Bucureşti, 13 septembrie
2011 – Ediţia actuală a Salonului Auto de la Frankfurt marchează pentru Mazda lansarea
noului SUV crossover compact CX-5, primul automobil al unei noi generaţii de
modele Mazda, care va integra tehnologiile inovatoare SKYACTIV şi noua temă de
design „KODO – Sufletul mişcării”. A doua premieră va fi versiunea facelift a
compactei Mazda3, expusă pentru prima dată în Europa. Mazda CX-5
Aspectul exterior al
SUV-ului sugerează dinamism şi energie, scopul declarat al designerului şef,
Masashi Nakazama, fiind să exprime o senzaţie puternică de vitalitate şi
agilitate. Cu toate acestea, CX-5 îmbină latura estetică cu cea practică,
modelul beneficiind de un portbagaj generos de 500 de litri şi de sistemul
Karakuri patentat de Mazda, care vine cu o noutate absolută prin opţiunea de
rabatare 40:20:40. Pasagerii locurilor din spate au la dispoziţie unul dintre
cele mai mari spaţii din clasă, în timp ce şoferul şi pasagerul din faţă pot
utiliza multiple spaţii de depozitare. Confortul şoferului este susţinut de un
ecran tactil de 5,8 inch poziţionat în partea superioară a consolei centrale,
de noul sistem HMI (interfaţă om-maşină), care reduce la maximum mişcarea
privirii şoferului, precum şi de noul sistem de navigaţie. Totodată, CX-5 oferă
posibilitatea de conectare prin intermediul portului USB sau Bluetooth®, în
timp ce iubitorii muzicii se vor putea bucura de acelaşi sunet de calitate
oferit de sistemul audio marca BOSE®.
Pe lângă noul şasiu şi
caroseria SKYACTIV, motoarele şi cutiile de viteze de nouă generaţie au creat
premisele obţinerii unor consumuri şi niveluri de emisii foarte reduse.
Motoarele SKYACTIV-G 2l benzină şi SKYACTIV-D 2.2l diesel au cea mai mare,
respectiv cea mai mică rată de compresie din lume, de 14.0:1, ceea ce a permis
obţinerea unor performanţe de putere şi de consum superioare generaţiilor
anterioare. CX-5 echipat cu motorizarea de 2l benzină, tracţiune faţă şi cutie
manuală cu şase rapoarte va genera 165 CP în condiţiile unui consum mediu
combinat de doar 6l/100 km, beneficiind şi de sistemul i-STOP. Similar, în
varianta de echipare cu motorul diesel de 2,2l, cu aceeaşi configuraţie ca mai
sus, ţinteşte un consum de 4,5l/100 km şi un nivel de emisii de 119 g/km.
Astfel, CX-5 diesel va respecta normele Euro 6.
La capitolul sigurantă
noua caroserie SKYACTIV prezintă un coeficient de rigiditate mai ridicat şi o
arhitectură modificată, menită să absoarbă şi să distribuie mai eficient
şocurile în cazul impactului din orice direcţie. Totodată, noul model
integrează sisteme de ultimă generaţie Mazda dintre care amintim Smart City
Brake Support (SCBS) care frânează automat automobilul atunci când senzorul
radar avertizează asupra unei potenţiale ciocniri la viteze reduse si Lane
Departure Warning care urmăreşte schimbările de direcţie neintenţionate prin
intermediul unei camere video.
Mazda3 facelift
Cel mai bine vândut
model din gama, Mazda3, va fi prezent la Frankfurt în varianta facelift a
generaţiei curente. Toate atributele care au făcut din acest model Mazda
preferatul publicului au fost transferate către versiunea facelift, aducându-se
în plus îmbunătăţiri semnificative atât la exterior, cât şi la interior sau sub
capotă. Spre exemplu, spoilerele frontal şi posterior au fost redesenate, două
noi tipuri de jante sunt disponibile, de 16” şi de 17”, consola centrală
afişează o nouă nuanţă de negru, materialele utilizate la bord au un nivel de
calitate superior, inelele cromate ale butoanelor sunt mai vizibile, iluminarea
bordului se face cu o nouă culoare şi, în plus, va fi introdus un indicator
electronic pentru schimbarea vitezelor în momentul optim. Modificările
tehnice au vizat preponderent dinamica automobilului, fiind operate schimbări
la nivelul direcţiei şi al supensiilor. Totodată, redesenarea spoilerului
frontal şi aplicarea unui panou izolator sub maşină au permis reducerea
coeficientului de rezistenţă la înaintare la 0,27 (pentru varianta
sedan). Mazda3 facelift va fi disponibilă pe piaţa din România începând cu
sfârşitul acestei toamne, în timp ce noul CX-5 va putea fi comandat din
primăvara lui 2012.
Sursa: Mazda Romania
0 comentarii