O nouă funcţie de siguranţă care
asigură protecţia şoferului şi a
pasagerului din faţă în cazul impactului lateral.
DETROIT – General Motors va prezenta primul airbag
frontal central din industria auto: un sistem proiectat pentru a asigura protecţia şoferului şi apasagerilor din faţă în cazul unui impact lateral
în care ocupantul scaunului de pe partea opusă impactului este cel afectat.
Airbagul frontal central
va fi montat pe autovehiculele crossover de dimensiuni medii Buick Enclave, GMC Acadia, şi Chevrolet
Traverse, an model2013. Această nouă funcţie de siguranţă va fi
inclusă în dotarea standard a modelelor Acadia şi Traverse prevăzute cu scaune
cu reglare electrică, precum şi pentru toate modelele Enclave.
Airbagul frontal central este declanşat din partea
dreaptă a scaunului şoferului şi este amplasat între scaunele din faţă, aproape
de partea centrală a autovehiculului.
Acest airbag tubular are rol de reţinereîn
cazul impacturilor laterale
atunci când şoferul este singurul ocupant din faţă,absorbind în acelaşi timp
energia de impact dintre şofer şi pasagerul din faţă în cazul unor impacturi laterale din ambele părţi. Airbagul poate
asigura, de asemenea, o protecţie
optimă în cazul accidentelor
soldate cu rostogolirea autovehiculului.
Analiza GM cu privire la
baza de date a Sistemului de raportare a victimelor accidentelor rutiere aparţinând
Administraţiei naţionale a siguranţei traficului pe autostradă a indicat faptul că impacturile laterale, situaţii pentru care a fost proiectat airbagul frontal central, au produs
11% dinnumărul total al victimelor
aşezate pe scaunele din faţă,care purtau centură de siguranţă,în cazul
accidentelor care nu s-au soldat
cu răsturnarea autovehiculului, în perioada 2004 - 2009, în care au fost
implicate autovehicule an model 1999 sau mai recente. Victimele coliziunilor
laterale, în care pasagerul în
cauză se află pe partea opusă impactului, reprezintă 29% din totalul victimelor
aşezate pe scaunele dinfaţă,care
purtau centură de siguranţă în
momentul coliziunii.
„Montarea airbagului
frontal central nu reprezintă o
prevedere a legislaţiei federale şi niciun alt airbag din dotarea autoturismelor existente
în prezent pe piaţă nu asigură nivelul de reţinere şi protecţie oferit de acest airbag pasagerilor din faţă,” a declarat Scott Thomas,
inginer şef în cadrul departamentului Sisteme
avansate al GM.
Se estimează că airbagul frontal central va contribui la creşterea
performanţelor autovehiculelor în
cadrul testelor de impact în care este implicată şi o a treia persoană.
Ediţiile an model 2012 ale modelelor crossover de dimensiuni medii au obţinut punctajul maxim de 5 stele pentru
impacturilelaterale şi per
ansamblu în cadrul Programul de evaluare a autovehiculelor noi al NHTSA şi au fost incluse în topul
celor mai sigure autovehicule2011 de către Institutul de asigurări pentru
siguranţa traficului pe autostradă.
„Airbagul frontal central are un adevărat potenţial de salvare a vieţilor umane în cazul impacturilor
laterale”, a declarat Adrian Lund, preşedintele Institutului de asigurări
pentru siguranţa traficului pe autostradă. „Companiile GM şi Takata trebuie
lăudate pentru spiritul
inovator.”
GM şi furnizorul de
tehnologie Takata au
dezvoltat airbagul frontal central în decurs de trei ani, testând mai multe
designuri pentru a obţine forma adecvată şi nivelul corespunzător de reţinere
şi amortizare pentru diverse tipuri
de impacturi şi poziţii ale
ocupanţilor. Performanţa deosebită se datorează numeroaselor elemente de designale acestui sistem de
reţinere, cu patent deţinut de ambele companii, luând în considerareîn acelaşi timp şi
dimensiunileocupanţilor.
„Deși
nicio tehnologie de siguranţă nu
poate proteja toate părţile corpului sau preveni
toate leziunile posibile, airbagul frontalcentral este proiectat pentru a
funcţiona împreună cu celelalte airbaguri şi cu
centurilede siguranţă din autovehicul în vederea asigurării unui sistem de
protecţiecât mai complet”, a declarat Gay Kent, director executiv GM pentru siguranţa autovehiculului şi comportamentul la impact. „Această
tehnologie reprezintă o dovadă în
plus a angajamentului deplin al companiei GM de a asigura o protecţie permanentă ocupanţilor înainte, în
timpul şi după producerea unei coliziuni.”
Sursa: Opel Romania
0 comentarii