Noul Actros – disponibil pe piaţa autohtonă,
începând cu luna octombrie 2011.
Mai mulţi kilometri cu mai puţin combustibil
- o reducere de 4,5% a consumului de combustibil, la standardul Euro VI cu
emisii ultra-clean.
O reducere de 7,6% a consumului de
combustibil pentru noul camion în varianta opţionala Euro V.
Confort: apartament de
trei camere pentru şofer.
20 de milioane de
kilometri parcurşi pentru teste – “Trucks you can trust”.
Bucureşti / Azuga – Începând cu luna octombrie a acestui an, noul camion
pentru transport de lungă distanţă, Mercedes-Benz Actros este disponibil în
România, reconfirmând astfel promisiunea diviziei Trucks pentru clienţii din
întreaga lume: “Trucks you can trust”. Noua stea din familia camioanelor
Mercedes-Benz a fost lansată pe piaţa autohtonă prin intermediul unui eveniment
special dedicat clienţilor şi partenerilor, defăşurat la Azuga, între 28 şi 29
octombrie.
Invitaţi de Mercedes-Benz România să păşească într-o nouă
dimensiune atunci când vine vorba despre cel mai nou camion Mercedes-Benz, toţi
cei prezenţi la faţa locului, pe parcursul celor două zile, au făcut cunostinţă
cu noul Actros, în cadrul unui program atractiv, plin de suprize plăcute, având
în acelaşi timp ocazia de a testa camionul.
Cu o investiţie totală de peste 1 miliard de euro pentru
dezvoltarea completă a autovehiculului, noul Actros este primul camion care va
intra în circulaţie cu un design în conformitate cu noile cerinţe Euro VI. Aşteptările
sunt mari, având în vedere că principalul concurent este actualul Actros MP3,
cel mai bine vândut camion din Europa - peste 700.000 de unităţi.
Economia, manevrabilitatea superioară şi confortul au
reprezentat priorităţile pe parcursul dezvoltării noului camion. Autovehiculul
are o nouă gamă de cabine, noi motoare, un nou şasiu şi un design atractiv cu
unităţi de iluminare deosebite. Design-ul îi conferă camionului un aspect
puternic şi dinamic, evidenţiind şi caracterul aerodinamic nemaiîntâlnit, desăvârşit
în urma celor 2.600 de ore pe care modelul le-a petrecut în tunelul
aerodinamic. În plus, dimensiunile externe ale cabinelor asigură generozitatea
spaţiului interior în care şoferii pot lucra, locui şi se pot destinde. Mai
mult, manevrarea sigură şi superioară este asigurată la noul Actros de un şasiu
mai larg şi mai rigid, creat special pentru autovehicule rutiere şi un nou
sistem de direcţie. Mercedes-Benz scrie un nou capitol în domeniul sistemelor
de siguranţă prin introducerea sistemului unic Proximity Control Assist cu funcţie
stop-and-go, care controlează acum automat acceleraţia şi frânarea în blocajele
din trafic – facilitând conducerea în oraşe sau în traficul de tip stop-and-go
de pe autostrăzi.
Noul standard Euro VI cu privire la emisii, dinamica mediului
de business şi consumul de combustibil trasează pentru producătorii de camioane
noi provocări menite să conducă la rezultate capabile să vorbească despre
autovehicule mai economice, eficiente, sigure şi silenţioase. Prin intermediul
noului Actros, Mercedes-Benz a făcut un pas înainte, anticipând în acelaşi timp
direcţia noului program de dezvoltare destinat camioanelor. Odată cu lansarea
noului model pe piaţa autohtonă, Mercedes-Benz România – Divizia Camioane
reconfirmă o promisiunea “Trucks you can trust”, chiar în anul în care se
împlinesc125 de ani de inovaţie din momentul în care prima pagină din istoria
automobilului a fost scrisă de Carl Benz.
Mai mulţi kilometri cu mai puţin combustibil
Noul Actros se remarcă printr-o reducere a consumului de
motorină cu trei până la patru procente (Euro VI) sau şase până la şapte
procente (Euro V) faţă de actualul Actros MP3. Aceste valori vor face ca noul Actros
Euro VI să fie cel mai eficient în transportul European, camionul care converteşte
cel mai eficient energia produsă de motorină în performanţă.
Mai exact, noul Actros de la Mercedes-Benz combină
emisiile ultra-scăzute de gaze şi consumul redus de combustibil. Astfel, noua
generaţie de camioane, care a fost complet reproiectată în concordanţă cu
standardul Euro VI, consumă cu 4,5 % mai puţin combustibil decât actualul
camion Actros.
Operatorii de camioane, care vor achiziţiona noul Actros
în varianta opţională Euro V, vor beneficia de o eficienţă crescută a
transportului per litru de carburant în comparaţie cu modelul curent. Spre
exemplu, un camion Actros 1845 BlueTec 5 model nou a consumat cu 7,6% mai puţin
combustibil, în cadrul unui test comparativ de 10.000 de kilometri, decât modelul
curent Actros 1844 BlueTec5. Datele absolute obţinute pe parcursul testului de
10.000 de kilometri constituie o lectură impresionantă. Modelul testat, Actros
1844 BlueTec 5 a stabilit o valoare de referinţă de 27,1 litri per 100 de
kilometri. Având specificaţia opţională Nardo, autovehiculul testat a fost
conceput pentru o rezistenţă minimă la rulare.
Cu toate acestea, noul model Actros 1845 BlueTec 6 a
detronat acest rezultat impresionant cu un procent de 4,5, rulând cu 25,9 litri
per 100 de kilometri. Standardul de emisii Euro VI va fi obligatoriu in Uniunea
Europeană începând cu anul 2014. Caracteristica de control al emisiilor Euro V,
disponibilă opţional, a redus noul Actros 1845 BlueTec la 7,6 puncte sub linia
de referinţă de 100 de procente.
În plus faţă de consumul redus de carburant, consumul
AdBlue este de asemenea drastic scăzut la noul Mercedes-Benz Actros. Testul
comparativ a pus în lumină o diferenţă de mai mult de 40% între modelul actual
Mercedes-Benz 1844 LS (1,55 l/100 de km) şi noul Mercedes-Benz Actros 1845 LS
(0,86 l/100 de km) ce răspunde standardului Euro VI. Consumul AdBlue al
versiunii Euro V pe această rută s-a menţinut sub1,1 litri per 100 de km.
Actros este o propunere demnă de luat în considerare
pentru clienţii Mercedes-Benz, de a preîntâmpina viitoarele cerinţe de protecţie
a mediului, prin investiţii în autovehicule Euro VI în timp util.
Confort: apartament de trei camere pentru şofer
Interiorul noului Actros are tot ce trebuie pentru a facilita
ziua de muncă a conducătorului şi încorporează rezultatele celor mai recente
studii în acest sens. Aceste studii au demonstrat că şoferii relaxaţi se află
în siguranţă şi folosesc şi cu doi litri mai puţin combustibil decât alţi şoferi.
O staţie de lucru ergonomică şi confortul deosebit au creat cele mai bune condiţii.
. De aceea consola de control este construită în zona şoferului, într-un design
foarte comod. Printre opţiunile de echipament oferite se numără varianta
SoloStar Concept cu un colţ rotunjit pentru relaxare, în partea pasagerului şi
scaunul şoferului cu funcţie de masaj şi un nivel de ajustare optimă a poziţiei
patului. Paturile pot avea dimensiuni de 2.200 x 750 de mm şi sunt prevăzute cu
o saltea din spumă rece care oferă un confort de înaltă calitate, asemănător
patului de acasă.
20 de milioane de kilometri parcurşi pentru
teste – “Trucks you can trust”
Noul Mercedes-Benz Actros a fost testat mai mult decât
orice alt camion până acum: modelul a parcurs 20 de milioane kilometri pentru a
trece o serie de teste riguroase: la temperaturi de 40 de grade Celsius în
Sierra Nevada şi de -40 de grade în îngheţul din Cercul Arctic, pe piste
dificile şi în sesiuni normale de conducere, pe drumuri obişnuite. Un nou
Centru de Dezvoltare şi Testare a fost construit în Wörth pentru a asigura
calitatea de top a noilor generaţii de camioane. Practic, camioanele
Mercedes-Benz pentru transportul de lungă distanţă şi-au dovedit deja
fiabilitatea, ceea ce sugerează că noua generaţie Actros va păstra promisiunea
Mercedes-Benz “Trucks you can trust.”
Sursa: Mercedes-Benz Romania
0 comentarii