Salt în timp: aspect dinamic şi caracteristici
premium pentru a treia generaţie.
Flexibilitate de top: concept de scaune
exclusivist, sisteme inteligente de depozitare şi transportare.
Confort şi siguranţă: sisteme inovatoare de
asistenţă pentru o conducere relaxată.
Înalt nivel de eficienţă: Zafira Tourer
ecoFLEX cu emisii de doar 119 g de CO2/km.
Rüsselsheim. Oferind o combinaţie perfectă între
funcţionalitate şi eleganţă, noul Opel Zafira Tourer transpune valorile
Insignia în segmentul monovolumelor: caracteristici premium, tehnologii
inovatoare şi design dinamic, sculptural. Opel a înfiinţat segmentul de piaţă
al furgoanelor compacte cu şapte locuri în 1999. Datorită sistemului de scaune
Flex7 considerabil reproiectat, noul Zafira Tourer stabileşte noi standarde în
materie de flexibilitate şi atmosferă în interiorul autovehiculului.
Însă inovaţiile celei de-a treia generaţii a modelului
Zafira nu se limitează la această nouă configuraţie flexibilă a scaunelor.
Întregul autovehicul Zafira Tourer reprezintă un mare pas înainte şi exprimă
noi ambiţii. Este partenerul flexibil ideal, nu doar pentru familii. Designul
elegant, atmosfera spaţioasă de lounge, şasiul îmbunătăţit şi noile tehnologii
permit o conducere relaxată şi oferă confort şi siguranţă maxime. Cea de-a doua
generaţie a camerei video Opel Eye creează baza unei game de sisteme de
asistenţă inovatoare, Opel fiind primul producător care oferă un sistem de
control adaptiv al vitezei pe bază de senzori radar pentru un furgon compact.
Gama de motorizări disponibile pentru noul Zafira Tourer
va cuprinde iniţial motoare pe benzină şi diesel foarte eficiente, cu puteri
cuprinse între 81 kW/110 cp şi 121 kW/165 cp. La scurt timp după începutul
vânzărilor, în gama Zafira Tourer va fi inclus un model ecoFLEX cu consum
extrem de redus, cu motor turbo diesel 2.0 CDTI common-rail şi sistem
Start/Stop în dotarea standard. Zafira Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX asigură unele
dintre cele mai bune valori ale emisiilor din clasa monovolumelor compacte, de
doar 119 g de CO2/km. Acesta dezvoltă o putere de 96 kW/130 cp şi generează un
cuplu maxim de 320 Nm (cu funcţie de supraalimentare).
Un nou standard al flexibilităţii: pasagerii
de pe cel de-al doilea rând se bucură de confort de clasa întâi
Ca şi cazul primelor două generaţii ale modelului Zafira,
principiul de bază al modelului Zafira Tourer este de a obţine un nivel maxim
de flexibilitate fără a reduce numărul de scaune. Inginerii Opel au îmbunătăţit
în mod semnificativ sistemul inteligent de scaune Flex7. Deși cel de-al
treilea rând de scaune poate fi pliat în continuare la acelaşi nivel cu podeaua
compartimentului de bagaje, cel de-al doilea rând a fost reproiectat complet.
Acesta nu mai este o banchetă, ci conţine trei scaune individuale care pot fi
pliate complet, formând astfel un spaţiu uniform pentru încărcătură. Cele trei
scaune pot fi glisate longitudinal pe o distanță de 210 mm, independent unul faţă de
celălalt.
Pasagerii de pe cel de-al doilea rând se pot bucura de
sistemul unic de scaune „Lounge”, dotare opţională, care oferă spaţiul generos
şi confortul tipice unui model sedan dintr-o clasă superioară. Datorită
mecanismului inteligent de rabatare, spătarul scaunului din mijloc din al
doilea rând poate fi pliat şi rotit pentru a oferi cotiere confortabile pentru
pasagerii scaunelor exterioare. Cursa de deplasare longitudinală a scaunelor
exterioare este de 280 mm, cea mai bună valoare din această clasă, cu 70 mm mai
mult decât în versiunea standard şi cu 80 mm mai mult decât pentru versiunea
actuală a modelului Zafira. Scaunele exterioare pot fi glisate și cu 50 mm
spre centrul habitaclului, creând astfel mai mult spaţiu pentru umeri, o
adevărată noutate în cadrul acestui segment de piaţă.
Combinaţia dintre deplasarea laterală şi longitudinală
asigură confortul specific de clasa întâi şi experienţa unică a unei călătorii
într-un „lounge pe roţi”, cu spaţiu individual şi ergonomie maximă. Datorită
accentului pus pe confortul personal, Zafira Tourer este mult mai mult decât un
autovehicul de familie. Inginerii Opel au transformat interiorul flexibil
într-un loc în care vă puteţi relaxa şi bucura de senzația de
spaţiu, fie că sunteţi într-o călătorie de afaceri, fie că sunteţi într-o
vacanţă lungă.
Caracteristicile unice sporesc și mai mult nivelul de
flexibilitate al modelului Zafira Tourer
Datorită configurației generoase a cabinei şi sistemului
flexibil al scaunelor, Zafira Tourer oferă un volum de depozitare de 710 litri
în versiunea cu cinci locuri (cu 65 de litri mai mult decât în varianta actuală
a modelului Zafira). Dacă scaunele din cel de-al doilea rând sunt rabatate
complet, volumul maximă de depozitare creşte la 1.869 de litri (+ 40 de litri).
Zafira Tourer oferă, de asemenea, peste 30 de
compartimente de depozitare, inclusiv consola centrală multifuncţională
FlexRail. Noul sistem reprezintă încă un exemplu de flexibilitate sporită a
modelului Zafira Tourer. Cotiera, inclusiv o cutie mare de depozitare, precum
şi suporturile de pahare pot fi glisate în poziţia dorită pe şine de aluminiu,
permiţând astfel utilizarea flexibilă a spaţiului generos dintre scaunele din
faţă, exact locul cu cea mai mare accesibilitate şi utilitate.
Cea de-a doua generaţie a suportului pentru biciclete
FlexFix este, de asemenea, prezentată în premieră cu noul Zafira Tourer.
Sistemul îmbunătăţit este acum şi mai uşor de utilizat şi oferă funcţionalitate
sporită. În prezent pot fi transportate și fixate pe suport până la patru biciclete în
loc de două (la versiunea anterioară), cu ajutorul unui adaptor special. Acum
este posibil să înclinaţi suportul pentru biciclete atunci când este încărcat
la un unghi în care poate fi deschis hayonul, permiţând accesul din exterior la
compartimentul de bagaje al modelului Zafira Tourer.
Aspect sportiv, dinamic şi atmosferă premium
„Modelul Zafira este simbolul flexibilităţii Opel şi cea
de-a treia generaţie oferă şi mai multă emoţie şi caracteristici premium”, a
declarat Mark Adams, Vicepreşedinte Opel Design. „Opel Zafira Tourer stabileşte
noi standarde cu aspectul său dinamic, sportiv şi atmosfera premium.”
Parte din faţă, distinctă, este caracterizată prin
elementele grafice îndrăznețe în formă de bumerang al blocurilor optice care se
deplasează impetuos dinspre faruri către proiectoarele de ceaţă. Împreună cu
pliul central specific mărcii Opel amplasat pe capotă şi grila trapezoidală
puternică a radiatorului, acestea creează un aspect dinamic şi futurist,
neobişnuit pentru autovehiculele monovolum. Ca şi în cazul altor modele Opel,
luminile de iluminare diurnă în formă de aripă sunt integrate în partea de sus
a blocului optic.
Datorită designului aerodinamic al caroseriei, silueta
modelului Zafira Tourer aminteşte de un tren de mare viteză. Linia laterală
îngustă se îndreaptă rapid către partea din spate, propulsând vizual
autovehiculul în faţă şi conferind monovolumului o senzație puternică
de deplasare înainte.
Motivul aripii este utilizat și pentru
lămpile spate, disponibile opţional cu tehnologie LED. Bara orizontală cromată
care poartă logo-ul Opel se întinde mult către elementele de iluminare,
conferind modelului Zafira Tourer un aspect sportiv, elegant al părţii spate şi
subliniind caracterul său sofisticat.
Vizibilitatea şoferului a fost îmbunătăţită semnificativ
datorită reproiectării complete a părţii din faţă cu montanţi A subţiri,
geamuri laterale mari și oglinzi exterioare montate pe portiere. Interiorul
simplu de înaltă calitate cu materiale şi aspect asemănătoare cu cele ale celui
mai performant model Opel, Insignia, este dominat de forme dinamice,
sculpturale, creând o senzație de confort și spaţiu. Atmosfera de lounge, luminoasă, spaţioasă
a modelului Zafira Tourer poate fi sporită suplimentar prin parbrizul
panoramic, disponibil opţional, ce se deplasează uşor către acoperișul panoramic
din sticlă, extins până în partea din spate a autovehiculului.
Controlul adaptiv al şasiului FlexRide
sporeşte confortul şi siguranţa în timpul conducerii
Şasiul modelului Zafira Tourer oferă un nivel
impresionant de confort şi funcţii de siguranţă. Faţă de actualul model Zafira,
ampatamentul şi ecartamentele au fost mărite substanţial pentru a spori nivelul
de confort la rulare şi stabilitatea dinamică: ampatamentul este acum de 2.760
mm (+ 57 mm), ecartamentul faţă este de 1.584 mm (+ 96 mm), iar ecartamentul
spate este de 1.588 mm (+ 78 mm).
Zafira Tourer dispune de puntea faţă a modelului
Insignia, cu sub-cadru izolat şi suspensie McPherson. Configurația suspensiei
spate este unică în segmentul de autovehicule monovolum. Ca şi în cazul noului
Astra, aceasta îmbină arborele compus cu braţul Watt. Construcţia este mai
uşoară şi mai compactă decât pentru o suspensie multi-braţ şi oferă un nivel
impresionant de stabilitate în conducere, cu ruliu redus, confort excepţional
şi un nivel redus de zgomot. Aceasta oferă destul spaţiu pentru integrarea
suportului pentru biciclete FlexFix.
Şasiul mecatronic inteligent FlexRide, disponibil
opţional pentru modelul Zafira Tourer, oferă un nivel sporit de confort,
siguranţă şi dinamică de conducere. Sistemul de control adaptiv al șasiului se
adaptează automat la condiţiile de drum, viteza în viraje, mişcările
autovehiculului şi la stilul individual de conducere. FlexRide oferă trei
moduri de setare: modul Standard echilibrat, modul Tour pentru confort sporit
şi modul Sport pentru un plus de dinamism.
Siguranţă sporită de conducere datorită
sistemelor inteligente de asistenţă
Sistemele inovatoare de asistenţă a şoferului, împreună
cu cea de-a doua generaţie a camerei frontale Opel Eye şi senzorul radar pentru
partea din faţă, disponibil opţional, oferă un plus de siguranţă şi confort la
volanul modelului Zafira Tourer:
Funcţia de indicare a distanţei de urmărire (FDI) ajută la prevenirea coliziunilor și la
evitarea amenzilor pentru nerespectarea distanţei de siguranță legale față de
autovehiculul din față. Aceasta afişează distanţa faţă de autovehiculul din
faţă în secunde pe display-ul central pentru șofer.
Dacă Zafira Tourer se află într-o situaţie critică în
care coliziunea cu autovehiculul din faţă este iminentă, Funcţia de avertizarea privind o coliziune frontală (FCA)
avertizează şoferul prin emiterea unui semnal sonor puternic, precum şi
printr-o avertizare vizuală. Şoferul poate regla sensibilitatea funcţiei prin
intermediul unui comutator amplasat pe volan. Dacă acesta nu reacţionează la
semnalele vizuale şi sonore ale funcţiei FCA, Funcţia de frânare în cazul unei coliziuni iminente va
decelara automat autovehiculul cu până la 0,3 g pentru a reduce efectele unei
coliziuni.
Tempomatul adaptiv cu senzor radar, disponibil pentru prima dată la un
furgon compact, ajută şoferul să menţină viteza selectată în prealabil, luând
în calcul distanţa față de autovehiculul din faţă. Pe lângă viteză, și distanţa
dorită față de autovehiculul din faţă poate fi selectată dintre
trei distanţe de siguranţă (departe, mediu, aproape).
Sistemul avansat de faruri AFL+ dispune acum de până la zece funcţii. Împreună cu
noua cameră frontală Opel, acesta dispune şi de sistemul inteligent de reglare a iluminării (ILR) care măsoară
distanţa până la autovehiculul din faţă sau până la autovehiculele care se
deplasează din direcţia opusă şi reglează corespunzător faza scurtă a farului.
Acest fapt permite iluminarea optimă a carosabilului, fără a orbi participanţii
la trafic.
Sistemul de recunoaştere a indicatoarelor de
circulaţie poate identifica şi mai multe
indicatoare utilizate în mod obișnuit în UE. Pe lângă indicatoarele rotunde,
noua cameră video frontală poate recunoaşte acum şi indicatoarele
dreptunghiulare, de exemplu cele pentru autostradă, autostradă de viteză, zone
de restricţionare a traficului. Datorită tehnologiei cu expunere multiplă,
camera video detectează şi indicatoarele dinamice cu LED-uri, spre exemplu
pentru sistemele de control al traficului.
Avertizarea pentru unghiul mort emite un avertisment pentru şofer în cazul unei
coliziuni iminente la schimbarea benzilor. Senzorii cu ultrasunete, cu rază de
acţiune de patru metri în faţă şi în spate, pe ambele părţi ale
autovehiculului, monitorizează constant unghiul mort al şoferului. De îndată ce
alt autovehicul intră în raza de acţiune a senzorilor, un led se aprinde pe
marginea oglinzii exterioare respective. Dacă şoferul va încerca în continuare
să schimbe banda, ledul va ilumina intermitent şi va fi emis un semnal sonor de
avertizare.
Asistentul avansat la parcare ghidează în siguranţă şoferul într-un loc de
parcare adecvat, oferind acestuia un confort sporit faţă de sistemul park
pilot. Senzorii cu ultrasunete sunt conectaţi la un procesor central care
identifică un loc de parcare suficient de mare atunci când vă deplasaţi cu
viteză mică pe lângă acesta, calculează traiectoria optimă şi ghidează şoferul
prin instrucțiuni și sfaturi referitoare la direcţie. Indicaţiile grafice
referitoare la direcţie și virare vor apărea pe display-ul central, pentru a ghida
şoferul în siguranţă în locul de parcare. Camera video retrovizoare,
disponibilă opţional, uşurează chiar şi cele mai dificile manevre de parcare,
afişând şoferului traiectoria autovehiculului pe ecranul color.
La lansare vor fi disponibile motoare diesel
şi pe benzină extrem de eficiente
Opel Zafira Tourer va fi disponibil iniţial cu trei
versiuni ale motorului turbo diesel 2.0 CDTI common-rail, binecunoscut datorită
modelelor Astra şi Insignia. Puterile dezvoltate vor fi de 81 kW/110 cp şi 96
kW/130 cp, iar cea mai performantă unitate a fost reproiectată pentru a asigura
121 kW/165 cp. Gama de motoare pe benzină cuprinde două motoare de 1,4 litri cu
supraalimentare şi cilindree redusă, extrem de eficiente, cu puteri de 88
kW/120 cp şi 103 kW/140 cp. Transmisia automată cu şapte trepte de viteză este
disponibilă pentru motorul de 1,4 litri cu putere de 140 cp şi pentru 2.0 CDTI
de 165 cp. Atât motorul de 1,4 litri pe benzină cât şi motorul diesel de 2
litri sunt echipate cu noul sistem Start/Stop, proiectat de către Opel pentru a
reduce consumul de carburant, mai ales în traficul urban cu opriri şi porniri
repetate.
La scurt timp după începerea vânzărilor, gama disponibilă
pentru Zafira Tourer va fi extinsă printr-un model turbo diesel ecoFLEX, 2.0
CDTI common-rail, extrem de eficient din punct de vedere al consumului, care
dezvoltă 96 kW/130 cp. După câteva luni, vor fi lansate şi motorizări din gama
de performanţă superioară.
Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX cu doar
119 g de CO2/km
Odată cu premiera mondială a noului Zafira Tourer, Opel
prezintă și o variantă ecoFLEX deosebit de economică a noului
model. Zafira Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX include în dotarea standard sistemul
Start/Stop, precum şi alte tehnologii de sporire a eficienţei, precum sistemul
optimizat de management al motorului, un nou sistem de supraalimentare, o
clapetă activă de admisie aer pentru grila radiatorului şi pneuri cu rezistenţă
redusă la rulare. Având un consum de doar 4,5 litri de carburant per 100 km și emisii de
CO2 de doar 119 g/km, Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX este lider în
clasa monovolumelor compacte, fără a face compromisuri în ceea ce privește
performanţa. Motorul turbo diesel common-rail de 2 litri dezvoltă o putere de
96 kW/130 cp şi generează un cuplu maxim de 320 Nm (cu funcţie de
supraalimentare).
Două modele Zafira în gama de monovolume a
Opel
Opel a extins acum gama de monovolume compacte, un
segment de piaţă care a început din nou să crească din 2010. Pe lângă noul
Zafira Tourer, varianta actuală a modelului Zafira va rămâne disponibilă, iar
dotarea standard a fost extinsă substanţial. Astfel, clienţii pot beneficia în
continuare de funcţiile modelului flexibil şi funcţional cu şapte locuri la un
preţ accesibil. Ambele modele Zafira vor fi construite exclusiv în fabrica
Bochum a Opel, în Germania.
Sursa: Opel Romania
0 comentarii