München, 18 septembrie
2011. Dirk Müller (Germania), Joey Hand (SUA) şi BMW Team RLL au dat lovitura:
locul al doilea reuşit în cea de-a opta etapă din American Le Mans Series
(ALMS). Desfăşurată pe "Laguna Seca Raceway" (SUA), această cursă fost
suficientă pentru a asigura titlul în clasamentul piloţilor din categoria GT,
cu o rundă înainte de final. Müller şi Hand au totalizat 145 de puncte şi au un
avans de 33 de puncte ce nu poate fi depăşit de ocupanţii locului secund, Jan
Magnussen (Danemarca) şi Oliver Gavin (Marea Britanie), piloţi Corvette. Cum
pentru etapa finală a sezonului, ce va avea loc pe Road Atlanta (SUA), la 1
octombrie, se acordă un maxim de 30 de puncte, cei doi piloţi BMW au fost
încununaţi drept campioni ai clasei GT.
Şi cursa pentru titlul
echipelor a fost decisă: Müller, Hand şi coechipierii Dirk Werner (Germania) şi
Bill Auberlen (SUA) au totalizat 154 de puncte pentru BMW Team RLL cu cele două
BMW M3 GT, repetând astfel succesul din sezonul anterior. În competiţia
piloţilor este primul succes reuşit de BMW în ALMS după 2001, an în care
actualul pilot oficial BMW, Jörg Müller (Germania), a câştigat titlul.
"Felicitări lui
Dirk Müller, Joey Hand şi tuturor celor de la BMW Team RLL pentru cucerirea
titlurilor GT la piloţi şi echipe în American Le Mans Series", a declarat
directorul BMW Motorsport, Jens Marquardt. "Să reuşeşti să-ţi asiguri
titlul cu o etapă înainte de final este o realizare remarcabilă, dacă ţinem
cont de mediul competitiv pe care îl oferă ALMS. Cei patru piloţi şi întreaga
echipă au reuşit o performanţă excelentă în ultimele opt curse, în care au
obţinut trei victorii şi au terminat constant în puncte. Aceste două titluri
sunt o recompensă pentru seria impresionantă. Graţie muncii intense depusă de-a
lungul iernii, BMW M3 GT a fost o maşină mai puternică decât în stagiunea
anterioară ALMS şi a fost punctul de referinţă al campionatului."
Müller şi Hand au
început sezonul 2011 cu o victorie în celebra cursă de 12 ore de la Sebring
(SUA), după care au continuat cu succese la Long Beach (SUA) şi Lime Rock
(SUA). După două clasări pe locul al patrulea la Mosport (Canada) şi Mid-Ohio
(SUA), cei doi coechipieri au revenit pe podium cu un loc al treilea la Road
America (SUA). Poziţia secundă obţinută în prima ediţie a Grand Prix-ului de la
Baltimore (SUA) i-a adus pe Müller şi Hand în situaţia de a avea "match
point" pentru cursa de la Laguna Seca, iar cei doi au profitat de acest
avantaj. Werner şi Auberlen au încheiat pe podium de patru ori şi au acumulat
puncte în fiecare cursă.
"Fantastic! Sunt
deosebit de fericit pentru Joey, pentru echipă, BMW, Dunlop şi toţi ceilalţi
parteneri şi suporteri", a spus Müller, care a triumfat şi în sezonul 2000
din ALMS, având acum două titluri în palmares. "Acesta înseamnă foarte
mult pentru mine. Am simţit că avem o şansă, am muncit din greu şi am colaborat
foarte bine. Mulţumesc mult tuturor."
Pentru Hand, victoria în
clasamentul piloţilor din categoria GT ALMS este cireaşa de pe tort, după ce a
fost un sezon aproape perfect, în care a câştigat cursa de 24 de ore de la
Daytona (SUA) şi a încheiat pe podium în cea de 24 de ore de la Le Mans
(Franţa). El a declarat: "Un titlul la piloţi - contra unor adversari atât
de valoroşi - este ceva fantastic. Dirk şi cu mine am făcut o echipă excelentă.
Este minunat să câştigi în faţa partenerilor şi a fanilor, aşa cum am reuşit
astăzi. Pneurile Dunlop au funcţionat foarte bine de-a lungul întregului
week-end. Sunt încântat... asta este sigur."
Directorul echipei Bobby
Rahal a completat: "Încă de când ne pregăteam pentru sezonul 2011, am
ştiut că avem toate atuurile pentru a ne lupta pentru titlu, dar a fost nevoie
de un efort uriaş din partea tuturor celor implicaţi pentru a ne îndeplini
obiectivul. Fiecare dintre cei patru piloţi au dat maximum posibil, BMW ne-a
oferit o maşină fantastică şi o susţinere remarcabilă din partea companiei, iar
tehnicienii de la circuit şi din uzină au lucrat din greu pentru a face totul
posibil".
Pentru BMW Team RLL,
obiectivul pentru finala sezonului - legendara "Petit Le Mans" -,
care va avea loc la 1 octombrie, este propulsarea echipajului Werner - Auberlen
pe locul al doilea în clasamentul piloţilor. În prezent, cei doi ocupă locul al
treilea, cu 103 puncte. Ecartul faţă de ocupanţii poziţiei secunde, Magnussen
şi Gavin, este de nouă puncte. Cu un total de 154 de puncte acumulate, BMW este
liderul ierarhiei constructorilor înainte de ultima etapă a sezonului.
Dirk Müller - profil
În lumea curselor GT,
Dirk Müller este privit ca unul dintre cei mai buni piloţi - o imagine susţinută
de cel de-al doilea succes al germanului în American Le Mans Series după
triumful din 2000.
Prima apariţie a lui în
cursele de maşini sport a fost în 1997,când a participat la Porsche Carrera
Cup, competiţie pe care a câştigat-o un an mai târziu. A stârnit senzaţie şi
prin rezultatele excelente din clasicele de anduranţă de la Daytona (1998 şi
1999) şi Le Mans (1999).
Nu a trebuit să aştepte
prea mult pentru a câştiga primul titlul: Müller a triumfat la clasa GT în
sezonul 2000 din American Le Mans Series, iar anul următor a devenit pilot
oficial BMW. A obţinut o victorie cu modelul BMW M3 GTR în ALMS, după care s-a
orientat spre cursele destinate turismelor, în 2002.
În cinci sezoane cu
Schnitzer Motorsport, Müller a obţinut 12 victorii şi a ratat la o diferenţă
mică titlul european în 2004 şi câştigarea Campionatului Mondial în stagiunea
următoare. A rămas la fel de valoros şi în cursele de anduranţă şi, alături de
Jörg Müller şi Hans-Joachim Stuck (Germania), a făcut parte din echipajul care
a câştigat cursa de 24 de ore de la Nürburgring în 2004.
În 2007, Müller a
revenit în competiţiile de anduranţă şi imediat a câştigat campionatul FIA GT
cu Ferrari. Anul următor s-a întors în ALMS, încheind pe locul al doilea şi
ratând cu puţin cea de-a doua victorie la piloţi. Când BMW of North America a
prevăzut revenirea în ALMS pentru sezonul 2009 cu o versiune de curse a noului
BMW M3, Müller a fost o alegere logică pentru formula de piloţi.
După locul al şaselea în
primul an, performanţele lui au jucat un rol important în câştigarea titlurilor
în 2010, la echipe şi la constructori, de către BMW Team RLL. La Road America,
el a reuşit victoria la clasa GT, alături de Joey Hand. Anul acesta, Müller a
fost din nou coechipierul lui Hand în cockpitul BMW M3 GT şi cei doi au reuşit
trei victorii de-a lungul sezonului.
Joey Hand - profil
BMW şi Joey Hand au avut
un parteneriat de succes de-a lungul mai multor ani, punctul de maxim fiind
victoria în clasamentul piloţilor din categoria GT a American Le Mans Series
2011. În 2010, Hand a demonstrat cât de bine se poate înţelege cu coechipierul
Dirk Müller, când echipajul germano-american a reuşit victoria la Road America
cu modelul BMW M3 GT2 #90. Alte trei clasări pe podium şi contribuţia la
cucerirea titlurilor GT la echipe şi constructori au completat un sezon
excelent. Hand a fost în formă bună şi în 2011, îndeplinindu-şi visul de a
câştiga campionatul ALMS alături de Müller.
Motorsportul este o
tradiţie de familie pentru casa Hand. Tatăl său şi-a făcut un nume ca pilot de
succes în competiţiile stock car. Joey s-a lansat în carting, apoi a participat
în întreceri Sprint Cars, care se bucură de o mare popularitate în America de
Nord. În 1998, s-a reorientat spre competiţii de monoposturi. După un an de
ucenicie, el a câştigat campionatul Formula Mazda în doar al doilea sezon al
său.
Din păcate, bucuria
titlului a fost de scurtă durată. La finalul sezonului respectiv, Hand şi-a
fracturat un cot într-un accident suferit la karting. Totuşi, incidentul nu l-a
împiedicat pe Hand să fie câştigătorul bursei Team USA Scholarship după numai
câteva luni.
2004 i-a adus un nou
început alături de BMW în cursele destinate modelelor GT. Hand a încheiat
sezonul de debut în Grand-Am Series cu o victorie şi şase clasări pe podium.
Anul următor a reuşit alte patru victorii, după care i s-a alăturat lui Bill
Auberlen într-un BMW M3 în American Le Mans Series, încheind sezonul pe locul
al şaselea. După o perioadă petrecută la Panoz, Hand a revenit la BMW în 2009.
Împreună cu Auberlen, a ajutat BMW Team RLL să obţină prima sa victorie în
categoria GT.
Victoriile în cursa de
24 de ore de la Daytona, cu un prototip BMW Riley, şi în cursa de 12 ore de la
Sebring au însemnat un start promiţător pentru Hand în sezonul 2011, la finalul
căruia are posibilitatea de a sărbători câştigarea titlului ALMS la piloţi.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii