Cifrele de vânzări la
jumătatea anului, substanţial mai mari decât în primul semestru anul trecut.
Noul motor pe benzină
1.4 turbo este cel mai eficient din clasa sa.
Tracţiune integrală
2.0 turbo cu o putere mai mare cu 30 CP.
Motorul diesel 2.0
CDTI ecoFLEX cu emisii de doar 115 grame de CO2 pe kilometru.
Sistem Start/Stop
disponibil pentru diverse tipuri de motoare.
Noi variante de
echipare pentru un nivel sporit de siguranţă şi confort.
Rüsselsheim. De la
lansarea pe piaţă, Opel Insignia a câştigat peste 50 de premii naţionale şi
internaţionale, inclusiv deosebit de prestigiosul premiu „Maşina anului”.
Clienţii și-au afirmat aprecierea prin numărul mare de
comenzi: până în prezent au fost vândute peste 400.000 de unităţi ale navei
amiral a mărcii. Datorită noilor motoare pe benzină, echipamente şi tehnologii,
modelul Insignia își va continua cursa de succes şi în 2012.
Trei ani de la lansarea
Opel Insignia: lider în Europa
Nu doar presa de
specialitate şi clienţii apreciază modelul Insignia. În cadrul rapoartelor de
defecte DEKRA 2011, modelul de top al mărcii Opel a obținut
cel mai bun rezultat dintre toate autovehiculele testate, cu un indice de 96,1
% fără defecte. Datorită creşterii continue, Opel a scurtat perioada de vacanţă
pentru fabrica din Rüsselsheim. Vânzările au crescut la aproape 79.000 de
unităţi în primul semestru al anului 2011 faţă de anul 2009 (în jur de 73.300)
şi 2010 (mai mult de 71.022).
În Marea Britanie,
Insignia a fost cel mai bine vândut model din ianuarie până în iunie 2011 în
competitivul segment de piaţă al autovehiculelor de dimensiuni
medii-superioare. Modelul hatchback cu 5 uşi este numărul unu în categoria sa
pe piaţa europeană şi pe pieţele importante din Germania şi Marea Britanie.
Dacă luăm în considerare toate variantele modelului, gama Insignia ocupă locul
doi în Europa, în timp ce versiuna station wagon, Sports Tourer, este, de
asemenea, pe locul doi în Europa şi Marea Britanie. Pe toată durata anului
2010, cota de piaţă a modelului Insignia în segmentul D european a fost de 15,2
%.
Clienţii sunt deja
impresionaţi de calitatea designului modelului Insignia. În plus, Opel deja
îndeplineşte cerinţele celor mai exigenţi clienţi premium prin intermediul
tehnologiilor şi echipamentelor de înaltă calitate.
Cifrele de vânzare ale
variantelor de echipare confirmă încrederea clienţilor faţă de echipamentele
suplimentare ale produsului. În Europa, peste jumătate din clienţii Insignia
optează pentru un sistem de navigaţie, în Germania procentajul acestora fiind
de aproape 90 %. Două treimi (în Europa) şi 86 % (în Germania) aleg sistemul de
asistenţă la parcare. Cu o cotă de peste 60% din vânzări, jantele mari de
aluminiu între 18 şi 20 inch sunt deosebit de populare printre clienţii
europeni, în timp ce în Germania, unul din două autovehicule Insignia cumpărate
este echipat cu scaunul ergonomic premium pentru şofer, certificat de către
asociaţia Aktion Gesunder Rücken e.V. (Acţiune pentru un spate sănătos).
Cumpărătorii variantei
de top Cosmo care aleg pachetul de piele Nappa „Indian Summer” acordă o
importanţă specială designului interior exclusivist şi comandă elemente premium
suplimentare mult mai des decât clienţii care nu aleg piele Nappa. Cu un
procentaj de 60%, de două ori mai mulţi cumpărători aleg transmisia automată,
în timp ce de zece ori mai mulţi aleg motorul turbo de top 2.8 V6. Versiunea cu
tracţiune integrală adaptivă a înregistrat vânzări de patru ori mai mari, iar
numărul de comenzi pentru cârligul de remorcare este de două ori mai mare.
Noul motor pe benzină
1.4 turbo ecoFLEX reprezintă eficienţă şi economie
În combinaţie cu
transmisia manuală cu şase viteze, noul sistem de propulsie 1.4 turbo ecoFLEX
este cel mai economic motor pe benzină din întregul segment al autovehiculelor
de dimensiuni medii. Unitatea extrem de eficientă cu cilindree redusă dezvoltă
o putere de 103 kW/140 cp şi înlocuieşte versiunea cu aspirație
naturală de 1,8 litri la fel de puternică. Versiunea standard a modelului
Insignia 1.4 turbo ecoFLEX include tehnologia Start/Stop, servodirecţie
electrică, panouri aerodinamice sub caroserie şi pneuri cu rezistenţă redusă la
rulare.
Datorită acestor măsuri,
noua unitate de 1,4 litri consumă doar 5,7 litri de benzină premium la 100 de
kilometri, cu doi litri mai puţin faţă de versiunea precedentă, în timp ce
emisiile de CO2 au
fost reduse corespunzător cu 45 de grame, până la o valoare de 134 de grame pe
kilometru, reprezentând o reducere de peste 25 % a consumului şi a emisiilor.
În ciuda cilindreei mai mici, cuplul generat de către acest foarte
economic motor pe benzină a crescut cu aproape 15%, la 200 Nm.
Îmbunătăţirile aduse
raportului de transmisie garantează o creştere a eficienţei însoțită
de o îmbunătățire perceptibilă a agilităţii. Această versiune
de motorizare poate accelera de la zero la 100 km/h în doar 10,9 secunde şi
ajunge la o viteză maximă de 205 km/h. Cu versiunea Sports Tourer, motorul
atinge cele mai bune performanţe din segmentul station wagon cu un consum de
5,9 l/100 km, iar emisiile de dioxid de carbon sunt de 139 g/km.
2.0 turbo 4x4: putere şi
cuplu mai mari cu consum redus
Insignia 2.0 turbo 4x4
cu injecţie directă pe benzină oferă o putere cu 30 cp mai mare şi tracţiune
integrală adaptivă. Pentru a atinge aceste performanţe, inginerii Opel au
crescut presiunea de supraalimentare, au optimizat injecţia de carburant şi au
redus pierderile de debit din sistemul de admisie şi evacuare. Construit
complet din aluminiu, motorul 2.0 turbo cuprinde o gamă de componente de înaltă
tehnologie, inclusiv un turbocompresor cu intercooler, doi arbori cu came cu
control variabil al supapelor şi doi arbori de echilibrare. Dezvoltă o putere
de 184 kW/250 cp, generând un cuplu maxim de 400 Nm (faţă de 350 Nm
în versiunea anterioară).
Performanţele de
conducere sunt la fel de impresionante. Motorul turbo de doi litri poate
accelera de la 0 la 100 km/h în doar 7,5 secunde şi poate atinge o viteză
maximă de 250 km/h. Utilizarea sistemului Start/Stop disponibil opţional şi a
pneurilor cu rezistenţă redusă la rulare pot reduce consumul de carburant la
8,4 l /100 km, iar emisiile de CO2 la
197 g/km (fără sistemul Start/Stop: 8,5 l/100 km / 199 g/km CO2).
Versiunea Insignia 2.0 turbo cu tracţiune pe puntea faţă continuă să dezvolte o
putere de 162 kW/220 cp.
Motoare diesel economice
cu performanţe optime: emisii de CO2 de
la 115 g/km
Cele trei unităţi 2.0
CDTI cu puteri de 81 kW/110 cp, 96 kW/130 cp, respectiv 118 kW/160 cp sunt acum
disponibile opţional cu sistemul Start/Stop. Insignia 2.0 CDTI ecoFLEX cu o
putere de 118 kW/160 cp arată cât de eficientă este această tehnologie inteligentă
de reducere a consumului de carburant: consumul acestui sedan a fost redus de
la o valoare medie de 4,9 litri la 4,3 litri de carburant diesel la 100 km/h,
cu emisii de CO2 de
doar 115 g/km.
Motorul diesel de doi
litri, cu control optimizat al combustiei şi reducerea suplimentară a frecării
interne, generează deja un cuplu maxim de 350 Nm (de 380 Nm cu funcție
de supraalimentare) la o turație de 1.750 rpm. Modelul Insignia ecoFLEX cu
putere de 118 kW/160 cp, transmisie manuală cu şase trepte de viteză şi sistem
Start/Stop accelerează la 100 km/h în 9,5 secunde şi are o viteză maximă de 221
km/h. Eficienta motorizare diesel combinată cu tracţiunea integrală adaptivă
disponibilă pentru toate trei tipurile de caroserie aduce dinamică de conducere
şi nivelul înalt de siguranţă activă ale unui autovehicul cu tracțiune
integrală.
Start/Stop: tehnologie
eficientă de reducere a consumului de carburant
Sistemul Start/Stop a
fost dezvoltat de către Opel şi este disponibil opţional pentru motoarele pe
benzină turbo de 1,4 și 2 litri, precum şi pentru toate motoarele
diesel. Acesta reduce timpii de ralanti ai motorului, aşadar şi consumul de
carburant precum şi emisiile de gaze cu efect de seră şi nivelul de zgomot, un
avantaj pentru toţi participanţii la trafic, mai ales în zonele urbane. Din
motive de siguranţă şi pentru confortul pasagerilor, comenzile de control al
temperaturii şi de control al amplificatorului forţei de frânare cu vid rămân
active în timpul fazei Autostop. Dacă este nevoie, şoferul poate dezactiva
manual sistemul prin intermediul comutatorului „eco”, de exemplu în cazul
traficului aglomerat cu porniri şi opriri repetate.
Răspuns precis datorită
servodirecţiei electrice
Nou-dezvoltatul sistem
de servodirecţie asistată electric cu cremalieră (REPS) reglabil în funcție
de viteză, utilizat pentru prima oară pe modelul Insignia, sporeşte dinamica de
conducere. Un avantaj semnificativ al sistemului REPS, pe lângă distribuția
precisă a puterii, un răspuns exact şi aderența excelentă, este
reprezentat de potenţialul sporit de reducere a consumului de carburant şi a
emisiilor de CO2. Datorită faptului că nu se bazează în mod
permanent pe o pompă hidraulică de servodirecţie, servodirecţia electrică este
activă doar atunci când este necesar.
Noua cameră video frontală
Opel cu funcţii suplimentare
Modelul îmbunătăţit Opel
Insignia oferă optimizări suplimentare în materie de siguranţă. Cea de-a doua
generaţie a camerei video frontale multi-premiate „Opel Eye” reprezintă baza
pentru funcţii inovatoare suplimentare:
Funcţia de indicare a
distanţei de urmărire ajută la prevenirea
coliziunilor şi la evitarea posibilelor amenzi pentru nerespectarea distanţei
regulamentare. Panoul central de instrumente afişează distanţa în secunde față
de autovehiculul din faţă. Dacă modelul Insignia se află într-o situaţie
critică în care impactul cu autovehiculul din faţă este iminent, funcţia de avertizare privind o
coliziune frontală semnalează
şoferului pericolul prin emiterea unui avertisment sonor puternic şi a unui
semnal vizual. Şoferul poate regla sensibilitatea funcţiei printr-un comutator
aflat pe volan.
Sistemul de recunoaştere
a indicatoarelor de circulaţie identifică mai multe
tipuri de semne de circulaţie utilizate format UE. Pe lângă indicatoarele
rotunde, noua cameră video frontală recunoaşte acum şi indicatoarele
dreptunghiulare, spre exemplu autostradă, în zone cu restricţionarea
traficului. Datorită tehnologiei cu expunere multiplă, rata de detectare a
semnelor dinamice a fost îmbunătăţită, de exemplu pe podurile luminate de
leduri. În combinaţia cu cameră video frontală şi sistemul de faruri adaptive
AFL+ este inclus şi asistentul
pentru faza lungă.
Noua generaţie de
sisteme infotainment şi de navigaţie
În cadrul noilor sisteme
de infotainment Navi 600 şi Navi 900 Europa, toate hărţile sunt stocate pe
carduri SD. Pe lângă punctele implicite de interes (POI), pot fi descărcate şi
memorate puncte de interes suplimentare prin intermediul conexiunii USB a dispozitivului.
O altă funcţie practică este că, pe lângă posibilitatea de a alege cele mai
rapide şi cele mai scurte rute, sistemul de navigaţie permite selectarea celor
mai economice rute, adică cu cel mai redus consum de carburant.
Sistemul Navi 900 Europa
oferă, de asemenea, recunoaştere vocală şi funcţie de jurnal de bord, cel din
urmă cu opţiunea de a separa călătoriile personale de cele de afaceri. Funcţia
suplimentară de anunţare a punctelor de interes informează şoferul asupra
diverselor puncte de interes din apropiere prin semnale sonore, text sau
ferestre popup. Începând cu varianta de echipare „Edition” este disponibil un
sistem audio premium dezvoltat de specialiştii hi-fi de la Infinity.
Echipare premium: piele
Nappa „Indian Night”
Insignia model 2012
oferă confort şi eleganţă sporite. Modelul de top al mărcii Opel este
disponibil la comandă cu piele Nappa premium „Indian Night”, dotare nouă, care
se distinge prin combinaţia de piele neagră de înaltă calitate cu cusături
contrastante de culoarea elegantă a coniacului. „Indian Night” reprezintă o
adăugire adusă nivelului de echipare „Indian Summer” lansat în 2010, în tonuri
calde de portocaliu şi maro.
Designul exterior,
câştigător a numeroase premii, este îmbogăţit prin noua vopsea metalizată
albastru închis „Luxor”, care are și reflecții
de culoare albastru-violet, în funcţie de lumină. Silueta sportivă, elegantă a
modelului Opel Insignia va fi completată în lunile următoare prin introducerea
unei selecţii de jante noi din aluminiu cu design remarcabil.
Sursa: Opel Romania
0 comentarii