A patra generaţie Nissan
Micra stabileşte noi standarde pentru segmentul B în materie de eficienţă şi performanţă
în oraş. Este un model complet nou, conceput pe noua platformă V a mărcii
Nissan, cu obiectivul simplificării condusului în oraş.
Pe scurt:
-Preţuri de la 7.800
euro (cu TVA şi 3 prime de casare)
-Echipare generoasă în
versiunea de bază, cu aer condiţionat, ABS, ESP, 6 airbaguri, radio CD,
Bluetooth, computer de bord în dotarea standard
-Motor în trei cilindri
pe benzină, cu cel mai scăzut consum de carburant şi cel mai coborât nivel de
emisii CO2 dintre propulsoarele pe benzină din segment
-Cea mai mică rază de
bracaj din clasa sa şi sistem Park Assist de măsurare a spaţiului de parcare,
tehnologie unică in segment
-Sistem de navigaţie şi
multimedia Nissan Connect
Eficienţă
Tehnologia avansată a noului
motor pe benzină asigură performanţe atât de ridicate în materie de consum de
carburant şi emisii reduse încât nu mai este nevoie de o versiune diesel.
Decizia este rezultatul unor studii detaliate privind piaţă şi clienţii,
care demonstrează că, achiziţionând motoare diesel, clienţii maşinilor mici din
Europa plătesc semnificativ în plus pentru emisiile reduse de CO2. Nissan a
decis că soluţia ideală este un motor avansat pe benzină, care echilibrează
puterea, cuplul, consumul şi emisiile.
Propulsorul aspirat de
1,2 litri dezvoltă 80 CP la 6.000 rpm, cuplul maxim de 110 Nm la 4.000 rpm,
consumă 5 litri/100 km în regim combinat iar emisiile sunt de doar 115g/km. La
versiunea cu transmisie automată CVT, emisiile sunt de 125g/km iar consumul
combinat de 5,4 litri/100km. Motorul este uşor şi compact. A fost conceput
cu atenţie, pentru a evita orice dezechilibru inerent motoarelor în trei
cilindri: vibraţiile la gol au fost eliminate prin instalarea unei
contragreutăţi de compensare pe arborele cotit, care generează o mişcare ovală
anulând vibraţiile cauzate de cursa pistonului. Rezultatul este un nivel de
silenţiozitate similar cu cel al unui motor în patru cilindri.
Motorul în trei cilindri
are mai puţine părţi motoare iar astfel se reduce frecarea internă şi se
îmbunătăţeşte eficienţa termică. Printre tehnicile de reducere a frecării se
numără pistoanele cu alezaj circular, adoptarea învelişului din carbon diamant
(DLC) lipsit de hidrogen pentru segmentele de piston şi o pompă de ulei cu
volum variabil. Toate aceste elemente contribuie la reducerea frecării cu până
la 30% în comparaţie cu motoarele convenţionale în patru cilindri, având
niveluri de performanţă similare.
Transmisia standard se
realizează printr-o cutie de viteze manuală, cu cinci trepte. În gama Micra
este disponibilă şi noua transmisie CVT, avantajul sau constând în reacţia
rapidă la viteze reduse şi economie de carburant la viteze mari. Este prima
cutie de viteze CVT cu sistem de transmisie planetară secundară - pentru
funcţionare eficientă şi foarte fiabilă. Aceasta permite folosirea unor
pinioane mai mici, ceea ce înseamnă că distanţa dintre pinioane şi uleiul din
sistemul de transmisie este mai mare. Aceasta conduce la reducerea cantităţii
de ulei agitat de componentele în mişcare şi la reducerea frecării.
Masa redusă a platformei
V se oglindeşte şi în reducerea riguroasă a masei la alte componente:
rezervorul de carburant de 41 litri este cu 2,2 kg mai uşor decât cel al
vechiului Micra; sistemul de eşapament nu mai are amortizor central de zgomot,
reducând masa cu 3,2 kg iar sistemul de suspensii frontale este mai uşor cu 9
kg. De asemenea, scaunele sunt mai uşoare, panoul de bord foloseşte mai puţine
componente şi motorul este mai mic. Plafonul este mai uşor cu 2kg iar, în
ansamblu, noul Nissan Micra este mai uşor cu 35 kg decât predecesorul sau, masa
începând de la 915 kg.
Noul Micra are un nou
sistem de suspensie, cu lonjeroane MacPherson în faţă, cu arcuri elicoidale şi
bară de torsiune compactă pe puntea din spate, concepută pentru a pătrunde mai
puţin în zona portbagajului. Fiind montate pe cadre auxiliare,
suspensiile cu bare antiruliu contribuie de asemenea la diminuarea zgomotului
în trafic şi a vibraţiilor.
