Plăcerea condusului, transpusă în producţia fiecărui
model MINI, nu încetează să aducă un zâmbet pe chipul celui care conduce
automobilul. Acum, de această calitate vă puteţi bucura - cu acoperişul deschis
sau închis - alături de primul model al mărcii care a fost conceput numai
pentru două persoane. Noul MINI Roadster va avea debutul mondial, la fel ca şi
în România, în prima parte a anului viitor. MINI Roadster, cel de-al şaselea
model din gama constructorului britanic de automobile premium, transformă încă
o dată segmentul maşinilor mici. Interpretarea specifică MINI a modelului
roadster compact întruchipează sportivitatea veritabilă şi plăcerea condusului
urban sub cerul liber. Motoarele puternice şi tehnologia sofisticată a şasiului
cu reglaje individuale în funcţie de model arată că sentimentul de karting
specific MINI rămâne o caracteristică definitorie a mărcii. Iar clasicul
acoperiş soft top de care dispune MINI Roadster, ce poate fi deschis şi închis
cu uşurinţă în mod manual, asigură acea plăcere spontană a condusului sub cerul
liber.
Reproducerea fidelă a limbajului de design emblematic
pentru MINI, dar păstrând proporţiile unui roadster, face ca primul model
decapotabil cu două locuri din istoria MINI să dispună de o charismă
inconfundabilă şi irezistibilă. Chiar şi cu acoperişul închis, MINI Roadster
afişează o siluetă elegantă, astfel că tranziţia de la soft top spre partea din
spate evidenţiază clar designul specific în trei volume. Acest concept cuprinde
o separare clară a portbagajului automobilului (capacitate: 240 litri) de
compartimentul pasagerilor, în timp ce sistemul lat de încărcare din spatele
scaunelor sporeşte caracterul practic.
Încă de la lansare, modelul MINI Roadster va fi disponibil
cu patru motoare pe benzină şi diesel. Gama de modele este compusă din MINI
Cooper Roadster (90 kW/122 CP), MINI Cooper SD Roadster (105 kW/143 CP) şi MINI
Cooper S Roadster (135 kW/184 CP), în timp ce vârful de lance este
superperformantul MINI John Cooper Works Roadster (155 kW/211 CP). Tehnologia
şasiului este unul element distinctiv important pentru MINI. Aceasta include
Electric Power Steering (servodirecţie electrică), Dynamic Stability Control
(DSC / control dinamic al stabilităţii) alături de caroseria cu rigiditate
torsională ridicată (completată de elemente speciale de consolidare), centrul
coborât de greutate al automobilului şi cel mai elaborat sistem de suspensie
din segment (MacPherson pentru puntea faţă şi multibraţ pentru puntea spate).
La acestea se adaugă sisteme precum Hill Start Assistent sau EDLC (Electronic
Differential Lock Control / gestiune electronică a diferenţialului) pentru
puntea faţă.
Totodată, airbagurile frontale şi cele pentru cap şi
torace, cadrul foarte rigid al parbrizului şi barele de protecţie în caz de
răsturnare - din oţel inoxidabil lustruit - fixate pe caroserie contribuie la
protecţia pasagerilor. Echilibrul aerodinamic al modelului MINI Roadster este
optimizat prin intermediul spoilerului spate activ, acelaşi prezentat şi la
MINI Coupe.
Nivelul de confort şi personalizare poate fi extins şi
mai mult printr-o serie de opţiuni atractive cum ar fi faruri adaptive cu
xenon, carcasă neagră pentru faruri, Comfort Access şi Always Open Timer
(prezentat prima dată pe MINI Cabriolet). De asemenea, MINI Roadster oferă şi
posibilitatea utilizării în automobil a funcţiilor inovatoare MINI Connected
pentru infotainment şi comunicare. Cu ajutorul telefonului mobil al
utilizatorului, MINI a fost prima marcă care a oferit acces la internet
în automobil şi în România şi oferă în continuare o serie de aplicaţii unice,
inovatoare, în stilul său caracteristic.
Stilul roadster MINI: unic şi inconfundabil.
MINI Roadster nu este numai singurul model premium de
acest gen din segmentul maşinilor mici, ci este şi singurul decapotabil cu două
locuri din istoria mărci. Principiile limbajului de design MINI sunt reflectate
cu fidelitate în designul caroseriei noului concept, aşa cum sunt consolele
scurte, conturul hexagonal al grilei de radiator, conturul negru al părţii
inferioare a caroseriei, benzile şi contururile cromate, farurile mari rotunde,
benzile şi contururile cromate sau stopurile verticale poziţionate spre
extremităţile părţii spate. Se remarcă cadrul parbrizului - înclinat cu încă 13
grade faţă de MINI Cabriolet -, compartimentul scurt al pasagerilor (concentrat
în jurul celor două scaune) şi capota plată a portbagajului.
Cu o lungime exterioară de 3.734 milimetri pentru MINI
Cooper S Roadster (MINI Cooper Roadster: 3.728 milimetri, MINI John Cooper
Works Roadster: 3.758 milimetri), un ampatament de 2.467 milimetri şi o lăţime
de 1.683 milimetri, dimensiunile modelului MINI Roadster preiau proporţiile
MINI Cabriolet, cu o uşoară creştere în lungime. La o înălţime de numai 1.390
milimetri (MINI Cooper Roadster: 1.384 milimetri, MINI John Cooper Works
Roadster: 1.391 milimetri), adică o reducere de peste 20 de milimetri faţă de
versiunea cu patru locuri, noul model cu două locuri este o apariţie
distinctivă, coborâtă şi totuşi elegantă atunci când îl priveşti din lateral.
Cadrul parbrizului, mai înclinat şi mai subţiat spre partea superioară întăreşte
imaginea de sportivitate.
Deschidere şi închidere simple, dintr-o
singură mişcare: soft top operat manual.
Un alt exemplu al transpunerii fidele a designului MINI
în conceptul de roadster compact este acoperişul tip soft top, robust şi
rezistent în orice anotimp. Când este închis, acoperişul - care împărtăşeşte
stilul simplu al modelelor roadster clasice din Marea Britanie - coboară în
"cascadă", se extinde când se apropie de caroserie şi subliniază
efectul subtil tipic MINI, o poziţie de forţă deasupra roţilor. Când este
deschis, acoperişul se strânge în spatele scaunelor, astfel că liniile cursive
şi elegante ale maşinii se păstrează intacte. Din moment ce partea exterioară a
acoperişului este orientată în sus, nu este nevoie de o protecţie suplimentară.
Mecanismul de deschidere/închidere manuală a acoperişului
soft-top permite o operare facilă şi rapidă. Acoperişul se deschide prin rotirea
cu 130 de grade a manetei de pe cadrul parbrizului şi prin pivotarea soft
topului în spatele scaunelor dintr-o singură mişcare. Procesul de închidere
este declanşat prin apăsarea butonului poziţionat între barele sistemului de
protecţie în caz de răsturnare, care permite extinderea soft topului din
punctele de prindere cu ajutorul unor arcuri asistate pneumatic. Acoperişul
poate fi tras spre în faţă cu ajutorul manetei de deschidere, după care este
fixat de cadrul parbrizului.
Gama vastă de culori exterioare, benzile
Sport şi elementele de design interior sunt cheia personalizării.
Două culori mate şi şase metalizate sunt disponibile
pentru exteriorul caroseriei MINI Roadster. Pentru a păstra tradiţia modelelor
roadster britanice, acoperişul rămâne negru. Benzile Sport, disponibile în trei
culori pentru capota faţă, cea a portbagajului şi bara spate, permit
proprietarului să adauge o amprentă personală. Jantele din aliaj uşor,
disponibile standard la MINI Roadster, sunt de trei dimensiuni - 15, 16 sau 17
ţoli -, în funcţie de varianta de model. Pe lista de opţionale se află şi alte jante
din aliaj, cu aceleaşi dimensiuni.
Obişnuita varietate MINI pentru scaune şi tapiţerii
include scaune sport exclusive în nuanţa Toffy. Alături de acestea, scaunele
sport de culoare neagră sunt disponibile şi cu piele Punch, cu perforaţii de
culoare bej. Benzile ornamentale pot fi comandate dintr-o selecţie de şase
variante de culoare, la care se adaugă şi o opţiune Chili Red disponibilă
pentru MINI John Cooper Works Roadster. Clientul poate opta pentru una dintre
cele cinci Colour Lines disponibile, dar poate explora şi soluţiile opţionale
de design interior, exclusive în gama MINI Yours.
Un concept echilibrat ce oferă plăcerea
condusului fără compromisuri.
Absenţa locurilor din spate permite ca MINI Roadster să
ofere un portbagaj cu o capacitate de 240 de litri. În plus, hayonul cu
deschidere largă şi pragul inferior al portbagajului permit o încărcare simplă
a bagajelor, în timp ce sistemul de încărcare din interior, lat de 36 cm şi
înalt de 20 cm, poate fi deschis din scaunul conducătorului sau al pasagerului
şi adaugă un plus de versatilitate. De asemenea, MINI Roadster dispune de
buzunare largi pe uşi, trei suporturi pentru pahare şi buzunare în spatele
scaunelor.
O altă particularitate remarcabilă la MINI Roadster este
sistemul de protecţie în caz de răsturnare, din oţel inoxidabil, căptuşit pe
partea frontală. Alături de cadrul armat al parbrizului, acestea oferă
pasagerilor o protecţie optimizată în cazul răsturnării automobilului. Datorită
contururilor dinamice, barele de protecţie şi cadrul parbrizului contribuie şi
ele la design. Printre echipamentele de siguranţă de la bordul noului MINI
Roadster se numără airbaguri frontale şi airbaguri pentru cap şi torace
integrate în părţile exterioare ale spătarelor, centuri de siguranţă cu trei
puncte de prindere, care includ limitatoare de forţă şi pretensionare, şi
indicator de presiune. Ranforsarea părţii spate a caroseriei a crescut
rigiditatea torsională şi este completată de pragurile laterale foarte robuste,
totul pentru a spori rezistenţa celulei pasagerilor. În plus, MINI Roadster
dispune şi de măsuri inovatoare de protecţie a pietonilor şi de elemente
speciale de ranforsare a părţii frontale. Utilizarea unui soft top operat
manual şi comparativ mai uşor a coborât centrul de greutate al automobilului.
Rigiditatea impresionantă a caroseriei MINI Roadster şi distribuţia maselor,
favorabilă dinamic, reprezintă platforma ideală pentru o manevrabilitate agilă
şi precisă.
Proprietăţile optimizate aerodinamic joacă şi ele un rol
în conceptul automobilului orientat spre savurarea la maximum a plăcerii
condusului. Montanţii A şi parbrizul, ambele cu o înclinare accentuată, reduc
partea frontală a caroseriei şi astfel nivelul rezistenţei la înaintare.
Suplimentar, MINI Roadster este echipat şi cu un eleron spate activ. Integrat
în hayon, spoilerul se deschide automat în momentul în care MINI Roadster
atinge viteza de 80 km/h. Când viteza automobilului coboară sub 60 km/h,
mecanismul de control în patru faze readuce eleronul în poziţia de bază.
Spoilerul spate activ, care poate fi operat şi manual prin utilizarea unui
buton din panoul de control de pe cadrul parbrizului, furnizează o forţă de
apăsare de 40 kilograme. Cel mai puternic membru al gamei Roadster este
echipat standard cu un kit aerodinamic John Cooper Works, subliniind
capacităţile sale de a furniza performanţe dinamice excepţionale.
Cele mai noi motoare cu patru cilindri:
sportivitate captivantă, eficienţă impresionantă.
MINI Roadster este echipat cu cele mai puternice trei
motoare pe benzină şi cel mai performant propulsor diesel din portofoliul
mărcii. Motoarele revoluţionare combină furnizarea sportivă a puterii cu
eficienţa extraordinară, iar toate variantele MINI Roadster au apelativul
Cooper în numele modelului. Această referinţă la John Cooper, legendarul
designer de maşini pentru Formula 1, care obişnuia să înscrie clasicul Mini în
competiţii sportive, evidenţiază un automobil cu aptitudini sportive deosebite.
MINI Cooper Roadster reprezintă o versiune entry-level
deosebit de dinamică pentru gama Roadster. Motorul cu patru cilindri, de 1,6
litri, dispune de un sistem de gestiune complet variabilă a supapelor - bazat
pe tehnologia VALVETRONIC a propulsoarelor BMW -, pentru un răspuns prompt dar
şi o reducere a emisiilor. Cu o putere de 90 kW/122 CP la 6.000 rpm şi un cuplu
maxim de 160 Nm generat la 4.250 rpm, motorul accelerează MINI Cooper Roadster
de la 0 la 100 km/h în 9,2 secunde şi atinge o viteză maximă de 199 km/h.
Consumul mediu de combustibil în ciclul de testare EU este situat la 5,7 litri
per 100 kilometri, în timp ce emisiile CO2 sunt de 133 grame per kilometru.
Pe lângă gestiunea complet variabilă a supapelor,
tehnologia MINI TwinPower Turbo cuprinde şi un turbocompresor twin-scroll şi
injecţie directă pe benzină - un pachet de tehnologii care face ca motorul de
1,6 litri de la MINI Cooper S Roadster să fie cel mai eficient la nivel mondial
în clasa lui de capacitate. Propulsorul dezvoltă un maxim al puterii de 135
kW/184 Cp la 5.500 rpm. Vârful cuplului - 240 Newton metri - este disponibil
încă de la 1.600 rpm şi poate ajunge la 260 Nm, datorită funcţiei Overboost.
Ceea ce înseamnă că MINI Cooper S Roadster sprintează de la 0 la 100 km/h în
7,0 secunde şi până la viteza maximă de 227 km/h. Aceste performanţe
contrastează cu nivelul consumului mediu în ciclul EU - 6,0 litri per 100
kilometri - şi cel al emisiilor CO2 - 139 grame per kilometru.
Cea mai recentă variantă John Cooper Works îşi
demonstrează potenţialul sportiv într-o manieră şi mai clară. MINI John Cooper
Works Roadster este propulsat de un motor cu patru cilindri, cu tehnologia MINI
TwinPower Turbo, care dezvoltă 155 kW/211 CP. Propulsorul de 1,6 litri
generează puterea maximă la 6.000 rpm, iar vârful curbei de cuplu - 260 Newton
metri - este atins la 1.850 rpm. Pentru un interval scurt, funcţia Overboost
ridică acest nivel la 280 Nm. 6,5 secunde este intervalul de timp de care MINI
John Cooper Works Roadster are nevoie pentru a accelera de la 0 la 100 km/h.
Viteza maximă este de 237 km/h. Prin consumul mediu în ciclul de testare EU -
7,3 litri per 100 kilometri - şi nivelul emisiilor CO2 - 169 grame per
kilometru -, MINI John Cooper Works Roadster dovedeşte o eficienţă
extraordinară pentru un automobil decapotabil din această clasă de putere.
Lider în privinţa cuplului şi a economiei, motorul diesel
de 2,0 litri, cu tehnologie MINI TwinPower Turbo, aflat sub capota MINI Cooper
SD Roadster este completarea ideală a gamei de propulsoare pe benzină.
Agregatul cu patru cilindri dispune de carter din aluminiu, turbocompresor cu
geometrie variabilă a admisiei şi injecţie directă common-rail cu injectoare
supapă-solenoid - dezvoltă o putere maximă de 105 kW/143 CP la 4.000 rpm şi
atinge un cuplu maxim de 305 Nm pe un interval al turaţiilor cuprins între
1.750 şi 2.700 rpm. Toate aceste permit ca MINI Cooper SD Roadster să sprinteze
de la 0 la 100 km/h în 8,1 secunde şi să atingă o viteză maximă de 212 km/h.
Varianta diesel a modelului Roadster îşi evidenţiază eficienţa remarcabilă
printr-un consum mediu de 4,5 litri per 100 kilometri în ciclul de testare EU
şi emisii CO2 de 118 grame per kilometru.
MINI Cooper Roadster şi MINI Cooper SD Roadster sunt
echipate standard cu o gamă vastă de tehnologii MINIMALISM. O dată în plus,
acestea reduc consumul de combustibil şi emisiile datorită dotărilor care
includ recuperarea energiei la frânare, funcţia Auto Start/Stop, indicatorul
treptei de viteze recomandate, Electric Power Steering (servodirecţie
electrică) şi gestionarea inteligentă a componentelor auxiliare. MINI Cooper
Roadster, MINI Cooper S Roadster şi MINI Cooper SD Roadster pot fi echipate şi
cu varianta opţională de transmisie - automată cu şase viteze, cu funcţia
Steptronic -, ca alternativă la cutia de viteze manuală cu şase rapoarte care
se află în dotarea standard a întregii game MINI Roadster.
Numai de la MINI Connected: entertainment
inovator şi funcţii de comunicare.
MINI Roadster dispune în echiparea standard de sistem
audio MINI CD cu radio (MINI John Cooper Works Roadster: MINI Boost CD cu
radio), în timp ce doza suplimentară de entertainment poate fi reprezentată de
sistemul de difuzoare Harman Kardon hi-fi şi interfaţa USB audio. Sistemul MINI
Visual Boost cu radio şi cel de navigaţie MINI sunt combinate cu un afişaj
color de înaltă rezoluţie, de 6,5 ţoli (16,5 cm), amplasat central pe „Centre
Speedo”. Dacă automobilul este comandat cu aceste opţiuni, MINI Connected
permite posesorilor de terminale Apple iPhone accesarea serviciilor bazate pe internet
din interiorul maşinii. MINI Connected App deschide posibilitatea utilizării
unor funcţii web radio, Facebook şi Twitter, primirea de RSS news feeds, a
funcţiilor MINIMALISM Analyser, Mission Control şi Dynamic Music. Consecvent cu
strategia de dezvoltare a acestui sistem, odată cu MINI Roadster se adaugă o
serie de funcţii noi „Driving Excitement,” cum ar fi Condition Check, Force
Meter sau instrumente sport digitale.
Alături de un automobil MINI echipat corespunzător,
pentru funcţionarea sistemului este necesar şi un telefon iPhone cu
abonament ce asigură acces la internet. Sunt recomandate abonamentele de
internet nelimitat, precum Pantera pentru iPhone 29 sau Pantera pentru iPhone
49 de la Orange.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii