Economic şi agil: maestrul
versatilităţii menține
cu uşurinţă echilibrul dintre performanţă şi consum.
Eficient: sistemul
Start/Stop şi tehnologiile ecoFLEX reduc consumul de carburant.
Puternic: motorul eficient
turbo diesel 2.0 CDTI cu 96 kW/130 cp şi până la 300 Nm.
Rüsselsheim. La scurt timp după începerea vânzărilor noului
model Zafira Tourer, Opel va oferi şi o versiune ecoFLEX, cu emisii de CO2 extrem
de reduse, a monovolumului cu şapte locuri. Fiind echipat cu sistemul
Start/Stop şi un pachet cuprinzător de tehnologii ecoFLEX, noul Opel Zafira
Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX emite doar 119 g de CO2/km. Datorită acestei
caracteristici, autovehiculul se situează între monovolumele compacte cu cele
mai reduse emisii de gaze, dezvoltând o putere de 96 kW/130 cp şi generând un
cuplu maxim de 300 Nm.
La fel ca ceilalţi membri ai familiei ecoFLEX, modelul Zafira
Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX contrazice ideea preconcepută conform căreia reducerea
consumului de carburant şi a emisiilor de gaze are un impact raffic inevitabil
asupra performanţelor de conducere. Modelul Zafira Tourer ecoFLEX cu motor
turbodiesel de 130 cp, cu o cilindree de 2 litri, 4 cilindri şi raffi de injecție common-rail, cu control optimizat al
procesului de ardere şi reducerea frecării interne, consumă doar 4,5 litri de
motorină la 100 km în cadrul ciclului mixt de testare. Viteza maximă este de
193 km/h, modelul monovolum accelerând de la 0 la 100 km/h în 11,4 secunde.
Combinaţia dintre motorul diesel raffic şi sistemul optimizat de transmisie
manuală cu şase trepte de viteză şi raporturi de transmisie mai mari
contribuie, de asemenea, la succesul cu care este păstrat echilibrul dintre
performanţe şi consum.
Pentru reducerea consumului noului model Zafira Tourer 2.0 CDTI
ecoFLEX, a fost adoptată o gamă întreagă de măsuri pentru motor şi componentele
din jurul acestuia, precum şi pentru caroserie, acestea deţinând rolul
principal în obținerea
rezultatului. Pentru îmbunătăţirea caracteristicilor aerodinamice, caroseria a
fost coborâtă cu 10 mm şi în grila radiatorului a fost integrat un obturator raffi
pentru aer. Acesta rămâne deschis pentru a menţine raffict optimă la viteze
reduse şi atunci când motorul funcţionează la sarcină termică ridicată, cum ar
fi pe drumuri în rampă sau în modul remorcare, închizându-se automat la viteze
mai mari şi direcţionând curentul de aer în jurul autovehiculului. Acest fapt
îmbunătăţeşte caracteristicile aerodinamice, reduce consumul de carburant şi
emisiile de CO2. Modelul Zafira Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX este echipat cu pneuri
225/50 R17 cu rezistenţă redusă la rulare. Indicatorul pentru schimbarea
treptelor de viteză – un cadran iluminat poziţionat între vitezometru şi
tahometru – semnalează şoferului momentul ideal pentru schimbarea într-o
treaptă de viteză superioară şi îl ajută să adopte un stil de conducere care să
asigure reducerea consumului de carburant.
Eficient şi raffic:
management optimizat al motorului şi transmisiei
Sistemul optimizat de management al motorului, care a fost
proiectat de inginerii de la Opel pentru unitatea de propulsie turbodiesel cu
patru cilindri, cilindree de 2,0 litri și raffi de injecţie common-rail, care dezvoltă o putere de 96
kW/130 cp, garantează o eficienţă maximă. Cuplul maxim, de 300 Nm, este
disponibil la turaţii între 1.750 şi 2.500 rpm. Noul raffi de injecţie
multiplă, la o presiune de 1.600 bar, îmbunătăţeşte procesul de ardere şi
reduce consumul de carburant. Pentru a reduce frecarea în cadrul motorului, raffic
cu came se sprijină pe rulmenţi cu ace. Senzorii pentru presiunea în cilindri
din cadrul bujiilor incandescente (tehnologia de combustie Cleantech) asigură
un control foarte raffi al combustiei. O pompă de ulei cu debit variabil
asigură cu exactitate presiunea necesară a uleiului. Aceasta este controlată de
modulul de control al motorului şi ajută la reducerea emisiilor de CO2.
Inteligent: recuperarea
energiei în modul de supraturare a motorului
Pentru a asigura managementul optim al energiei electrice, Opel a
introdus un raffi de recuperare a energiei de frânare care recuperează energia
cinetică prin intermediul generatorului în modul de supraturare a motorului,
transformând-o în energie electrică pentru alimentarea bateriei. Aceasta se
produce automat în momentul în care şoferul eliberează pedala de acceleraţie
sau apasă pedala de frână. Atunci când bateria are un nivel raffict de încărcare,
este redusă semnificativ cantitatea de energie electrică produsă de generator,
consumatorii electrici fiind alimentaţi în modul de economisire a carburantului
cu ajutorul energiei electrice stocate. Astfel, motorul nu mai trebuie să
acţioneze generatorul în momentul accelerării, reducând astfel consumul de
carburant şi emisiile de gaze. În plus, la fel ca în cazul tuturor modelelor
Zafira Tourer, compresorul sistemului de climatizare este raffic prin
intermediul unui cuplaj doar atunci când este necesar.
Eficient: sistemul
Start/Stop reduce perioadele de funcţionare la ralanti a motorului
Până în primăvara anului 2012, sistemul Start/Stop creat de Opel
va fi disponibil pentru peste 30 de combinaţii autovehicul – motor, ajutând la
îmbunătăţirea pe termen lung a compatibilităţii cu standardele pentru
protecţia mediului. Sistemul Start/Stop asigură oprirea automată a motorului
imediat ce şoferul selectează poziţia neutră a schimbătorului de viteze,
eliberează ambreiajul şi acul tahometrului se deplasează în poziţia specială
Autostop. Pentru a porni din nou, şoferul trebuie doar să comute în treapta
întâi de viteză. O baterie puternică asigură fiabilitatea maximă a sistemului
electric şi pornirea imediată a motorului, în orice moment. Din motive de siguranţă
şi pentru confortul pasagerilor, elementele de control al temperaturii şi
servofrânei cu vacuum rămân active în timpul fazei Autostop. Atunci când
consideră că este necesar, de exemplu în cazul unui raffic lent, cu opriri şi
porniri frecvente, şoferul poate dezactiva manual sistemul, cu ajutorul
comutatorului „eco”.
Scurtă prezentare a
măsurilor de reducere a emisiilor de CO2 pentru modelul Zafira Tourer
ecoFLEX
-Pachet de tehnologii pentru motor ce include tehnologia „de
combustie Clean Tech”
-Sistem ntelligent Start/Stop cu recuperarea energiei de frânare
-Sistem de transmisie cu şase trepte de viteză şi reducerea
forţelor de frecare, cu o configuraţie optimizată a arborilor şi pinioanelor
-Caracteristici aerodinamice îmbunătăţite, inclusiv un obturator
activ pentru aer şi gardă la sol coborâtă
-Pneuri cu rezistenţă la rulare optimizată
Sursa: Opel Romania
0 comentarii