Modelul Cruze hatchback este gata să revigoreze
segmentul din care face parte.
Silueta aerodinamică păstrează caracteristicile
cheie de design ale modelului Cruze.
Spaţiu interior generos şi dotări standard de
înaltă performanţă..
Un set complex de dotări standard de siguranţă.
Disponibil pe piaţă din vara anului 2011.
Odată
cu lansarea modelului Cruze hatchback, Chevrolet va intra în forţă pe piaţa
competitivă a segmentului de autovehicule compacte din Europa. Cruze hatchback
va oferi clienţilor stilul şi versatilitatea unui autovehicul cu cinci uşi,
păstrând calităţile modelului premiat Cruze sedan.
„Credem
că modelul Cruze hatchback ne va oferi o oportunitate extraordinară de a
extinde prezenţa mărcii Chevrolet în segmentul compact,” declară Wayne Brannon,
Preşedinte şi Director General al Chevrolet Europe. „Dacă ne uităm la ceea ce
am realizat cu versiunea Cruze sedan, cel mai bine vândut model Chevrolet la
nivel global în anul 2010, avem toate motivele să credem că şi modelul
hatchback va contribui semnificativ la creşterea continuă a popularităţii
mărcii Chevrolet în Europa.
Atunci
când s-a lansat în provocarea de a crea un model hatchback cu cinci uşi pornind
de la versiunea Cruze sedan, echipa de inginerie şi design de la Chevrolet a
trebuit să ţină cont de caracterul extrem de eterogen al clienţilor de pe piaţa
autovehiculelor compacte cu cinci uşi. Rezultatul este un autovehicul ce poate
concura cu succes cu modelele consacrate din Europa.
Având
designul îndrăzneţ şi expresiv al mărcii Chevrolet, modelul Cruze hatchback
îmbină un habitaclu elegant şi cel mai mare spaţiu interior din segmentul său
cu o gamă de motoare diesel sau pe benzină eficiente. Şi în domeniul
siguranţei, modelul Cruze hatchback oferă o valoare sporită, introducând
echipamente complete de siguranţă în dotarea standard pentru toate modelele.
Toate
autovehiculele Cruze hatchback vor beneficia de îmbunătăţiri ale spaţiului
interior disponibile pentru modelele din anul 2012. Clienţii vor putea alege
între trei niveluri de echipare diferite, LS, LT şi LTZ.
Siluetă
sportivă, mult spaţiu şi dotări tehnice
Exteriorul
modelului Cruze hatchback inspiră dinamism şi energie cinetică gata să se
dezlănţuie. Principalele trăsături de design care subliniază această senzaţie
sunt linia fluidă a acoperişului, linia umerilor uşor adâncită, concavă, precum
şi farurile, cu carcasele lor ascuţite, ca de săgeată. Proporţiile acestui
model, consolele faţă şi spate scurte şi părţile laterale ale caroseriei ce
alunecă spre interior atunci când sunt privite din profil, toate acestea
accentuează ţinuta sigură şi stabilă a autovehiculului.
„Profilul
său sportiv, dinamic şi postura lată, ce inspiră siguranţă deosebesc modelul
Cruze hatchback de mulţi dintre contemporanii săi mai statici. Am fost norocoşi
pentru că am avut ca punct de plecare proporţiile excelente ale versiunii Cruze
sedan”, a declarat Martin Love, manager de design pentru Chevrolet Cruze.
Ca şi
sedan Cruze, modelul hatchback are un aspect frontal impunător creat de grila
radiatorului separată orizontal şi becurile duble cu halogen ale farurilor. La
spate, spoilerul montat pe acoperiş şi pliul subtil din montant care ajunge la
baza lunetei întăresc impresia de dinamism. Blocurile optice spate denotă
atenţie la detalii şi contribuie la aspectul de autovehicul de lux al modelului
Cruze hatchback.
