BMW X1 |
Începând cu septembrie
2011 gama de modele BMW beneficiază de un pachet amplu de noi tehnologii.
Dintre acestea se remarcă noile motorizări cu tehnologie TwinPower Turbo,
sisteme noi BMW EfficientDynamics precum şi noi aplicaţii BMW ConnectedDrive.
Între noutăţile importante se mai înscriu şi două versiuni ultra-eficiente
EfficientDynamics Edition pentru X1 şi Seria 5 şi echipamente BMW Individual
pentru un număr extins de modele, precum şi premiera pachetului M pentru BMW Seria 5 GranTurismo şi BMW Seria 7 ActiveHybrid.
Noi motorizări în gama
BMW
Anul 2011 marchează
debutul unei game extinse de motorizări BMW. Primul motor pe benzină cu patru
cilindri şi tehnologie TwinPower Turbo a debutat în primăvara acestui an pe BMW
X1 xDrive28i. BMW revine la motoarele pe benzină de patru cilindri turbo după
mai bine de 40 de ani, după ce în anii '70 BMW prezenta legendarul 2002 Turbo.
Era unul dintre modelele sportive aparţinând Noii Clase, gamă de modele care
marca revenirea financiară a mărcii şi care se lansa cu exact 50 de ani în urmă
la Salonul Auto de la Frankfurt din 1961. Alături de mai multe versiuni de
motorizări de patru cilindri de 1,6 şi 2,0 litri benzină, BMW a revizuit şi
gama de motorizări diesel de patru şi şase cilindri. După ce, cu versiunea BMW Seria
1123d Coupe, BMW era primul producător care depăşea bariera de 100 CP/ litru
pentru propulsoare diesel, gama de motorizări include acum o versiune de 2
litri şi 218 CP şi una de 3 litri şi 313 CP. În total, incluzând şi cele două
motorizări de 1,6 litri benzină care debutează pe Seria 1, din luna septembrie vor fi introduse nu mai puţin de
7 motorizări noi pe un spectru larg de modele, de la BMW
Z4, până la BMW Seria 5, de la BMW X1, până la BMW Seria 6.
Până acum disponibil
pe BMW X1, propulsorul de doi litri, patru cilindri, dezvoltă 180 kW/245 CP şi
un cuplu maxim de 350 Nm pe o plajă impresionantă de turaţii: între 1250 şi
4800 rpm. De la 1 septembrie, noul motor va fi disponibil pe toate modelele BMW
Seria 5 şi pe BMW Z4 sDrive28i, cu aceleaşi caracteristici de putere şi cuplu.
Ca referinţă, consumul
mixt pentru modelul Z4 echipat cu acest propulsor este, conform standardelor
UE, de numai 6,8 litri per 100 km şi emisiile sunt de 159 g per km, în
contextul în care acceleraţia 0-100 km este de numai 5,7 secunde (cutie
manuală).
Tot de la aceeaşi dată
îşi face debutul şi versiunea de patru cilindri, doi litri benzină TwinPower
Turbo care dezvoltă 135 kW/ 184 CP între 5000 şi 6250 rpm şi un cuplu maxim de
270 Nm între 1250 şi 4500 rpm şi intră în echiparea modelelor BMW Seria 5
520i (Sedan, Touring şi Gran Turismo), BMW X1 sDrive20i, xDrive20i şi BMW X3
xDrive20i.
Pentru noul BMW Z4
echipat cu acest motor, consumul mixt este, conform standardelor UE, de numai 6,8
litri per 100 km şi emisiile sunt de 159 g per km, în contextul în care
acceleraţia 0-100 km este de numai 6,9 secunde (cutie manuală).
BMW Seria 5 |
Şi gama de propulsoare
diesel a fost semnificativ îmbunătăţită. Pentru luna septembrie se lansează
noul 525d Sedan şi Touring. Propulsorul de 2,0 litri, cu carter integral din
aluminiu, dispune de supraalimentare Variable Twin Turbo în două faze şi de
injecţie directă common-rail cu injectoare piezoelectrice. Noul motor are masa
redusă şi, datorită tehnologiei VNT a turbocompresorului mic, o reacţie
instantanee. Turbocompresorul mic intră în funcţiune la turaţii reduse ale
motorului, în timp ce contribuţia turbinei mari variază răspunsul în funcţie de
acceleraţie.
