Primul Mercedes-Benz Actros nou părăseşte
linia de asamblare.
Noul Actros „made in Wörth”.
Flexibilitate şi calitate la fabrica din
Wörth.
"Noul Mercedes-Benz Actros stabileşte
nivelul de referinţă printre competitorii săi şi este cel mai important camion
Mercedes-Benz al deceniului”, spune Dieter Zetsche, CEO a Daimler AG şi
Preşedinte al diviziei Mercedes-Benz Cars.
30.09.2011, fabrica Mercedes-Benz din Wörth a început
producţia în serie a noului camion Actros. Pentru a marca evenimentul, Dr.
Dieter Zetsche, CEO al Daimler, a stat la volanul primei unităţi abia ieşite de
pe linia de asamblare a fabricii. Noul Actros a fost reproiectat în întregime
şi deja îndeplineşte limitele stricte de emisii, impuse de Euro VI. În
comparaţie cu vechiul Actros, noul model consumă cu 6-7 procente mai puţin
combustibil în varianta Euro V, şi cu 3-4 procente mai puţin combustibil în
varianta Euro VI. Camionul este rezultatul a mai mult de zece ani de muncă
asiduă, al peste 20 de milioane de kilometri parcurşi în teste şi al mai mult
de 2 miliarde de euro investite în dezvoltare şi tehnologie de producţie. Iar
pentru că o lansare în industria autovehiculelor comerciale la această scară
are loc numai o dată la 15 ani, fabrica şi angajaţii săi au început pregătirile
pentru acest eveniment cu ani în urmă.
„Cu divizia Daimler Trucks vrem să creştem mai repede
decât întreaga piaţă şi să vindem mai mult de 500.000 de camioane în 2013”, a
spus Dr. Dieter Zetsche, CEO al Daimler şi Preşedinte al Diviziei Mercedes-Benz
Cars din Wörth. „Noul Mercedes-Benz Actros stabileşte nivelul de referinţă
printre competitorii săi şi este cel mai important camion Mercedes-Benz al
deceniului.”
Fabrica din Wörth produce fiecare camion conform
specificaţiilor clienţilor. Acestea au determinat crearea unei varietăţi mari
de camioane astfel încât, conform statisticilor, nu există două camioane produse
într-un an care să fie identice. Ce este neobişnuit la producţia din Wörth este
că toate cele trei modele de serie Mercedes-Benz (Actros, Axor şi Atego) sunt
făcute pe aceeaşi linie de asamblare. Acestor modele li se va alătura şi noul
Actros, care va fi integrat în procesul actual de producţie în serie şi va fi
asamblat pe aceeaşi linie de producţie ca şi modelele de serie curente.
Înaltă calitate de la fabrica Mercedes-Benz
din Wörth
Mai mult de 2 miliarde de euro au fost cheltuite în
scopul dezvoltării noului camion şi pentru pregătirea fabricii din Wörth şi a
echipamentului pentru lansarea producţiei. Compania a construit un depozit
automatizat pentru piesele de dimensiuni mici, care constituie baza unui nou
concept logistic. De asemenea, aceasta a stabilit şi un Centru de Dezvoltare şi
Cercetare, o pistă de testare pentru noile generaţii de camioane, care aduce şi
mai aproape aria de dezvoltare de cea de producţie. Angajaţii au trecut
printr-un program intensiv de pregătire care i-a familiarizat cu sistemul
noului Actros.
„Fabrica noastră va rămâne căminul Actros-ului”, spune
Yaris Pürsün, Preşedintele fabricii Mercedes-Benz din Wörth. „Ne-am pregătit
temeinic pentru lansarea producţiei noului Actros. Pentru noi, calitatea marca
Wörth reprezintă calitate superlativă, încă de la primul nou Actros, răspunzând
întotdeauna motto-ului „Trucks you can trust”.
Mercedes-Benz are aproximativ 12.000 de angajaţi la
fabrica sa din Wörth. Primul Mercedes-Benz Actros a ieşit de pe linia de
producţie în 1996 şi acum este cel mai bine vândut model de serie, alături de
Mercedes-Benz Atego şi Mercedes-Benz Axor. Peste 700.000 de camioane Actros au
părăsit fabrica până la această dată, iar înregistrările contabile pentru
camioane reprezintă două treimi din profitul anual al fabricii din Wörth.
Sursa: Mercedes-Benz Romania
0 comentarii