La
interior, modelul Cruze prezintă un design cursiv al habitaclului, cu un spaţiu
generos şi un nivel sporit de versatilitate. La fel ca versiunile legendarului
model sport Chevrolet Corvette, Cruze are un design cu un post de conducere
dublu. Acesta este separat de panoul central care se uneşte cu consola centrală.
Împreună cu panoul de instrumente median, fabricat din material textil sau
vinil granulat din proteine şi panoul de instrumente cu iluminare de fundal cu
LED-uri, aceste elemente sporesc sentimentul de confort şi relaxare.
Capacitatea
de depozitare este de 413 litri cu scaunele ridicate şi pasagerii din spate se
bucură de un spaţiu de 974 mm pentru zona capului. Rabatarea scaunelor în faţă
în raport 60:40 creşte capacitatea de depozitare la 883 litri. Sunt disponibile
diverse spaţii de depozitare, de exemplu în torpedoul cu două compartimente,
consola centrală şi buzunarele portierelor, precum şi în buzunarele spătarelor,
care pot fi folosite pentru depozitarea unei game largi de obiecte de uz
zilnic, precum cărţi, CD-uri şi laptopuri de dimensiuni mici.
Toţi
şoferii modelului Cruze hatchback şi ai modelelor notchback în versiunea din
2012 vor putea să utilizeze sisteme de navigaţie actualizate prin carduri de
memorie secure digital (SD). Alte tehnologii şi dotări de confort:
-Un
centru de informare pentru şofer (DIC) complet, disponibil acum standard pentru
toate versiunile de echipare
-Sistem
radio AM/FM/CD, cu posibilitate de redare a fişierelor MP3 şi semnal radio
digital; până la şase difuzoare
-Display
infotainment cu două sau patru culori (în funcţie de nivelul de echipare)
-O
mufă USB amplasată în consola entral pentru nivelurile de echipare LT şi LTZ
permite conectarea dispozitivelor MP3-player sau iPod
-Sistem
de climatizare cu comandă manuală şi filtru de particule la modelele LS Plus;
sistem automat de climatizare pentru nivelurile de echipare medii şi
superioare; recirculare automată a aerului şi senzor de umiditate pentru
modelele LTZ.
Opţiuni
eficiente pentru sistemul de propulsie, tracţiune şi manevrabilitate excelente
Puteţi
alege între trei tipuri de motoare, două pe benzină şi unul diesel. În plus, la
începutul anului 2012 va fi disponibil un nou motor diesel de 1,7 litri. Toate
motoarele sunt unităţi cu patru cilindri, dotate cu doi arbori cu came în
chiulasă, 16 supape şi fie injecţie multipunct, fie tehnologie common-rail în
cazul modelelor diesel.
Ambele
motoare pe benzină de 1,6 şi 1,8 litri funcţionează pe baza defazării continuu
variabile a camelor. Modificările aduse modelului din 2011 includ şi o galerie
de admisie nouă în cazul ambelor unităţi. În plus, inginerii specializaţi în
sistemul de propulsie au sporit raportul de compresie al motorului de 1,6 litri
şi au calibrat unitatea de comandă a motorului de 1,8 litri.
La o
turaţie de 6.400 rpm, motorul pe benzină de 1,6 litri dezvoltă o putere de 124
CP în cazul în care este echipat cu transmisie manuală. Motorul de 1,8 litri
dezvoltă 141 CP la o turaţie de 6.200 rpm. Cuplul său maxim este de 176 Nm la
3.800 rpm. Ambele motoare consumă 6,6 litri/100 km, iar motorul de 1,6 litri
are emisii de CO2 de 153 g/km, în timp ce motorul pe benzină de 1,8 litri emite
155 g/km de CO2.
Fiind
unul dintre cele mai puternice motoare din segmentul modelelor compacte,
motorul turbo-diesel de 2 litri este disponibil pentru noul Cruze hatchback şi
modelele Cruze sedan 2011 şi se poate baza pe o presiune maximă la aprindere
sporită în camera de combustie şi pe sistemul de transmisie prin lanţ de
distribuţie.
Un
răspuns rapid al pedalei de acceleraţie, un cuplu impresionant de 360 Nm la o
turaţie de 1750 rpm şi încadrarea în standardele Euro 5 (147 g/km of CO2)
sunt câteva dintre caracteristicile esenţiale ale motorului. Acesta dezvoltă o
putere de 163 CP la o turaţie de 3.800 rpm, atingând o viteză maximă de 205
km/h cu o transmisie manuală şi necesită 8,5 secunde pentru a accelera de la 0
la 100 km/h. Toate motoarele sunt compatibile atât cu o transmisie manuală, cât
şi cu o transmisie automată cu 6 trepte de viteză.
Secretul
tracţiunii şi manevrabilităţii excelente ale modelului Cruze hatchback stă
ecartamentul lat, structura caroseriei şi sistemul de suspensie modern. Modelul
Cruze hatchback are un sistem de şasiu integral (BFI), fabricat din oţel de
înaltă rezistenţă, situându-se printre cele mai stabile din segment.
Sistemul
de şasiu integral reprezintă o bază superioară pentru o conducere agilă,
dinamică, dar şi relaxată, ceea ce reprezintă unul dintre avantajele modelului
Cruze hatchback. De asemenea, acesta facilitează şi reducerea zgomotului şi a
vibraţiilor.
Suspensia
faţă McPherson prezintă braţe pentru compensarea sarcinilor laterale cu arcuri
cu forme speciale. Bucşele hidraulice preiau forţele externe din timpul
deplasării şi asigură o izolare ridicată la rulare. Designul braţului compus
(bară de torsiune) al suspensiei spate contribuie la centrul de greutate scăzut
şi permite, de asemenea, reducerea greutăţii şi controlul unghiului de cădere
al roţilor. Servodirecţia este asistată hidraulic sau electric şi îi conferă
şoferului o senzaţie de stabilitate.
Siguranţa
pasagerului reprezintă o prioritate
Structura
modelului Cruze hatchback se aseamănă foarte mult cu cea a variantei Cruze sedan,
care a obţinut 5 stele la testele de siguranţă NCAP.
A
fost integrată o gamă de sisteme electronice în vederea prevenirii
accidentelor. În situaţii de urgenţă, controlul electronic al stabilităţii
(ECS), sistemul de control al tracţiunii (TCS) şi sistemul de frânare
anti-blocare (ABS) cu distribuţie electronică a forţei de frânare (EBD) se vor
activa pentru a-l ajuta pe şofer să menţină autovehiculul pe carosabil şi a-l
asista în caz de frânare bruscă sau manevre de accelerare dificile.
La
baza structurii de siguranţă a modelului hatchback se află sistemul de şasiu
integral, care constă într-o unitate cu un singur punct de sudură construită
din bare integrale, elemente de presare şi secţiuni cheson. Braţele pentru
portiere sunt fabricate din oţel de rezistenţă ultra-înaltă, asigurând o
protecţie excelentă împotriva impacturilor laterale.
Cele
6 airbaguri împreună cu cele cinci centuri de siguranţă cu prindere în trei
puncte sunt comandate de modulul de detectare şi diagnoză (SDM), un dispozitiv
interconectat cu senzorii integraţi în bara de protecţie din faţă şi montantul
B. Scaunele de siguranţă pentru copii pot fi fixate conform standardelor
ISOFIX.
Pentru
a reduce riscurile de rănire a şoferului în caz de accident, un pedalier
pliabil se va retrage spre interior pentru a diminua consecinţele în caz de
impact moderat sau sever. Între timp, designul capotei asigură un spaţiu mai
mare între capotă şi motor, ceea ce înseamnă că probabilitatea unui impact
direct între un pieton şi blocul motorului va scădea considerabil. De asemenea,
barele de protecţie au fost proiectate astfel încât să reducă posibilitatea
accidentării pietonilor din cauza componentelor structurale ale
autovehiculului.
Lansarea
pe pieţele europene va începe în vara anului 2011.
Sursa: Chevrolet Romania
0 comentarii