ŠKODA
prezintă, la IAA, un concept de design denumit MissionL.
Primul
studiu, apropiat de imaginea finală a modelului de producţie, beneficiază de
noul design ŠKODA.
Marca
va prezenta cel de-al şaselea model din gamă.
“Ofensiva
Modelelor” este pe punctul de a începe.
Principala atracţie a
prezentării ŠKODA de la Salonul Internaţional Auto de la Frankfurt, de anul
acesta, este un concept de design liftback, denumit MissionL. Apropiat de
designul modelului de producţie, acest concept oferă imagina celui de-al
şaselea model din gama ŠKODA, care va fi lansat în Europa, Rusia şi China în
2012. Înainte de finalul acestui an, marca va lansa deja noul sedan compact în
India, într-o versiune specifică. Creat exclusiv pentru piaţa indiană, acest
model va marca „Ofensiva de Modele” ŠKODA, un amplu proiect creat pentru a
ajuta marca să îşi crească vânzările, la nivel internaţional, la 1,5 milioane
de autovehicule anual, până în 2018.
MissionL se mândreşte cu
liniile pure şi precizia construcţiei, prezente în toate detaliile. Proporţiile
bine echilibrate sunt o combinaţie de suprafeţe cu un design pur şi linii
precise. Impresia de robusteţe şi eleganţă a acestui liftback este subliniată
de liniile îndrăzneţe ale aripilor, combinate cu jante din aliaj uşor, de
18". Fiind foarte asemănător cu conceptul VisionD, una dintre trăsăturile
dominante ale părţii frontale este noua imagine dată de elementele tipice de
design ale mărcii ŠKODA. Logoul săgeţii înaripate este acum un element
independent, care domină partea din faţă a capotei. Formată din lamele
verticale, grila radiatorului este încadrată într-o ramă cromată. Aranjate în
forma unui trifoi cu patru foi, farurile şi proiectoarele de ceaţă din faţă ies
în evidenţă, mai ales la asfinţit. Structura cristalină a semnalizatoarelor
delicate, integrate, şi a luminilor de zi poziţionate la baza farurilor, are la
bază liniile precise, care fac referire la calitatea excelentă a lucrărilor
sticlarilor cehi. Acest motiv este prezent şi în alte zone, atât de pe
caroserie cât şi din interior.
Designerii au utilizat
îmbinările dintre aripi şi bara de protecţie pe post de elemente decorative
îndrăzneţe. Fiecare dintre aceste linii exacte se termină armonios. Trei linii
de pe lateral şi de pe spatele maşinii formează, în zona stopurilor, un
triunghi delicat, care pare tăiat în sticlă. Blocurile optice spate dispun de o
suprafaţă albă, clară şi cu tăieturi fine, ca de cristal, şi sunt încadrate de
o lampă roşie, în forma literei C.
Conceptul este acoperit
cu un plafon panoramic, din sticlă cu tentă de culoare închisă. La fel ca şi
exteriorul, interiorul este foarte elegant. Mai mult, interiorul îmbină nivelul
ergonomic sofisticat cu funcţionalitatea ridicată. În timp ce structura
orizontală a interiorului reprezintă o demonstraţie de generozitate, bordul, tapiţeria
şi volanul, cu designul său alb-bej, conferă o imagine tinerească. Panourile
portierelor sunt acoperite cu material textil, al cărui model arată ca şi
faţetele unui cristal şlefuit, ceea ce aduce şi în interiorul maşinii motivul
tradiţional al sticlăriei din Cehia.
“Am avut o abordare
foarte puristă în ceea ce priveşte acest studiu de design – am structurat
suprafeţele într-un mod simplu, dar impresionant,” declară Jozef Kabaň,
Directorul Departamentului de Design ŠKODA, cu privire la filosofia acestui
concept. Drept rezultat, automobilul are o imagine puternic sportivă. “Designul
oferă simplitate şi un caracter tineresc. Viaţa a devenit foarte complexă, iar
de aceea, mulţi oameni îşi doresc simplitate si precizie. Desgin-ul conceptului
MissionL îndeplineşte aceste dorinţe,” a adăugat Jozef Kabaň.
Sursa: Skoda Romania
0 comentarii