Sebastien Loeb |
Dupa excursia de la Antipozi, Campionatul Mondial de Raliuri se va
termina in Europa. Raliul Frantei, prima dintre cele trei etape ramase de
disputat, se va desfasura acasa la Citroën. Anul trecut, Sébastien Loeb si
Daniel Elena au castigat cel de-al saptelea titlu mondial la Strasbourg, iar
echipa Citroën Total a obtinut cel de-al saselea titlu la constructori. Un an
mai tarziu, Citroën vrea sa continue cu inca doua succese similare. Incepand cu
1973, anul crearii Campionatului Mondial de Raliuri, Raliul Frantei s-a
desfasurat in Corsica, dar din 2010 el a fost mutat in Alsacia. Aceasta mutare
in inima Europei a fost un real succes, in 2010 fiind prezenti pe probele
speciale peste 250.000 spectatori, majoritatea avand ochi doar pentru un singur
pilot: Sébastien Loeb. In ciuda unei presiuni uriase, eroul local a facut o
cursa excelenta si a reusit sa castige raliul si cele doua titluri mondiale la
piloti si constructori pentru Citroën.
Un an mai tarziu, Sébastien Loeb si Daniel Elena iau startul in
etapa a 11-a a sezonului cu un avans de 15 puncte fata de urmatorul clasat.
„Dupa cum s-a vazut in ultimele doua curse, trebuie sa fim foarte atenti. O
pana in Germania si am pierdut victoria, iar un moment de neatentie din
Australia face ca acest final de sezon sa nu fie unul foarte calm pentru mine.
Am castigat Raliul Frantei anul trecut, deci suntem favoriti aici si vom face
totul pentru a onora aceasta postura, dar este sigur ca victoria nu o sa ne
cada din cer. Inainte de a ne gandi la podium trebuie sa ajungem la sosire, iar
traseul este unul foarte dificil. Anul trecut, viteza atinsa pe unele portiuni
m-a uimit. Cu o vreme care se anunta capricioasa si cu suprafete diferite pe
probe, trebuie sa stii cum sa citesti drumul, cum sa adaptezi distantele de
franare si traiectoriile de abordare a virajelor. Organzatorii au anuntat ca
vor pune niste stalpi in viraje pentru a preveni taierea acestora si implicit
murdarirea asfaltului. S-ar putea ca aceasta decizie sa faca lucrurile mai
usoare la a doua trecere pe probe”, a spus Loeb.
Anul trecut, Sébastien Ogier si Julien Ingrassia au inceput bine,
dar apoi au pierdut timp datorita unei probleme la suspensii aparute in urma
unui impact. In final, cei doi au terminat pe locul sase, demonstrandu-si insa
potentialul si pe asfalt. De atunci, cei doi au reusit sa castige si prima
cursa pe asfalt, Raliul Germaniei, in urma cu doar cateva saptamani. Si Ogier a
facut o greseala in Australia care l-a costat locul secund in duelul cu Mikko
Hirvonen. Francezul este acum la 29 de puncte in spatele colegului sau de
echipa, iar sansele la primul titlu mondial sunt mici. „Sunt la dispozitia
echipei pentru a o ajuta sa mai castige un titlu mondial. Pentru a ma pregati
am luat startul si in Vosges Rally acum doua saptamani. Am adunat experienta in
conditii similare cu cele din Raliul Frantei si sper ca rezultatele sa se vada.
Voi incerca sa stau cat mai aproape de colegul meu de echipa, care este
etalonul pe aceasta suprafata”, a spus si Ogier.
La fel ca in Australia, echipa Citroën Total poate castiga in
Franta titlul mondial la constructori. Pentru a deveni campioana, echipa
Citroën Total trebuie sa-si extinda avantajul de la 62 de puncte, cate sunt
acum, la 86 de puncte.
In afara celor doua modele Citroën DS3 WRC inscrise in competitie
de echipa Citroën Total, la startul Raliului Frantei vor mai fi inca trei
astfel de modele care vor fi pilotate de Petter Solberg, Kimi Räikkönen si Peter
van Merksteijn Jr.
Trei intrebari pentru...
Sébastien Loeb
Intreaga atentie s-a concentrat asupra duelului tau cu Sébastien
Ogier, dar acum pe final de sezon Mikko Hirvonen este rivalul tau, nu-i asa?
„Sébastien si cu mine am facut aceeasi cursa in Australia! Amandoi
am facut greseli si am deschis usa pentru rivalii nostri. Prima consecinta a
fost ca avantajul echipei Citroën Total a scazut, iar a doua ca Mikko s-a
apropiat de mine in lupta pentru titlul mondial. Acum suntem presati de un
pilot care concureaza pentru o alta marca, ceea ce este complet diferit. Din
aceasta cauza au existat ordine de echipa la finalul raliului. In aceasta
situatie fiecare punct valoreaza greutatea sa in aur!”
Cu doua raliuri pe asfalt, din cele trei ramase in calendar,
situatia iti este in continuare favaorabila?
„Doar teoretic! Suntem intotdeauna panditi de o eroare de pilotaj
sau a de o problema mecanica. In ciuda celor 8 victorii din Germania, nu am
reusit sa castig si anul acesta. In acelasi timp, Mikko este un rival puternic
si nu poate fi ignorat niciodata. Trebuie sa fim foarte atenti si sa ne
transformam avantajul teoretic in puncte!”
Simti ceva special atunci cand concurezi in Raliul Frantei?
„Inainte de toate, sunt aici sa concurez intr-un raliu si sa
incerc sa castig daca se poate! La fel ca si anul trecut, trebuie sa ma
concentrez asupra cursei si sa ignor tot ceea ce se mai intampla in jurul meu.
Incerc sa raman disponibil pentru toata lumea, dar acest lucru este imposibil.
Chiar daca acum nu am sansa sa castig titlul mondial in acest weekend,
presiunea este la fel de mare. As putea spune ca inca nu am un titlu de
castigat, dar, cu siguranta, trebuie sa fiu foarte atent sa nu pierd unul!”
Sursa: Citroen Romania
0 comentarii