Noul BMW 525d oferă o
creştere a puterii de 10 kW faţă de modelul anterior, dezvoltând acum 160
kW/218 CP la 4.400 rpm. Vârful curbei de cuplu - 450 Newton metri - este
disponibil pe un interval al turaţiilor cuprins între 1.500 şi 2.500 rpm.
După ce a fost
prezentat pe BMW Seria 5 530d xDrive, creşte şi numărul de modele echipate cu
acest propulsor deosebit de eficient şi dinamic, cu o putere de 190 kW/ 258 CP
la 4000 rpm şi 540 Nm (sau 560 Nm pentru versiunile xDrive) între 1500 şi 3000
rpm. Noul propulsor echipează acum toate versiunile BMW Seria 5 530d Sedan şi
Touring, precum şi noul BMW X3 xDrive30d.
Pentru BMW 530d
echipat cu acest motor, consumul mixt este, conform standardelor UE, de numai
5,3 litri per 100 km şi emisiile sunt de 139 g per km, în contextul în care
acceleraţia 0-100 km este de numai 6 secunde (cutie automată, tracţiune spate).
Tot din septembrie îşi
face debutul şi noul propulsor diesel, şase cilindri, TwinPower Turbo care
dezvoltă o putere maximă de 230 kW/ 313 CP la 4000 rpm şi 630 Nm între 1500 şi
2500 rpm. Noul propulsor continuă pedigriul BMW de motorizări diesel cu peste
100 CP per litru şi va fi primul diesel care echipează noile BMW Seria 6 Coupe
şi Cabriolet. Va fi disponibil, încă de la început, în total, pentru 7
modele: BMW 535d (Sedan şi Touring), BMW 535d xDrive (Sedan şi Touring), BMW
640d Cabriolet, BMW 640d Coupe şi BMW X3.
Pentru 640d Coupe,
consumul mixt este, conform standardelor UE, de numai 5,4 litri per 100 km şi
emisiile sunt de 155 g per km, în contextul în care acceleraţia 0-100 km este
de numai 4,8 secunde.
Noi modele
EfficientDynamics Edition
BMW Seria 3
EfficientDyanmisc Edition, disponibil în versiunea Sedan şi Touring, a
reprezentat modelul de avangardă în ceea ce priveşte tehnologiile mărcii de
reducere a consumului şi a emisiilor în contextul în care performanţele
dinamice sunt o referinţă în segment. Într-un test realizat de revista
ProMotor, jurnalistul Tudor Bratu reuşea să parcurgă cu modelul Sedan drumul
Bucureşti - München de 1500 km cu un singur plin de combustibil şi o viteză
medie de peste 80 km/h, demonstrând performanţele modelului în condiţii reale
de condus.
Din luna septembrie
debutează încă două modele noi ultra-eficiente: BMW X1 sDrive20d
EfficientDynamics Edition şi BMW 520d EfficientDynamics Edition. Ambele versiuni
beneficiază de cele mai extinse tehnologii BMW EfficientDynamics, precum
recuperarea energiei de frânare, sistemul Auto Start-Stop sau TwinPower Turbo.
Suplimentar, la fel ca la BMW Seria 3 EfficientDyanmics Edition, un ambreiaj
cuplat la o volantă dublă cu pendul centrifugal care asigură o funcţionare
optimă a motorului şi la turaţii joase, oferind astfel o eficienţă crescută.
Indicatorul treptei de viteză recomandate a fost modificat pentru un condus
într-un regim de turaţii mai scăzut.
Cu o putere maximă
(135 kW/184 CP) şi un cuplu (380 Newton metri) care nu au suferit modificări,
BMW EfficientDynamics Edition înregistrează un consum mediu de combustibil, în
ciclul de testare EU, de 4,5 l/100 km şi un nivel al emisiilor CO2 de 119 grame
per kilometru. Aceste date reprezintă o îmbunătăţire de aproape 10% faţă de cel
mai eficient adversar din segment, în ciuda faptului că BMW 520d
EfficientDynamics Edition este mai puternic decât modelele concurenţei. În
acelaşi timp sprintul 0-100 km de numai 8,2 secunde este de asemenea superior
competiţiei. Modelul este disponibil la un preţ de 35 950 Euro fără TVA.
