Mai multe autovehicule
vândute în august 2011 decât în orice altă lună începând cu sfârşitul anului
2008.
Producţia de autovehicule
va funcţiona la capacitate maximă de la începutul primului trimestru din 2012.
Creşteri mari de vânzări,
anticipate pentru următorii ani.
Economii de scară realizate
cu sistem modular de componente.
Produse competitive pentru
noul Mercedes-Benz Actros.
Daimler
Trucks rămâne optimist în ciuda scăderii preţurilor din stoc şi a creşterii riscului
economic de pretutindeni. „ Afacerea cu camioane reprezintă o afacere de bunuri
capitale şi, în consecinţă, este supusă fluctuaţiilor ciclice”, a spus Andreas
Renschler, Membru al Daimler AG Board of Management, reponsabil pentru Daimler
Trucks şi Daimler Buses, la conferinţa de presă de prezentare a noului camion
de mare tonaj Mercedes-Benz Actros de la Münsingen. „Noi ne-am pregătit pentru
aceste fluctuaţii economice. Situaţia excepţională din 2008 a demonstrat în mod
clar că avem situaţia sub control. Programul nostru strategic Global Excellence
ne permite să adaptăm flexibil sistemele noastre globale de producţie pe
pieţele din zonele respective şi să oferim gama de produse cu tehnologia
potrivită fiecărei pieţe.”
Daimler
Trucks a vândut 256.618 autovehicule până la sfărşitul lunii august 2011, ceea
ce înseamnă o creştere de 18 procente faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
În plus, în luna august 2011 Daimler Trucks a vândut mai multe autovehicule
decât în orice altă lună de la sfârşitul anului 2008 (39.090 unităţi).
De
asemenea, compania este optimistă şi în ceea ce priveşte lunile ce urmează:
„Volumul pieţei de camione din Europa este încă sub nivelul perioadei de
dinainte de criză, dar ne aşteptăm ca piaţa să se extindă cu 35 până la 40 de
procente în acest an”, a explicat Renschler. „Clienţii noştri
primesc un impuls, iar acest lucru se reflectă şi în
activitatea noastră ca producători de camioane. Unităţile noastre de producţie vor opera la capacitate maximă în
acest an şi deja primim comenzi şi pentru următorul an”, a spus Andreas
Renschler.
Şi în
Statele Unite ale Americii perspectivele rămân pozitive, Daimler Trucks
preconizând creşteri de piaţă de 30-35 de procente. „Credem că putem valorifica
poteţialul uimitor din regiunea NAFTA. Programul preşedintelui Obama de
stimulare în valoare de 450 miliarde de dolari va avea un efect pozitiv
adiţional pe piaţa camioanelor din regiunea NAFTA, mai ales că sunt plănuite
multe proiecte de infrastructură din acei bani”, a spus Andreas Renschler.
În ciuda
triplului dezastru de la începutul acestui an, Japonia pare să se îndrepte din
nou spre creştere, iar cererea mare de servicii de transport rutier şi
transport maritim din 2011 va face posibilă creşterea economică la acelaşi
nivel ca înainte de dezastrul natural.
Creşteri mari de vânzări
preconizate pentru anii următori
Cererea de
automobile continuă să crească rapid pe noile pieţe. Vânzările pentru
autoturisme şi pentru autovehicule comerciale uşoare ar putea să crească cu 40
de milioane pe an începând de acum până în 2020. Un total de 80% din creşterea
anticipată – 32 de milioane de autovehicule – va fi generat în afara triadei, a
autoturismelor şi autovehiculelor uşoare comerciale în mod egal.
În
consecinţă, Daimler Trucks îşi extinde capacitatea în special pe pieţele
emergente. De exemplu, BharatBenz va deschide o fabrică de producţie în India
în Aprilie 2012, iar Daimler Trucks extinde parteneriatul cu Kamaz în Rusia.
Primul produs fabricat împreună de cele două companii a fost deja prezentat la Moscova:
Un camion marca Kamaz cu componente Daimler create pentru Rusia – cea mai mare
piaţă de camioane din Europa. De asemenea, Daimler Trucks aşteaptă ca până la
încheierea anului, guvernul chinez să acorde ultimele permisiuni restante
pentru parteneriatul său cu Foton în China.
Se
preconizează că piaţa globlă de camioane (HD/MD) va creşte de la 2,5 milioane
la 3 milioane de unităţi pentru perioada 2010-2013. Daimler Trucks
intenţionează să beneficieze disproporţionat de această creştere, scopul său
fiind să crească vânzările de camioane în această perioadă de la 355.000 (2010)
la mai mult de de 500.000 unităţi, şi apoi să vândă 700.000 camioane pe an în
întreaga lume până la sfârşitul acestei perioade.
„Pentru că
nu ne dorim să avem doar o creştere, ci o creştere profitabilă, noi ne-am setat
un obiectiv clar de a ajunge la un profit de 8% în 2013, şi de a menţine acest
nivel pe tot parcursul ciclurilor”, a spus Renschler. „Daimler Trucks a ajuns
deja la un profit de 6,9% la sfârşitul primei jumătăţi a acestui an, astfel că
deja ne îndreptăm într-o direcţie bună.”
Economiile de scară
realizate cu sistem modular de componente
Daimler
Trucks investeşte consistent în noi produse, cercetare şi dezvoltare. Reţeaua
de dezvoltare globală a companiei şi deceniile de implicare în proiecte
multi-brand au condus la crearea unui sistem modular, care permite generarea de
sinergii şi produsele potrivite cerinţelor specifice clienţilor şi pieţei .
Efectele
de sinergie au fost realizate cu sisteme de propulsie, de exemplu, prin noua
generaţie de motoare pentru Mercedes-Benz Actros.
Noua
generaţie de motoare de camioane a simplificat gama anterioară de patru familii
de motoare din patru fabrici la una singură fabricată în două locaţii.
Motoarele au fost deja introduse cu succes la Fuso în Japonia şi la Daimler
Trucks North America în SUA.
Produse competitive în
Europa
Noul
Mercedes-Benz Actros este rezultatul unei investiţii substanţiale de mai bine
de 10 ani de muncă, peste 20 de milioane km de teste, şi peste mai mult de 2 miliarde
de euro cheltuite pentru dezvoltarea şi producţia acestei tehnologi. Noul
camion Actros stabileşte nivelul de referinţă în rândul concurenţilor săi în
materie de manevrabilitate, confort şi economie de consum. „Noul Actros este
cel mai bun camion pe care l-am prezentat vreodată şi, de asemenea, este cea
mai importantă inovaţie a deceniului.” a spus Renschler.
Autovehiculul
este, de fapt, primul camion destinat transportului pe distanţe lungi,
construit complet conform cerinţelor de emisii Euro VI. În timp ce consumul a
fost redus cu mai mult de 7% în versiunea Euro V a noului camion Actros, chiar
şi versiunea cu motorizare Euro VI consumă cu peste 4% mai puţin decât
predecesorul său.
Sursa: Mercedes-Benz Romania
0 comentarii