Clasamentul final: Kopecký locul 1, Loix locul doi, Hänninen locul 3.
Kopecký sărbătoreşte prima sa victorie de anul acesta în IRC.
ŠKODA a repetat hat-trick-ul de la ediţia de anul trecut a Raliului Barum şi a obţinut. aceleaşi rezultate ca şi la ediţia de anul acesta a Raliului Azore.
Al şaselea hat-trick ŠKODA în istoria IRC.
Clasamentul actual din IRC, după raliul Barum: 1. Hänninen - 98 de puncte, 2. Kopecký - 95 de puncte, 3. Loix - 88 de puncte.

Zlín, august 2011 – Condimentată cu o luptă aprigă pentru fiecare zecime de secundă, între doi coechipieri, ediţia 2011 a Raliului Barum Zlín din Cehia a fost dramatică până în ultimul moment. La finalul zilei, Jan Kopecký de la ŠKODA Motorsport (echipa producătorului) a obţinut prima sa victorie de anul acesta la o întrecere din IRC de anul acesta, cu numai 1,2 secunde în faţa celui de-al doilea clasat, Loix! Juho Hänninen a ajuns pe locul trei, pentru a completa podiumul pentru ŠKODA, care celebrează al doilea hat-trick consecutiv şi al şaselea din întreaga istorie a campionatului IRC, repetând rezultatul de anul trecut de la Raliul Barum. Primele trei locuri din actualul clasament IRC rămân ocupate de piloţii modelului Fabia Super 2000 - Hänninen locul 1, Kopecký locul 2 şi Loix locul 3.

Raliul a început cu etapa super-specială de vineri, desfăşurată pe străzile din Zlín. Priviţi de aproape de 40 de mii de oameni adunaţi în jurul traseului, piloţii au trebuit să facă faţă unui circuit de opt kilometri, prin oraş. Cel mai rapid a fost Juho Hänninen, urmat de  Andreas Mikkelsen (- 0,5 s) şi Jan Kopecký (- 0,6 s), toţi cu maşini Fabia Super 2000.

Programul de sâmbătă a inclus opt etape (133 kilometri). După un start relativ lent, care a avut loc de dimineaţă, Juho Hänninen s-a dovedit mult mai rapid în a doua jumătate a zilei, când a urcat de pe poziţia 6, pe care o ocupa în etapa a doua, pe poziţia secundă, la finalul primei zile. Rapid a fost şi Freddy Loix, care a obţinut exact acelaşi timp şi a împărţit poziţia secundă, cu Hänninen, înainte de ultima zi. Andreas Mikkelsen a dovedit performanţe excelente şi s-a situat chiar în spatele liderului, Kopecký, până la etapa 7, când a avut parte de o defecţiune a unei anvelope, un ghinion care a avut ca şi consecinţă retrogradarea de pe a doua poziţie pe cea de-a şasea. Kopecký a urcat în poziţia de lider după etapa 3 şi apoi a continuat să mărească, cu răbdare, distanţa faţă de urmăritori, etapă după etapă.

Sâmbătă noaptea, împrejurimile localităţii Zlín au fost lovite de căderi masive de precipitaţii, după care temperatura a scăzut dramatic, iar mare parte din traseu, în special zonele care treceau prin păduri, s-au udat înainte de programul de duminică, care includea ultimele şase etape. Liderul, Kopecký, a început ziua cu un defect la mecanismul servodirecţiei, care l-a costat 15 secunde în etapa 10 şi distanţa confortabilă faţă de urmăritorii săi, pe care o câştigase în ziua 1. În consecinţă, toţi cei trei piloţi Fabia Super 2000, aflaţi în fruntea cursei, adică Kopecký, Loix şi Hänninen, s-au regăsit dintr-o dată înghesuiţi într-un interval de numai câteva secunde. Andreas Mikkelsen a dat, din nou,  dovadă de performanţe excelente în lupta sa pentru locul patru, la general, cu Neuville, după abandonul lui Bouffier. Venind la şase secunde în spatele lui Neville, Mikkelsen a terminat pe locul cinci la final. Evenimentul a înregistrat o bătălie aprigă, dar fair-play, pentru victorie, între Kopecký şi Loix, doi piloţi de Fabia de uzină, în care fiecare zecime de secundă a fost crucială. După 15 etape, Jan Kopecký şi Petr Starý au câştigat raliul, la numai 1,2 secunde în faţa lui Freddy Loix şi a coechipierului lui Kopecký, Hänninen, care a venit pe locul trei– ŠKODA a repetat podiumul de la ediţia de anul trecut a Raliului Barum şi celebrează al doilea hat-trick de anul acesta şi al şaselea din istoria IRC.

Jan Kopecký: “Ne-am recuperat greşeala de anul trecut de la Raliul Barum. Am aşteptat o victorie în IRC de ceva vreme, aşa că suntem mai mult decât fericiţi să câştigăm chiar în raliul de acasă şi să-i învingem pe toţi competitorii noştri de aici. Este pur şi simplu minunat, iar cuvintele nu vin foarte uşor, dar vreau  să le mulţumesc tuturor celor care s-au aflat lângă mine – Petr (copilotul lui Kopecký), întregii echipe, fanilor… suntem în continuare pregătiţi să ne luptăm pentru titlul în IRC, iar acesta a fost un pas important în acest sens. Mulţumirile noastre se îndreaptă către fanii fantastici de aici, atmosfera îţi taie respiraţia.”

Freddy Loix: “Evident că am vrut să învingem deoarece şi noi luptăm pentru titlul în IRC, dar trebuie să fim corecţi şi să-l felicităm pe Jan pentru victoria de aici. Să mergem şi mai rapid decât am făcut-o ar fi fost mult prea riscant, dar totuşi am făcut tot ceea ce am putut, până la final”.

Juho Hänninen: “Acest Raliu Barum a fost la fel de dificil, ca de fiecare dată, iar rezultatul este cu siguranţă unul bun pentru campionat şi excelent pentru întreaga echipă. Maşina a mers perfect. Felicitări colegilor noştri.”

Michal Hrabánek, seful echipei ŠKODA Motorsport: “Trebuie să fim, şi chiar suntem, mai mult decât fericiţi. Câştigarea raliului de acasă şi ocuparea completă a podiumului este rezultatul maxim, care poate fi obţinut – rezultatul nu ar mai putea fi îmbunătăţit în vreun fel. Doresc să le mulţumesc tuturor membrilor echipei noastre pentru munca excelentă depusă pe parcursul acestui eveniment, precum şi echipelor Fabia pentru performanţele extraordinare şi pentru duelurile spectaculoase.”  

Sursa: Skoda Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii