Salt în timp: aspect dinamic şi caracteristici premium pentru a treia generaţie.
Flexibilitate de top: concept de scaune exclusivist, sisteme inteligente de depozitare şi transportare.
Confort şi siguranţă: sisteme inovatoare de asistenţă pentru o conducere relaxată.
Înalt nivel de eficienţă: Zafira Tourer ecoFLEX cu emisii de doar 119 g de CO2/km.

Rüsselsheim. Oferind o combinaţie perfectă între funcţionalitate şi eleganţă, noul Opel Zafira Tourer transpune valorile Insignia în segmentul monovolumelor: caracteristici premium, tehnologii inovatoare şi design dinamic, sculptural. Opel a înfiinţat segmentul de piaţă al furgoanelor compacte cu şapte locuri în 1999. Datorită sistemului de scaune Flex7 considerabil reproiectat, noul Zafira Tourer stabileşte noi standarde în materie de flexibilitate şi atmosferă în interiorul autovehiculului.

Însă inovaţiile celei de-a treia generaţii a modelului Zafira nu se limitează la această nouă configuraţie flexibilă a scaunelor. Întregul autovehicul Zafira Tourer reprezintă un mare pas înainte şi exprimă noi ambiţii. Este partenerul flexibil ideal, nu doar pentru familii. Designul elegant, atmosfera spaţioasă de lounge, şasiul îmbunătăţit şi noile tehnologii permit o conducere relaxată şi oferă confort şi siguranţă maxime. Cea de-a doua generaţie a camerei video Opel Eye creează baza unei game de sisteme de asistenţă inovatoare, Opel fiind primul producător care oferă un sistem de control adaptiv al vitezei pe bază de senzori radar pentru un furgon compact.

Gama de motorizări disponibile pentru noul Zafira Tourer va cuprinde iniţial motoare pe benzină şi diesel foarte eficiente, cu puteri cuprinse între 81 kW/110 cp şi 121 kW/165 cp. La scurt timp după începutul vânzărilor, în gama Zafira Tourer va fi inclus un model ecoFLEX cu consum extrem de redus, cu motor turbo diesel 2.0 CDTI common-rail şi sistem Start/Stop în dotarea standard. Zafira Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX asigură unele dintre cele mai bune valori ale emisiilor din clasa monovolumelor compacte, de doar 119 g de CO2/km. Acesta dezvoltă o putere de 96 kW/130 cp şi generează un cuplu maxim de 320 Nm (cu funcţie de supraalimentare).

Un nou standard al flexibilităţii: pasagerii de pe cel de-al doilea rând se bucură de confort de clasa întâi
Ca şi cazul primelor două generaţii ale modelului Zafira, principiul de bază al modelului Zafira Tourer este de a obţine un nivel maxim de flexibilitate fără a reduce numărul de scaune. Inginerii Opel au îmbunătăţit în mod semnificativ sistemul inteligent de scaune Flex7. Deși cel de-al treilea rând de scaune poate fi pliat în continuare la acelaşi nivel cu podeaua compartimentului de bagaje, cel de-al doilea rând a fost reproiectat complet. Acesta nu mai este o banchetă, ci conţine trei scaune individuale care pot fi pliate complet, formând astfel un spaţiu uniform pentru încărcătură. Cele trei scaune pot fi glisate longitudinal pe o distanță de 210 mm, independent unul faţă de celălalt.

Pasagerii de pe cel de-al doilea rând se pot bucura de sistemul unic de scaune „Lounge”, dotare opţională, care oferă spaţiul generos şi confortul tipice unui model sedan dintr-o clasă superioară. Datorită mecanismului inteligent de rabatare, spătarul scaunului din mijloc din al doilea rând poate fi pliat şi rotit pentru a oferi cotiere confortabile pentru pasagerii scaunelor exterioare. Cursa de deplasare longitudinală a scaunelor exterioare este de 280 mm, cea mai bună valoare din această clasă, cu 70 mm mai mult decât în versiunea standard şi cu 80 mm mai mult decât pentru versiunea actuală a modelului Zafira. Scaunele exterioare pot fi glisate și cu 50 mm spre centrul habitaclului, creând astfel mai mult spaţiu pentru umeri, o adevărată noutate în cadrul acestui segment de piaţă.