Aerodinamica a jucat un
rol important în definirea formei generale a noului Micra. De exemplu,
acoperişul este încadrat în nişte caneluri în formă de bumerang, care ajută la
reducerea rezonanţei în interior, mai ales la viteze mari, reducând totodată
greutatea totală cu până la 2kg. Design-ul zvelt al acoperişului, completat cu
spoilerul pronunţat din spate, contribuie la reducerea la minim a rezistenţei
aerului, la scăderea consumul de carburant şi la reducerea emisiilor.
Designul noului model nu
a compromis vizibilitatea deja apreciată a modelului Micra, caracteristică
esenţială pentru a putea conduce fără stres în oraş. Ca şi la generaţiile
anterioare Micra, de pe scaunul şoferului este posibilă vizualizarea clară a
drumului şi a extremităţilor automobilului, permiţând efectuarea manevrelor în
spaţii foarte înguste.
Şasiul a fost proiectat
pentru a îmbunătăţi fluxul de aer şi a maximiza deportanţă, mărind stabilitatea
la viteză mare. Coeficientul de rezistenţă aerodinamică a noului Micra
este 0,33.
Performanta in oras
Nissan Micra se distinge
prin agilitatea în trafic, asigurată nu doar de masa redusă ci şi de
manevrabilitatea deosebită: raza de bracaj este cea mai mică din segmentul B,
adică 4,65 metri.
Dotările inovatoare
contribuie de asemenea la facilitarea condusului în oraş. Versiunea Tekna
dispune în dotarea standard de sistemul Nissan Connect, un pachet complet
integrat de divertisment şi informaţii, care încorporează navigarea prin
satelit, ecran touchscreen color de 5 inci, Bluetooth pentru conectarea
telefonului mobil, fante Aux-in şi USB, plus sistem audio cu şase difuzoare.
Sistemul de navigaţie
prezintă hărţile clare ale străzilor, în locul ghidării obişnuite la
fiecare viraj din sistemele mai ieftine, şi poate fi programat în nouă limbi.
Hărţile, care pot fi actualizate cu uşurinţă cu ajutorul unui card SD, acoperă
Europa de vest, Europa de est şi Rusia. Prin integrarea informaţiilor din
poziţionarea senzorilor şi viteza vehiculului, semnalul nu se pierde la
trecerea prin tuneluri şi nu este „ascuns” la trecerea pe lângă clădiri înalte.
De asemenea, sistemul
încorporează canalul de mesaje despre trafic (TMC), care foloseşte un radio
tuner secundar pentru a recepţiona informaţii despre trafic şi ştiri despre
incidente produse pe traseele principale. Prin procesarea acestor date de
trafic în timp real, sistemul poate propune rute alternative mai rapide, după
caz, economisind timp şi reducând emisiile. Afişajul de bord sofisticat
furnizează informaţii despre consumul de carburant, distanta de parcurs,
temperatura exterioară şi poate fi programat chiar si pentru ca noul Micra… să
îi ureze proprietarului său „la mulţi ani” de ziua de naştere.
Un alt exemplu de
tehnologie inovatoare pentru performanţa in oraş este sistemul inovator, uşor
de folosit, de măsurare a spaţiului de parcare Park Assist. Acesta este in
dotarea standard la versiunea Tekna. Sistemul Park Assist informează
şoferul dacă un spaţiu este potrivit pentru parcare. În timp ce şoferul cauta
un spaţiu de parcare, poate activa sistemul Park Assist cu ajutorul unui buton
de pe bord şi apoi trebuie să semnalizeze pentru a indica sistemului latura pe
care se va face parcarea.
Presupunând că viteza
este sub 25 km/h, senzorii scanează spaţiul indicând şoferului dacă acesta este
potrivit sau nu, pe ecranul computerului de bord. Ecranul indică ‘OK', dacă
spaţiul este cu 100cm mai mare decât lungimea maşinii, ‘DIFFICULT' dacă este cu
60 - 99cm mai mare decât lungimea maşinii şi ‘NOT ADVISED' dacă este mai mare
decât lungimea maşinii cu maxim 60cm. Apoi şoferul decide dacă doreşte să
parcheze sau nu.
Acele niveluri de toleranţă
pot fi reglate, în funcţie de abilitatea şoferului - Incepator, Normal şi
Avansat – iar senzorii sunt suficient de precişi pentru a identifica obstacole
mici cum ar fi borne, balize de ocolire şi altele. Sistemul Park Assist este
completat de senzorii de parcare, care funcţionează ori de câte ori este
selectat mersul în marşarier, transmiţând avertismente sonore şi vizuale. Micra
este singurul automobil din segmentul B care oferă sistemul Park
Assist. Noul Nissan Micra este disponibil în trei variante de echipare:
Visia, Acenta şi Tekna. Cutia de viteze manuală este disponibilă pentru toate
cele trei variante de echipare, în timp ce transmisia automată CVT este
disponibilă în combinaţie cu varianta Acenta.
Sursa: Nissan Romania
0 comentarii