Cu tehnologii de ultimă
oră şi concepte de maşini inovatoare, constructorul de automobile premium BMW
joacă un rol important în redefinirea conceptului de mobilitate individuală.
Cele mai recente dezvoltări, care asigură că modelele actuale şi cele viitoare
vor oferi o plăcere a condusului specifică mărcii, în combinaţie cu o eficienţă
în continuă îmbunătăţire, vor fi prezentate de către companie în cadrul ediţiei
2011 a Salonului Auto de la Frankfurt (IAA), în Germania. Cea mai importantă
expoziţie auto din lume este scena a numeroase premiere mondiale pentru modele
BMW şi pentru prezentarea unor inovaţii de avangardă în ceea ce priveşte
propulsoarele, construcţia uşoară inteligentă şi în conectarea automobilului cu
mediul înconjurător.
După un debut plin de
succes la IAA în 2009, inovaţiile vor fi prezentate şi de această dată într-o
apariţie comună a mărcilor BMW, MINI şi Rolls-Royce în noul pavilion
expoziţional 11.
Ansamblul, situat în
imediata vecinătate a principalei porţi de acces în complexul expoziţional din
Frankfurt, oferă nu doar spaţiu de expoziţie cu o suprafaţă de aproximativ
12.000 metri pătraţi la parter, dar tentează vizitatorul cu şansa unui
prezentări a automobilului care include condus activ. Un circuit cu o lungime
de mai multe sute de metri, care încercuieşte întregul spaţiu expoziţional,
permite experimentarea plăcerii condusului într-o manieră personală şi reală.
Apariţia comună a
tuturor mărcilor BMW Group include, în acest an, prezentarea în premieră a
sub-brand-ului BMW i. Prin debutul mondial BMW i3 Concept şi BMW i8 Concept,
BMW Group va fi gazda unuia dintre punctele de interes ale ediţiei 2011 a
Salonului Auto de la Frankfurt. Cele două concepte oferă informaţii concrete
despre primele modele de serie BMW i. Primul exemplar BMW i3 va părăsi linia de
producţie în 2013, la uzina BMW din Leipzig, în timp ce BMW i8 va ajunge pe
şosele la puţin timp după aceea.
BMW Concept i3, cunoscut
până acum drept Megacity Vehicle, răspunde provocărilor viitoare ale
mobilităţii în mediile urbane şi este primul automobil electric premium care
interpretează atuurile specifice BMW. BMW i8 Concept reprezintă cea mai nouă
generaţie a maşinilor sport: eficientă, inteligentă şi inovatoare. Datorită
conceptului de hibrid plug-in, acesta combină un motor cu ardere internă şi o
transmisie electrică într-o experienţă a condusului cu adevărat excepţională -
o aventură cu un consum şi emisii extrem de reduse.
BMW EfficientDynamics: noi concepte pentru o plăcere a
condusului mai mare cu consum şi emisii reduse.
În paralel cu
dezvoltarea sistemelor de transmisie pentru o mobilitate fără emisii - sub
umbrela BMW EfficientDynamics -, alte noi tehnologii au fost concepute cu
obiectivul de a reduce consumul şi emisiile motoarelor cu ardere internă. O
contribuţie substanţială a fost făcută prin introducerea unei noi generaţii de
motoare pe benzină şi a noi propulsoare diesel, toate echipate cu tehnologia
BMW TwinPower Turbo. Cu acest pachet de tehnologii şi cu introducerea funcţiei
Auto Start Stop la mai multe modele decât orice alt producător, relaţia dintre
performanţe şi consumul de combustibil a fost optimizată şi mai mult. În plus,
ECO PRO, nou dezvoltat, furnizează noi oportunităţi de reducere a consumului de
combustibil atunci când se conduce în traficul cotidian.
La ediţia 2011 a
Salonului Auto de la Frankfurt, BMW prezintă o varietate de noi modele echipate
cu motoare optimizate pentru eficienţă şi echipate cu numeroase alte soluţii de
reducere atât a consumului, cât şi a emisiilor. Cea mai recentă tehnologie BMW
EfficientDynamics este şi ea parte integrantă a dotărilor standard ale acestor
automobile. Comparativ cu alţi producători de automobile, care oferă măsuri
comparabile numai la modele speciale sau cu un cost suplimentar, BMW a reuşit
să realizeze un impact major asupra reducerii emisiilor din trafic. Salonul
Auto de la Frankfurt va fi şi scena debutului a două modele BMW
EfficientDynamics Edition: BMW 520d şi BMW X1 sDrive20d, ambele stabilind noi
repere în segment în ceea ce priveşte eficienţa.
Noul BMW Seria 1:
agilitate suplimentară, mai mult confort, eficienţă crescută.
Noul BMW Seria 1, care
va fi prezentat publicului în premieră la Salonul Auto de la Frankfurt 2011,
beneficiază de cele mai recente dezvoltări din domeniul BMW EfficientDynamics.
Această a doua generaţie
a modelului compact este punctul de reper al plăcerii condusului şi al
eficienţei din segmentul respectiv. Puternicele motoarele cu patru cilindri cu
tehnologie BMW TwinPower Turbo, tehnologia de ultimă oră a suspensiei,
distribuţia armonioasă a maselor pe punţi şi tracţiunea spate, unică în
continuare în segmentul compact, oferă noului BMW Seria 1 performanţe sportive
incomparabile. Portofoliul de motoare constă din două versiuni ale noii
generaţii de propulsoare pe benzină şi din trei variante diesel deosebit de
eficiente, al căror interval de performanţă este cuprins între 100 kW/136 CP şi
135 kW/184 CP. Funcţia Auto Start Stop şi comutatorul Driving Experience
Control, care include modul ECO PRO, sunt disponibile ca dotări standard în
combinaţie cu transmisia manuală sau cu cea automată. În plus, maturitatea
noului BMW Seria 1 este dezvăluită de un confort al călătoriei mult
îmbunătăţit, de designul sportiv, dar elegant al caroseriei maşinii şi de
calitatea sau caracterul modern al interiorului.
Acum, spaţiul pentru
picioare - atât în faţă, cât şi în spate - este mult mai generos decât cel
oferit de generaţia anterioară. Capacitatea portbagajului a fost mărită cu 30
de litri la un total de 360 de litri. Opţional, toate variantele de motorizare
pot fi combinate cu transmisia automată cu opt trepte, o dotare unică în
segmentul compact. Alte dotări disponibile includ Direcţia Sport Variabilă şi o
gamă extinsă de tehnologii BMW ConnectedDrive - sistemele de ultimă oră pentru
asistarea conducătorului. Printre noile echipamente prezentate în premieră la
BMW Seria 1 sunt sistemul de informare cu privire la limita de viteză legală,
care include No-Passing Info (informare referitor la interzicerea depăşirii) şi
noua versiune Lane Departure Warning System (sistem de avertizare la părăsirea
benzii), care acum include Collision Warning (avertizare în caz de coliziune).
Noul BMW M5: sedan superperformant cu tehnologie de curse şi
sentiment M inconfundabil.
Salonul Auto de la
Frankfurt 2011 este locul unde are loc premiera mondială a celei de-a cincea
generaţii a BMW M5. Noul model este propulsat de un motor V8 care dezvoltă 412
kW/560 CP, echipat cu tehnologie M TwinPower Turbo şi furnizează o dezvoltare
liniară a puterii pe o plajă mare de turaţii, o caracteristică a modelelor M.
Comparativ cu precedentul model, puterea maximă este mai mare cu aproximativ 10
procente. Cuplul maxim a fost mărit cu un nivel excepţional - 30% - la 680 Nm.
Şi în acelaşi timp, consumul mediu de combustibil în ciclul de testare EU a
fost redus cu peste 30 de procente, la 9,9 litri per 100 kilometri. Puterea
motorului V8 este transferată, prin intermediul unei transmisii M Drivelogic cu
şapte viteze şi dublu ambreiaj, către roţile spate, unde noul diferenţial M
Active asigură o distribuţie a cuplului care să se potrivească fiecărei
situaţii din trafic - astfel se garantează tracţiunea optimă în situaţii de
condus foarte dinamic şi pe suprafeţe alunecoase.
Butoanele aranjate lângă
schimbătorul de viteze pe consola centrală, aceasta din urmă cu un design nou,
permit pilotului să modifice parametrii transmisiei şi pe cei ai suspensiei
pentru a se potrivi cerinţelor specifice şi condiţiilor de condus. Pe lângă caracteristicile
motorului şi controlul schimbării vitezelor, parametrii direcţiei M
Servotronic, ai gestiunii Dynamic Damper Control (controlul dinamic al
amortizoarelor) şi DSC Dynamic Stability Control (controlul dinamic al
stabilităţii), care include modul M Dynamic, pot fi şi ei ajustaţi. În
premieră, două butoane M Drive sunt dispuse pe volan, acestea ajutând la
memorarea configuraţiilor selectate anterior şi la accesarea lor în funcţie de
preferinţe.
Eficienţa supremă în segmentul superior: BMW 520d EfficientDynamics
Edition.
BMW 520d
EfficientDynamics Edition va fi prezentat în cadrul Salonului Auto de la
Frankfurt 2011 - cel mai recent exemplu al eficienţei supreme pentru un sedan
din segmentul superior. Acest model este propulsat de un motor diesel cu patru
cilindri care dezvoltă 135 kW/184 CP. Consumul mediu de combustibil în ciclul
de testare EU este de aproximativ 4,5 litri per 100 kilometri. Noul model nu
este doar cu cel puţin 10% mai eficient decât orice model competitor, dar oferă
şi cel mai bun sprint 0-100 km/h – o ilustrare perfectă a filozofiei BMW
EfficientDynamics.
Pentru performanţe
dinamice sportive, dar şi un consum redus de combustibil, noile motoare cu
patru cilindri cu tehnologia BMW TwinPower Turbo completează gama de
propulsoare pe benzină şi diesel BMW Seria 5. Gama de modele a fost extinsă
pentru a include BMW 520i, BMW 528i, precum şi versiunile suplimentare cu
tracţiune integrală. În plus, în premieră este disponibil BMW 550i Touring,
propulsat de un motor cu opt cilindri.
Punctele de atracţie din
gama BMW ConnectedDrive includ abilitatea de a opera deschiderea hayonului sau
lunetei, o dotare suplimentară din opţiunea Comfort Access, şi noua generaţie
BMW Head-Up Display.
Cel mai sportiv diesel,
cea mai avansată tracţiune integrală: disponibile acum la BMW Seria 6 Coupé şi
BMW Seria 6 Cabriolet.
Noul BMW Seria 6 Coupé
continuă tradiţia acelor "dream cars" exclusiviste ale mărcii şi
fascinează prin design, prin dinamică, prin dotările de îmbunătăţire a
confortului şi prin spaţiul interior mai generos. Odată cu premiera europeană a
noului BMW Seria 6 Coupé în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, se va ridica
cortina şi pentru noile variante de motorizare ale noului BMW Seria 6
Cabriolet. Un motor diesel sportiv, cu lase cilindri, îşi face debutul în
echiparea ambelor modele BMW Seria 6 - propulsor de 3,0 litri, care dezvoltă
230 kW/313 CP şi dispune de tehnologie BMW TwinPower Turbo. De asemenea,
sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive va fi disponibil în
premieră pentru BMW Seria 6. Gestionată electronic, distribuţia puterii între
puntea faţă şi cea spate garantează un nivel ridicat al dinamicii şi tracţiunii
pentru cel care conduce BMW 650i xDrive Coupé sau BMW 650i xDrive Cabriolet,
modele propulsate de motorul V8 ce furnizează 300 kW/407 CP.
Model versatil cu potenţial optimizat de reducere a
consumului: BMW X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition.
BMW X1 sDrive20d
EfficientDynamics Edition combină agilitatea caracteristică a modelelor
compacte BMW X cu performanţe de consum optimizate suplimentar. Motorul diesel
cu patru cilindri, echipat cu tehnologia BMW TwinPower Turbo, dezvoltă o putere
de 120 kW/163 CP. Consumul mediu de combustibil al modelului BMW X1 sDrive20d
EfficientDynamics Edition este de 4,5 litri per 100 kilometri, în timp ce
emisiile CO2 sunt de 119 grame per kilometru.
Un motor nou dezvoltat -
pe benzină, cu patru cilindri - cu tehnologie BMW TwinPower Turbo este şi el
disponibil pentru BMW X1. Propulsorul ce dezvoltă 135 kW/184 CP se află în
echiparea versiunilor BMW X1 xDrive20i şi BMW X1 sDrive20i.
BMW Performance: Echipamente pentru şi mai multă
sportivitate.
Ultimele noutăţi în gama
de accesorii BMW Performance vor fi prezentate de asemenea la Frankfurt. Pentru
prima dată aceste echipamente vor fi disponibile pentru BMW Seria 1 M Coupe,
BMW X5 M şi X6 M, dar şi pentru noul BMW Seria 1.
Aceste accesorii sunt
oferite pentru a îmbunătăţii performanţele dinamice ale noului model, dar oferă
şi îmbunătăţiri în ceea ce priveşte designul sportiv la interior sau exterior,
respectând totodată toate standardele de calitate ale mărcii.
Un prototip BMW
Performance prefigurează posibilităţile extinse de personalizare ale noului BMW
Seria 1. Acesta este echipat cu Pachetul aerodinamic BMW Performance, o
suspensie BMW Performance, un sistem nou de frânare de 18” cu masă redusă şi
rezistenţă suplimentară la temperaturi înalte, jante de aliaj uşor de 19” şi un
volan BMW Performance.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii