Bucureşti - 08 septembrie 2011 - Volvo FH16
este disponibil acum în varianta de 750 CP şi 3550 Nm, pentru a face faţă celor
mai dificile şi mai solicitante activităţi de transport. Îşi va face intrarea
pe piaţă chiar în momentul în care motorul de 16 litri aniversează 25 de ani.
În 1987 a fost lansat Volvo F16, echipat cu primul motor Volvo de 16 litri, care dezvolta o putere de 470 CP. De atunci, cerinţele pieţei au impus dezvoltarea de autocamioane din ce în ce mai puternice.
„Cu Volvo FH16 750 le putem oferi clienţilor noştri un autocamion cu cele mai bune performanţe de pe piaţă, cu o bună eficienta a consumului de combustibil şi emisii extrem de reduse de noxe. Este o combinaţie fără compromisuri pentru cele mai dificile şi mai solicitante activităţi de transport”, afirmă Staffan Jufors, Preşedintele şi CEO Volvo Trucks.
În 1987 a fost lansat Volvo F16, echipat cu primul motor Volvo de 16 litri, care dezvolta o putere de 470 CP. De atunci, cerinţele pieţei au impus dezvoltarea de autocamioane din ce în ce mai puternice.
„Cu Volvo FH16 750 le putem oferi clienţilor noştri un autocamion cu cele mai bune performanţe de pe piaţă, cu o bună eficienta a consumului de combustibil şi emisii extrem de reduse de noxe. Este o combinaţie fără compromisuri pentru cele mai dificile şi mai solicitante activităţi de transport”, afirmă Staffan Jufors, Preşedintele şi CEO Volvo Trucks.
Performanţele,
eficienţa consumului de combustibil şi protecţia mediului
Noul motor diesel are la bază aceeaşi tehnologie
ca şi actualul motor diesel Volvo Trucks de 16 litri şi 700 CP - şase cilindri
în linie, ax cu came în cap, patru supape pe cilindru şi unităţi injector.
Acesta a fost optimizat pentru mai multă putere şi un cuplu mai mare, însă
consumul de combustibil a rămas neschimbat. Motorul de 750 CP este disponibil
în două variante, una respectă normele Euro 5 şi cealaltă respectă normele EEV
(Vehicule optimizate din punct de vedere ecologic), pentru care emisia de
particule şi funingine este şi mai redusă.
Sistemul automatizat Volvo I-Shift de schimbare a
treptelor de viteză este echipament standard şi a fost adaptat pentru a putea
gestiona cuplul ridicat al motorului. Gama de modele pentru puntea spate
include variante pentru sarcini maxime în combinaţie de până la 250 de tone.
Pentru activităţi de transport de cursă lungă rapide, puntea solo RS1360,
lansată recent, este o alternativa foarte eficientă din punct de vedere al
consumului.
Manevrabilitate
şi productivitate
Noul motor de 750 CP dispune deja de un cuplu de
2800 Nm la numai 900 rot/min, după care curba cuplului creşte brusc şi atinge
nivelul maxim de 3550 Nm la 1050 rot/min de unde coboară abia la 1400 rot/min.
Acest lucru asigură o elasticitate nemaiîntâlnită şi face posibilă menţinerea
unei viteze ridicate chiar şi la urcarea celor mai dure rampe.
„Cu cât ai la dispoziţie mai multă putere la
turaţii mici atunci când ai de pus în mişcare o sarcină mare, cu atât efortul
depus de motor este mai mic şi eficienţa consumului de combustibil este mai
bună. În plus răspunsul la acceleraţie este superb”, spune Hayder Wokil,
manager de produs Volvo Trucks.
Volvo FH16 750 este destinat atât activităţilor de
transport de foarte mare tonaj, cât şi activităţilor care presupun viteze medii
ridicate pe drumuri abrupte şi foarte abrupte.
„Pentru cei mai mulţi clienţi de FH16 interesul
principal este transportul unei încărcături cu greutate cât mai mare în cel mai
scurt timp posibil. Cu toate acestea, mulţi clienţi transportă, de asemenea,
bunuri de mare valoare sau produse proaspete pe distanţe lungi, cu topografie
variată iar acestea trebuie livrate la timp”, explică Wokil.
Transporturi
mai grele - autocamioane mai puternice
Există de foarte mult timp o tendinţă către
transporturi din ce în ce mai grele şi de aici şi o cerere mai mare de
autocamioane mai puternice. De la lansarea în 1987 a modelului Volvo F16
echipat cu prima generaţie de motoare de 16 litri, care producea maxim 470 CP,
puterea maximă a crescut treptat, în acelaşi ritm cu cerinţele pieţei şi ale
clienţilor. În 1993 puterea a crescut la 520 CP. Zece ani mai târziu a fost
lansat un motor complet nou, care dezvolta o putere de 610 CP. În 2009 Volvo a
fost primul producător care a atins 700 CP, iar acum este momentul pentru încă
un pas înainte - Volvo FH16 de 750 CP.
Primele autocamioane Volvo FH16 cu cea mai mare
putere şi destinate pieţei europene vor fi produse la începutul anului 2012. Pe
lângă varianta de 750 CP, motorul Volvo de 16 litri este disponibil şi în
variantele de putere de 540, 600 şi 700 CP.
Sursa: Volvo Romania
0 comentarii