BMW Group a obţinut cea mai bună performanţă
din istoria companiei în clasamentul Carbon Disclosure Project (CDP), dat
publicităţii în această toamnă. În ierarhia CDP Global 500, BMW Group este
constructorul auto numărul 1 şi s-a clasat în Top 10 al tuturor companiilor
internaţionale care au fost incluse în studiu. Cu un total de 96 de puncte
dintr-un maxim posibil de 100 de puncte, compania a fost prezentă atât în
Carbon Disclosure Leadership Index (CDLI), cât şi în Carbon Performance
Leadership Index (CPLI).
Dr. Norbert Reithofer, preşedinte al
Consiliului Director al BMW AG, a declarat: "Strategia grupului pe care o
avem în privinţa dezvoltării durabile se bazează pe trei principii:
responsabilitate corporate economică, de mediu şi socială. Protecţia mediului
are un rol important în cadrul acestei strategii. Ca parte a accentului pe care
îl punem pe protecţia mediului, continuăm să reducem la nivel mondial emisiile
automobilelor şi facilităţilor de producţie. Prin protejarea mediului,
societatea ca ansamblu are de câştigat şi obţinem un impact pozitiv şi pentru
afacerea BMW Group".
CDP este privit ca unul dintre cele mai
prestigioase clasamente privind dezvoltarea durabilă. CDLI analizează şi
evaluează 500 de companii internaţionale în cadrul FTSE Global Equity Index
Series, din care numai procentajul primelor zece clasate este luat în
considerare pentru clasament. Calificativul obţinut de BMW Group este o nouă
recunoaştere a randamentului de protejare a mediului pe termen lung, ca parte a
întregului lanţ de valori. Acest calificativ susţine decizia BMW Group de a
include dezvoltarea durabilă în strategia corporate pe termen lung.
Rezultatul obţinut în Carbon Disclosure
Project este a doua distincţie importantă pe care BMW Group o primeşte în
această toamnă pentru demersurile importante în privinţa protecţiei mediului şi
dezvoltării durabile: la 8 septembrie, BMW Group era desemnat din nou lider al
domeniului auto în Dow Jones Sustainability Indexes (DJSI), un alt studiu
prestigios în domeniu.
Alte informaţii despre modul în care BMW
Group gestionează dezvoltarea durabilă în afacerile sale sunt disponibile la www.bmwgroup.com/responsibility.
Carbon Disclosure Project (CDP) este o
organizaţie internaţională nonprofit care deţine cea mai mare bază de date la
nivel mondial cu informaţii ale companiilor privind principalii indicatori de
impact asupra mediului. În dorinţa de a reduce emisiile şi de a îmbunătăţii
performanţele pentru aproximativ 3000 de organizaţii din întreaga lume, CDP
măsoară şi prezintă nivelul emisiilor cu efect de seră şi examinează riscurile
şi oportunităţile ce reies din schimbările de mediu pe baza standardelor CDP.
În 2011, CDP a inspectat 551 de companii care deţin active în administrare în
valoare de 71.000 de miliarde de dolari. www.cdproject.net.
Zece exemple BMW Group pentru o dezvoltare durabilă
1. Emisiile flotei de modele BMW Group au
scăzut cu 30% între 1995 şi 2010, compania respectând astfel angajamentul ACEA
pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon. Emisia medie pentru modelele
BMW Group în 2010 este de 148 g CO2, în scădere faţă de 2009, chiar dacă
ponderea automobilelor mai mari a crescut în mixul de modele BMW Group.
2. Pentru a reduce emisiile, BMW Group a
introdus programul BMW EfficientDynamics începând cu primăvara anului 2007. A
fost primul producător care a oferit tehnologii de reducere a emisiilor şi a
consumului în echiparea standard pentru toată gama de modele. Printre acestea
se numără sisteme precum recuperarea energiei de frânare, indicatorul treptei
de viteză recomandate sau operarea inteligentă a sistemelor auxiliare (pompa de
apă sau compresorul de aer condiţionat). De asemenea, BMW este marca cu cele
mai multe modele echipate standard cu sistemul Auto Start Stop din gamă. Acesta
se regăseşte acum pe aproape toate modelele de patru şi şase cilindri din gamă.
În acest moment, BMW EfficientDynamics înseamnă întregul program al mărcii
pentru reducerea emisiilor – de la modele propulsate cu motoare cu ardere
internă, până la automobile hibrid, electrice sau cu propulsie cu hidrogen.
Marca MINI a preluat aceste tehnologii sub brandul MINIMALISM.
3. BMW Group a dezvoltat constant noi
tehnologii pentru reducerea emisiilor. Pentru 2012 este programat debutul a
două noi modele full hybrid: BMW Seria 3 ActiveHybrid şi BMW Seria 5
ActiveHybrid. În 2013 este programat debutul primului model electric – BMW i3,
urmat la scurt timp de BMW i8, un plug-in hybrid. Aceasta vine după ce BMW
Group a fost unul dintre producătorii cu cel mai amplu program de teste pentru
astfel de modele, cu MINI E şi BMW Active E. Va fi o flotă de peste 1500 de
automobile şi a parcurs milioane de kilometrii în condiţii reale de test.
4. Întreg ciclul de viaţă al automobilului
este considerat pentru analiza impactului emisiilor. În prezent peste 95% din
materialele care construiesc automobilul pot fi reciclate, din care 10% sunt
consumate pentru producţia de energie. În acelaşi timp 15% din componentele de
plastic sunt realizate din materiale reciclate.
5. Deşeurile produse pe automobil sunt în
creştere 358 kg la 381 kg per automobil în 2010 faţă de 2009, în contextul unei
ponderi mai mari a automobilelor din segmentele superioare în mixul de modele
BMW Group. Cu toate acestea cantitatea de deşeuri nereciclabile a scăzut în
2010 faţă de 2009 de la 10,63 la 10,09. Aceasta înseamnă că mai mult de 97% din
deşeurile generate în procesul de producţie pot fi reciclate.
6. În evaluarea impactului asupra mediului,
energia consumată în procesul de producţie joacă de asemenea un rol important.
Consumul de energie a fost redus de cu 4,8% în 2010 faţă de 2009, de la 2,89
MWh la 2,75 MWh şi mai mult de 16% faţă de 2006 (3,28 MWh). În acelaşi timp,
emisiile de dioxid de carbon raportate în producţia fiecărui automobil au
scăzut cu 5,5% în 2010 faţă de 2009 (de la 0,91 la 0,86 t CO2). Obiectivul
companiei este de a ajunge la o reducere a emisiilor cu 30% în 2012 faţă de
2006 ( de la 0,96 la 0,67 t CO2 per automobil produs).
7. În locaţiile de producţie BMW investeşte
constant în soluţii pentru producerea de energie din surse regenerabile. Unul
dintre cele mai importante proiecte de acest gen este fabrica Spartanburg din
USA. În prezent 63% din necesarul de energie este generat prin utilizarea gazului
metan reciclat de la depozitul de deşeuri din apropiere. Aceeaşi soluţie este
folosită şi pentru încălzirea apei utilizată în fabrică. Proiectul, intitulat
"Gas to Energy", a fost lansat în 2003 şi extins în 2009 în urma unei
investiţii de 12 milioane $. Se preconizează că această soluţie asigură o
reducere a costurilor cu 7 milioane $ anual.
În urma unui proiect de expansiune a fabricii
de 750 milioane $ desfăşurat în 2009 au fost create noi zone de producţie şi
implementate noi tehnologii. Acestea asigură în procesul de vopsire al
automobilelor scăderea consumului de apă cu 50% şi a cantităţii de deşeuri
generate cu 80%. Un nou sistem de ventilaţie asigură o reducere a consumului de
energie cu 31% faţă de un sistem convenţional. În acelaşi timp, 83% din totalul
de deşeuri produse în fabrică sunt reciclate. De asemenea, emisiile de CO2 au
fost reduse cu 92 000 tone pe an, echivalentul plantării cu copaci a unei
suprafeţe de 93 km pătraţi anual.
La fabrica de la Leipzig este luat în
considerare un proiect de energie eoliană care ar trebui să acopere integral
necesarul pentru fabrica dedicată modelelor electrice BMW i. În 2010, dintr-un
consum total de 4 milioane MWh, 18,12% a fost produs din surse regenerabile (în
creştere cu 2 puncte), în timp ce 177671 MWh au fost produse in-house.
8. Emisiile de compuşi organici volatili
(VOC) au scăzut în 2010 la 1,6 kg per automobil produs, o reducere de 9,6% faţă
de 2009 (1,77 kg). O contribuţie importantă în această performanţă o au
procesele optimizate de vopsire care folosesc substanţe cu conţinut scăzut sau
fără solvenţi. Aceasta a dus la scăderea cu 30% a emisiilor de solvenţi
comparativ cu 2006, atingându-se deja obiectivul impus de companie pentru 2012.
9. Consumul de apă raportat la automobilele
produse a scăzut constant în ultimii ani. În 2010, comparativ cu 2009, acesta a
fost redus cu 9,8%, de la 2,56 la 2,31 m3 de apă. Şi mai importantă este
diminuarea consumului în ultimii 5 ani, cu o scădere de 23,7% faţă de 2006
(2,99 m3). În evaluarea consumului sunt luate în considerare fabricile BMW
Group (17 locaţii) şi consumul pentru producţie, cât şi consumul general (de
exemplu facilităţi sanitare).
10. Îmbunătăţirea impactului asupra mediului
se face printr-o preocupare pentru fiecare detaliu. De exemplu, BMW Group a
iniţiat un program amplu pentru optimizarea transferului acasă – serviciu
pentru angajaţi. De asemenea, investiţiile în proiecte pentru protecţia
mediului sunt în creştere în 2009 faţă de 2010 cu 41%.
Sursa: BMW Romania
Sursa: BMW Romania
0 comentarii