BMW X1
EfficientDynamics Edition vine, de asemenea, cu o tehnologie nouă pentru
izolarea fonică a motorului care din septembrie 2011 va fi preluată pe toate
motorizările diesel noi.
La fel ca la BMW Seria
3, propulsorul dezvoltă o putere de 120 kW/163 CP la o turaţie cuprinsă între
3.500 şi 4.200 rpm şi atinge un maxim al cuplului de 360 Newton-metri pe o
plajă cuprinsă între 1.750 şi 3.000 rpm. Consum mixt obţinut este de 4,5 litri
per 100 km şi respectiv 119g CO2 per km, conform normelor de test UE. În
acest condiţii sprintul 0-100 este de numai 8,3 secunde. Modelul este
dipsonibil la un preţ de 26 150 Euro fără TVA.
Tehnologii noi BMW
EfficientDynamics
Driving Experience
Control
După debutul anunţat pe BMW Seria 1, comutatorul „Driving Experince Control" va fi oferit standard şi pe modelele BMW Seria 5 şi BMW Seria 6 cu motoare cu patru şi cinci cilindri.
După debutul anunţat pe BMW Seria 1, comutatorul „Driving Experince Control" va fi oferit standard şi pe modelele BMW Seria 5 şi BMW Seria 6 cu motoare cu patru şi cinci cilindri.
Alături de modurile de
rulare „COMFORT", „SPORT" şi „SPORT +", conducătorul va putea
alege şi „ECO PRO". Acesta permite un stil de condus mai relaxat, la
turaţii reduse şi mai eficient prin modificarea răspunsului acceleraţiei,
managementul motorului şi, pentru cutiile automate, regimul de turaţie pentru
schimbarea treptelor de viteză. Informaţiile din display-ul de bord se modifică
pentru a afişa autonomia câştigată printr-un condus economic şi recomandă
nivelul optim pentru apăsarea acceleraţiei. În acelaşi timp, modul ECO PRO programează
funcţiile de confort gestionate electric, precum încălzirea scaunelor,
oglinzilor exterioare sau funcţionarea aerului condiţionat, pentru a funcţiona
într-un regim mai redus, având ca obiectiv economisirea de energie.
Auto Start-Stop
Odată cu introducerea pachetului de măsuri BMW EffcientDynamics pentru BMW Seria 1 la Salonul Auto de la Geneva, din 2007, BMW a fost în avangarda dezvoltării sistemului Auto Start-Stop. Începând cu primăvara anului trecut, BMW M3 a fost primul model sport din gamă echipat cu acest sistem, atât pentru cutia manuală, cât şi pentru cea automată, cu şapte trepte şi dublu ambreiaj. Cu debutul BMW X3 în toamna anului trecut, a fost oferit prima dată acest sistem împreună cu o cutie automată cu 8 trepte.
Odată cu introducerea pachetului de măsuri BMW EffcientDynamics pentru BMW Seria 1 la Salonul Auto de la Geneva, din 2007, BMW a fost în avangarda dezvoltării sistemului Auto Start-Stop. Începând cu primăvara anului trecut, BMW M3 a fost primul model sport din gamă echipat cu acest sistem, atât pentru cutia manuală, cât şi pentru cea automată, cu şapte trepte şi dublu ambreiaj. Cu debutul BMW X3 în toamna anului trecut, a fost oferit prima dată acest sistem împreună cu o cutie automată cu 8 trepte.
În acelaşi timp cu
extinderea numărului de modele echipate (toate standard) cu sistemul Auto
Start-Stop, este acum disponibil şi la BMW Seria 5 şi BMW Seria 6, pentru
motorizările de patru şi şase cilindri. Împreună cu versiunile BMW Seria 1, BMW
Seria 3 cu cutie manuală şi BMW X3 cu cutii manuale şi automate, BMW oferă un
număr mai mare de modele echipate standard cu funcţia Auto Start-Stop, decât
orice alt producător de pe piaţă.
Noi funcţii BMW
ConnectedDrive
BMW ConnectedDrive
şi-a făcut debutul cu exact 12 ani în urmă, la Salonul Auto de la Frankfurt din
septembrie 1999. Acum această denumire înglobează un set de aproximativ 70 de
aplicaţii şi funcţii disponibile diferenţiat la nivel mondial care urmăresc
îmbunătăţirea confortului, siguranţei şi oferă un număr ridicat de soluţii
infotainment în automobil (pentru România sunt disponibile până la 30 de
funcţii).
Luna septembrie
marchează debutul unor serii noi de aplicaţii BMW ConnectedDrive, precum şi
răspândirea lor pe o gamă extinsă de modele.
Odată cu lansarea noului
BMW Seria 1 în septembrie, are premiera sistemul BMW Live. Acesta foloseşte
conexiunea la internet a telefonului mobil şi vine cu o serie nouă de funcţii,
alături de cele deja existente de internet browsing şi BMW Apps. Alături de
informaţii precum ştiri, vreme sau noutăţi bursiere, cele mai valoroase funcţii
vor fi Google Local Search (care foloseşte Google Maps pentru identificarea de
puncte de interes suplimentare), Google Panoramio şi Google Street View pentru
afişarea unor imagini de la destinaţie, făcând orientarea conducătorului auto
şi mai facilă.
După o serie succesivă
de îmbunătăţiri ale acoperii, harta
BMW Navigation Professional 2012 va oferi în premieră din septembrie 2011 o
acoperire detaliată, integrală, şi a României.
Noul Head-Up-Display
cu un spectru complet de culori, îşi va face debutul din luna septembrie pe
modelele BMW Seria 5 şi BMW Seria 6. Avantajele pe care le aduce sunt o
reprezentarea a imaginilor de cea mai înaltă calitate, pentru o informaţie mai
clară şi mai detaliată. Suplimentar, BMW Seria 5 Sedan şi Touring oferă şi
opţiunea de deschidere automată a hayonului, lunetei hayonului (atunci când
hayonul nu este operat electric) sau portbagajului (în cazul versiunii Sedan).
Este o funcţie inovativă care, asemenea Sistemului de acces confort, detectează
când utilizatorul auto se află în spatele automobilului şi permite deschiderea
automată la efectuarea unei mişcări de picior.
Mai multe posibilităţi
de personalizare cu BMW Individual
Culorile care au
fascinat pe BMW M3, oferite prin pachete speciale, ediţii limitate - Fronzen
Grey Metallic şi Frozen Silver, sunt disponibile acum pentru BMW Seria 5 Sedan
şi GranTurismo, BMW Seria 6 Coupe şi Cabriolet şi BMW Seria 7 sub forma unor
opţiuni BMW Individual. Alături de acestea mai este oferită şi
Brilliant White Metallic. Preţul pentru aceste culori, care au o strălucire
metalică dar şi o acoperire omogenă, ca în cazul nuanțelor
mate, pentru o strălucire cu adevărat unică, este de aproximativ 3000 de Euro
fără TVA.
Oferta tradiţională
BMW Individual era adresată clienţilor de BMW Seria 7 şi BMW Seria 6 cu un
pachet extins de opţiuni de personalizare, de la culori speciale şi inserţii de
lemn, până la jante sau echipamente precum frigider pentru compartimentul din
spate.
Este pentru prima dată
când pentru modelele BMW Seria 5 Sedan şi GranTurimso, precum şi BMW X5 şi BMW
X6 sunt disponibile astfel de opţiuni de personalizare exclusivă. Şi oferta nu
se opreşte doar la aceste culori (pentru BMW X5 şi X6 este oferit un set de
patru culori: Azurite Black metallic, Ruby Black metallic, Pearl Silver
metallic, Citrin Black metallic). Este oferită aproape întreaga gamă de opţiuni
de personalizare BMW Individual - inserţii de lemn, tapiţerii cu conţinut de
piele sau capitonaj al plafonului cu piele Alcantara.
Suplimentar, oferta de
noi opţiuni de personalizare este întregită cu pachetul M Sport disponibil acum
pentru BMW Seria 5 Gran Turismo şi BMW Seria 7 ActiveHybrid. Este vorba de
elemente de decor de interior şi exterior, Pachetul aerodinamic M, jante
speciale M şi Suspensie M Sport.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii