25 de şoferi de camioane din 13 ţări au
concurat pentru victorie la faza finală de condus economic.
Patrizia Kofler a fost prima femeie şofer
care a ajuns în finală.
Finaliştii şi-au demonstrat calităţile
excepţionale de şoferi la bordul noului Actros, alături de şoferi din Marea
Britanie şi Africa de Sud obişnuiţi cu şofatul pe partea dreaptă.
Emoţiile au fost la cote ridicate în finala celei
de-a 9-a FleetBoard Drivers’ League de pe 3 septembrie: 25 de şoferi din 13
ţări diferite au participat la o finală uimitoare la competiţia din Münsingen.
Rezultatele lor în urma celor patru probe au fost hotărâtoare pentru
câştigătorul suprem al competiţiei FleetBoard Drivers’ League 2011.
După câteva evoluţii excepţionale, Karsten Krüger
de la DOEGO Fruchthandel din Germania a reuşit să-şi apere titlul de
“Câştigător al FleetBoard Drivers’ League”. Compania câştigătoare foloseşte
FleetBoard din 2006 şi constată în mod constant îmbunătăţiri în modul de şofat
al şoferilor săi. Pe locul imediat următor s-a clasat Dawied Walczak de la
Smeets Beheer B.V. din Olanda, care a ocupat locul al doilea după o rundă
finală palpitantă. Jürgen Breginski de la DOEGO Fruchthandel din Germania a
reuşit să-şi asigure un binemeritat loc trei. Pentru prima oară în istoria
Drivers’ League, o femeie a ajuns în finala competiţiei. Patrizia Kofler de la
Tanzer Handels- und Speditionsgesellschaft mbH din Austria a fost un competitor
pe măsură pentru colegii săi şi a terminat pe locul douăzeci şi doi.
Una dintre provocări a constituit-o şofatul pe o
distanţă de 30 km pe drumuri publice, probă care a inclus autostrăzi, drumuri
rurale şi drumuri din zone urbane. În timpul acestei probe, concurenţii au fost
evaluaţi în funcţie de modul economic de condus, folosind tehnologia FleetBoard
Performance Analysis. Aspectul ce a contat în acest test a fost conducerea
camionului în condiţii de drum normale cu un consum de carburant optim. Şoferii
au demonstrat cu iscusinţă că pot folosi eficient resursele când conduc
autovehiculul şi au obţinut note între 8.1 şi 9.9 (pe o scară de la 1 la 10).
Un alt exerciţiu a constat în estimarea vitezei
autovehiculului cu un vitezometru ascuns. La acest test, finaliştii au
demonstrat legătura dintre ei şi maşină, conducând pe o porţiune de drum cât
mai aproape de 30 km/h.
Proba de off-road într-un camion încărcat cu o
greutate de 32 de tone a oferit o experienţă de condus atractivă. Pe acele
porţiuni de drum cu inclinaţie de 20 grade, greutatea basculantei a produs un
efect de înclinare vizibil, iar întreaga putere de concentrare a şoferilor a
trebuit folosită pentru a păstra consumul la minimum. Diferenţele de nivel au
reconstituit condiţiile de off-road şi au constituit o adevărată provocare
pentru conducători.
Şoferii din Marea Britanie şi Africa de Sud,
obişnuiţi cu autovehiculele cu volan pe partea dreaptă, şi-au arătat şi ei
îndemânarea la cele mai înalte nivele. Toţi finaliştii au avut spirit
competitiv şi au dat dovadă de performanţe excepţionale. A fost o cursă
strânsă.
Cei care au ajuns în finală au fost selectaţi
dintr-un eşantion de 9.000 de şoferi din ţările lor: România, Germania, Elveţia,
Austria, Franţa, Olanda, Spania, Marea Britanie, Italia, Polonia, Cehia, Africa
de Sud şi chiar din Orientul Mijlociu. Şoferii din Franţa, Spania şi Orientul
Mijlociu au luat parte pentru prima dată la competiţie.
În acest an, pentru a coincide cu „FleetBoard
inside” – standard pe noul Actros – şoferii s-au confruntat cu o nouă
provocare: ei au concurat la bordul noului camion Mercedes-Benz. Dacă
partenerii lor au avut permis de conducere pentru camion, şi ei au avut
posibilitatea să testeze noul Actros. De asemenea, aceştia au avut posibilitaea
să discute aspecte profesionale despre cel mai bun mod de a folosi sisteme ca
Retarder, Cruise control şi despre condusul economic, şi s-au bucurat împreună
de titlurile de câştigători ai FleetBoard Drivers’ League 2011.
Liga Şoferilor a reprezentat un triumf pentru
mediul înconjurător: competiţia i-a motivat pe toţi cei 9.000 de participanţi
să reducă emisiile de CO2 cu 1%, ceea ce este echivalent cu o tonă de CO2 pe an
per camion.
Karsten Krüger a fost copleşit de victoria sa: “A
fost o competiţie incitantă, cu multă distracţie, emoţie şi acţiune. Sunt
foarte fericit să iau trofeul cu mine acasă din nou.” Premiul oferit de
FleetBoard este o excursie de două persoane la Madrid timp de o săptămână. În
acelaşi timp, bucurându-se de timpul petrecut în Spania, câştigătorul a două
ediţii ale Ligii Şoferilor va putea să participe la Campionatul European Truck
Race de pe 2 octombrie 2011.
Reprezentantul României, domnul Ovidiu Găitănaru
de la Transcar SRL Sibiu, s-a clasat pe un merituos loc nouăsprezece, având în
vedere gradul ridicat de dificultate al probelor. Pentru anul viitor Domnul
Găitănaru a declarat că va lupta pentru un parcurs şi mai bun.
Markus Lipinsky, Managing Director al Daimler
FleetBoard GmbH, a împărtăşit emoţia finalei: „Finaliştii FleetBoard Drivers’
League sunt cei mai buni şoferi de camione Mercedes-Benz din lume. Deseori,
şoferul este ultima verigă a lanţului şi, în consecinţă, câştigă respect pentru
munca lui zilnică pe drum. FleetBoard le permite şoferilor să vadă cât de
eficient conduc, cât de bine anticipează condiţiile de trafic şi cum îşi pot
minimaliza uzura autovehiculelor. Ei sunt baza succesului companiei şi joacă un
rol activ în protejarea mediului înconjurător. Le mulţumesc celor 9.000 de
concurenţi. ”
Sursa: Mercedes-Benz Romania
0 comentarii