MINI Coupe s-a prezentat presei din România într-o competiţie
unică pe circuitul AMCKart. Participanţii au concurat în două probe - de viteză
şi de „creaţie muzicală". Pentru prima dată automobilul a fost şi
instrument muzical - cu funcţia Dynamic Music de la MINI Connected automobilul
creează o melodie unică, în funcţie de stilul de condus. Marele premiu a fost
un telefon iPhone 4 oferit de Orange România, terminalul care stă la baza
funcţiilor MINI Connected.
MINI continuă extinderea gamei cu lansarea unui nou model în
fiecare an. După ce începând cu 2007 au debutat pe rând MINI Clubman, MINI
Cabrio, MINI Countryman, 2011 este anul MINI Coupe. Debutul oficial pentru
piaţa din România este programat pentru 1 octombrie, noul model urmând să fie
oferit în trei variante de motorizare pe benzină (Cooper, Cooper S şi John
Cooper Works) şi o variantă diesel (Cooper SD).
În perioada 19-20 septembrie MINI Coupe s-a lăsat descoperit de
reprezentanţii media într-o întrecere inedită pe circuit. Două probe au stat la
baza competiţiei - cel mai rapid tur de circuit şi cea mai creativă compoziţie
cu funcţia Dynamic Music.
Prin dimensiunile compacte, suspensia şi şasiul deosebit de
elaborate, prin console scurte şi roţile poziţionate cât mai aproape de
extremităţi şi prin motoare deosebit de performate, MINI şi-a format imaginea
de kart pentru şosea. Astfel, circuitul de karting a fost locul ideal pentru
testarea performanţelor dinamice ale noului model. Proba de viteză a fost
coordonată de pilotul Claudiu David, instructor acreditat BMW Driver Trening,
susţinut de co-pilotul său din participările în raliuri, Mihaela Beldie şi de
Dragoş Profir.
Construit pentru
performanţe
La dispoziţia participanţilor a fost pus un model MINI Coupe
Cooper S cu un motor de 1,6 litri care dezvoltă 135 kW (184 CP) la 5500 rpm şi
un cuplu maxim de 240 Nm între 1600 şi 5000 rpm (cu overboost la 260 Nm).
Aceste performanţe ajută noul model să accelereze de la 0 la 100 km în 6,9
secunde. La baza performanţelor propulsorului stau tehnologiile Valvetronic
(pentru controlul supapelor de aer) şi Twin-Scroll Turbo (alimentarea turbinei
se face individual de la câte doi cilindri, pentru un flux constant de aer şi
un răspuns foarte prompt). În premieră pentru gama MINI, noul model vine cu un
eleron spate care se deschide automat la peste 90 km/h pentru o forţă de
apăsare suplimentară şi mai multă stabilitate în viraje la viteze mari. Pentru
încă un plus de agilitate, garda la sol a fost redusă cu 29 mm faţă de modelul
hatchback.
Mulţumită tehnologiilor MINI MINIMALISM, care includ Auto Start
Stop şi recuperarea energiei la frânare, noul model are un consum în ciclu mixt
conform normelor de măsurare EU de 5,8 litri pentru 100 km şi emisii de 136
grame per km.
Un MINI cu numărul 37
Modelul de concurs a fost inscripţionat cu numărul 37, acelaşi
număr pe care l-a purtat primul Mini Cooper S câştigător în celebrul Raliu de
la Monte Carlo din 1964 pilotat de Paddy Hopckirck şi copilotul Henry Liddon.
De altfel, Mini a dominat scena raliurilor în anii '60, cu multe victorii
legendare în raliuri faimoase precum Monte Carlo, Raliul celor 1000 de Lacuri
(Finlanda), Raliul Acropole sau RAC Rally (Raliul Marii Britanii). Prima
victorie importantă a aparţinut lui Pat Moss (sora celebrului pilot Stirling
Moss) în Raliul Lalelor în 1962. Mulţi piloţi legendari şi-au început cariera
la volanul unui MINI, printre aceştia numărându-se Niki Lauda, Graham Hill,
Jackie Stewart, John Surtees, Jochen Rindt sau James Hunt, în timp ce nume
precum Timo Mäkinen şi „Rally Professor" Rauno Aaltonen au înregistrat
poate cele mai frumoase succese din carieră pilotând un Mini.
Proba „creativă" a concursului foloseşte Dynamic Music de la
MINI Connected. Utilizatorul poate alege o temă muzicală specifică şi sistemul,
în funcţie de acţiunile de la volan (viteză, rotaţia volanului, semnalizare),
mixează o melodie unică cu beat-uri din cadrul acelei teme. Este disponibilă o
serie extinsă de teme din mai multe genuri de muzică (rock, pop, disco, house),
actualizate constant. Toate aceste teme pot fi descărcate on-line pe telefonul
mobil pentru a fi folosite. Utilizarea telefonului mobil oferă posibilitatea
facilă de update-uri, fără a fi necesară o intervenţie în service, de exemplu.
Pentru probele pe circuit, la dispoziţia participanţilor a fost un
telefon iPhone 4 cu abonament Orange Pantera iPhone 29.
Participanţii au avut la dispoziţie, după acomodarea cu modul de
funcţionare a Dynamic Music, două minute pentru crearea unei melodii. Jurizarea
probei de muzică a fost asigurată de Nono Semen (DJ ProFM) şi Dragoş Vulgaris
(Music director, MTV România).
Prima marcă conectată la
internet
Prin MINI Connected, MINI a fost prima marcă care a oferit funcţii
internet pe un automobil în România. Alături de Dynamic Music, mai sunt
disponibile şi Facebook, Twitter sau WebRadio. Unic pentru MINI sunt MINIMALISM
Analyzer, o aplicaţie care dă note pentru sistemul de condus, realizează un
clasament on-line al tuturor utilizatorilor şi permite evaluarea individuală a
fiecărui traseu.
Câştigătorul marelui premiu
Marele premiu pus în joc, un telefon iPhone 4 oferit de Orange
România, a motivat participanţii. Rezultatul a fost o luptă foarte strânsă, cu
adrenalină, maşina împinsă la limită şi multă creativitate muzicală. La finalul
celor două zile de întreceri, Costin Giurgea, BBC TopGear România, conducea
competiţia cu cel mai bun timp pe circuit - 1:22:15, la aproape 1 secundă de
următorul clasat, Constantin Ciobanu, ProMotor (1:23:07), urmat pe trei de
Adrian Drăgan, auto motor şi sport (1:23:70).
A urmat evaluarea minuţioasă a melodiilor de către membrii
juriului. Cu poziţia a doua în topul celor mai bune melodii, Adrian Drăgan
reuşeşte să răstoarne clasamentul şi să ocupe în final primul loc în
clasamentul general. Conform aprecierilor juriului cea mai bună melodie i-a
aparţinut lui Stelian Damov (Autoforum, PrimaTV).
Echipa MINI îi felicită pe participanţi pentru pilotajul excelent
şi pentru creativitatea muzicală!
Sursa: BMW Romania
0 comentarii