Producţia în serie de
motoare electrice pentru automobile a fost demarată.
Curs profitabil de creştere
prin crearea megatrendurilor Automotive.
Frankfurt am Main, 13 septembrie 2011. Concernul Continental
îşi vede confirmate şansele de a avea parte de o creştere profitabilă pe termen
lung prin trendurile de evoluţie din domeniu, identificabile în cadrul celei
de-a 64-a ediţii a Salonului Auto Internaţional (IAA) de la Frankfurt. „Mobilitatea
individuală va fi marcată în viitor de o diversitate tot mai mare şi de o
complexitate sporită. Doar cel care ştie să ţină în frâu această complexitate
şi să aducă pe piaţă în mod continuu inovaţii în cadrul megatrendurilor
Automotive poate să aibă un succes de durată pe piaţa mondială”, a afirmat
preşedintele Board-ului executiv al Continental, Dr. Elmar Degenhart, joi cu
ocazia conferinţei de presă a furnizorului internaţional pentru industria de
automobile de la Salonul Auto de la Frankfurt.
„Continental creează activ megatrendurile din domeniu prin puterea
sa de inovaţie şi poate astfel să fie profitabilă pe termen lung şi să crească
mai repede decât media competitorilor pe pieţele emergente. Inovaţiile noastre
ne asigură eficienţa şi gradul înalt de calitate, precum şi viitorul ca lider
internaţional în furnizarea de componente auto. Prin participarea
noastră la Salonul Auto de la Frankfurt din acest an, arătăm că suntem cel mai
bine pregătiţi pentru provocările viitorului, având în vedere că dispunem de un
portofoliu larg de produse, de un înalt nivel de competenţă în lucrul cu sistemele
şi de putere de inovaţie, de un excelent management al calităţii şi mai presus
de toate de 160.000 de angajaţi excelenţi în întreaga lume”, a adăugat acesta.
Degenhart a confirmat în acelaşi timp perspectiva companiei pentru
exerciţiul financiar în curs : „Suntem în continuare în graficul
previziunilor noastre referitoare la creşterea cifrei de afaceri în acest an cu
cel puţin 10 procente la 29,5 miliarde de euro şi la atingerea unei marje
operaţionale nete de 10 procente. Va trebui să urmărim dacă mutaţiile
de pe pieţele financiare vor avea efecte asupra economiei reale. În acest
moment luăm în calcul pentru anul 2012 o scădere, dar nu o recesiune grea.
Chiar şi într-o piaţă care stagnează Continental ar continua să crească cu o
rată medie de o cifră graţie portofoliului ei de produse.
Continental investeşte prevăzător în tehnologii şi pieţe de viitor
şi creează astfel şi noi locuri de muncă: 10.000 de persoane au fost angajate
în cursul acestui an, iar de la începutul crizei, din 2009, au fost înfiinţate
peste 25.000 de locuri de muncă. În 2011 compania cheltuieşte 1,6 miliarde euro
pentru cercetare şi dezvoltare – cu 10% mai mult decât în 2010 (1,45 miliarde
euro). Furnizorul pentru industria de automobile îşi măreşte investiţiile faţă
de anul precedent cu aproape 36% la 1,8 miliarde euro. O mare parte din aceşti
bani sunt investiţi în pieţele emergente, mai ales în cele din statele BRIC
(Brazilia, Rusia, India şi China), pieţe în care compania doreşte să crească
peste medie.
Continental este lider în domeniul electromobilităţii: în calitate
de lider în furnizarea de componente pentru industria automobilelor, compania
construieşte o maşină sincronă cu un înalt grad de eficienţă pentru un
automobil electric pur fără a utiliza pământuri rare. Producţia în serie a fost
demarată la timp pentru ca maşina sincronă să poată fi prezentată şi la Salonul
Auto de la Frankfurt. Flota de automobile electrice Renault va
fi echipată cu acest sistem de propulsie. Doar în acest scop au fost investiţi
nu mai puţin de 12 milioane de euro în locaţia Gifhorn din landul Niedersachsen
(Saxonia Inferioară). Pentru moment, capacitatea anuală de producţie este de
până la 60.000 de motoare electrice, volumul urmând să fie mărit cel mai
probabil încă din 2012 la 75.000 de motoare.
Megatrendul Siguranţă – viziunea „Zero Accidents”
Tema siguranţa în timpul deplasării se referă la protecţia
vieţilor omeneşti în condiţiile actualului trafic rutier intens şi cu
specificităţile sale proprii. Potrivit OMS, anul trecut au
murit în întreaga lume 1,2 milioane de oameni ca urmare a accidentelor rutiere.
Ceea ce înseamnă că în fiecare zi mor aproximativ 3300 de oameni în astfel de
accidente. La aceştia se adaugă estimativ încă cel puţin 50 de milioane de
răniţi. 50 de milioane – corespunde numărului de locuitori al Coreei de Sud.
Datorită acestui fapt, Continental dezvoltă produse şi soluţii a căror menire
este aceea de a împiedica complet producerea de accidente rutiere soldate cu
morţi. „Stoparea creşterii numărului de accidente, respectiv reducerea
gravităţii lor – în acest scop lucrăm zilnic cu un mare angajament”, a precizat
Degenhart. Sistemele pentru o siguranţă activă, adică pentru prevenirea activă
a accidentelor, primesc noi elemente primordiale: prin utilizarea camerei
stereo, Continental aduce de exemplu o inovaţie în monitorizarea situaţiilor de
trafic. Desele accidente cu pietoni sau cu automobile care se
intersectează pot fi astfel evitate sau cel puţin gravitatea lor poate fi
atenuată. Datorită faptului că această cameră stereo posedă doi „ochi”, ea
poate identifica în siguranţă obstacolele şi poate măsura dimensiunea lor şi
distanţa până la acestea. Astfel poate fi dezvoltată o nouă generaţie de
sisteme de asistenţă la frânarea de urgenţă. Compania este lider de piaţă şi în
inovaţii în domeniul sistemelor de asistare a conducătorilor auto şi plănuieşte
să livreze până in 2015 circa 2,2 milioane sisteme de asistenţă la frânarea de
urgenţă producătorilor de automobile din întreaga lume. În domeniul
siguranţei, Continental ocupă o poziţie specială între furnizorii pentru
industria de automobile, deoarece, pe lângă fabricarea altor componente de
siguranţă a deplasării, compania deţine controlul contactului direct cu şoseaua
prin know-how-ul ei în producţia de anvelope.
Megatrendul Durabilitate –
viziunea „Clean Power”
Rezervele de combustibili fosili se reduc, fapt ce necesită o
utilizare durabilă a resurselor. În acelaşi timp, limitele tot mai stricte de
emisii duc la cererea de noi sisteme de propulsie precum şi de noi tehnologii.
Acestea trebuie să îndeplinească cerinţe de performanţă şi de confort şi să
urmărească obiectivul unei deplasări fără emisii. „Sistemele noastre de
injecţie pentru motoarele Diesel şi Otto au un circuit de injecţie optimizat
pentru o ardere cu puţine emisii şi cu un consum redus de combustibil. În
cadrul conceptelor Otto, soluţiile noastre bazate pe motoare cu încărcare turbo
şi pe sisteme de injecţie directă duc la o reducere a consumului de combustibil
cuprinsă între 12 şi 35 de procente faţă de un motor Otto standard”, a declarat
Degenhart. „În cazul motoarelor Diesel, doar cu ajutorul sistemelor noastre de
injecţie High-End combinate cu downsizing-ul şi managementul căldurii reuşim să
obţinem o reducere cu 10% a consumului de combustibil. Această scădere poate fi
îmbunătăţită cu încă 4 procente prin utilizarea sistemelor noastre de
post-tratare a oxidului nitric. Per total, şi în cazul motoarelor Diesel sunt
posibile reduceri ale consumului cu până la 25%”, a adăugat acesta.
Multe inovaţii în domeniul durabilităţii provin din Divizia Continental
Powertrain, divizia cu cea mai rapidă creştere în acest moment în cadrul
concernului. Puterea sa de inovaţie a făcut ca depăşirea crizei să fie atinsă
în această unitate cu un an mai devreme decât se planificase. Un exemplu pentru
puterea de inovaţie a acestei divizii este dat de noul senzor pentru detecţia
calităţii combustibilului. Acesta contribuie la protejarea motorului şi a
mediului înconjurător: printre altele, determinarea calităţii combustibilului
permite optimizarea injecţiei acestuia. Şi cea mai nouă tehnologie utilizată în
producţia anvelopelor şi a foliilor de interior contribuie la menajarea
resurselor: noul tip de anvelopă ContiEcoContact 5 combină distanţele scurte de
frânare pe şosele umede şi uscate cu o rezistenţă scăzută la rulare.
Automobilele pot fi astfel conduse cu un consum de combustibil
redus cu 3 procente.* Noua folie de interior TEPEO® reduce greutatea
automobilului – în comparaţie cu foliile din PVC utilizate în prezent – cu până
la 2 kilograme pe vehicul.
Megatrendul Informaţii –
viziunea „Always On”
Automobilul nu mai este un înveliş izolat, ci un sistem complex
interconectat în exterior şi în interior. Acesta înregistrează cu o mare
rapiditate toate situaţiile în care se află conducătorul auto. Ceea ce se
întâmplă în interiorul şi în exteriorul automobilului ţine tot mai puţin de
hazardul individual sau de eventuale decizii greşite, fiind legat tot mai mult
de o interconectare inteligentă. „Managementul informaţiilor în cadrul unui
automobil modern are o importanţă tot mai mare odată cu pretenţiile sporite ale
conducătorului auto cu privire la operare, funcţionare, siguranţă şi
electromobilitate”, a explicat Degenhart.
Până la acest moment, Continental a livrat peste 22 de milioane de
sisteme telematice care conectează automobilul cu reţelele de telecomunicaţii.
Potrivit unui studiu al ABI Research, numărul de unităţi telematice incorporate
în automobile va creşte de la 10 procente în 2010 la 62 de procente în 2016. Şi
în ceea ce priveşte sistemele automate de apel de urgenţă, aşa-numitul e-Call,
pe care UE doreşte să le impună ca obligatorii, Continental are capacitatea de
a le furniza.
Cel mai bun exemplu pentru interconectarea tot mai puternică a
automobilului cu soluţiile din telecomunicaţii este reprezentat de opţiunea de
a integra cheia vehiculului ca pachet criptat de date în telefonul mobil.
Această cheie din telefonul mobil poate nu numai să deschidă uşa automobilului
sau să pornească motorul după urcarea în maşină. Cheia digitală facilitează şi
personalizarea automobilului în funcţie de conducătorul auto. „Aşa cum am
arătat prin conceptul nostru Simplify your Drive că o interconectare extinsă a
automobilului poate duce la o adaptare foarte uşoară a acestuia în funcţie de
conducătorul auto, conceptul va putea fi în continuare dezvoltat în viitor, de
exemplu în cazul rezervării unei maşini de închiriat: toate preferinţele
conducătorului auto pot fi relaţionate cu cheia digitală, astfel încât
conducătorul auto poate găsi setările sale personale în sistemul Infotainment
de exemplu în momentul plecării cu un automobil închiriat necunoscut ”, a
explicat Degenhart.
* În comparaţie cu modelul precedent ContiEcoContact 3. Cifrele se
bazează pe un test comparativ intern efectuat în anul 2010.
Megatrendul Automobile
accesibile – Facilitarea mobilităţii individuale în întreaga lume
Conform estimărilor experţilor, procentajul automobilelor cu un
preţ accesibil se va situa la aproximativ 20% din producţie şi va creşte
proporţional cu piaţa. „Vehiculele la preţuri avantajoase nu sunt automobile de
calitate redusă, echipate cu cele mai simple componente, ci autovehicule pe
care clienţii şi le pot permite. Ele sunt echipate minimalist şi au
funcţionalităţi specifice pieţii, bazate pe cele mai noi tehnologii şi sunt
concepute în funcţie de specificul clienţilor şi de nevoile regionale”, a
precizat Degenhart. Pentru Continental conceptul „Affordable Cars” desemnează
mai ales automobilele din clasele Ultra Low Cost-, Low Cost şi Mini Cars.
Exemple de produse proiectate la nivel local, eficiente din punct
de vedere al costurilor şi complet scalabile, gândite pentru „Affordable Cars”,
sunt dispozitivul de control al airbagurilor SPEED, dispozitivul de control al
motorului EASY-U şi produsul Basic Function Controller destinat funcţionalităţilor
de confort. Fiind prezentate pentru prima dată la Salonul Auto de la Frankfurt
din 2009, cele trei produse au fost lansate între timp cu succes pe piaţă şi
conving prin gama scalabilă de funcţionalităţi , eficienţa din punctul de
vedere al costurilor şi robusteţea lor. Producătorii de automobile
recompensează această performanţă prin comenzi în serie care ajung zilnic la un
număr de aproape 70 numai pentru produsele menţionate.
Trendul special
Electromobilitate
„Continental deţine un portofoliu vast de produse care asigură o
electromobilitate sigură, eficientă şi confortabilă. În plus, dispunem de o
reţea mondială formată din aproximativ 1.600 specialişti în domeniul tehnicii
sistemelor de baterii, al sistemului de propulsie electrică, al frânării regenerative,
al anvelopelor optimizate în ceea ce priveşte rezistenţa la rulare şi al
aplicaţiilor din interior”, a afirmat Degenhart Între 2009 şi 2013, compania a
primit numeroase comenzi în serie: aproximativ 90 de proiecte în serie cu
componente pentru automobile electrice şi hibride la 17 producători din
întreaga lume. Printre acestea se numără componente cheie ca: motoare
electrice, electronica de putere, tehnologia bateriilor, instrumentarea,
telematica, sistemele de frânare regenerativă, senzorii şi componentele pentru
o încărcare sigură. Aproape 60% din aceste proiecte sunt
componente şi sisteme pentru automobile electrice. O mare parte dintre acestea
sunt dezvoltate şi produse în Europa, unele comenzi fiind executate în Asia.
Sursa: Continental Romania
0 comentarii