Foto: Freepik
Cum sa-mi pregatesc
masina pentru iarna? Aceasta intrebare ar trebui sa fie in mintea tuturor
posesorilor de masini. Sunt cateva operatii, pe cat de simple si ieftine, pe
atat de importante, mai ales in contextul unei ierni capricioase.
Cel mai important
este sa trecem la anvelope de iarna. Comparativ cu anvelopele de vara, cele de
iarna au o consistenta diferita, oferind tractiune sporita la temperaturi mai
joase de 7 grade Celsius. De asemenea, anvelopele de iarna au profilul benzii
de rulare mai adanc, permitand o aderenta buna pe zapada si carosabil inghetat.
Verificarea
nivelului de ulei. Pe langa nivelul de ulei este important sa verificam de asemenea, sa
nu fie scurgeri, crapaturi la conducte sau pur si simplu, sa fie pus corect
capacul.
Verificarea
antigelului este o operatie importanta pentru a asigura o functionare optima a
motorului si opreste inghetul, dar ajuta si la incalzirea, respectiv racirea
vehiculului. Este foarte important sa nu combinam un tip de antigel cu altul,
acest lucru poate duce la o uzura accentuata a instalatiei.
Verificarea
stropitoarelor de parbriz si a stergatoarelor are atat un rol estetic cat
si unul de siguranta. Este important sa verificam daca stropitoarele nu sunt
infundate si daca stergatoarele nu au un nivel avansat de uzura. De asemenea
sugeram folosirea solutiilor speciale pentru sezonul rece, care ajuta la
dezghetarea parbrizului.
Verificarea
bateriei. Trebuie sa verificam daca aceasta este in parametri de functionare,
daca este cumva fisurata, daca bornele sunt oxidate si daca nivelul acidului
este optim (in cazul bateriilor la care se poate verifica acest nivel).
Verificarea
luminilor, incalzirii si dezaburirii sunt esentiale iarna. De obicei iarna vizibilitatea
este redusa, asa ca nimic nu poate fi mai rau decat un far ars, un bec spate
sau o semnalizare care nu functioneaza. Fiind iarna, trebuie sa verificam daca
sistemul de incalzire functioneaza la parametri normali si daca dezaburirea isi
face datoria.
Verificarea
bujiilor, atat la motoarele diesel cat si la motoarele pe benzina este foarte
importanta. La motoarele diesel, defectarea sau slaba functionarea a uneia sau
a mai multor bujii duce la imposibilitatea pornirii motorului la temperaturi
scazute. La motoarele pe benzina, in afara de imposibilitatea pornirii
motorului, intervine si functionarea neregulata a acestuia, chiar si in cazul
fericit in care motorul porneste.
Verificarea franelor
este
cea din urma, dar este extrem de importanta. Iarna este cel mai greu sa franezi
si cel mai periculos. Tocmai de aceea trebuie sa fiti sigur ca placutele sunt
in stare buna, ca lichidul de frana este la nivelul corect si ca toata
instalatia este in stare optima de functionare.
Va doresc drum bun si trafic cat mai
fluent!
0 comentarii