şi debitului de aer. Bosch activează de peste 20 de ani pe segmentul de senzori MEMS, fiind astfel un deschizător de drumuri în acest domeniu. Cu peste 900 de patente în materie de senzori MEMS şi peste 1,2 miliarde de senzori MEMS vânduţi, Bosch ocupă poziţia de lider în acest sector.
Cei doi senzori MEMS fac parte dintr-un portofoliu extins de produse, care include senzori de măsurare a acceleraţiei, turaţiei, presiunii, cuplului motor şi debitului de aer. Bosch activează de peste 20 de ani pe segmentul de senzori MEMS, fiind astfel un deschizător de drumuri în acest domeniu. Cu peste 900 de patente în materie de senzori MEMS şi peste 1,2 miliarde de senzori MEMS vânduţi, Bosch ocupă poziţia de lider în acest sector.
Accelerometrele SMB431 şi SMB433:
Date tehnice
-Domenii de măsurare: ±1,6 g -. ±16 g
-Frecvenţe programabile ale filtrelor: 30 Hz, 60 Hz, 120 Hz, 240 Hz
-Interfaţă digitală bifilară: PSI5
-Carcasă: SOIC14n
(Suprafaţă de bază 6 mm x 8,6 mm)
Date tehnice
-Domenii de măsurare: ±1,6 g -. ±16 g
-Frecvenţe programabile ale filtrelor: 30 Hz, 60 Hz, 120 Hz, 240 Hz
-Interfaţă digitală bifilară: PSI5
-Carcasă: SOIC14n
(Suprafaţă de bază 6 mm x 8,6 mm)
Sursa: Bosch Romania
0 comentarii