În concordanță cu
strategiarecentă a mixului de gamă de modele, Peugeot va prezenta noul 4008 inițial doar pe marile piețe internaţionale, care au capacitatea de
a aconta minimum 70% din vânzări. O apariție distinctă, plină de stil, oferind toate facilitățile unui SUV 4x4, Peugeot 4008 este un
răspuns la necesitățile tot
mai elevate ale utilizatorilor de vehicule tot-teren moderne și adaptabile.
Contextul internațional
Piața
mondială de SUV-uri a crescut în mod constant începând din 2005. În Rusia
tot-terenurile au o pondere foarte ridicată, deţinând în momentul de față o cotă de piață de 20% din totalul vehiculelor
comercializate. În China sau Europa de Vest acest tip de automobile a ajuns la
10% din piață, dat fiind
că versatilitatea lor acoperă o gamă foarte largă de așteptări și necesități
ale clienților.
Practic, în întreaga Europă segmentul D pierde teren în favoarea acestor modele
încadrate în segmentul E. În China, atracția pentru aceste vehicule este dată de statutul social pe care îl
comunică, SUV-urile îndeplinind totodată și funcția de
vehicul multifuncțional,
un aspect important pe piața
asiatică. Nu în ultimul rând, impactul asupra mediului este perfect comparabil
cu cel al autoturismelor obișnuite de
segment compact sau mediu.
În acest context internațional, Peugeot 4008 este răspunsul ideal, fiind un vehicul ce se
integrează perfect în noua dinamică de piață, servind în mod proactiv și competitiv intențiile de progres ale mărcii Peugeot în regiunile comerciale
strategice.
O gamă completă de vehicule
tot-teren
Prin intermediul noului său 4x4, Peugeot completează gama de
modele existentă, cu un autoturism ce îndeplinește în mod corespunzător toate exigențele clienților. Cu personalitate puternică, bine adaptată mediului
internațional foarte
competitiv, 4008 este orientat atât către utilizatori care au sau au mai avut o
mașină de teren, cât și pentru cei care vor să exploreze o
alternativă la clasicele berline de segment mediu sau la monovolume. În Europa,
4008 este orientat mai mult către utilizatorii care apreciază modelele
dinamice, puternice, cu dimensiuni optime pentru activități recreaționale, cu un interior practic și încăpător și cu o eficiență competitivă în ceea ce privește consumul și exploatarea. Peugeot 4008 îndeplinește cu succes toate aceste cerințe enumerate, fiind o completare fericită
a ceea ce oferă modelele consacrate deja: 4007 și 3008, inclusiv recenta versiune HYbrid4.
Un stil cu foarte multă
personalitate
Chiar dacă este un produs al parteneriatului PSA-Mitsubishi, 4008
se aliniază perfect la personalitatea tradițională a modelelor Peugeot. Grila flotantă, aerul felin al
blocurilor optice frontale certifică apartenența lui 4008 la codul stilistic Peugeot. Această apartenență este suplimentar evidențiată în partea frontală de LED-urile
pentru iluminare diurnă care completează ”gheara felină” ce poate fi intuită la
blocurile optice posterioare.
Caracterul off-road al mașinii este accentuat de adoptarea grilei cu design vertical,
bandourile de protecție
pentru lateralul caroseriei și
pasajele roților, precum și de jantele de mari dimensiuni, cu
design personalizat.
Excelență în cel mai mic detaliu
Munca echipei de design a vizat chiar și cel mai mic detaliu, dând lui 4008 o
eleganță și o clasă aparte pentru segmentul de piață din care face parte. Exteriorul
este evidențiat de tușele cromate, iar ambianța interioară este înnobilată de alegerea
materialelor de finisare. Planșa de bord cu textură moale și decorațiunile
cu aparență de lemn
lăcuit dau o notă aparte. Plafonul panoramic din sticlă permite o bună
iluminare a habitaclului atât în zona conducătorului auto, cât și a pasagerilor din spate. Confortul este
suplimentat de utilizarea blocurilor de iluminare intrerioară cu LED-uri.
Echipamentele suplimentare precum Open&Go, jantele de 18 inch, sistemul de
navigație cu ecran
tactil și camera video
pentru mers înapoi întregesc viziunea mărcii Peugeot despre modul în care un
SUV modern trebuie să întrunească așteptările utilizatorilor.
Un SUV confortabil,
multifuncțional
Platforma tehnică a lui 4008 a fost preluată de la 4007, însă a
fost redusă drastic în lungime, cu aproximativ 30 cm. Consolele față și spate au fost micșorate foarte mult, însă ampatamentul și ecartamentul au suferit doar modificări
minore, pentru a reține
confortul general al acestei platforme tehnice. Toate aceste caracteristici,
precum și dimensiunile
exterioare, 4.34 lungime și 1.80 lățime,
completate de înălțimea de 1,63
m, fac din 4008 o mașină cu
totul și cu totul
versatilă și în același timp suficient de compactă penru mediul
urban.
Tracțiune 4x4 cu asistare electronică
În versiune cu tracțiune integrală, conducătorul auto poate selecta trei moduri de
funcționare ale
transmiei: 2WD în care se folosesc doar două roți motoare, cele ale punții față și 4WD, în care tracțiunea este asigurată de toate cele patru
roți, cuplajul central ce îndeplinește rolul de diferențial mecanic fiind gestionat automat în
funcție de condițiile de aderență la roți. Astfel, tracțiunea pleacă tot de la modul 4x2 roți motoare față, iar cuplul este transferat progresiv și la roțile spate în momentul în care sistemul de gestiune sesizează
pierderi de aderență la roțile anterioare. Suplimentar, există cel
de-al treilea mod LOCK, în care cuplajul central este blocat, distribuția de cuplu fiind egală la ambele punți și tracțiunea
fiind integrală permanentă, indiferent de aderența la roți. Acest
tip de transmisie va reprezenta aproximativ 80% din totalul vânzărilor lui
4008, modelul fiind oferit doar în această configurație în anumite regiuni europene.
În România, Peugeot 4008 va fi comercializat începând cu
trimestrul trei al anului 2012.
Motorizări
Benzină
1.6l 85 kW (116 CP) / 152 Nm, cutie de viteze manuală cu cinci
trepte
2.0l 113 kW (150 CP) / 198 Nm cutie de viteze manuală cu cinci
trepte sau CVT
HDi Diesel:
1.6l HDi FAP 82 kW (112hp) / 270 - 280 Nm, cutie de viteze
manuală cu șase trepte
1.8l HDi FAP 110 kW (150hp) / 300 Nm, cutie de viteze manuală cu șase trepte
Sursa: Peugeot Romania
0 comentarii