Combinaţia dintre deplasarea laterală şi longitudinală asigură confortul specific de clasa întâi şi experienţa unică a unei călătorii într-un „lounge pe roţi”, cu spaţiu individual şi ergonomie maximă. Datorită accentului pus pe confortul personal, Zafira Tourer este mult mai mult decât un autovehicul de familie. Inginerii Opel au transformat interiorul flexibil într-un loc în care vă puteţi relaxa şi bucura de senzația de spaţiu, fie că sunteţi într-o călătorie de afaceri, fie că sunteţi într-o vacanţă lungă.

Caracteristicile unice sporesc și mai mult nivelul de flexibilitate al modelului Zafira Tourer
Datorită configurației generoase a cabinei şi sistemului flexibil al scaunelor, Zafira Tourer oferă un volum de depozitare de 710 litri în versiunea cu cinci locuri (cu 65 de litri mai mult decât în varianta actuală a modelului Zafira). Dacă scaunele din cel de-al doilea rând sunt rabatate complet, volumul maximă de depozitare creşte la 1.869 de litri (+ 40 de litri).

Zafira Tourer oferă, de asemenea, peste 30 de compartimente de depozitare, inclusiv consola centrală multifuncţională FlexRail. Noul sistem reprezintă încă un exemplu de flexibilitate sporită a modelului Zafira Tourer. Cotiera, inclusiv o cutie mare de depozitare, precum şi suporturile de pahare pot fi glisate în poziţia dorită pe şine de aluminiu, permiţând astfel utilizarea flexibilă a spaţiului generos dintre scaunele din faţă, exact locul cu cea mai mare accesibilitate şi utilitate.

Cea de-a doua generaţie a suportului pentru biciclete FlexFix este, de asemenea, prezentată în premieră cu noul Zafira Tourer. Sistemul îmbunătăţit este acum şi mai uşor de utilizat şi oferă funcţionalitate sporită. În prezent pot fi transportate și fixate pe suport până la patru biciclete în loc de două (la versiunea anterioară), cu ajutorul unui adaptor special. Acum este posibil să înclinaţi suportul pentru biciclete atunci când este încărcat la un unghi în care poate fi deschis hayonul, permiţând accesul din exterior la compartimentul de bagaje al modelului Zafira Tourer.

Aspect sportiv, dinamic şi atmosferă premium
„Modelul Zafira este simbolul flexibilităţii Opel şi cea de-a treia generaţie oferă şi mai multă emoţie şi caracteristici premium”, a declarat Mark Adams, Vicepreşedinte Opel Design. „Opel Zafira Tourer stabileşte noi standarde cu aspectul său dinamic, sportiv şi atmosfera premium.”

Parte din faţă, distinctă, este caracterizată prin elementele grafice îndrăznețe în formă de bumerang al blocurilor optice care se deplasează impetuos dinspre faruri către proiectoarele de ceaţă. Împreună cu pliul central specific mărcii Opel amplasat pe capotă şi grila trapezoidală puternică a radiatorului, acestea creează un aspect dinamic şi futurist, neobişnuit pentru autovehiculele monovolum. Ca şi în cazul altor modele Opel, luminile de iluminare diurnă în formă de aripă sunt integrate în partea de sus a blocului optic.

Datorită designului aerodinamic al caroseriei, silueta modelului Zafira Tourer aminteşte de un tren de mare viteză. Linia laterală îngustă se îndreaptă rapid către partea din spate, propulsând vizual autovehiculul în faţă şi conferind monovolumului o senzație puternică de deplasare înainte.

Motivul aripii este utilizat și pentru lămpile spate, disponibile opţional cu tehnologie LED. Bara orizontală cromată care poartă logo-ul Opel se întinde mult către elementele de iluminare, conferind modelului Zafira Tourer un aspect sportiv, elegant al părţii spate şi subliniind caracterul său sofisticat.

Vizibilitatea şoferului a fost îmbunătăţită semnificativ datorită reproiectării complete a părţii din faţă cu montanţi A subţiri, geamuri laterale mari și oglinzi exterioare montate pe portiere. Interiorul simplu de înaltă calitate cu materiale şi aspect asemănătoare cu cele ale celui mai performant model Opel, Insignia, este dominat de forme dinamice, sculpturale, creând o senzație de confort și spaţiu. Atmosfera de lounge, luminoasă, spaţioasă a modelului Zafira Tourer poate fi sporită suplimentar prin parbrizul panoramic, disponibil opţional, ce se deplasează uşor către acoperișul panoramic din sticlă, extins până în partea din spate a autovehiculului.

Controlul adaptiv al şasiului FlexRide sporeşte confortul şi siguranţa în timpul conducerii
Şasiul modelului Zafira Tourer oferă un nivel impresionant de confort şi funcţii de siguranţă. Faţă de actualul model Zafira, ampatamentul şi ecartamentele au fost mărite substanţial pentru a spori nivelul de confort la rulare şi stabilitatea dinamică: ampatamentul este acum de 2.760 mm (+ 57 mm), ecartamentul faţă este de 1.584 mm (+ 96 mm), iar ecartamentul spate este de 1.588 mm (+ 78 mm).

Zafira Tourer dispune de puntea faţă a modelului Insignia, cu sub-cadru izolat şi suspensie McPherson. Configurația suspensiei spate este unică în segmentul de autovehicule monovolum. Ca şi în cazul noului Astra, aceasta îmbină arborele compus cu braţul Watt. Construcţia este mai uşoară şi mai compactă decât pentru o suspensie multi-braţ şi oferă un nivel impresionant de stabilitate în conducere, cu ruliu redus, confort excepţional şi un nivel redus de zgomot. Aceasta oferă destul spaţiu pentru integrarea suportului pentru biciclete FlexFix.

Şasiul mecatronic inteligent FlexRide, disponibil opţional pentru modelul Zafira Tourer, oferă un nivel sporit de confort, siguranţă şi dinamică de conducere. Sistemul de control adaptiv al șasiului se adaptează automat la condiţiile de drum, viteza în viraje, mişcările autovehiculului şi la stilul individual de conducere. FlexRide oferă trei moduri de setare: modul Standard echilibrat, modul Tour pentru confort sporit şi modul Sport pentru un plus de dinamism.

Siguranţă sporită de conducere datorită sistemelor inteligente de asistenţă
Sistemele inovatoare de asistenţă a şoferului, împreună cu cea de-a doua generaţie a camerei frontale Opel Eye şi senzorul radar pentru partea din faţă, disponibil opţional, oferă un plus de siguranţă şi confort la volanul modelului Zafira Tourer:

Funcţia de indicare a distanţei de urmărire (FDI) ajută la prevenirea coliziunilor și la evitarea amenzilor pentru nerespectarea distanţei de siguranță legale față de autovehiculul din față. Aceasta afişează distanţa faţă de autovehiculul din faţă în secunde pe display-ul central pentru șofer.

Dacă Zafira Tourer se află într-o situaţie critică în care coliziunea cu autovehiculul din faţă este iminentă, Funcţia de avertizarea privind o coliziune frontală (FCA) avertizează şoferul prin emiterea unui semnal sonor puternic, precum şi printr-o avertizare vizuală. Şoferul poate regla sensibilitatea funcţiei prin intermediul unui comutator amplasat pe volan. Dacă acesta nu reacţionează la semnalele vizuale şi sonore ale funcţiei FCA, Funcţia de frânare în cazul unei coliziuni iminente va decelara automat autovehiculul cu până la 0,3 g pentru a reduce efectele unei coliziuni.

Tempomatul adaptiv cu senzor radar, disponibil pentru prima dată la un furgon compact, ajută şoferul să menţină viteza selectată în prealabil, luând în calcul distanţa față de autovehiculul din faţă. Pe lângă viteză, și distanţa dorită față de autovehiculul din faţă poate fi selectată dintre trei distanţe de siguranţă (departe, mediu, aproape).

Sistemul avansat de faruri AFL+ dispune acum de până la zece funcţii. Împreună cu noua cameră frontală Opel, acesta dispune şi de sistemul inteligent de reglare a iluminării (ILR) care măsoară distanţa până la autovehiculul din faţă sau până la autovehiculele care se deplasează din direcţia opusă şi reglează corespunzător faza scurtă a farului. Acest fapt permite iluminarea optimă a carosabilului, fără a orbi participanţii la trafic.

Sistemul de recunoaştere a indicatoarelor de circulaţie poate identifica şi mai multe indicatoare utilizate în mod obișnuit în UE. Pe lângă indicatoarele rotunde, noua cameră video frontală poate recunoaşte acum şi indicatoarele dreptunghiulare, de exemplu cele pentru autostradă, autostradă de viteză, zone de restricţionare a traficului. Datorită tehnologiei cu expunere multiplă, camera video detectează şi indicatoarele dinamice cu LED-uri, spre exemplu pentru sistemele de control al traficului.

Avertizarea pentru unghiul mort emite un avertisment pentru şofer în cazul unei coliziuni iminente la schimbarea benzilor. Senzorii cu ultrasunete, cu rază de acţiune de patru metri în faţă şi în spate, pe ambele părţi ale autovehiculului, monitorizează constant unghiul mort al şoferului. De îndată ce alt autovehicul intră în raza de acţiune a senzorilor, un led se aprinde pe marginea oglinzii exterioare respective. Dacă şoferul va încerca în continuare să schimbe banda, ledul va ilumina intermitent şi va fi emis un semnal sonor de avertizare.

Asistentul avansat la parcare ghidează în siguranţă şoferul într-un loc de parcare adecvat, oferind acestuia un confort sporit faţă de sistemul park pilot. Senzorii cu ultrasunete sunt conectaţi la un procesor central care identifică un loc de parcare suficient de mare atunci când vă deplasaţi cu viteză mică pe lângă acesta, calculează traiectoria optimă şi ghidează şoferul prin instrucțiuni și sfaturi referitoare la direcţie. Indicaţiile grafice referitoare la direcţie și virare vor apărea pe display-ul central, pentru a ghida şoferul în siguranţă în locul de parcare. Camera video retrovizoare, disponibilă opţional, uşurează chiar şi cele mai dificile manevre de parcare, afişând şoferului traiectoria autovehiculului pe ecranul color.

La lansare vor fi disponibile motoare diesel şi pe benzină extrem de eficiente
Opel Zafira Tourer va fi disponibil iniţial cu trei versiuni ale motorului turbo diesel 2.0 CDTI common-rail, binecunoscut datorită modelelor Astra şi Insignia. Puterile dezvoltate vor fi de 81 kW/110 cp şi 96 kW/130 cp, iar cea mai performantă unitate a fost reproiectată pentru a asigura 121 kW/165 cp. Gama de motoare pe benzină cuprinde două motoare de 1,4 litri cu supraalimentare şi cilindree redusă, extrem de eficiente, cu puteri de 88 kW/120 cp şi 103 kW/140 cp. Transmisia automată cu şapte trepte de viteză este disponibilă pentru motorul de 1,4 litri cu putere de 140 cp şi pentru 2.0 CDTI de 165 cp. Atât motorul de 1,4 litri pe benzină cât şi motorul diesel de 2 litri sunt echipate cu noul sistem Start/Stop, proiectat de către Opel pentru a reduce consumul de carburant, mai ales în traficul urban cu opriri şi porniri repetate.

La scurt timp după începerea vânzărilor, gama disponibilă pentru Zafira Tourer va fi extinsă printr-un model turbo diesel ecoFLEX, 2.0 CDTI common-rail, extrem de eficient din punct de vedere al consumului, care dezvoltă 96 kW/130 cp. După câteva luni, vor fi lansate şi motorizări din gama de performanţă superioară.

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX cu doar 119 g de CO2/km
Odată cu premiera mondială a noului Zafira Tourer, Opel prezintă și o variantă ecoFLEX deosebit de economică a noului model. Zafira Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX include în dotarea standard sistemul Start/Stop, precum şi alte tehnologii de sporire a eficienţei, precum sistemul optimizat de management al motorului, un nou sistem de supraalimentare, o clapetă activă de admisie aer pentru grila radiatorului şi pneuri cu rezistenţă redusă la rulare. Având un consum de doar 4,5 litri de carburant per 100 km și emisii de CO2 de doar 119 g/km, Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX este lider în clasa monovolumelor compacte, fără a face compromisuri în ceea ce privește performanţa. Motorul turbo diesel common-rail de 2 litri dezvoltă o putere de 96 kW/130 cp şi generează un cuplu maxim de 320 Nm (cu funcţie de supraalimentare).

Două modele Zafira în gama de monovolume a Opel
Opel a extins acum gama de monovolume compacte, un segment de piaţă care a început din nou să crească din 2010. Pe lângă noul Zafira Tourer, varianta actuală a modelului Zafira va rămâne disponibilă, iar dotarea standard a fost extinsă substanţial. Astfel, clienţii pot beneficia în continuare de funcţiile modelului flexibil şi funcţional cu şapte locuri la un preţ accesibil. Ambele modele Zafira vor fi construite exclusiv în fabrica Bochum a Opel, în Germania.

Sursa: Opel Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii