BMW Seria 1, model
compact din segmentul premium, a fost deja de la prima generaţie sinonim cu
plăcerea de a conduce. Acum, noul model oferă motoare şi tehnologie a
suspensiei de ultimă oră, îmbunătăţiri suplimentare ale eficienţei, spaţiu
mărit semnificativ şi o gamă inovatoare de dotări şi echipamente. Noul Seria 1
rămâne singurul automobil cu tracţiune spate din segment şi păstrează punctele
forte ale predecesorului, cel care s-a vândut în peste un milion de exemplare
pe întreg mapamondul.
Noul model debutează
în showroom-urile din România din 17 septembrie. Preţul de început este de de
20.700 Euro fără TVA pentru versiunea 116i (motor de 1,6 litri benzină 100 kW/
136 CP).
Modelul BMW
entry-level a ajuns la un nou nivel de rafinament, oferind un echilibru şi mai
bun între sportivitate şi confortul condusului, o funcţionalitate îmbunătăţită
şi numeroase sisteme de asistare a conducătorului care anterior erau
disponibile numai la segmentele superioare.
Aceste caracterstici
sunt întărite şi de o creştere în dimensiuni. Caroseria noului BMW Seria 1 este
mai lungă cu 85 milimetri decât cea a predecesorului - ajunge la 4.324
milimetri -, în timp ce ampatamentul a fost extins cu 30 milimetri, la 2.690
milimetri. Aspectul maşinii este unul mai puternic şi datorită lăţimii totale
care a fost mărită cu 17 milimetri, la 1.765 milimetri, în timp ce înălţimea
rămâne neschimbată, 1.421 milimetri. Locurile din spate beneficiază de un plus de
21 milimetri la nivelul picioarelor, iar volumul portbagajului a fost extins cu
30 litri, la 360 litri.
Imaginea tânără şi
proaspătă a modelului a fost revizuită stilistic prin utilizarea celui mai
recent limbaj de design BMW. De asemenea, deschizând noi direcţii pentru marcă,
BMW Seria 1 este disponibil cu BMW Sport Line şi BMW Urban Line, pachete ce
furnizează ocazii exclusive de personalizare. Acest program va fi disponibil în
viitor şi pe următoarele modele ale mărcii.
Toate motoarele noului
BMW Seria 1 sunt versiuni cu patru cilindri care utilizează tehnologia BMW
TwinPower Turbo. Propulsoarele pe benzină sunt parte a noii generaţii, care
combină un sentiment sportiv cu un consum de combustibil şi emisii extrem de
reduse. Puterea este cu 10 kW/13,41 CP sau 20 kW/26,82 CP mai mare decât a
modelelor predecesoare, în condiţiile în care consumul de combustibil a fost
redus cu până la 10 procente. Şi în cazul versiunilor diesel se măreşte
avantajul pe care BMW Seria 1 îl are în faţa concurenţei din segmentul compact.
Ca şi predecesorul
său, noul BMW Seria 1 încorporează, în echiparea standard, un pachet extrem de
vast de tehnologii BMW EfficientDynamics. Acesta include funcţia Automatic
Start-Stop, disponibilă atât cu transmisie manuală, cât şi automată (inclusiv
cutia de viteze cu opt trepte, aflată printre opţiuni) şi modul ECO PRO, care
se activează pin utilizarea comutatorului "driving experience",
ambele aflate în echiparea standard. Există şi intenţia de a extinde gama cu
modelul BMW 116d EfficientDynamics Edition, care va atinge un consum de
combustibil de 3,8 litri per 100 kilometri şi un nivel al emisiilor CO2 de
numai 99 grame per kilometru în ciclul de testare EU (date provizorii).
Design inovator,
incitant şi elegant.
Spiritul inovator, eleganţa
şi agilitatea noului BMW Seria 1 sunt reflectate prin caroseria compactă.
Proporţiile generale urmează un tipar BMW uşor de recunoscut, cu capota
motorului alungită, ampatament lung şi habitaclu împins cât mai în spate.
Partea frontală a maşinii este dominată de grila dublă a radiatorului, de
dimensiuni generoase, în designul specific BMW, de farurile cu un nou design şi
de priza de aer cu trei secţiuni. Farurile duble rotunde au un element de
accentuare în partea superioară, în timp ce, în premieră la un model BMW,
luminile semnalizatoarelor de direcţie sunt încastrate în oglinzile
retrovizoare exterioare.
Linia acoperişului
uşor înclinată spre spate, luneta sportivă, precum şi geamurile laterale plate
oferă automobilului o imagine asemănătoare cu cea a versiunilor coupé atunci
când acesta este privit din lateral. Curba Hofmeister - curba uşoară spre
înainte de la capătul geamurilor laterale spate - se extinde în montantul C,
ceea ce face ca deschiderea uşilor să fie mai largă şi să faciliteze accesul
spre şi dinspre locurile spate.
Pasajele largi ale
roţilor consolidează impresia vastă de putere creată de spatele noului BMW
Seria 1, în timp ce ansamblul de stopuri este şi el bine definit. Fiecare
unitate are un contur ridicat, iar luminile diferite din interior sunt
structurate pe orizontală.
Ambianţă premium şi
utilizare excelentă a spaţiului interior.
În interior,
combinaţia dintre particularităţile de design specifice BMW şi detaliile
inovatoare creează o ambianţă nouă, fresh, cu un accent asupra spaţiului şi
plăcerii condusului. Când este echipat cu sistemul de navigaţie opţional şi cu
sistemul radio BMW Professional, noul BMW Seria 1 este dotat şi cu sistemul BMW
iDrive. Acesta cuprinde un controler dispus pe consola centrală şi un monitor cu
design flatscreen.
Noul BMW Seria 1
oferă, de asemenea, mai mult spaţiu de depozitare, datorită buzunarelor largi
din uşi, celor două suporturi pentru pahare aflate în consola centrală, un
torpedo generos şi un spaţiu de depozitare aflat sub cotieră. Volumul de 360 de
litri al portbagajului se poate extinde la un maximum de 1.200 litri prin
rabatarea scaunelor spate în raport 60:40, oferindu-se astfel o suprafaţă plană
care se extinde până la locurile din faţă. Sistemul opţional de încărcare are
scaune spate rabatabile în raport 40:20:40.
Premieră pentru BMW
Sport Line şi BMW Urban Line.
Noul BMW Seria 1 este
primul automobil care oferă noile BMW Lines, deschizând un univers complet nou
în ceea ce priveşte posibilitatea de personalizare. O gamă exclusivă de opţiuni
de echipamente, variante coloristice şi materiale pentru interior, dar şi
echipamente pentru exterior pun în valoare noul BMW Seria 1. Toate componentele
BMW Lines se potrivesc până la cele mai mici detalii şi creează un impact
vizual impresionant. Alte particularităţi de personalizare includ varietatea de
tapiţerii pentru scaune, echipamente şi materiale pentru inserţiile din
interior, dar şi jante din aliaj uşor.
Noul BMW Seria 1 este
disponibil şi cu numeroase opţiuni de design şi materiale, alături de cele
incluse în noile BMW Lines. În prezent sunt disponibile trei culori mate şi opt
metalizate pentru exterior.
Noua generaţie de
motoare pe benzină: furnizare dinamică a puterii şi eficienţă remarcabilă
cu BMW TwinPower Turbo.
Motoarele de 1,6 litri
pe benzină, care debutează în echiparea modelelor BMW 116i şi BMW 118i,
utilizează tehnologia BMW TwinPower Turbo. Aceasta înglobează un turbocompresor
twin-scroll, High Precision Injection, VALVETRONIC şi Double-VANOS. Sistemul de
compresie utilizează principiul twin-scroll, care separă galeriile atât în
evacuare, cât şi în turbină, fiecare servind câte o pereche de cilindri.
Puterea este sporită şi prin controlul variabil al supapelor de admisie a
aerului VALVETRONIC şi de controlul variabil al axului cu came Double-VANOS pe
partea sincronizării admisiei şi a evacuării. De asemenea, noile motoare pe
benzină sunt remarcabil de eficiente şi mulţumită sistemului High Precision
Injection.
Motorul cu patru
cilindri de la noul BMW 118i, care are carterul integral din aluminiu, atinge o
putere maximă de 125 kW/170 Cp la 4.800 rpm, în timp ce cuplul maxim de 250 Nm
este disponibil pe un interval cuprins între 1500 şi 1500 rpm. Propulsorul
reacţionează excepţional, oferind o acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 7,4
secunde şi o viteză maximă de 225 km/h. Eficienţa îmbunătăţită este reflectată
de consumul mediu mixt de 5,8-5,9 litri per 100 kilometri şi de emisiile CO2 de
134-137 grame per kilometru (date din ciclul de testare EU, variaţii datorită
pneurilor diferite cu care au fost echipate automobilele).
Motorul cu patru
cilindri al noului BMW 116i furnizează o dinamică îmbunătăţită semnificativ
comparativ cu modelul predecesor. Puterea maximă atinsă este de 100 kW/136 CP
la 4.400 rpm, iar cuplul maxim - 220 Nm - se obţine între 1.350 şi 4.300 rpm.
Maşina are nevoie de 8,5 secunde pentru a realiza sprintul de la 0 la 100 km/h,
iar viteza maximă este de 210 km/h. Noul BMW 116i se remarcă cu un consum mediu
mixt de 5,5-5,7 litri per 100 kilometri şi cu un nivel al emisiilor CO2 de
129-132 grame per kilometru (date din ciclul de testare EU, variaţii datorită
pneurilor diferite cu care au fost echipate automobilele).
Motor turbodiesel cu
patru cilindri cu tehnologie BMW TwinPower Turbo şi eficienţă şi mai ridicată.
Motoarele diesel de
2,0 litri cu tehnologie TwinPower Turbo din echiparea noului BMW Seria 1 sunt
acum şi mai prompte în reacţii, dar şi mai economice, acestea datorită unor
inovaţii care reduc frecările din interiorul motorului, turbocompresoare
optimizate termodinamic cu geometrie variabilă a turbinei şi cea mai nouă
generaţie a injecţiei directe common-rail cu injectoare cu supape magnetice.
Noul BMW 120d marchează o evoluţie semnificativă: puterea maximă a fost mărită
cu 5 kW faţă de modelul anterior - acum atinge 135 kW/184 CP la 4.000 rpm -,
iar cuplul a crescut cu 30 Nm, la un maxim de 380 Nm pe un interval cuprins
între 1.750 şi 2.750 rpm. Sprintul până la 100 km/h se realizează în 7,2
secunde, iar viteza maximă este de 228 km/h. Consumul mediu mixt a fost redus
şi se situează între 4,5 şi 4,6 litri per 100 kilometri, în timp ce nivelul
emisiilor CO2 atinge 119-122 grame per kilometru (date din ciclul de testare
EU, variaţii datorită pneurilor diferite cu care au fost echipate automobilele).
Motorul diesel cu
patru cilindri de la noul BMW 118d are o putere maximă de 105 kW/143 CP la
4.000 rpm şi un cuplu maxim de 320 Nm disponibil între 1.750 şi 2.500 rpm.
Accelerează de la 0 la 100 km/h în 8,9 secunde, iar viteza maximă atinsă este
de 212 km/h. Consumul mediu mixt este de 4,4-4,5 litri per 100 kilometri, cu un
nivel al emisiilor CO2 de 115-118 grame per kilometru (date din ciclul de
testare EU, variaţii datorită pneurilor diferite cu care au fost echipate
automobilele).
Noua versiune
entry-level BMW 116d atinge o putere maximă de 85 kW/116 CP la 4.000 rpm, în
timp ce vârful curbei de cuplu - 260 Nm - este disponibil pe un interval al
turaţiilor cuprins între 1.750 şi 2.500 rpm. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h
necesită 10,3 secunde, pe când viteza maximă este de 200 km/h. Consumul mediu
mixt est unul remarcabil - între 4,3 şi 4,5 litri per 100 kilometri -, cu un
nivel al emisiilor CO2 la fel de impresionant - 114-117 grame per kilometru
(date din ciclul de testare EU, variaţii datorită pneurilor diferite cu care au
fost echipate automobilele).
Lider în eficienţă.
La scurt timp de la
lansare, gama va fi extinsă cu BMW 116d EfficientDynamics Edition. Şi această
versiune va fi propulsată de un motor diesel de 1,6 litri, care va dezvolta 85
kW/116 CP, doar că eficienţa extraordinară va fi combinată cu performanţe
aerodinamice îmbunătăţite şi rezistenţă redusă la ruliu, ceea ce va duce la un
consum de doar 3,8 litri per 100 kilometri şi un nivel al emisiilor CO2 de
numai 99 grame per kilometru pe parcursul ciclului de testare EU (date
provizorii).
Gama vastă de
tehnologii de reducere a consumului şi a emisiilor va face ca toate versiunile
noului BMW Seria 1 să reflecte conceptul de eficienţă mai bine ca niciun alt
automobil premium. Tehnologiile BMW EfficientDynamics aflate în echiparea
standard includ recuperarea energiei la frânare (Brake Energy Regeneration) şi
servodirecţie asistată electromecanic (pentru un consum minim de energie), dar
şi - în funcţie de model - indicator al punctului optim de schimbare a
vitezelor, compresor al aerului condiţionat cu autoîntrerupere şi pneuri cu
rezistenţă redusă la înaintare. Funcţia Automatic Start-Stop se află în
echiparea standard atât la modelele cu transmisie manuală, cât şi la cele cu
versiune automată. Prin utilizarea comutatorului "driving
experience", conducătorii pot activa modul ECO PRO care este conceput să
ajute pentru un stil de condus extrem de economic.
Ca alternativă la
transmisia standard, cutie de viteze manuală cu şase trepte, noul BMW Seria 1
este disponibil opţional cu transmisie automată cu opt trepte - premieră
absolută pentru segmentul compact. Principalele beneficii sunt schimbarea
vitezelor mai rapid şi mai lin, dar şi o eficienţă superioară.
Comportament perfect
şi confort sporit: tehnologie a suspensiei de înaltă calitate, distribuţie
egală a maselor şi control îmbunătăţit al stabilităţii.
Noul BMW Seria 1 se
remarcă prin cea mai bună tehnologie a suspensiei din segment - puntea faţă cu
braţe în cruce, cu dublă legătură, cu combinată MacPherson şi bară
stabilizatoare, puntea spate cu sistem multibraţ. Ecartamentul este mai mare
decât al predecesorului său - atât în faţă, cât şi în spate -, iar distribuţia
aproape perfectă a maselor contribuie la transpunerea avantajelor dinamice
oferite de tracţiunea spate într-o agilitate captivantă şi într-o călătorie mai
confortabilă comparativ cu modelul anterior.
Servodirecţia
electromecanică a noului BMW Seria 1 combină precizia specifică BMW cu un
consum de energie scăzut. Funcţia opţională Servotronic reglează puterea de
asistare în funcţie de viteză. Variable Sport Steering (direcţia variabilă
sport), de asemenea o echipare opţională, reduce numărul mişcărilor volanului
necesare la abordarea unor viraje strânse. Alte dotări opţionale sunt Adaptive
Suspension (suspensia adaptivă), cu reglare electronică a amortizoarelor, şi
jante din aluminiu - de 16, 17, respectiv 18 ţoli - ca alternativă la designul
standard de 16 ţoli.
Reacţiile instantanee
ale noului BMW Seria 1 se datorează combinării sistemului de frânare - puternic
şi sigur - cu DSC (Dynamic Stability Control / controlul dinamic al
stabilităţii), sistem aflat în lista echipamentelor standard. Acum ABS (sistem
împotriva blocării frânelor), DTC (Dynamic Traction Control / controlul dinamic
al tracţiunii), CBC (Cornering Brake Control / controlul frânării la virare) şi
DBC (Dynamic Braking Control / controlul dinamic al frânării) sunt completate
de asistarea frânării, compensarea supraîncălzirii frânelor, funcţia de uscare automată
a frânelor, asistarea la urcare în rampă şi, în modul DSC Off, un sistem
electronic de blocare a diferenţialului spate.
Caroserie rezistentă
torsional, masă redusă, dotări vaste de siguranţă.
Caroseria uşoară a
noului BMW Seria 1 face ca modelul să fie mai agil şi să sporească siguranţa
pasagerilor, prin utilizarea oţelului pentru creşterea rezistenţei torsionale
şi pentru consolidarea celulei de siguranţă a pasagerilor, pe fondul
minimizării masei. Progresele făcute în acest domeniu sunt reflectate de
performanţele dinamice ale automobilului şi de îmbunătăţirea raportului
masă-putere comparativ cu modelul anterior. (ex. Pentru 118i, raportul kg/kW a
fost îmbunătăţit cu aproape 30% de la 14,3 până la 10,4 pentru modelul cu cutie
manuală).
Zonele de deformare şi
căile bine definite de preluare a sarcinilor absorb forţa de impact şi o abat
de la celula pasagerilor. Pachetul standard de siguranţă cuprinde airbaguri
frontale, airbaguri laterale în spătarul scaunelor, airbaguri pentru cap în
faţă şi în spate, centuri de siguranţă cu trei puncte de prindere la toate
locurile, limitator de tensiune şi pretensionare la centurile din faţă, precum
şi sistem ISOFIX de prindere a scaunului pentru copii la locurile din spate.
BMW ConnectedDrive:
confort unic, opţiuni pentru siguranţă, informaţii şi entertainment.
Echiparea high-tech a
noului BMW Seria 1 este reflectată de gama impresionantă de sisteme de asistare
a conducătorului şi de servicii de mobilitate, unică la un automobil din
segmentul compact. Opţiunile disponibile ca parte a programului BMW ConnectedDrive
includ faruri adaptive (în combinaţie cu opţiune de faruri cu xenon), senzor de
ploaie cu activare automată a fazei de întâlnire, asistare a fazei lungi, Park
Distance Control (senzori de parcare), cameră pentru mers înapoi, Park
Assistant (sistem pentru parcarea automată), tempomat cu funcţie de frânare,
Lane Departure Warning (avertizare la părăsirea benzii) cu Collision Warning
(avertizare de coliziune), şi informare privind limita de viteză, care acum -
în premieră - înregistrează semnele care interzic depăşirile.
Tehnologii inovatoare
asigură integrarea perfectă a terminalelor Apple iPhone şi a altor
smartphone-uri. Opţiunea Apps permite utilizatorilor iPhone să asculte
posturile web radio prin sistemul audio al automobilului şi să utilizeze
serviciile Facebook, Twitter şi funcţia Last Mile Navigation. Accesul la
internet în maşină şi noua funcţie Real-Time Traffic Information (informaţii
despre trafic în timp real, momentant disponibilă în doar 4 ţări din Europa de
Vest), care furnizează date cât se poate de recente cu privire la aglomeraţiile
din trafic şi sugerează rute alternative, sunt alte două opţiuni care sunt
unice în segmentul compact.
BMW Live debutează, de
asemenea, în premieră pe noul BMW Seria 1. Este vorba de o serie de funcţii noi
care pun în valoare conexiunea la internet prin intermediul telefonului mobil.
Printre aplicaţiile
oferite se numără informaţii referitoare la vreme în funcţie de locaţia
automobilului, servicii de ştiri sau "picture at destination", o
funcţie care utilizează servicii Google Street View şi Panoramio pentru a oferi
imagini reale cu diferite destinaţii selectate de utilizator.
Dotările standard de
calitate includ comutatorul "driving experience", aer condiţionat şi
pornire fără cheie.
Comutatorul
"driving experience", aflat standard pe consola centrală, adaptează
setările automobilului în funcţie de preferinţele personale ale conducătorului.
Toate modelele oferă ca alternativă trei moduri: COMFORT, SPORT şi ECO PRO. La
versiunile BMW Sport Line şi la cele echipate cu transmisia automată sport cu
opt trepte - dotare opţională -, Variable Sport Steering (direcţia variabilă
sport) sau Adaptive Suspension (suspensie reglabilă), este disponibil şi un al
patrulea mod, SPORT+.
De asemenea, echiparea
standard a noului BMW Seria 1 include închidere centrală cu telecomandă, scaune
faţă reglabile pe înălţime, oglinzi retrovizoare ajustabile electric, geamuri
faţă şi spate operate electric, radio/player CD BMW Business cu şase difuzoare
şi conexiune AUX IN, dar şi aer condiţionat. Motorul este pornit prin apăsarea
butonului Start/Stop atunci când cheia cu unde radio se află în interiorul
automobilului.
Ca şi precedentul
model cu cinci uşi, noul BMW Seria 1 este produs la uzina BMW din Regensburg,
acolo unde se asamblează şi BMW Seria 3 Sedan, Coupé şi Cabriolet, BMW M3 şi
BMW Z4. Uzina a produs mai bine de 4,5 milioane de maşini de-a lungul celor 25
de ani de la inaugurare.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii