Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania - APIA, are placerea de a informa asupra faptului ca recent (20-21 Oct.), a avut loc la Bucuresti Adunarea Generala a Organizatiei Internationale a Constructorilor de Automobile - OICA, intalnirea anuala a membrilor forului suprem al industriei auto mondiale, organism din care, incepand cu 1996, face parte si APIA, in calitate de membru cu drepturi depline.

Cu prilejul Adunarii Generale de la Bucuresti, a fost organizata si o Masa rotunda ce a acoperit subiecte de interes atat pentru industria auto, cat si pentru administratia publica angajata in luarea masurilor necesare pentru reducerea poluarii: aceste subiecte au fost Mobilitatea si provocarile legate de utilizarea vehiculului electric si Evolutia pietelor globale.

La eveniment au participat pe langa presedintele OICA, dl. Patrick Blain si delegatii organizatiilor membre OICA, reprezentanti ai industriei auto romanesti, dar si responsabili din Ministerul Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri - MECMA ori personal de conducere al unor companii romanesti interesate de subiect: Electrica S.A., Consiliul International al Marilor Sisteme Electrice CIGRE, Siemens, Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri UNTRR.
Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania - APIA, are placerea de a informa asupra faptului ca recent (20-21 Oct.), a avut loc la Bucuresti Adunarea Generala a Organizatiei Internationale a Constructorilor de Automobile - OICA, intalnirea anuala a membrilor forului suprem al industriei auto mondiale, organism din care, incepand cu 1996, face parte si APIA, in calitate de membru cu drepturi depline.

Este pentru a doua oara cand APIA este gazda acestui eveniment si la fel ca in 1997 (cand a fost gazda pentru prima oara) aprecierile delegatilor straine au fost in mod unanim extrem de pozitive.

OICA este structurata in comitete permanente pe domenii de importanta pentru industrie, precum: probleme tehnice, politici economice si industriale si statistica. In plus, Comitetul expozitional OICA avizeaza Saloanele auto internationale, acreditate astfel in Calendarul oficial al organizatiei. Printre aceste saloane auto de referinta pentru industria auto mondiala, se afla si SIAB Salonul International Auto Bucuresti.

Anual, OICA organizeaza Adunarea Generala, prilej cu care sunt analizate nu numai documentele interne ale organizatiei, ci si situatia productiei si a vanzarilor de automobile pe plan mondial, precum si impactul noilor tehnologii asupra acestora.

Cu prilejul Adunarii Generale de la Bucuresti, a fost organizata si o Masa rotunda ce a acoperit subiecte de interes atat pentru industria auto, cat si pentru administratia publica angajata in luarea masurilor necesare pentru reducerea poluarii: aceste subiecte au fost Mobilitatea si provocarile legate de utilizarea vehiculului electric si Evolutia pietelor globale. 

La eveniment au participat pe langa presedintele OICA, dl. Patrick Blain si delegatii organizatiilor membre OICA, reprezentanti ai industriei auto romanesti, dar si responsabili din Ministerul Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri - MECMA ori personal de conducere al unor companii romanesti interesate de subiect: Electrica S.A., Consiliul International al Marilor Sisteme Electrice CIGRE, Siemens, Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri UNTRR.

Focus-ul din punct de vedere al interesului industriei la aceasta Masa rotunda, l-a reprezentat panelul legat de perspectivele vehicului electric. Obiectivul acestui panel a fost de avea o privire de ansamblu asupra politicilor diverselor tari si / sau producatori de automobile in sfera tehnologiilor verzi (in special / inclusiv in ceea ce priveste electro-mobilitatea), dar si modul in care decidentii politici promoveaza strategii de stimulare a vehiculelor curate si eficiente energetic. 

Ca si tematica, prezentarile au atins subiecte precum:
-Strategii si masuri (inclusiv cele de natura fiscala) de stimulare a autovehicului electric;
-Planurile producatorilor de dezvoltare a vehiculelor electrice;
-Infrastructura necesara functionarii vehiculelor electrice.

Scopul acestei mese rotunde a fost de a beneficia de experienta unor state mai avansate din acest punct de vedere si de a evalua cat mai corect viitorul automobilului electric in lume si in Romania.

Reprezentantul Ministerului Economiei la acest eveniment, dl. Gabriel Rasvan Toader, director general pentru politici industriale, a declarat ca ministerul doreste sa sprijine aceasta ramura industriala, metoda cea mai eficienta aflata la indemana autoritatilor fiind stimularea parteneriatului Public Privat (PPP), dar fara implicarea autoritatilor in solutiile tehnice alese de industrie. Aceasta, impreuna cu piata, vor decide sensul de urmat pentru atingerea tintelor asa cum ce au fost stabilite la nivelul UE: 2015-2020 eficientizarea motoarelor cu combustie si concentrarea pe dezvoltarea tehnologica a vehiculelor electrice si hibride si a tot ceea ce inseamna strategii nationale conexe. Insa, masura succesului este data numai de conlucrarea dintre sectorul public si cel privat, conlucrare care sa includa sustinerea cercetarii si dezvoltarii, dar si adaptarea infrastructurii si cresterea productivitatii, inlcusiv prin mijloace fiscale adecvate.

Conform celor prezentate in cursul mesei rotunde de catre principalele tari producatoare ale lumii, China, SUA, Japonia, Germania, Coreea de Sud, India, Franta, Rusia si Italia, automobilul electric, in ciuda masurilor de promovare si stimulare a achizitiei, cunoaste la nivel global o evolutie lenta si anevoioasa dictata in parte de neajunsurile tehnologiei aflata inca in faza de pionierat si, in parte, de dezvoltarea greoaie a infrastructurii necesare functionarii optime a automobilului electric (retele de puncte de incarcare si inlocuire a bateriilor de acumulatori, locuri de parcare dedicate precum si privilegii in trafic).

Astfel, la nivel global vanzarile de automobile electrice nu indeamna (deocamdata, cel putin) la optimism, cifrele (cca. 5000 unitati in primele 6 luni) nefiind pe masura stimulentelor fiscale acordate in mare parte de catre tarile Uniunii Europene si, in mod special in cazul Romaniei, unde au fost vandute in tot anul 2011 (pana in septembrie inclusiv) doar 5 automobile electrice. In schimb, in Statele Unite (unde in primele 6 luni au fost vandute peste 7.600 unitati) au fost comercializate doar in luna septembrie 723 de autoturisme Chevrolet Volt (ce-i drept, un automobil electric cu autonomie extinsa prin intermediul unui motor termic).

Cu toate acestea, reprezentantii OICA si-au exprimat increderea in viitorul automobilului electric si il considera o conditie sine qua non in solutionarea problemelor de mediu, de trafic si de aprovizionare cu combustibili cu care omenirea se va confrunta din ce in ce mai des pe termen mediu si lung pe fondul cresterii populatiei globale si scaderii rapide a rezervelor de combustibili fosili.

In ceea ce priveste cel de-al doilea palier al discutiilor - evolutia pietei globale -, din datele prezentate de catre Comitetul de Statistica al OICA, rezulta faptul ca productia globala la 6 luni a atins un volum de aproape 40 mil. unitati (in crestere fata de 2010 cu 2,9%), din care peste 28,5 mil. sunt autoturisme (in crestere cu 1,8%).

Evenimentul a fost sponsorizat de: Automobile Dacia-Group Renault, Porsche Romania, Popovici Nitu & Asociatii, Michelin Romania, Crominvent Romania si BCR Leasing. 

Sursa: APIA Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii